abonnement Unibet Coolblue
pi_139045999
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 17:08 schreef Amoeba het volgende:
Lopen vind ik juist het simpelste. Ff zwaar, mjah, moet kunnen. Langzame slalom, langzame halve draai en achtjes maken. :N
Ik ben daar een beetje te onhandig voor :P
  zaterdag 19 april 2014 @ 17:39:44 #177
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_139046630
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 17:12 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Ik ben daar een beetje te onhandig voor :P
Ik weeg 50 kg. Dus dan kan jij het zeker. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_139065647
quote:
Had het gezien maar kwam net te vroeg. Heb gistermiddag net mn eerste motor gekocht! :D Een Yamaha YZF R6.
pi_139138953
Nog mensen die recent hun theorie behaald hebben?

Komen de vragen overeen met de auto theorie en zaten er nog instinkers die het noemen waard zijn?

Weet nog van mijn autotheorie dat ik echt maximaal geleerd had, maar dat er op het daadwerkelijke examen alsnog vragen tussen zaten die een raadsel voor me waren.
pi_139139246
Speltip: Koop/leen/steel een recent boek van vekabest en ga de opgaven maken, noteer welke je fout had en doe de vragen waar je de fouten op had nog een keer over.

Als je zo de theorie binnen wandelt voor de motor met het idee dat je je autotheorie wel kent ga je het niet redden, tenzij je mazzel hebt en alles goed gokt :P Motortheorie vond ik in ieder geval een stuk pittiger en verschillend tov. autotheorie, met dingen als plaats op de weg, en 'u rijdt hier op een kruispunt af, wat doet u: a: remmen / b: gas loslaten / c: niets' e.d.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_139139450
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 10:31 schreef Ener-G het volgende:
Speltip: Koop/leen/steel een recent boek van vekabest en ga de opgaven maken, noteer welke je fout had en doe de vragen waar je de fouten op had nog een keer over.

Als je zo de theorie binnen wandelt voor de motor met het idee dat je je autotheorie wel kent ga je het niet redden, tenzij je mazzel hebt en alles goed gokt :P Motortheorie vond ik in ieder geval een stuk pittiger en verschillend tov. autotheorie, met dingen als plaats op de weg, en 'u rijdt hier op een kruispunt af, wat doet u: a: remmen / b: gas loslaten / c: niets' e.d.
Nee, die illusie heb ik ook niet :P maar ging er mij meer om of die oefenexamens een beetje realistisch zijn. Ik had destijds echt goed geleerd voor autotheorie maar had hem met 6 fout echt met de hakken over de sloot gehaald. Kwam naar mijn mening omdat er veel vragen in het examen zaten die ik niet eerder gezien had.

Heb een boek (iets minder recent) een cd met vragen en die
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
van 1400 vragen. Ga denk ik ook maar een paar examens downloaden van Vekabest, hoor daar wel goede dingen over idd!
pi_139143945
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 april 2014 10:19 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Nog mensen die recent hun theorie behaald hebben?

Komen de vragen overeen met de auto theorie en zaten er nog instinkers die het noemen waard zijn?

Weet nog van mijn autotheorie dat ik echt maximaal geleerd had, maar dat er op het daadwerkelijke examen alsnog vragen tussen zaten die een raadsel voor me waren.
Instinkers zitten er altijd wel in. In mijn theorieboek staat deze vraag:

Op de stoep loopt een kind met een hond aan de lijn. Waarmee houdt u rekening?

A. De hond kan schrikken. Hij loopt plotseling de weg op en hij trekt het kind mee.
B. De hond kan zich losrukken en de weg oplopen.

Zonder verdere context kunnen beide antwoorden juist zijn en ook de vervolgactie blijft hetzelfde. Je zult hoe dan ook langzamer moeten rijden en er rekening mee moeten houden dat je een noodstop moet maken, of dat nou voor een hond of een kind is maakt dan ook niet bijzonder veel uit.
  dinsdag 22 april 2014 @ 13:26:28 #183
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_139144181
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 april 2014 10:19 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Nog mensen die recent hun theorie behaald hebben?

Komen de vragen overeen met de auto theorie en zaten er nog instinkers die het noemen waard zijn?

Weet nog van mijn autotheorie dat ik echt maximaal geleerd had, maar dat er op het daadwerkelijke examen alsnog vragen tussen zaten die een raadsel voor me waren.
Ik mag over anderhalf uur aantreden. :)

Hopen dat ik 'm haal. :P
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  dinsdag 22 april 2014 @ 13:45:07 #184
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_139144770
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 13:19 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Instinkers zitten er altijd wel in. In mijn theorieboek staat deze vraag:

Op de stoep loopt een kind met een hond aan de lijn. Waarmee houdt u rekening?

A. De hond kan schrikken. Hij loopt plotseling de weg op en hij trekt het kind mee.
B. De hond kan zich losrukken en de weg oplopen.

Zonder verdere context kunnen beide antwoorden juist zijn en ook de vervolgactie blijft hetzelfde. Je zult hoe dan ook langzamer moeten rijden en er rekening mee moeten houden dat je een noodstop moet maken, of dat nou voor een hond of een kind is maakt dan ook niet bijzonder veel uit.
En tóch willen ze graag dat je op B ramt.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 13:26 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik mag over anderhalf uur aantreden. :)

Hopen dat ik 'm haal. :P
Succes! ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 22 april 2014 @ 17:11:39 #185
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_139150807
Even hard gerold. 47/3.

Binnen. ^O^
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_139151027
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:11 schreef Amoeba het volgende:
Even hard gerold. 47/3.

Binnen. ^O^
Gefeliciteerd!

Nog vragen die het delen waard zijn? :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 13:19 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Instinkers zitten er altijd wel in. In mijn theorieboek staat deze vraag:

Op de stoep loopt een kind met een hond aan de lijn. Waarmee houdt u rekening?

A. De hond kan schrikken. Hij loopt plotseling de weg op en hij trekt het kind mee.
B. De hond kan zich losrukken en de weg oplopen.

Zonder verdere context kunnen beide antwoorden juist zijn en ook de vervolgactie blijft hetzelfde. Je zult hoe dan ook langzamer moeten rijden en er rekening mee moeten houden dat je een noodstop moet maken, of dat nou voor een hond of een kind is maakt dan ook niet bijzonder veel uit.
Dit bedoel ik dus he :') Wtf zegt dit nou over je rijvaardigheid. wat is het goede antwoord trouwens?
  dinsdag 22 april 2014 @ 17:20:30 #187
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_139151121
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:17 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

Nog vragen die het delen waard zijn? :P

[..]

Dit bedoel ik dus he :') Wtf zegt dit nou over je rijvaardigheid. wat is het goede antwoord trouwens?
Uhm, ik heb er zelf wel een.

Kun je zonder te googelen nog een vierde instantie geven die gebruik mag maken van blauwe optische signalen én geluidsignalen?

:)

W.b. het examen, meh not so much. Ik had een vraag fout over de verlichting. Je mag toch geen groot licht binnen de bebouwde kom voeren? Verder dacht ik dat je bij het aanschaffen van een helm moet zorgen dat de helm goed strak zit (is dit goed?) en ik had een voorrangsvraag fout. Althans, ik zal het nooit weten, ik verwijderde mijn antwoord en voordat ik een ander antwoord in kon geven was de tijd voorbij. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_139151159
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 10:39 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Nee, die illusie heb ik ook niet :P maar ging er mij meer om of die oefenexamens een beetje realistisch zijn. Ik had destijds echt goed geleerd voor autotheorie maar had hem met 6 fout echt met de hakken over de sloot gehaald. Kwam naar mijn mening omdat er veel vragen in het examen zaten die ik niet eerder gezien had.

Heb een boek (iets minder recent) een cd met vragen en die
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
van 1400 vragen. Ga denk ik ook maar een paar examens downloaden van Vekabest, hoor daar wel goede dingen over idd!
Je moet ook niet het antwoord op de vragen leren, maar de theorie erachter. Een wezenlijk verschil.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_139151271
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:20 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Uhm, ik heb er zelf wel een.

Kun je zonder te googelen nog een vierde instantie geven die gebruik mag maken van blauwe optische signalen én geluidsignalen?

:)

W.b. het examen, meh not so much. Ik had een vraag fout over de verlichting. Je mag toch geen groot licht binnen de bebouwde kom voeren? Verder dacht ik dat je bij het aanschaffen van een helm moet zorgen dat de helm goed strak zit (is dit goed?) en ik had een voorrangsvraag fout. Althans, ik zal het nooit weten, ik verwijderde mijn antwoord en voordat ik een ander antwoord in kon geven was de tijd voorbij. :')
Haha die eerste vraag: Marechaussee? ;)

Groot licht binnen bebouwde kom mag wel voor zover ik weet, en ik las ergens dat de helm zo strak moet zitten dat het "bijna pijn doet" :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:21 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Je moet ook niet het antwoord op de vragen leren, maar de theorie erachter. Een wezenlijk verschil.
Dan moeten ze vragen stellen die stroken met jouw visie, en niet "hoe lang is je theorie certificaat geldig" of "heb je een parkeerschijf nodig met een zijspan"
  dinsdag 22 april 2014 @ 17:27:45 #190
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_139151350
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:25 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Haha die eerste vraag: Marechaussee? ;)

Groot licht binnen bebouwde kom mag wel voor zover ik weet, en ik las ergens dat de helm zo strak moet zitten dat het "bijna pijn doet" :P
Ik moet zelf ook een nieuwe helm gaan kopen. Denk dat ik gelijk maar een integraalhelm aan ga schaffen. Reed zondagavond met een Ducati 916 (kom haten Lijntje) over de A67 en merkte wel dat hij wat te los zat.. Bij snelheden van 140 km/h vind ik dat niet zo'n goed idee.

Tevens nee. Bloedbank. Valt niet onder de medische hulpdiensten doordat het georganiseerd wordt vanuit een extern bedrijf (Sanguin).
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_139151438
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:27 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik moet zelf ook een nieuwe helm gaan kopen. Denk dat ik gelijk maar een integraalhelm aan ga schaffen. Reed zondagavond met een Ducati 916 (kom haten Lijntje) over de A67 en merkte wel dat hij wat te los zat.. Bij snelheden van 140 km/h vind ik dat niet zo'n goed idee.

Tevens nee. Bloedbank. Valt niet onder de medische hulpdiensten doordat het georganiseerd wordt vanuit een extern bedrijf (Sanguin).
Ah ja, zolang Marechaussee en Sanguin niet allebei tot de keuzemogelijkheden behoren dan kom ik er wel uit denk ik
pi_139152589
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:21 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Je moet ook niet het antwoord op de vragen leren, maar de theorie erachter. Een wezenlijk verschil.
Of "Staat je BurgerServiceNummer op je rijbewijs?"
pi_139172518
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:27 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik moet zelf ook een nieuwe helm gaan kopen. Denk dat ik gelijk maar een integraalhelm aan ga schaffen. Reed zondagavond met een Ducati 916 (kom haten Lijntje) over de A67 en merkte wel dat hij wat te los zat.. Bij snelheden van 140 km/h vind ik dat niet zo'n goed idee.

Tevens nee. Bloedbank. Valt niet onder de medische hulpdiensten doordat het georganiseerd wordt vanuit een extern bedrijf (Sanguin).
Geen kwestie van haten, gewoon extreem dom om met een motor te gaan rijden als je geen rijbewijs hebt. Zeker niet als dat rijbewijs, waar je pas een lesje of 3, 4 mee bezig bent, een A2 rijbewijs is, de motor een zware 916cc'er en je helm slecht passend. Denk dat de rest daar hetzelfde over denkt, hoop oprecht dat de politie je pakt liefst voor je iemand overhoop rijdt met dat ding. En die kans zit er als we kijken naar hoe vaak jij in een auto al schade rijdt, toch vrij stevig in.

Verder begrijp je me verkeerd, ik heb mijn rijbewijs en motor al dus van haten is weinig sprake. Eerder dat ik wel verstandig ben en jij niet.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:48:27 #194
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_139173086
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:19 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Geen kwestie van haten, gewoon extreem dom om met een motor te gaan rijden als je geen rijbewijs hebt. Zeker niet als dat rijbewijs, waar je pas een lesje of 3, 4 mee bezig bent, een A2 rijbewijs is, de motor een zware 916cc'er en je helm slecht passend. Denk dat de rest daar hetzelfde over denkt, hoop oprecht dat de politie je pakt liefst voor je iemand overhoop rijdt met dat ding. En die kans zit er als we kijken naar hoe vaak jij in een auto al schade rijdt, toch vrij stevig in.

Verder begrijp je me verkeerd, ik heb mijn rijbewijs en motor al dus van haten is weinig sprake. Eerder dat ik wel verstandig ben en jij niet.
Tussen schade en een dodelijk ongeluk zit toch wel een subtiel verschil. Ik houd me keurig aan de snelheid, het was droog, en dat die helm niet optimaal zat wist ik ook niet.

Maar natuurlijk heb je gelijk dat het niet verstandig is.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_139173455
En dan zie je even die auto over het hoofd die uit een oprit/zijstraatje komt zetten, of de auto jou, terwijl je aan het kloten bent met de bediening van een voor jou nog redelijk onbekende motor...
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_139173469
quote:
13s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:48 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Tussen schade en een dodelijk ongeluk zit toch wel een subtiel verschil. Ik houd me keurig aan de snelheid, het was droog, en dat die helm niet optimaal zat wist ik ook niet.

Maar natuurlijk heb je gelijk dat het niet verstandig is.
Ow, joh, dan kan er niks misgaan!

...

En wie gaat het betalen als jij onverzekerd iemand schade hebt berokkend?
Als je nou op een verlaten parkeerplaats je AVB oefeningen gaat doen kan ik je nog volgen, maar met dit soort acties doe je je username wel eer aan wmb.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_139173885
quote:
13s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:48 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Tussen schade en een dodelijk ongeluk zit toch wel een subtiel verschil. Ik houd me keurig aan de snelheid, het was droog, en dat die helm niet optimaal zat wist ik ook niet.

Maar natuurlijk heb je gelijk dat het niet verstandig is.
Ik ben het volkomen met BL eens en hoop ook oprecht dat je gepakt wordt.
Het is gewoon te dom voor woorden.. En de lijn tussen schade en een dodelijk ongeluk is een stuk dunner met de motor he, ben je jezelf daar wel van bewust?

En inderdaad, wie mag het betalen denk je als je schade rijdt?
pi_139173936
quote:
13s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:48 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Tussen schade en een dodelijk ongeluk zit toch wel een subtiel verschil. Ik houd me keurig aan de snelheid, het was droog, en dat die helm niet optimaal zat wist ik ook niet.

Maar natuurlijk heb je gelijk dat het niet verstandig is.
:')

Ik reed in november 2/3e van de max snelheid, het was droog, en toch ben ik al een half jaar aan het revalideren.

Succes op de weg! ^O^
pi_139173945
quote:
13s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:48 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Tussen schade en een dodelijk ongeluk zit toch wel een subtiel verschil. Ik houd me keurig aan de snelheid, het was droog, en dat die helm niet optimaal zat wist ik ook niet.

Maar natuurlijk heb je gelijk dat het niet verstandig is.
Dan nog heb je geen rijbewijs, kun je nog niet rijden (nee, echt niet) en ga je op een motor rijden die qua configuratie (liter twin) toch wel tot de lompst mogelijke behoort en je bent onverzekerd.

En ik ben ook onderuit gegaan net rustig aanremmen voor een stoplicht. Heeft niks met opletten of vmax te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlackLining op 23-04-2014 10:38:30 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_139174122
quote:
13s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:48 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Tussen schade en een dodelijk ongeluk zit toch wel een subtiel verschil. Ik houd me keurig aan de snelheid, het was droog, en dat die helm niet optimaal zat wist ik ook niet.

Maar natuurlijk heb je gelijk dat het niet verstandig is.
'Er zit een subtiel verschil tussen schade en dood.'
Staat vast mooi in het overlijdensbericht. Ga toch gewoon rustig je lessen volgen en wacht met dit soort grappen tot je dat rijbewijs hebt en verzekerd kunt rondrijden. Dan hoeven wij tenminste niet te betalen om je lichaam van het asfalt te laten schrapen. :N
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')