abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 maart 2014 @ 10:01:26 #51
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_137406716
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 09:50 schreef JAY-T het volgende:
Leert je instructeur je uberhaupt wel hoe je moet kijken dan?

Als je zodra je bij de eerste pilon bent ongeveer naar het rode kruis kijkt (dus waar je heen wilt) en de motor goed afschuint, gaat het eigenlijk allemaal vanzelf.. Zelfde met het achtje. Hopelijk vertel ik je niks nieuws :P

[ afbeelding ]
Dat vertelt ie wel ja, waar het kruisje staat kijk ik ook ongeveer inderdaad. Zal gewoon een kwestie zijn van veel oefenen denk ik.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_137408183
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 09:02 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Daarna kwam de halve draai (mijn favoriet :X ) maar zowaar, naar links een paar keer gedaan en hij lukte :D Ik helemaal blij en toen moest hij naar rechts......... mijn god! Het leek wel of ik lepra had ofzo, telkens mijn hand tegen de tank, liep met het gas te hannessen en moest een flink aantal keer mijn voet op de grond zetten om niet om te vallen. Ging lekker maar niet heus, een paar keer had ik hem wel (maar wel nét) maar heel veel keer niet.
Stuur je dan niet toevallig gewoon veel te ver in :o ?
  woensdag 5 maart 2014 @ 11:17:04 #53
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_137408543
quote:
3s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:03 schreef Anne het volgende:

[..]

Stuur je dan niet toevallig gewoon veel te ver in :o ?
In het begin te weinig en dan daarna te veel inderdaad :{
Terwijl linksom nu wél telkens in 1 keer goed gaat , ik snap mezelf soms niet -O-
Volgende keer die tip van de instructeur eens proberen om gas constant te houden en kijktechniek verbeteren.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_137408738
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:17 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

In het begin te weinig en dan daarna te veel inderdaad :{
Terwijl linksom nu wél telkens in 1 keer goed gaat , ik snap mezelf soms niet -O-
Volgende keer die tip van de instructeur eens proberen om gas constant te houden en kijktechniek verbeteren.
Gas constant houden is inderdaad belangrijk :Y De examinators zijn zelfs niet zo happig op het corrigeren tijdens een bijzondere verrichting: hij moet in een vloeiende lijn.

Je mag 'm ook met een lang aanloopje nemen, dan kun je in het aanloopje alvast het gas constant houden.
Als je daar moeite mee hebt nog wat tips:

- Je duim op het vaste stuk naast de gashendel leggen.
- Je wijsvinger op het vaste stuk van je remhendel leggen.
- Een gedeelte van je hand om het vaste stuk naast de gashendel leggen.
  woensdag 5 maart 2014 @ 11:30:23 #55
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_137408933
quote:
14s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:23 schreef Anne het volgende:

[..]

Gas constant houden is inderdaad belangrijk :Y De examinators zijn zelfs niet zo happig op het corrigeren tijdens een bijzondere verrichting: hij moet in een vloeiende lijn.

Je mag 'm ook met een lang aanloopje nemen, dan kun je in het aanloopje alvast het gas constant houden.
Als je daar moeite mee hebt nog wat tips:

- Je duim op het vaste stuk naast de gashendel leggen.
- Je wijsvinger op het vaste stuk van je remhendel leggen.
- Een gedeelte van je hand om het vaste stuk naast de gashendel leggen.
Ja, die duimtip ga ik volgende keer zeker proberen en ff kijken of ik mijn zitpositie nog wat kan verbeteren zodat ik niet in de knel kom op de motor bij het draaien. Wel vervelend dat ik elke les een andere motor heb, de ene motor 'past' mij beter dan de ander heb ik het idee. De Honda cbr 500 die ik de voorgaande les had vond ik echt een stuk prettiger zitten.
pi_137409177
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:30 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ja, die duimtip ga ik volgende keer zeker proberen en ff kijken of ik mijn zitpositie nog wat kan verbeteren zodat ik niet in de knel kom op de motor bij het draaien. Wel vervelend dat ik elke les een andere motor heb, de ene motor 'past' mij beter dan de ander heb ik het idee. De Honda cbr 500 die ik de voorgaande les had vond ik echt een stuk prettiger zitten.
Ik zou het gewoon even aangeven :Y.
Het is heel logisch dat je op een gegeven moment je motor 'kiest' en daarmee je lessen en examen doet.
  woensdag 5 maart 2014 @ 11:46:22 #57
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_137409390
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 12:47 schreef Scheringa het volgende:
8-) *O* *O* *O* *O* *O* *O* 8-)
Ik heb het gehaald!
Zometeen rijbewijs aanvragen en snel voor een motor kijken.
Volgende week gaat mijn vriendin op voor d'r AVD, nhopelijk haalt zij het ook in een keer.
Gefeliciteerd!! Lekker hoor!
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:30 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik snap je punt, maar motorrijden is motorrijden... Het zou in principe niet uit moeten maken ;-) (uitzonderingen daargelaten).

Probeer meer met de motor zelf te sturen, en minder met het stuur.
Dat hielp mij met de oefeningen van AVB
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_137411253
Motorrijden is motorrijden en het zou inderdaad niet uit moeten maken, maar zeker als je het nog allemaal aan het leren bent is een beetje consistentie in de fiets waar je op zit geen overbodige luxe. Ik deed tijdens mijn lessen op een CB500 en daarna een Hornet zonder moeite een achtje, maar toen ik een paar keer op de motor van mijn broer en later op mijn eigen het weer probeerde was het toch behoorlijk anders en ineens verdomd lastig.

Je hebt het binnen een paar minuten wel weer onder de knie, maar je moet wel even aan de motor wennen. Als je dan tijdens je lessen telkens een andere hebt kan ik me heel goed voorstellen dat je er moeite mee blijft houden.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_137414868
Bedankt voor de felicitaties :)
Ben druk aan het zoeken naar een mooie fiets om mee te beginnen..

Metro, ik zou inderdaad even aangeven dat je op 1 type motor zou willen lessen. Lijkt mij best vervelend lessen om iedere keer weer op een andere motor te zitten. Elke motor reageert toch weer anders op de koppeling, gashendel en de remmen. Lijkt me dan toch wat lastiger om het allemaal onder de knie te krijgen.
pi_137453220
Hoi,

ik heb me net ingeschreven bij een rijschool voor A2! Morgen eerste rijles.

Nu heb ik ook de dappere gok gemaakt om me direct maar voor het theorie-examen van volgende week dinsdag in te schrijven, zonder dat ik ooit Nederlandse rijbewijstheorie gezien heb. Ik heb al wel 3 jaar een Duits autorijbewijs, en daar was de theorie niet zo'n probleem. Hoe is het theorieexamen in Nederland opgebouwd? Ik lees dat er ongeveer 50 vragen zijn.

Is het onderstaande examen een goede indruk van het werkelijke examen, of zijn er ook van die vragen bij het echte examen waar je moet zeggen of je gas loslaat, remt, of niks doet?
http://itheorie.nl/motor/theorie-examen/
  donderdag 6 maart 2014 @ 19:11:16 #61
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_137456089
Dat laatste is volgens mij alleen bij autotheorie. Ik had het 1,5 jaar geleden bij de motor in ieder geval niet.
Bedankt Hans.
  donderdag 6 maart 2014 @ 19:30:05 #62
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_137456874
Als ik jou zo hoor koekjestrommel, dan ga jij je er op verkijken.

Het zijn vooral de motorspecifieke dingen die anders zijn, en ik raad je aan om er in elk geval even goed voor te gaan zitten.

Anders voorspel ik jou nu alvast dat je gaat zakken als een baksteen.

Ben er zelf aardig lang mee bezig geweest, en presteerde het nog om op het randje te slagen.

(Nee ik ben geen norm, wel een indicatie ;-) )
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_137456890
Gevaarherkenning bestaat inderdaad niet voor de motor.
It's funny
But not ha-ha funny.
  donderdag 6 maart 2014 @ 19:45:14 #64
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_137457488
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2014 19:30 schreef Nero22 het volgende:
Gevaarherkenning bestaat inderdaad niet voor de motor.
Plaats op de weg, niet hier op rijden, niet daar op rijden, niet zus niet zo.. etc.
YouTube
pi_137459165
Ik denk ook dat ik ga falen hoor, maar ik ga het toch lekker proberen :6

Net een mooien torrent met 1400 motorrijlesvragen gevonden, dit wordt nog heel veel die irritante stem horen.

[ Bericht 26% gewijzigd door koekjestrommel1 op 06-03-2014 22:23:52 ]
pi_137507655
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:24 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik denk ook dat ik ga falen hoor, maar ik ga het toch lekker proberen :6

Net een mooien torrent met 1400 motorrijlesvragen gevonden, dit wordt nog heel veel die irritante stem horen.
Met behulp van die torrent had ik toen mijn theorie in een keer gehaald. Gewoon logisch nadenken en antwoorden geven dat ze willen horen. Succes iig. ^O^
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_137515420
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 09:06 schreef Gkhn het volgende:

[..]

Met behulp van die torrent had ik toen mijn theorie in een keer gehaald. Gewoon logisch nadenken en antwoorden geven dat ze willen horen. Succes iig. ^O^
Heb je verder nog andere middelen gebruikt of was dat het al? Ik schrijf nu de vragen op die ik niet logisch vind, en maak die later nog een keer. Tevens, kun je exact dezelfde vragen als in de torrent verwachten?

Gister trouwens ook mijn eerste motorrijles gehad, was echt supertof. Mocht direct de normale weg op met een yamaha xj6 die geen begrenzing had. Echt ziek hoe veel vermogen zo'n ding heeft. We hebben vooral een mooi rondje in de omgeving gereden, en dat ging eigenlijk heel redelijk.

[ Bericht 14% gewijzigd door koekjestrommel1 op 08-03-2014 18:37:21 ]
pi_137525558
Dat was 't. Had ze niet eens allemaal gedaan. Weet niet meer of ze lijken op de examenvragen, is nu bijna 2 jaar geleden.
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
  maandag 10 maart 2014 @ 20:08:48 #69
241787 OuweBaas
Baas boven Baas
pi_137592741
Afgelopen woensdag geslaagd voor mijn AVD *O* *O*

Zaterdag een proefritje op een Street triple R en een Kawasaki Z800 :D
"My dream is to know why my nightmares never cease"
pi_137594890
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:08 schreef OuweBaas het volgende:
Afgelopen woensdag geslaagd voor mijn AVD *O* *O*

Zaterdag een proefritje op een Street triple R en een Kawasaki Z800 :D
Gefeli. :D

Zag het al ergens anders staan ja. Gave brommerts!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Nero22 op 10-03-2014 20:57:52 ]
It's funny
But not ha-ha funny.
  maandag 10 maart 2014 @ 21:30:17 #71
241787 OuweBaas
Baas boven Baas
pi_137597406
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:51 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Gefeli. :D

Zag het al ergens anders staan ja. Gave brommerts!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog niet naar gekeken, thanks iig :) ziet er ook goed uit !
"My dream is to know why my nightmares never cease"
pi_137657870
Theorie gehaald, 46/50 goed. Best netjes gezien de 6 dagen in welke ik me voor kon bereiden :D.

Zaterdag weer rijles, deze keer slalommen enzo ;).
pi_137659404
Gefeliciteerd! *O* *O*

Ik heb gisteren mijn rijbewijs opgehaald. Zaterdag maar eens een aantal proefritjes maken.
Maar met de hoeveelheid motoren die te koop staat wordt het er niet makkelijker op....
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:53:44 #74
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_137671281
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 15:58 schreef Scheringa het volgende:
Gefeliciteerd! *O* *O*

Ik heb gisteren mijn rijbewijs opgehaald. Zaterdag maar eens een aantal proefritjes maken.
Maar met de hoeveelheid motoren die te koop staat wordt het er niet makkelijker op....
Je had al een motor op het oog toch?
YouTube
pi_137683494
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:53 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Je had al een motor op het oog toch?
Ja dat had ik. Die motor was vlak voor ik moest afrijden verkocht. Nu dus maar verder kijken, maar ik merk dat wij een beetje de zelfde smaak hebben qua motoren... Eerst een Z750(R) en nu kijken we allebij naar een GSF 650 S.. haha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')