Een van mijn favoriete maiden nummers, hoewel ze natuurlijk tientallen juweeltjes hebben nagelaten
* in emotionele bui is, ofwel melancholisch, dus bijpassende muziek draait
Lekker nummer, niet echt typisch Smash Mouth, meestal is hun muziek wat sneller en luider, maar wel heel relaxt.
Fu Manchu - Blue Tile Fever (ook maar effe opgezocht )
* -Dalai- vindt de gitaren alleen nie zo heftig
Niet meer met Stan Ridgway, maar Andi Priboy. Ooit gezien in Melkweg. Prachtig concert, geweldige nummers. Waren ooit mijn favo.
Van het steengoeie nieuwe album van KJM dat deze maand gaat uitkomen. Swingende Nu-Jazz uit Japan. En JAWEL, over 2 weken in De Vloer in Utrecht; allemaal komen dus!
Zomaar op de gok aangeschaft na wat aardige recensies en het blijkt nog een verdomd aardig plaatje te zijn. Slepende, bijna psychedelische rock met lekkere gitaar-erupties. Nederlands bovedien...
Sja, jeugdsentiment kan ik het niet echt noemen (was voor mijn tijd), maar nadat ik het nummer een paar keer voorbij hoorde komen op Skyradio en Noordzee (jahaa, komt u maar... ) toch maar eens gedowned.
Mooie (vol emotie) stem van de zanger, rouwe stem van de vrouw aan het eind, topnummer
genoeg gemotiveerd??
quote:zanger van Tool, en niet beter (maar wel goed!)
Op woensdag 9 oktober 2002 20:44 schreef -Dalai- het volgende:
A perfect circle - JudithSoloproject van de gitarist van Tool, misschien zelfs wel beter
Retesnelle death metal uit '89, met Jesse Pintado (Napalm Death) en David Vincent en Pete Sandoval (Morbid Angel) .
Een geweldig nummer van het geweldige maar flink ondergewaardeerde album Up. Dit is echt helemaal mijn soort muziek. Hierna ga ik Electrolite draaien, bijna nog mooier
Sinds ik hem op Lowlands heb gezien kan hij totaal niet meer stuk bij mij, en dit is gewoon het beste nummer wat ik van hem ken. Echt superheerlijk.
het titel-nummer van Hellsing, een japanse Anime...
heerlijk swingend jazzy nummer.
George's tribute aan John. Met medewerking van Paul én Ringo. Een hele kleine Beatlesreunie dus.
Zag deze clip een keer 's-avonds laat voorbij komen op MTV..
Lekkere vaag, simpel akkoordenspul
Met één van de mooiste clips van vorig jaar, Bollywood-stijl met grote groep dansers. Lijkt me een leuk idee voor een film ofsow.
Zware, hese stem, zonnebril en de gitaren in mineur en je hebt gothic . Misschien iets te licht voor het zware werk maar The Mission is gewoon hele lekkere rock.
Tot het moment dat Weird Al in beeld kwam, dacht ik echt dat het James Brown zelf was. Zelfs het achtergrondkoor is meegekopiëerd uit de originele videoclip.
Ondertussen al weer wat jaartjes oud, maar Crimson blijft een steengoed 40 minuten durend zweeds metal-epos!
Mooie muziek, of het nu 'done' is of niet.
De eerste twee laat ik maar voor zichzelf spreken, maar The Candy Man doet me altijd op een vreemde manier aan Kerst denken. Waarschijnlijk omdat de film waar het uit komt, Willy Wonka And The Chocolate Factory, dan altijd wel op één of andere zender wordt uitgezonden.
Baretta was een politieserie uit de (vroege) jaren 70. Van de serie zelf kan ik me weinig meer herinneren dan dat er een kaketoe in voor kwam (was een beetje te jong), maar de titelsong ben ik nooit meer vergeten. IJzersterk!:)
Keep your eye on the sparrow!
Eche een supterplaat, daar kan ik ook niet op stil blijven zitten
*swingt
Uit 1989. Een bescheiden meesterwerk als je het mij vraagt. Reed's nogal cynische kijk op het leven in de Big Apple. Elke track is een afgerond verhaaltje op zich. Meelezen uit het cd boekje verplicht hier.
Mooiste nummers: Romeo And Juliette en het prachtig boze Strawman.
quote:En een prachtige hoes, én muziek die precies weergeeft wat de titel en de hoes beloven
Op woensdag 9 oktober 2002 20:39 schreef MuadDib het volgende:
35007of is het gewoon Loose... - Liquid (cd)Zomaar op de gok aangeschaft na wat aardige recensies en het blijkt nog een verdomd aardig plaatje te zijn. Slepende, bijna psychedelische rock met lekkere gitaar-erupties. Nederlands bovedien...
Ik luister nu naar Counting Crows - Hard Candy (cd)
Klinkt wat harder en feller in vergelijking tot eerder werk. Eingelijk minder subtiel. Alsof iemand gezegd heeft: nou gaan we een vrolijke plaat maken, maar ze er gaandeweg achter zijn gekomen dat dat niet zou lukken. Ik vind 'm toch niet slecht hoor. Wel anders.... Ach, nou ja...
quote:van allmusic:
Op woensdag 9 oktober 2002 16:48 schreef ranja in (deel 2) het volgende:[Fu manchu]
Volgens mij ligt er ergens een link naar Queens of the stoneage en Kyuss... maar hoe dat precies zit weet ik niet.
founding members Scott Hill (vocals, guitars) and Brad Davis (bass, vocals) added lead guitarist Bob Balch and former Kyuss drummer Brant Bjork to their lineup,
Prachtige plaat.
Veel afwisseling tussen hele rustige nummers en lekker rockende.
En ik vind Dave Grohl echt een goeie zanger!!
uitleg genoeg zo?
Price-winning aamerikaanse death metal, loeizwaar en virtuoos. Ideaal voor als je vervelende smsjes krijgt
At the gates' album Slaughter of the soul is een van de beste Zweedse metalplaten ooit uitgebracht. Dit is het tweede nummer van de cd, met een mooie solo van de gitarist van King Diamond.
Nog meer zweeds geweld Dit is het openingsnummer van Entombed's klassieke album Clandestine.
Zander denkt dat hij zich moet schamen omdat hij dit nummer mooi vindt, maar volgens mij is dit gewoon een juweeltje van Dolly.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 10-10-2002 10:25]
quote:Jij luistert ook nog steeds naar Radio 2 zie ik.
Op donderdag 10 oktober 2002 10:12 schreef Jane het volgende:
Dolly Parton - Jolene
quote:Ja, op mijn werk he?
Op donderdag 10 oktober 2002 10:22 schreef dwerg het volgende:[..]
Jij luistert ook nog steeds naar Radio 2 zie ik.
Op dit moment niet geheel tot mijn genoegen, moet ik zeggen. Ze draaien nu een of andere Frans Bauer wannabe...
[edit]
Ha, maar ze maken het goed met Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes
Heeeel erg mooi nummer van Kate. Dromerig...
Klinkt een beetje als Jimmy Eats World, maar dan wat minder. Had er dan ook terecht nog nooit van gehoord
Frans, lekker schreeuwende Patrick. Zit tussen Indochine en Twee Belgen qua stijl. Klinkt heel wnahopig
Niet het standaard mooie liedje, vrij depri op het eerste gehoor, maar het groeit naarmate het vaker gedraaid wordt.
in een hele lange extended version, met klarinetachtig intro... dit nummer was een re-release in '91 dacht ik.
Het was in een grijs verleden 'ons nummer' van mij en mijn toenmalige dinnetje.
quote:Alternatief antwoord: NIN - And all that could've been
Op donderdag 10 oktober 2002 13:38 schreef SEMTEX het volgende:
Vraagje: Wat is intens stoere muziek?
Antwoord: NP: Fu manchu - No dice
1 van de 2 nieuwe nummers op hun toenmalige verzamelCD. Voor hun doen een vrij ingetogen en 'normaal' nummer.
Breekbaar liedje van een zangeres waar we helaas te weinig van horen. Ze verzorgde tijdens de laatste tour van Depeche Mode het voorprogramma. Dit nummer is wat mij betreft een voorbeeld van nuttig sample-gebruik.
Voor een totaal ander Poe-geluid raad ik 'Walk the walk' aan
Naar aanleiding van een groot artikel/interview in de OOR toch maar eens wat gaan downloaden van ze, klinkt niet slecht
Ik ken de band verder helemaal niet en kan derhalve dus ook niet veel over ze vertellen!
quote:Idd
Op donderdag 10 oktober 2002 13:45 schreef matthijn99 het volgende:
Trio - Da da daOver coole muziek gesproken.
.
draai ik nu ook !
Gainsbourg is vooral bekend geworden door het hijglied; "Je t'aime moi non plus", maar dit is veel mooier.
Tales Of Dj Philip - Moments
Mooie vocals, heerlijke Belgische trancer... Beetje oud al maar hij blijft genieten...
Wat was het toch eigenlijk een goeie band! Dit is trouwens m'n favo track van het album 'Meat is Murder'...
Eej das nou liev van mn winamp...
Jeugdsentiment ten top, heerlijk die Top-40 rock van vroeger!!!
quote:hele fijne uitvoering!
Op donderdag 10 oktober 2002 15:43 schreef deepthroat het volgende:
Ik heb South of Heaven van Slayer aanstaan, de live versie van Decade of Agression wel te verstaan.. Sommige nummers zijn gewoon vetter als ze live zijn.
Zoals alle nummers van Hooverphonic is ook dit nummer weer een juweeltje. Prachtige zang en een lekkere bass-lijntje erachter.
quote:Antwoord: Machine head - Blistering
'Intens' lekkere plaat van Machine head's album 'The more things change'
Sjonge weer zo'n fijne gitaarplaat! Prong is absoluut ondergewaardeerd, dus allemaal dit nummer dow..eh kopen!
Had het ceedeetje america town al een lange tijd voordat "superman" in nederland een hit werd. Geweldig leuke muziek
quote:Antwoord: Pantera - 5 minutes alone
Hierbij geld hetzelfde als voor Hooverphonic. Stuk voor stuk juweeltjes. De stijl is ook vergelijkbaar. De stem van Lamb is alleen iets "vreemder", maar ik vind dat wel erg mooi. Ik zou moeilijk een favoriete band tussen die 2 kunnen kiezen en doe dat dus ook niet. iig is God Bless een typisch Lamb nummer. Lekker mysterieus met een lekker tempo.
Tja, hoe moet je die omschrijven. Het is een techno-nummer dat al een aantal jaar oud is, geloof ik.
Reggae collectief uit begin jaren '80 met o.a. Prince Far-I en Bim Sherman. Geproduceerd door Adrian Sherwood.
De vroegere naam van mijn eeuwige favoriet Tindersticks, wel een compleet andere stijl trouwens. Veel meer uptempo. Maar toch nog heel herkenbaar...
Echt zonder enige twijfel het allermooiste nummer van hun nieuwste album A rush of blood to the head. Subliem nummer met veel emotie erin.
Erg kewl nummer in de stijl van Hitchin' A Ride van Greenday. De rest van het album van QOTSA vinnik eerlijk gezegd een beetje tegenvallen
samenzangnummers zijn eigenlijk sterker dan wanneer christina alleen zingt.
quote:Wel een van de sterkste SC nummers.
Op donderdag 10 oktober 2002 13:31 schreef matthijn99 het volgende:
Soft Cell - Say hello, wave goodbyein een hele lange extended version, met klarinetachtig intro... dit nummer was een re-release in '91 dacht ik.
Het was in een grijs verleden 'ons nummer' van mij en mijn toenmalige dinnetje.
Momenteel draait: Love is Insane.
gothic-rock. boegbeeld van resurrection. Volgens mij een internet-nummer, alleen als MP3 op mp3.com te downen.
Staat iig niet op mij cd's (mis er nog 1)
James brown! Soulfever ! Beste Soul zanger allertijde.
Dit nog en dan naar bed. Be cool or be cast out!
Eerste echte sympho nummer van de heren, maar meteen GOEOEOED
Depressieve muziek is vreemd genoeg muzikaal vaak interessanter, maar Prince lukt het wel om vrolijke goede muziek te maken.
Ik ben nog bezig met downloaden maar ik luister 'm nu al. Dit nummer werd als eerste gedraaid in een set van Sasha en Sander Kleinenberg. Geweldig deuntje!
Lang niet gehoorde andere ballad van deze band... beetje fout maar geweldige muziek .
live opname van de Iron Maiden cover die ze redelijk vaak spelen. Best leuk om dat 's te horen met een vrouw op zang.
Niemand kent dit nummer, maat toch geeft hij mij elke keer weer een dikke kippevel. Scott bond draaide hem vroeger wel eens
Fijne oude drum and bass plaat, onder andere te vinden op LTJ Bukem's vermaarde verzamelaar Logical Progression.
Ik heb het al in mijn hoofd sinds we vanochtend de Dylan vs. Drs. P discussie hadden in het toernooi-topic.
Geweldig nummer van de LP Desire. 8 minuut 33 lang genieten geblazen.
Ik denk wel mijn favoriete Dylan-nummer (al moet ik altijd oppassen met dat soort uitspraken ).
live cover van het klassieke AC/DC nummer.
erg leuk om te horen met Hansi Kursch op zang (die knakker van Blind Guardian, voor de onwetenden).
(Little) Jimmy Osmond - Long Haired Lover From Liverpool
Kleine Jimmy was het jongere broertje van The Osmonds (o.a. Crazy Horses) en hij had in 1973 zijn grootste hit met dit nummer. Hij haalde er in februari van dat jaar zelfs de 2e plaats in de Top 40 mee. Eigenlijk is dat stemmetje best wel irritant, maar als kleuter vond ik het een leuk liedje.
En er is natuurlijk de Beatles-connectie in de titel, dus dat is mijn excuus!
-edit- Nog ff een fotootje van Jimmy gezocht.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 10-10-2002 23:43]
Simon & Garfunkel - America (live)
Van 'The Concert in Central Park', een prachtig nummer en nog mooier in deze live-uitvoering. De reacties van het publiek bij sommige passages... om kippevel van te krijgen.
Staat in mijn Top 5 van concerten-waar-ik-wel-bij-had-willen-zijn.*
* Hmmm, idee voor een topic...? Of is er al zoiets?
quote:Jaja...
Op donderdag 10 oktober 2002 23:32 schreef Jane het volgende:(Little) Jimmy Osmond - Long Haired Lover From Liverpool
En er is natuurlijk de Beatles-connectie in de titel, dus dat is mijn excuus!
Daarom draai ik minstens een keer per week Hanny met "De Kijkdoos", je ziet zelf vast ook de connectie met "Some Girls" van de Stones wel, hè?
Maar goed... Johann Sebastian Bach - Brandenburg Concerto No 6, BWV 1051 B flat Adagio
quote:Ja, daar weet je weer geen leuk verhaaltje bij te vertellen, hè?
Op vrijdag 11 oktober 2002 00:15 schreef Nuoro het volgende:
Maar goed... Johann Sebastian Bach - Brandenburg Concerto No 6, BWV 1051 B flat Adagio
* Jane moet toch maar wat meer over haar echte favoriete (kwaliteits-)nummers gaan posten...
-edit-
En niet zoals nu weer door Winamp is uitgezocht:
Animal & The Muppets - Manamana
Maar ja, het is wel melig natuurlijk. En je hoeft ook niet zo op de tekst te letten. Handig voor al die mensen die hier zeggen nooit naar teksten te luisteren.
quote:Nee. En bij de volgende ronde stem ik Paul & John er ook nog uit!
Op vrijdag 11 oktober 2002 00:18 schreef Jane het volgende:[..]
Ja, daar weet je weer geen leuk verhaaltje bij te vertellen, hè?
Maar ja, zo kom je natuurlijk wel over als serieuze muziekliefhebber en mijn reputatie is nu bijna niet meer te herstellen.
Anyway, nu draai ik Bob Dylan - Up To Me
Staat alleen op Biograph en is volgens mij een out-take van Blood on the Tracks. Veel van Dylans mooiste nummers liggen volgens Dylan-o-logen trouwens ergens stof te vergaren, hoog tijd dus dat 'ie eens de pijp uitgaat, zal ik maar zeggen...
Dit is de studioversie van de LP Heart And Bones (1983), maar hij zong het ook in The Concert In Central Park. Alleen toen kwam er een gestoorde gozer het podium op rennen die Paul Simon wilde aanvliegen. Waarschijnlijk de reden dat dit nummer niet op de LP-versie van het concert staat.
Het incident gebeurde vlak na de passage die gaat over de dood van Lennon.
On a cold December evening
I was walking through the Christmas tide
When a stranger came up and asked me
If I'd heard John Lennon had died
And the two of us went to this bar
And we stayed to close the place
And every song we played
Was for The Late Great Johnny Ace
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 11-10-2002 00:40]
Toen waren ze net weg bij Motown en dit nummer klinkt (o, ironie) zowaar als echte '70's 'Philly-soul', maar da's logisch...
Ja, echte jaren 70 disco. Maar probeer maar eens stil te blijven zitten!
en daarna:
Cat Stevens - Father And Son
Nee, dat nummer is dus niet origineel van Ronan Keating! Erg mooi, maar verder kan ik er dus niet veel over vertellen.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 11-10-2002 00:50]
Het 3e nummer van 'Remain In Light', beste album wat ze ooit gemaakt hebben. Punt. Daarna werd het allemaal snel minder met de mannen -en vrouw.
Speaking of which, "The Great Curve" heeft ook great lyrics.
quote:
The world moves on a womans hips
The world moves and it swivels and bops
The world moves on a womans hips
The world moves and it bounces and hopsu
A world of light...she's gonna open our eyes up
She's gonna hold/it move/it hold it/move it hold/it move it hold/
it move it
Willem Nijholt - Sorry Dat Ik Besta
Mooi homo-bevrijdingsliedje (kweet niet hoe ik het anders moet noemen) van Annie M.G. Schmid (ik denk uit begin jaren 70), over dat alle liefdesliedjes altijd over man + vrouw gaan.
Want zo is het toch m'n jongen
nooit is er een lied gezongen
over de verboden kus
van Romeo en Julius
Black Uhuru was the leading second generation reggae vocal groups, and was formed in Jamaica in 1974 by Euvin "Don Carlos" Spencer, Rudolph "Garth" Dennis, and Derrick "Duckie" Simpson.
Morgen naar een optreden van ze. Even opwarmen daarvoor.
Is kijken of het na al die jaren nog leuk kan worden.
Poging nummer # 3
Zo beter.
al 40 minuten lang staat dit ene nummer op repeat... en het stoort eigenlijk nog steeds niet.. heb het opgezet omdat het mooi beschrijft hoe ik me nu voel
quote:LVC?
Op vrijdag 11 oktober 2002 01:30 schreef Pardonlul het volgende:
The Gathering - ShrinkMorgen naar een optreden van ze. Even opwarmen daarvoor.
Is kijken of het na al die jaren nog leuk kan worden.
quote:Patronaat, Haarlem.
Op vrijdag 11 oktober 2002 01:31 schreef Lamon het volgende:[..]
LVC?
Savataga - Mozart and Madness
Een heerlijk slaapmutsje
quote:Gelukkig, anders stond ik morgen voor niets bij LVC.
Op vrijdag 11 oktober 2002 01:37 schreef Pardonlul het volgende:
Vandaag dus eigenlijk.
Cyclefly - Crave
Mooie Ierse muziek met een flink vleugje metal.
Redelijk toegankelijke depri-punk. Oja: en een cover van het gelijknamige nummer van Joy Division.
Gezellig nummertje voor de ochtend, goed om op het werk mee wakker te worden
Eigenlijk houd ik niet van Pixies, zeurstem van BF. Maar sommige nummers zijn wel het vermelden waard. Dit nummertje bijvoorbeeld. Niet zo overdreven ook, zoals Pixies vaker spelen.
Ode van Noordkaap aan de kunstenaar. Lekker lijzig nummer, stroperig eigenlijk. Jammer dat Noordkaap is gestopt. Toch veel beter dan Monza, maar ja Stijn Meuris is niet makkelijk.
Vreselijke cover, van een sprankelend nummer een loungeversie gemaakt. Het zou verboden moeten worden.
Heerlijk rustig rapnummer. Mooie tekst. Ik ken BOS verder niet, maar dit nummer gaat er altijd goed in.
Ge kunt me nog nie kenne
quote:En gelukkig zingt Kim hier ook al een beetje mee.
Op vrijdag 11 oktober 2002 09:50 schreef dolle_hond het volgende:
PIXIES - Here comes your manEigenlijk houd ik niet van Pixies, zeurstem van BF. Maar sommige nummers zijn wel het vermelden waard. Dit nummertje bijvoorbeeld. Niet zo overdreven ook, zoals Pixies vaker spelen.
Lekker NewWave nummer met vrouwenzang. Beetje in de stijl van The Associates.
I'm in love with a German filmstar I once saw in a bar.
Heerlijke Franstalige hiphop.. Ik versta er weinig tot niks van, maar klinkt echt goed..
Een beat met feeling en zo'n opgefokte Fransman die het over graffiti heeft!
Ik kwam op het idee dit nummer te kazaaen door 'n artikel in de nieuwe revu en moet zeggen: mijn god, wat n heerlijk vage 80's-electro!
ik zocht eigenlijk op iets anders bij grokster en dat liedje stond er ook tussen ik dacht lang geleden weer een keertje downloaden en hij is klaar en nu luister ik um
dat vond ik overigs 1 van de mooiste liedjes van de spice girl samen met 2 become 1
quote:Sex dwarf isn't it nice,
Op vrijdag 11 oktober 2002 12:36 schreef SEMTEX het volgende:
Soft Cell - Sex dwarfIk kwam op het idee dit nummer te kazaaen door 'n artikel in de nieuwe revu en moet zeggen: mijn god, wat n heerlijk vage 80's-electro!
idd. ook een prachtig SC nummer.
Euhm..
Je zoekt op Aimee Mann en opeens staat dit in je shared folder. Ik weet helemaal niets van deze groep, maar ik gok er maar op dat Aimee Mann er ooit deel van uitmaakte. Hoe het klinkt? 80's, beetje Belinda Carlisle-achtig
quote:Ik draai het nu ik werd dus net op het idee gebracht door jou inderdaad lekker vrolijk deuntje ik heb het altijd mooi blijven vinden
Op vrijdag 11 oktober 2002 08:46 schreef dolle_hond het volgende:
Snow - informerHeerlijke, bijna onbegrijpelijke rap. Lekker vrolijk deuntje.
quote:deze draai ik nu
Op vrijdag 11 oktober 2002 12:21 schreef dolle_hond het volgende:
PASSIONS - I'm in love with a German filmstarLekker NewWave nummer met vrouwenzang. Beetje in de stijl van The Associates.
En waarom? Omdat Meneer Boeijen geniale muziek heeft gemaakt, omdat-ie uit Nijmegen komt en omdat ik het gisteren op de beeldmozaiek gehorod schijn te hebben en daardoor op het idee kwam hem te kazaaen
En ja, hij wordt oud
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 11-10-2002 12:51]
Ontzettend laidback superstonede new orleans funk. Dr John was zeer invloedrijk.
Dr John
Dr Teeth
Stevig rocknummer, zeer afwisselend, en staat na al die tijd nog steeds als een huis. Geweldig .
Even lekker de speakers laten blazen met Dimmu Borgir
Geweldige intro bij dit nummer!
"In the shadows of my gallow... I'd rather absent the hallow..."
quote:[offtopic]
Op vrijdag 11 oktober 2002 12:46 schreef SEMTEX het volgende:[..]
deze draai ik nu
het woordje 'new wave' sprak me aan
ik geil op new wave
FEHLFARBEN - Ein jahr (es geht voran)
Neue Deutsche Welle, heerlijk. Fehlfarben was wel heel geinig, veel leuker en beter dan bv. Nena. Mijn favo NDW groep is Hubert Kah. Maar dit nummer scoort ook heel hoog.
quote:Ja, klopt, dit was de eerste band van Aimee. Ze hebben 3 cd's gemaakt voor ze door de platenmij gekicked werden (klinkt bekend he). Behalve dit nummer hebben ze nog een erg goede single, 'What about love' (van hun 2e album, Voices carry is de titeltrack van hun debuut), die ook wel op de radio werd gedraaid in Nederland. Geen hits geworden natuurlijk.
Op vrijdag 11 oktober 2002 12:44 schreef SEMTEX het volgende:
Til Tuesday - Voices CarryEuhm..
Je zoekt op Aimee Mann en opeens staat dit in je shared folder. Ik weet helemaal niets van deze groep, maar ik gok er maar op dat Aimee Mann er ooit deel van uitmaakte. Hoe het klinkt? 80's, beetje Belinda Carlisle-achtig
quote:
PASSIONS - I'm in love with a German filmstarLekker NewWave nummer met vrouwenzang. Beetje in de stijl van The Associates.
quote:Help me onthouden dat ik deze beide vanavond even zoek
Op vrijdag 11 oktober 2002 13:10 schreef dolle_hond het volgende:
FEHLFARBEN - Ein jahr (es geht voran)Neue Deutsche Welle, heerlijk. Fehlfarben was wel heel geinig, veel leuker en beter dan bv. Nena. Mijn favo NDW groep is Hubert Kah. Maar dit nummer scoort ook heel hoog.
quote:* Da_Sandman is m aant opzetten!! Geweldige plaat!!!
Op vrijdag 11 oktober 2002 01:18 schreef Lamon het volgende:
Frank Boeijen en Paskal Jakobsen - Geen gevaarBest of both worlds.
leuk liedje, niet zo heeeeeel druk, en hele lekkere clip (pamela anderson )
Verzoekje van m'n moeder, dus hup, de vinyl erop en......
Het is nog een schitterend nummer ook...
Eind '76 richten een stel pubers uit het Engelse dorpje Crawley een groepje op. Hun praktische pop is modern intelligent en licht experimenteel, maar staat met beide voeten stevig in de poptraditie van de jaren '60." (Oor's Pop Encyclopedie editie '96) Onder de naam Easy Cure worden verschillende demo's opgenomen (See the children, Meathook, Desperate journalist...) maar de grote doorbraak blijft uit. Pas in '78, de naam is intussen ingekort tot The Cure.
Heerlijk sexueel nummer uit Twin Peaks
Angelo Badalamenti werkte reeds meerdere malen samen met David Lynch. Hij kreeg een Grammy-award voor de muziek van de serie "Twin Peaks". Het album behaalde goud in 15 landen. Hij componeerde de beroemde soundtracks voor "Blue Velvet", "Wild At Heart" en "Twin Peaks: Fire Walk with Me", allemaal films van David Lynch.
Deze versie van het nummer heb ik ge*kuch*load na het zien van een aflevering van Sex And The City. Carrie is op bezoek bij Mr. Big op de avond voordat hij uit New York vertrekt. Zijn appartement is leeg op een oude platenspeler na en hij zet een oude LP van zijn vader op. Andy Williams dus, met Moon River. Een *snik* emo-moment...
Nou ja, was wel een mooie scene en dit is gewoon een mooi liedje.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 11-10-2002 14:13]
industriele electrofunk. Underground partymusic dus.
Tune van Twin Peaks, erg mooi romantisch
Stampelectro
Leuk popliedje van The Cure, maar wat me hiervan het meest is bijgebleven is dat claustrofobische clipje. Met z'n allen in een kast die dan van een klif af dondert (als ik het me allemaal goed herinner).
Weer een Ierse traditional over Pat die gaat emigreren naar Australie voor een beter bestaan. Bekend onderwerp in Ierse traditionals.
Farewell to your bricks and mortar, farewell to your dirty lies
Farewell to your gangers and gang planks
And to hell with your overtime
For the good ship Ragamuffin, she's lying at the quay
For to take oul Pat with a shovel on his back
To the shores of Botany Bay
Minder bekend nummer van ...And justice for all, maar ik vind het briljant. Zware deinende riffs die vooral in het middengedeelte maar door lijken te gaan.
quote:Waar ik altijd aan moet denken bij dit nummer is het optreden bij Countdown waar elk van de 3 heren een dame van Banarama (voor hun SAW tijd) om zich heen had hangen/kleven
Op vrijdag 11 oktober 2002 14:28 schreef Jane het volgende:
The Cure - Close To MeLeuk popliedje van The Cure, maar wat me hiervan het meest is bijgebleven is dat claustrofobische clipje. Met z'n allen in een kast die dan van een klif af dondert (als ik het me allemaal goed herinner).
Politiek getinte punkrock. Snel, hard, maar toch erg melodieus.
Van hun beste album 'A Comprehensive Guide for Modern Rebellion'.
Een van de beste punkbands van de punk-revival van de jaren '90.
Prachtig openingsnummer van 'Pet Sounds' en de titel is tevens de titel van de mooie autobiografie van Brian Wilson.
Mooi, wel vrolijk, maar op één of andere manier ook een beetje treurig...
You know it seems the more we talk about it,
it only makes it worse to live without it...
Even wat aan vergelijkend warenonderzoek gedaan en deze drie versies achter elkaar gedraaid. En dit zou w.m.b. een goeie zijn voor het 'Geslaagde Covers'-topic, want (en ik hoop niet dat ik nu veel mensen voor het hoofd stoot) ik vind Dylan's eigen versie van deze drie het minst. De versie van Harrison (van All Things Must Pass) is prachtig met die gitaar en die van Olivia (uit haar pre-Grease tijd) is eigenlijk meer een cover van die van GH dan van Dylan. Ik heb een oude Greatest Hits-LP van ONJ waar deze ook op staat en - laat ik nog maar wat kolen op het vuur gooien - ik vind hem echt heel mooi!
-edit- typo
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 11-10-2002 17:42]
Relaxed nummertje met een erg leuke clip met een flinke knipoog naar de jaren 70.
...dan komen de wolven...
Eén van mijn favoriete nummers van A&DM. Mooi thema en een mooie beeldspraak. Én mooi gezongen!
Dit kan niet anders dan uit de jaren 80 komen.
Goed nummer, al weet ik niet eens zeker of het in Nederland wel een hit is geweest.
Hyper instrumentaal nummer met synthesizer en blaffende hondjes.
Toch niet helemaal instrumentaal dus.
Draaimolenmuziek! (als het een snelle is)
quote:kleine hit, geloof ik. de cd is heel sterk, ik heb de lp gehad en nu de cd. Andere single Perfect Skin is net zo'n klein hitje geweest.
Op vrijdag 11 oktober 2002 16:00 schreef Jane het volgende:
Loyd Cole & The Commotions - RattlesnakeDit kan niet anders dan uit de jaren 80 komen.
Goed nummer, al weet ik niet eens zeker of het in Nederland wel een hit is geweest.
quote:Hoe moet ik je helpen onthouden?
Op vrijdag 11 oktober 2002 13:12 schreef ranja het volgende:Help me onthouden dat ik deze beide vanavond even zoek
Heeft Fehlfarben ook een zangeres?
Volgens mij had Fehlfarben geen zangeres.
quote:Is dit een hit geweest? Ken het iig niet
Op vrijdag 11 oktober 2002 15:40 schreef Jane het volgende:
Bob Dylan - If Not For You
George Harrison - If Not For You
Olivia Newton-John - If Not For YouEven wat aan vergelijkend warenonderzoek gedaan en deze drie versies achter elkaar gedraaid. En dit zou w.m.b. een goeie zijn voor het 'Geslaagde Covers'-topic, want (en ik hoop niet dat ik nu veel mensen voor het hoofd stoot) ik vind Dylan's eigen versie van deze drie het minst. De versie van Harrison (van All Things Must Pass) is prachting met die gitaar en die van Olivia (uit haar pre-Grease tijd) is eigenlijk meer een cover van die van GH dan van Dylan. Ik heb een oude Greatest Hits-LP van ONJ waar deze ook op staat en - laat ik nog maar wat kolen op het vuur gooien - ik vind hem echt heel mooi!
Dit nummer werd ook gedraaid tijdens een Simpsons aflevering deze week.
Wanneer Homer terug gaat naar zijn Hippie roots.
Lekker simpel deuntje, goed voor de vrijdagmiddag. De doorbraak van DM, stond op een van de eerste lp's. Ik had ze en vond dit een van de mindere nummers, maar toch nog gein.
quote:Hey, nog iemand die MLWTTKK kent!
Op vrijdag 11 oktober 2002 14:13 schreef Ulx het volgende:
My Life With The Thrill Kill Kult - Ride the Mindwaveindustriele electrofunk. Underground partymusic dus.
*Draait zelf: Skinny Puppy - Worlock Ed*
Industrial... kortom bergje herrie voor de buren
Op de melody van "I feel love"
Zooo ontiegelijk fout dat het weer leuk wordt.
quote:Hmmm, 't is natuurlijk ook van voor mijn tijd...
Op vrijdag 11 oktober 2002 16:17 schreef dolle_hond het volgende:[..]
Is dit een hit geweest? Ken het iig niet
* misschien alleen een b-kantje, maar al weet ik er wel wat van is George's solocarriere niet mijn specialisme.
quote:Ik zal eens kijken wat ik voor je kan doen
Op vrijdag 11 oktober 2002 17:32 schreef Jane het volgende:
Het nummer is iig zeker wel de moeite waard. Misschien moet je ze ook alledrie eens beluisteren?* misschien alleen een b-kantje, maar al weet ik er wel wat van is George's solocarriere niet mijn specialisme.
quote:In 1971 was Olivia nog niet echt groot in Nederland... het nummer haalde wel de tipparade.
Op vrijdag 11 oktober 2002 17:32 schreef Jane het volgende:
Uit het feit dat het op Oliva Newton John's 'Greatest Hits' Lp staat leid ik af dat zij er een hit mee gehad moet hebben, maar dan wel in (ff op allmusic.com kijken...) 1971!![]()
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 11-10-2002 17:38]
quote:Nou, het MOET niet hoor!
Op vrijdag 11 oktober 2002 17:34 schreef dolle_hond het volgende:[..]
Ik zal eens kijken wat ik voor je kan doen
Al vallen alle drie de artiesten niet in mijn smaak.
Portugese zangeres. Ze heeft ook een cd opgenomen met (vertaalde) gedichten van Slauerhoff, maar dit nummer komt van d'r eerste cd, "Murmurios".
Tja, dit zal wel weer niet OK zijn, maar ik word in ieder geval altijd wel blij van dit nummer.
Uit de film uit 1952, die gaat over het tijdperk van de stomme film en de overgang naar de geluidsfilms. En dit nummer had natuurlijk al een geweldige videoclip!
Ik heb in ander verband als eens verteld dat ik soms een vreemde fascinatie heb voor liedjes die gezongen worden in het Skandinavisch. En dat is dus de reden voor dit nummer, al is het enige dat ik ervan kan verstaan 'SOS'.
Sicke battle bubblin, hier te downen..
Deze battle bevat o.a. 2step, hiphop en rnb.. en die gaan allemaal door de bubblin mixer, ghehe
Ja, het beste dat je als artiest, zeker in die tijd, kon overkomen was om op de voorkant van de Rolling Stone te staan.
"We take all kind of pills to give us all kind of thrills but the thrill weve never known
Is the thrill thatll getcha when you get your picture on the cover of the Rolling Stone"
En volgens mij heeft onze eigen Hennie Huisman hier ooit nog eens een Nederlandse versie van gemaakt, waarin de Rolling Stone was vervangen door de Hitkrant...
Helaas heb ik hier geen studio-versie van kunnen vinden, ik vind dit zo'n enorm geweldig nummer Heb ik voor het eerst gehoord op het TS concert in maart in de Oosterpoort, bleef de hele tijd in mn hoofd zitten en uiteindelijk heb ik hem gevonden
Onofficiele volkslied van Schotland, die officieel nog steeds 'God Save The Queen' moeten zingen. Dit 'Flower of Scotland' is iig een stuk minder pro-engels.
O' Flower of Scotland when will we see your like again,
That fought and died for your wee bit hill and glen,
And stood against him, proud Edward's army,
And sent him homeward tae think again.
Omdat het The Doors zijn en vanwege The sexiest of voices...
Moet ook gewoon heel hard!
Lekker feestnummer, heb zin om te feesten vanavond
In 1977 wordt Dire Straits opgericht door zanger/gitarist Mark Knopfler samen met broer David Knopfler (gitaar) en bassist John Illsley. Het drietal krijgt al gauw versterking van Pick Withers op drums. Sultans Of Swing werd eerst in het buitenland een hit.
quote:GH als eerste binnen. klinkt niet slecht.
Op vrijdag 11 oktober 2002 17:37 schreef Jane het volgende:[..]
Nou, het MOET niet hoor!
Het is een redelijk rustig, in de GH en ONJ-versies wat country-achtig nummer.
quote:Wel een heel puik nummer.
Op vrijdag 11 oktober 2002 18:01 schreef Jane het volgende:
Gene Kelly - Singin' In The RainTja, dit zal wel weer niet OK zijn, maar ik word in ieder geval altijd wel blij van dit nummer.
Uit de film uit 1952, die gaat over het tijdperk van de stomme film en de overgang naar de geluidsfilms. En dit nummer had natuurlijk al een geweldige videoclip!
quote:Niet mijn favo Doors, maar wel een sterke.
Op vrijdag 11 oktober 2002 19:20 schreef Jane het volgende:
The Doors - Touch MeOmdat het The Doors zijn en vanwege The sexiest of voices...
Moet ook gewoon heel hard!
Hilarisch nummer van de Canadezen. Vooral de livesfeer is erg prettig. tamelijk druk, maar niet heavy.
quote:Antiflag - If Not For You
Op vrijdag 11 oktober 2002 15:40 schreef Jane het volgende:
Bob Dylan - If Not For You
George Harrison - If Not For You
Olivia Newton-John - If Not For You
Kwam mee bij het downen. Punknummer. Heel anders, ook geen cover, maar wel de beste van de vier versies. Stevige drumpartij.
eerder door bryan adams gemaakt maar dj sammie heeft er iets meer dan een half jaar geleden een mooie trance cover van gemaakt. En hij blijft ook nog steeds mooi
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 20:44 schreef dolle_hond het volgende:Antiflag - If Not For You
Punknummer. Heel anders, ook geen cover, maar wel de beste van de vier versies.
Ben wat aan het struinen op MP3.com, staat dit leuk nummer in een station, ehmm, CRUCIFIXIAN. Goth/Rock/DeathRock/Darkwave.
Dit is een beetje GothRock, wel leuk, ga eens wat meer van de band zoeken. Male singer.
Ik zocht dit nummer al zoooooooooo lang, maar wist niet dat het The Message was (dank dank lieve HDN voor deze verlichting
)
En wat is het? De allerallereerste hiphop natuurlijk!
van de starmakers ik heb dit het mooiste liedje gevonden en nu nog steeds dus ik heb het in mijn mp3 lijst. En op het examen feest hebben een paar mensen dat liedje gezongen en dat was ook zo mooi.
Van de cd 'The Bevis Frond - Live', waar ik uren achtereen naar kan luisteren
Het moet doorgaan voor psychedelische gitaarherrie, maar dat verbloemt dat Nick Saloman een verschrikkelijk goede liedjesschrijver is. Een (h)eerlijk ranzig Brits accent + dito humor. En gitaarsolo's à la Jimmy Hendrix (of Randy Hanssen natuurlijk )
Opvallend: de eerste nummers hoor je helemaal geen bas. Fantastische drums, sober, en zonder gesis van de hi-hat. Echt lekker tik-tik-tik. Hulde!
Nogal SM-gericht bandje, maar de muziek klinkt als gothPunk, energiek en sexueel getint. Maar heel aardig. Geen slecht nummer er bij.
Prima band, stonden ook op MP3.com. Hier ga ik echt wat meer van in huis halen. Klinken stevig, gothRock/DeathRock. Moeilijk te plaatsen. Beetje ook als Nick Cave & badseeds op eerste lp's. Ze hebben al 6 cd's gemaakt
Nav Semtex de cd maar weer eens opgezocht. Lekkerste nummers van de cd, vlak voor het slapen gaan.
Wave Goodbye
Een nieuwe groep rond Chris Cornell en de overgebleven leden van RATM (na het vertrek van Zack), het is een lekker nummer met duidelijke RATM invloeden (hoe kon het ook anders ).
Grandmaster Flash, de grote pionier op het gebied van de Quick mix (een van de basistechnieken van scratch)
Btje trance achttig iets, werd ook gedraaid met dutch dimension
quote:Draai ik nu ook. Inderdaad een erg leuk nummer, combi van new wave en vrouwenzang kan ook moeilijk fout natuurlijk....
quote:En nu deze. Tja, in de begin jaren 80's waren er ongetwijfeld honderden bands die dit soort muziek maakten. Deze is daar echt niet bijzonder tussen. Niet slecht maar niet iets waar ik meer van ga zoeken, in tegenstelling tot de Passions.
Op vrijdag 11 oktober 2002 13:10 schreef dolle_hond het volgende:FEHLFARBEN - Ein jahr (es geht voran)
Lekkere sentimentele zwelgmuziek.
quote:
It's been a while
Since I could...
Look at myself straight
It's been a while
Since I said I'm sorry
It's been a while
Since I've seen the way
the candles light your face
It's been a while
But I can still
remember just the way you taste
Vanavond heb ik echt een "el musica depressivo" cd opstaan.....
Mischien maar beter gaan slapen.. Dan draai ik:
Enya - Only Time (Sweet November Sndtr.)
Hier word ik ook niet vrolijker van...
Dan maar het lawaai van de stilte..............
Dit is een van de bekendere platen uit het naar schatting ruim 150 (!) lp's tellende oeuvre van Herman Blount, beter bekend als Sun Ra: de jazzmuzikant en orkestleider die naar eigen zeggen afkomstig was van Saturnus en een commune van gelijkgestemde muzikanten om zich heen had verzameld. Muziek die zich eigenlijk nergens mee laat vergelijken, maar apart is het zeker.
gewoon een vrolijk punk nummertje om een beetje wakker en positief teblijven
Gewoon wakker worden en nuchter
En ja, verder is het een beetje omdat ik in spanning zit te wachten op een antwoord van iemand, heb er niet zon goed gevoel over
2 ouwe vrienden van me maken dat programma, erg relaxte nederhop
Funky brothers uit de jaren '70. Onweerstaanbaar vrolijk nummertje. Was op zoek naar muziek in de stijl van die laatste David Holmes plaat. Deze had er zo op gekund.
Wat een dramatisch nummer, wel erg mooi hoor...
Funky maatschapijkritiek van de cd "Fresh". Geil nummertje trouwens, zou het goed doen in een reklame spotje voor Durex.
Geboren te Sheffield op 20 mei 1944.
Engels popzanger, vooral van rhythm and blues, met een kenmerkend rauw stemgeluid en een spastisch aandoende podiumact brak in 1968 door met de single With a little help from my friends .
Absoluut de mooiste versie van dit nummer (nou ja, imho dan ). Maar dan wel met dat stukje ervoor van 'Try not to get worried..." enz. Uit Jesus Christ Superstar (die ik verder maar moeilijk kan uitzitten).
De 1e band van Sophie Ellis Bextor. Muziekstijl is een beetje vroege Cardigans, maar ook een hoop redelijk standaard indie (iets meer gitaar dus).
Er staan een aantal leuke nummers op maar bovengemiddeld is de cd in z'n total zeker niet.
Ander hitje van het Franse jongenskoor, maar veel minder bekend dan 'Non non rien n'a change'. En terecht, want het is een vrij zoetsappig nummertje. Kleutersentiment voor mij.
Matig nummer van Bush, ze hebben al veel beter gemaakt, oh en nou wordt ie weggedraaid. KinkFm
Cover van het nummer van Louis Armstrong in Ramones stijl. Past op de een of andere manier heel erg goed. Beetje melancholisch wel.
Lekker rauw nummer
Titelnummer van de nieuwe Opeth schijf. Hard, rustig, het is het allebei.
quote:Ik heb nog een liveset van David Holmes op m'n harde schijf staan (Essential Mix 1997-12-31), die lijkt ook erg op die laatste cd maar dan met andere tracks. De tracklist daarvan moet wel ergens op I'net te vinden zijn.
Op zaterdag 12 oktober 2002 12:01 schreef Mugger het volgende:
The Meters - Handclapping SongFunky brothers uit de jaren '70. Onweerstaanbaar vrolijk nummertje. Was op zoek naar muziek in de stijl van die laatste David Holmes plaat. Deze had er zo op gekund.
quote:Volgens mij ben jij echt zo iemand die heel stijlvol allerlei oude muziek luistert
Op zaterdag 12 oktober 2002 17:20 schreef Zander het volgende:[..]
Ik heb nog een liveset van David Holmes op m'n harde schijf staan (Essential Mix 1997-12-31), die lijkt ook erg op die laatste cd maar dan met andere tracks. De tracklist daarvan moet wel ergens op I'net te vinden zijn.
Blijf het een mooi nummer vinden Lekker rustig
Gospel-achtige soul uit eh, East Harlem , dacht ik. Begin jaren '70 zo te horen.
..van voordat 'ie met dat vervelende gepiel en gefreak begon en toen ik hem dus nog echt goed vond.
Snap trouwens niet dat zo'n halfgare dieeeejeeeeee
hier nog nooit iets mee gedaan heeft, want alleen al de eerste minuut van dit nummer is volgens mij wel goed voor een remixje of 20...
Wooww.....voor mensen die een van stukje uitmuntend relaxte tango houden. Vooral de bas klinkt zeer gaaf....
Deze plaat van dé black-metalgrootheden bij uitstek moet het vooral hebben van z'n lekkere dynamische gitaarspel. Het is niet echt een hele agressieve plaat (alhoewel dit relatief is natuurlijk...) waarbij de gekwelde zang angstaanjagende beelden en verschrikkelijke kippenvel bij je oproept. Het doet eigenlijk meer denken aan een onheilspellend - maar tegelijkertijd romantisch - middeleeuws epos.
rustig nummertje, leuk als je eens onderuit wilt zitten, en genieten van een rustige avond
Dubbel cd, live. had de heren al lang niet meer gehoord en nu deze rip op de kop getikt. Beetje garageRock achtig, maar minder dan Gun Club, bijvoorbeeld. Maar goede zanger.
Heb vandaag het nieuwe album van Hooverphonic binnen gehaald en die staat dus al de hele dag op repeat. Ze hebben weer een geweldig album afgeleverd. Helaas halen ze nergens de genialiteit van Visions, maar dat is dan ook wel heeeeeeeeel erg moeilijk.
Deze remix van This Strange Effect is minder dan het origineel, maar nog wel erg mooi. Het klinkt net ff wat anders. Leuk om weer eens wat nieuws van ze te horen...
Een cover geloof ik, maar wel leuk
Vandaag hun cd gekocht en hem nu voor het eerst aan het luisteren. Ben nu bij numer 4 en tot nu toe klinkt het erg prettig
Aanvankelijk gold Dire Straits als new-wavegroep. In 1982 had de groep haar vooralsnog grootste hit met Private investigations van de LP Love over gold.
Hij staat het in het 150-nummers-tellende winampje dat we aan hadden gezet voor het feestje van vanavond. Kan me een livefilmpje herinnerne op een festival waarik zo zwaar van onder de indruk was, dat ik dit nummer ben gaan downen. Geweldige aanklacht tegen de zgn. rijken
Ik hoorde een tijd terug dat iemand dit nummer voor z'n vrouw Jessica op de radio aanvroeg en I liked it! Gedownload en luisterne maar!
Heerlijke hardcore reggae, met zo'n beat waar je niet op stil kan blijven zitten
Omdat het een nummer is van een goede band en het de band tussen mij en mn vrienden en vriendin duidelijk maakt
Een verrukkelijk depressieve plaat van de zanger met een weergaloze en ontroerende whiskeystem. Het album "Mule variations" waar deze plaat op te vinden is, is sowieso een juweeltje.
Ja, John Denver is natuurlijk ook weer 'Not Done', maar dit heb ik altijd wel een mooi nummer gevonden. Beetje melancholiek, en dat past wel bij mijn stemming nu. Door die muziek krijg je gewoon zin om naar de Rockies af te reizen.
Hierna ga ik ook nog even Wild Montana Skies draaien. Ook mooi!
Heerlijk nummer om even bij weg te dromen
Vriendje wilde dat ongelofelijk foute nummer uit die kraslotenreclame waar die man krast en er over de grond een toupet naar z'n hoofd toegekropen komt
Wel, voila!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |