abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136925555
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 10:10 schreef Tally het volgende:

[..]

De voorgaande jaren was dat altijd rond april.
Dat is goed om te weten ik zal het onthouden!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 20 februari 2014 @ 13:01:51 #52
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_136925909
Haha CS!

Simmu van harte gefeliciteerd!
pi_136926216
CS O+ heeerlijk!!

Gisteren zat man een tijdschrift te lezen op de bank
Tetta ook poek lessen! zegt ze en pakt een boek (de mol met de poep) en gaat naast mijn man zitten :D zo lief!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 20 februari 2014 @ 13:34:03 #54
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_136926779
Oh CS dat oud wijf zeg ik hier ook vaak :D Ze ouwehoeren de hele dag door.

Hier ook CB vandaag.
104cm, 15,5 kilo.
De dingen die ze van hem wilde met blokjes waren echt te simpel maar hij deed het.
Ogentest had hij ondanks voorbereiden niet echt zin in.
Bij de laatste twee regels van zijn loens oog wilde hij niks meer zeggen. Of hij het nou niet ziet of baldadig was mag de oogarts uitzoeken zei de dame letterlijk :')
De assistenten dachten dat dit zijn laatste keer was en hij al vier is maar we mogen volgend jaar nog een keer :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_136928218
Simmu gefeliciteerd met je kleuter! *O*
  donderdag 20 februari 2014 @ 14:46:46 #56
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136929512

superleuk dat kletsen! Alhoewel die van wel ontzettend veel kletst CS! :D
Anouk zegt alles na, ook als ik zeg dat ze een papagaai is "papagaai" hoor dan dus O+ Het mooiste vind ik dat ze wel eens zegt "mama? Kom ff" En dan dus echt ff _O-
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  donderdag 20 februari 2014 @ 19:09:02 #57
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136939106
Clubsoda veel plezier op vakantie!

Simmu gefeliciteerd met je kleuter *O*
Rayen 2½ jaar!
pi_136951317
CS, klinkt goed! Mooie stats en jij ook al zo'n oud wijf O+
Hier staat dat mondje ook nooit stil en sta elke keer toch weer versteld van zijn woordenschat.

Lazi, ook al mooie stats en een braaf kind dat hij het toch deed :D Ben benieuwd wat de oogarts zegt.

Vandaag weer peutergym gedaan. Was echt leuk en ik merk dat het heel goed voor M is. Hij mag taaltechnisch dan wel heel goed zijn, qua grove motoriek is het echt een houten klaas :D Hij kan nog steeds niet springen en qua rennen lijkt hij soms over zijn eigen voeten te struikelen. Om over zijn dansmoves nog maar te zwijgen O+

Daarna bij de Ikea geluncht. M helemaal onder de indruk van de lift (en thuis vroeg hij onderaan de trap naar onze lift.... tot zover dus die grove motoriek... :') ) en van de autoglijbaan (de parkeergarage heeft zo wentelafrit).

Oh en een luiaard is een luie aap O+
pi_136955774
Pff, fijne nachtelijke verrassing. Onze zeer niet zindelijke peuter die al een paar weken haar luier vaak niet aan wil (maar moet), heeft opeens knalrode billen met bultjes en JEUK. Is een eczeemkind met allergieën, dus niet ondenkbaar dat ze er allergisch voor is.

Nu ligt ze zonder luier in bed, met een hema waterdicht molton en kraambedonderlegger onder de matrasovertrek, maar dat gaat natuurlijk nooit goed.
Kind wil absoluut niet op het potje.
Nu twijfelen we tussen helse tijden met zindelijk proberen te krijgen en andere luiers proberen.
Iemand ideeën?

Leuk trouwens, al die praatverhalen. Peuterpraat is de bom!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_136956487
Zijn jullie overgestapt op een ander merk vanyel? Dat ze nu ineens last heeft en voorheen niet.
Zou het anders ook iets anders kunnen zijn? Een reactie op wat ze gegeten heeft, een schimmel oid?

Ik ben gisteren met mijn groeispurt peuter voor schoenen gaan shoppen. Was best eens eeeh.....uitdaging :')
Eerste winkel, übertoffe schoenen: "nee mama, wil ik niet. Zet maar weer terug." :o

Al gauw bleek dat ze weinig wilde en overal om ging piepen. Dus toen in de winkel maar even duidelijk uitgelegd dat ze nieuwe schoentjes nodig had maar dat die aardige mevrouw even moest kijken hoe groot haar voetjes waren zodat we niet de verkeerde kochten. ....Nou vooruit dan maar: maat 23.
Daarna in alle toonaarden weigeren om ff een stukje te lopen enzo. Zucht....
Uiteindelijk heeft ze hele toffe hush puppy's in maar 24 :o (vielen klein).

We moesten nog een rits winkels af en zijn uiteindelijk 4 uur bezig geweest, inclusief lunch. Zo leuk, winkelen met je dochter O+
Onderweg terug vroeg ze: "mama ik ben moe. Mag ik oogjes dichtdoen?".
Ik: "ja hoor schat, tuurlijk".
Eva: "nu?"
Ik weer "ja" gezegd.
Kijk ik ff voor me, want autorijden, kijk ik weer om, slaapt ze! Ze was wel heel letterlijk :D
pi_136962400
Welterusten!

Zelfde merk, zelfde luier. Kan op zich ook iets anders zijn, maar geen idee wat.
Nu een luierbroekje aan.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 21 februari 2014 @ 10:01:52 #62
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136964369
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 08:27 schreef Vanyel het volgende:
Welterusten!

Zelfde merk, zelfde luier. Kan op zich ook iets anders zijn, maar geen idee wat.
Nu een luierbroekje aan.
Rayen heeft dat ook meerdere keren gehad. Geen andere luier maar knalrode billen waarvan de huid iets leek opgezet.
Hij had er pijn aan, maar geen jeuk.
Wij kregen een ontstoken exceem creme. Het ging niet vanzelf weg.
De laatste keer dat hij het had, midden in de nacht, huilde hij van de pijn. De HAP adviseerde toen een hele hele dikke laag sudocreme erop te smeren.
Heel raar, het begint ook niet met eerst een beetje rood of zo.
Eerst is er gewoon niks te zien, en ineens een paar uur later kan het er knalrood uitzien.
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 21 februari 2014 @ 10:13:53 #63
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136964672
Danic, wat een leuk verhaal! O+

Anouk had ook jeuk vanmorgen...mja, moet je ook geen hagelslag in je romper gooien :X :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_136964978
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 10:01 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Rayen heeft dat ook meerdere keren gehad. Geen andere luier maar knalrode billen waarvan de huid iets leek opgezet.
Hij had er pijn aan, maar geen jeuk.
Wij kregen een ontstoken exceem creme. Het ging niet vanzelf weg.
De laatste keer dat hij het had, midden in de nacht, huilde hij van de pijn. De HAP adviseerde toen een hele hele dikke laag sudocreme erop te smeren.
Heel raar, het begint ook niet met eerst een beetje rood of zo.
Eerst is er gewoon niks te zien, en ineens een paar uur later kan het er knalrood uitzien.
Dot heeft denk ik vooral jeuk, die krabde zich bijna open. Ik heb er hormoonzalf (tegen haar gebruikelijke eczeem) opgesmeerd.
Hielp de sudo? En bleef het daarna wel vanzelf weg?
  vrijdag 21 februari 2014 @ 10:24:43 #65
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136964986
Whaha Anouk :D Ik vind peuters zo leuk, heerlijk topic dit.

"Vroeger" lurkte ik hier vaak omdat ik deze leeftijd zo leuk vind... En nu heb ik dus zelf een heuse peuter die geen moment stil is, alles wat hij ziet en denkt wordt hardop uitgesproken... En het kind ziet en denkt veel :D
Oude (on)bekende.
pi_136967029
Danic :D wat schattig

Naar Vanyel. Hoe is het vannacht gegaan? Was alles erg nat?

Mevr_Mus, helemaal waar O+
pi_136971196
Alles wel nat, maar we hadden er dus die onderlegger onder dus de matras is droog gebleven en het knappe kind heeft ook haar dekbed droog weten te houden.

Ik had gehoopt dat ze met het vooruitzicht van geen luier wel op potje of wc wilde, maar dat leverde alleen krijsen op, dus dat hebben we toch maar laten schieten.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 13:36:28 #68
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_136971475
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 13:27 schreef Vanyel het volgende:
Alles wel nat, maar we hadden er dus die onderlegger onder dus de matras is droog gebleven en het knappe kind heeft ook haar dekbed droog weten te houden.

Ik had gehoopt dat ze met het vooruitzicht van geen luier wel op potje of wc wilde, maar dat leverde alleen krijsen op, dus dat hebben we toch maar laten schieten.
Ik weet niet of je vandaag thuis bent maar misschien toch proberen alleen een onderbroekje aan te doen en het potje gewoon dicht bij haar in de kamer zetten. Gewoon kijken wat er gebeurt.
Grootste voordeel van zindelijkheid vond ik het einde van luieruitslag.
pi_136971585
Helaas, kind op het kinderdagverblijf vandaag en ook nog eens een stoffen bank. Voor ik haar zo rond durf te laten lopen moet er toch enige bereidheid zijn.
Luieruitslag hebben we hier verder nog nooit gehad, misschien schrokken we er daarom ook wat meer van.
pi_136973868
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 10:24 schreef Mevr_Mus het volgende:
Whaha Anouk :D Ik vind peuters zo leuk, heerlijk topic dit.

"Vroeger" lurkte ik hier vaak omdat ik deze leeftijd zo leuk vind... En nu heb ik dus zelf een heuse peuter die geen moment stil is, alles wat hij ziet en denkt wordt hardop uitgesproken... En het kind ziet en denkt veel :D
Precies dat ja :D ALLES moet benoemd worden. Het enige lastige is dat M blijkbaar niet kan lopen en praten tegelijk. Dan gaan we met de fiets weg en dan vraag ik hem naar mijn kant te komen, en dan vallen hem onderweg 20 dingen op (trappers, wielen, blaadjes) en moet hij ook nog even uitgebreid de kant waar we níet opstappen aanwijzen :') weggaan gaat hier altijd lekker snel :+

Wat sneu Vanyel! Sudo met daaronder verzorgende creme werkt hier altijd goed, sluit de boel vochtdicht af.

En houten Klaas Midas O+ fijn dat hij lekker kan peutergymmen.

En Eva die toestemming vraagt om te slapen, zo vertederend .

Wij zitten in de auto naar de sneeuw *O* Kindje slaapt lekker, hij is zo zoet O+ vind het leuk dat hij al wat dingen meekrijgr van zo'n reis, hij had al gesnapt dat hij vanavond in een ander bedje slaapt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_136975236
Veel plezier CS!

Wij gaan morgen een nachtje weg en dan komen de oma's hier oppassen. Ik ben benieuwd hoe M dat oppakt. Denk wel goed omdat we het hem nu uit kunnen leggen.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:01:04 #72
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136975362
Fijne vakantie CS en M! Vind het jammer dat wij geen sneeuw zien dit jaar want dat zou S. echt heel leuk vinden denk ik :)

En snel weggaan kan ik ook vergeten, sowieso dingen snel doen :X Van mezelf ben ik al niet heel snel en S. neemt ook allerlei dingen op dat vlak van mij over }:| Als we weggaan wil hij bijv. standaard "eerst even plassen" wat inhoudt dat hij op de klep van de wc gaat zitten, "psssst" zegt en de wc doorspoelt :7

En tot zover kan ik meepraten over zindelijkheid :') Op het kvd plast S. meneer onder groepsdruk regelmatig op het potje, maar thuis blijft het bij schijnvertoningen. Ik ben dus erg onder de indruk van de peuters die écht met zindelijkheid bezig zijn!
Oude (on)bekende.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:05:11 #73
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136975526
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 14:58 schreef Kyara het volgende:
Veel plezier CS!

Wij gaan morgen een nachtje weg en dan komen de oma's hier oppassen. Ik ben benieuwd hoe M dat oppakt. Denk wel goed omdat we het hem nu uit kunnen leggen.
Spannend! Maar het scheelt wel hè, dat je ze er nu op voor kunt bereiden.

Hier lijkt trouwens de egocentrische fase over de piek heen. Opeens vraag peuter wat ik graag wil als we bijv. een boekje lezen: "oké, nu mama kiezen, welke verhaaltje wil je nu mama?" O+
Oude (on)bekende.
pi_136975612
:o wat knap van S! O+

Volgens mij zijn jongetjes sowieso wat langzamer dan meisjes....

Snel doen inderdaad.... vooral nu hij steeds meer zelf loopt..... Ik moest hem laatst bijna meesleuren om nog op tijd aan de overkant van de weg te komen bij zo'n stoplicht. Meneer vond het zo fascinerend dat hij midden op de weg met open mond naar het groene mannetje stond te kijken...
  vrijdag 21 februari 2014 @ 15:18:00 #75
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136976108
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 15:07 schreef Kyara het volgende:
:o wat knap van S! O+

Volgens mij zijn jongetjes sowieso wat langzamer dan meisjes....

Snel doen inderdaad.... vooral nu hij steeds meer zelf loopt..... Ik moest hem laatst bijna meesleuren om nog op tijd aan de overkant van de weg te komen bij zo'n stoplicht. Meneer vond het zo fascinerend dat hij midden op de weg met open mond naar het groene mannetje stond te kijken...
Die van mij loopt graag over de strepen van het zebrapad. Ook dan kom je niet op tijd aan de overkant :P
Oude (on)bekende.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')