abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137345497
Mij was verteld dat het na drie uur (nadat je je uitslag hebt gehoord) verwerkt is bij de gemeente.
Vanwege de openingstijden bij de gemeente heb ik het pas de volgende dag kunnen aanvragen (dus niet kunnen testen of de 3 uur klopt).
Honesty may not win friends, but it can touch hearts.
It's not that I hate you, its just.. that I dont like you
pi_137357641
Bij mij zeiden ze ook dat er 'een paar uur' tijd nogdig was om het te verwerken. Ik snap niet waarom dat niet direct verwerkt kan worden in het systeem, maar dat terzijde.

Ik heb het dezelfde dag nog aangevraagd, inderdaad gewoon zo laat mogelijk een afspraak plannen of naar binnen lopen. Bij mij zat er max. 2 uur tussen AVD en aanvragen.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  dinsdag 4 maart 2014 @ 09:03:12 #43
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_137371927
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:53 schreef Metro2005 het volgende:
*O* Theorie gehaald
Helaas niet foutloos (4 fout) maar ach :P ik geloof dat het grootste deel van de zaal gezakt was als ik het zo bekeek :X
Gefeliciteerd!
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_137371947
Over 3 kwartier voor rijden en dan om 10.45 examen. Het wordt nu toch wel een beetje spannend...
Terwijl ik daar nooit last heb....
  dinsdag 4 maart 2014 @ 09:07:07 #45
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_137371992
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:04 schreef Scheringa het volgende:
Over 3 kwartier voor rijden en dan om 10.45 examen. Het wordt nu toch wel een beetje spannend...
Terwijl ik daar nooit last heb....
Komt goed, gewoon beschouwen als een les :Y Zenuwen moet je benutten om te concentreren ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:03 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Thnx!
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_137377459
8-) *O* *O* *O* *O* *O* *O* 8-)
Ik heb het gehaald!
Zometeen rijbewijs aanvragen en snel voor een motor kijken.
Volgende week gaat mijn vriendin op voor d'r AVD, nhopelijk haalt zij het ook in een keer.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:44:05 #47
177940 Tunafish
met staart
pi_137381096
Feli *O*
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_137385148
Thnx! *O*
  woensdag 5 maart 2014 @ 09:02:59 #49
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_137405579
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 12:47 schreef Scheringa het volgende:
Ik heb het gehaald!
Volgende week gaat mijn vriendin op voor d'r AVD, nhopelijk haalt zij het ook in een keer.
*O* gefeli man! Lekker hoor.

Ik heb gisteren ook weer les gehad en pff dat was wel echt de meest inspannende les ooit zeg. Begonnen met een paar remproeven, nja die gingen best aardig maar ik zat voor de verandering weer eens op een andere motor en voor mijn gevoel moest ik mijn rechterbeen een beetje in een rare positie houden om de achterrem te bedienen maargoed die remproeven gingen aardig. Precisiestop ging zelfs in 1 keer goed, stopproef ging ok al remde ik iets te vroeg en noodstop, nja ik vond zelf dat ie beter kon maar ok :P

Daarna begon de ellende. De langzame slalom ging vorige keer best goed op de honda CBR 500 maar had gisteren een Yamaha mee en die stuurde echt een beetje anders. Gasresponse was echt enorm soepel vergeleken bij de honda maar ik kwam bij het naar rechts sturen telkens met mijn hand tegen de tank aan :( Daardoor duurde het een paar keer voordat ik de langzame slalom goed deed.

Daarna kwam de halve draai (mijn favoriet :X ) maar zowaar, naar links een paar keer gedaan en hij lukte :D Ik helemaal blij en toen moest hij naar rechts......... mijn god! Het leek wel of ik lepra had ofzo, telkens mijn hand tegen de tank, liep met het gas te hannessen en moest een flink aantal keer mijn voet op de grond zetten om niet om te vallen. Ging lekker maar niet heus, een paar keer had ik hem wel (maar wel nét) maar heel veel keer niet.

Enfin, daarna gingen we het achtje doen en verdomd dat het niet waar is: de 1e keer haal ik hem. Ik was mezelf echt aan het vervloeken want waarom lukte de draai naar zowel links als rechts NU ineens wel?????? Komt denk ik toch door mijn kijktechniek want bij het achtje keek ik naar het middelste pionnetje en bij de halve draai niet. Nja, 2e keer ging ook wel en de 3e keer ging totaal mis maarja. 2 van 3 keer goed vond ik niet slecht voor de 1e keer , zeker aangezien ik verwacht had dat ik het achtje moeilijker zou gaan vinden dan de halve draai.

Hopelijk volgende les weer deze oefeningen oefenen want ik wil het kunnen damnit! Kan soms echt balen van mezelf :(

Op de terugweg naar de rijschool had de instructeur wel zin in een race geloof ik, die trok het gas effe vol open (120 km/u waar je 80 mocht :X ) dus ik erachteraan :P dat was wel even leuk maar moest me wel even goed vasthouden en voorover bukken om er niet af te vliegen, wat een vermogen heeft zo'n motor !
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_137406496
Leert je instructeur je uberhaupt wel hoe je moet kijken dan?

Als je zodra je bij de eerste pilon bent ongeveer naar het rode kruis kijkt (dus waar je heen wilt) en de motor goed afschuint, gaat het eigenlijk allemaal vanzelf.. Zelfde met het achtje. Hopelijk vertel ik je niks nieuws :P

[ Bericht 6% gewijzigd door JAY-T op 05-03-2014 09:55:26 ]
  woensdag 5 maart 2014 @ 10:01:26 #51
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_137406716
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 09:50 schreef JAY-T het volgende:
Leert je instructeur je uberhaupt wel hoe je moet kijken dan?

Als je zodra je bij de eerste pilon bent ongeveer naar het rode kruis kijkt (dus waar je heen wilt) en de motor goed afschuint, gaat het eigenlijk allemaal vanzelf.. Zelfde met het achtje. Hopelijk vertel ik je niks nieuws :P

[ afbeelding ]
Dat vertelt ie wel ja, waar het kruisje staat kijk ik ook ongeveer inderdaad. Zal gewoon een kwestie zijn van veel oefenen denk ik.
pi_137408183
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 09:02 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Daarna kwam de halve draai (mijn favoriet :X ) maar zowaar, naar links een paar keer gedaan en hij lukte :D Ik helemaal blij en toen moest hij naar rechts......... mijn god! Het leek wel of ik lepra had ofzo, telkens mijn hand tegen de tank, liep met het gas te hannessen en moest een flink aantal keer mijn voet op de grond zetten om niet om te vallen. Ging lekker maar niet heus, een paar keer had ik hem wel (maar wel nét) maar heel veel keer niet.
Stuur je dan niet toevallig gewoon veel te ver in :o ?
  woensdag 5 maart 2014 @ 11:17:04 #53
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_137408543
quote:
3s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:03 schreef Anne het volgende:

[..]

Stuur je dan niet toevallig gewoon veel te ver in :o ?
In het begin te weinig en dan daarna te veel inderdaad :{
Terwijl linksom nu wél telkens in 1 keer goed gaat , ik snap mezelf soms niet -O-
Volgende keer die tip van de instructeur eens proberen om gas constant te houden en kijktechniek verbeteren.
pi_137408738
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:17 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

In het begin te weinig en dan daarna te veel inderdaad :{
Terwijl linksom nu wél telkens in 1 keer goed gaat , ik snap mezelf soms niet -O-
Volgende keer die tip van de instructeur eens proberen om gas constant te houden en kijktechniek verbeteren.
Gas constant houden is inderdaad belangrijk :Y De examinators zijn zelfs niet zo happig op het corrigeren tijdens een bijzondere verrichting: hij moet in een vloeiende lijn.

Je mag 'm ook met een lang aanloopje nemen, dan kun je in het aanloopje alvast het gas constant houden.
Als je daar moeite mee hebt nog wat tips:

- Je duim op het vaste stuk naast de gashendel leggen.
- Je wijsvinger op het vaste stuk van je remhendel leggen.
- Een gedeelte van je hand om het vaste stuk naast de gashendel leggen.
  woensdag 5 maart 2014 @ 11:30:23 #55
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_137408933
quote:
14s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:23 schreef Anne het volgende:

[..]

Gas constant houden is inderdaad belangrijk :Y De examinators zijn zelfs niet zo happig op het corrigeren tijdens een bijzondere verrichting: hij moet in een vloeiende lijn.

Je mag 'm ook met een lang aanloopje nemen, dan kun je in het aanloopje alvast het gas constant houden.
Als je daar moeite mee hebt nog wat tips:

- Je duim op het vaste stuk naast de gashendel leggen.
- Je wijsvinger op het vaste stuk van je remhendel leggen.
- Een gedeelte van je hand om het vaste stuk naast de gashendel leggen.
Ja, die duimtip ga ik volgende keer zeker proberen en ff kijken of ik mijn zitpositie nog wat kan verbeteren zodat ik niet in de knel kom op de motor bij het draaien. Wel vervelend dat ik elke les een andere motor heb, de ene motor 'past' mij beter dan de ander heb ik het idee. De Honda cbr 500 die ik de voorgaande les had vond ik echt een stuk prettiger zitten.
pi_137409177
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:30 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ja, die duimtip ga ik volgende keer zeker proberen en ff kijken of ik mijn zitpositie nog wat kan verbeteren zodat ik niet in de knel kom op de motor bij het draaien. Wel vervelend dat ik elke les een andere motor heb, de ene motor 'past' mij beter dan de ander heb ik het idee. De Honda cbr 500 die ik de voorgaande les had vond ik echt een stuk prettiger zitten.
Ik zou het gewoon even aangeven :Y.
Het is heel logisch dat je op een gegeven moment je motor 'kiest' en daarmee je lessen en examen doet.
  woensdag 5 maart 2014 @ 11:46:22 #57
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_137409390
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 12:47 schreef Scheringa het volgende:
Ik heb het gehaald!
Gefeliciteerd!! Lekker hoor!
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:30 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik snap je punt, maar motorrijden is motorrijden... Het zou in principe niet uit moeten maken ;-) (uitzonderingen daargelaten).

Probeer meer met de motor zelf te sturen, en minder met het stuur.
Dat hielp mij met de oefeningen van AVB
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_137411253
Motorrijden is motorrijden en het zou inderdaad niet uit moeten maken, maar zeker als je het nog allemaal aan het leren bent is een beetje consistentie in de fiets waar je op zit geen overbodige luxe. Ik deed tijdens mijn lessen op een CB500 en daarna een Hornet zonder moeite een achtje, maar toen ik een paar keer op de motor van mijn broer en later op mijn eigen het weer probeerde was het toch behoorlijk anders en ineens verdomd lastig.

Je hebt het binnen een paar minuten wel weer onder de knie, maar je moet wel even aan de motor wennen. Als je dan tijdens je lessen telkens een andere hebt kan ik me heel goed voorstellen dat je er moeite mee blijft houden.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_137414868
Bedankt voor de felicitaties :)
Ben druk aan het zoeken naar een mooie fiets om mee te beginnen..

Metro, ik zou inderdaad even aangeven dat je op 1 type motor zou willen lessen. Lijkt mij best vervelend lessen om iedere keer weer op een andere motor te zitten. Elke motor reageert toch weer anders op de koppeling, gashendel en de remmen. Lijkt me dan toch wat lastiger om het allemaal onder de knie te krijgen.
pi_137453220
Hoi,

ik heb me net ingeschreven bij een rijschool voor A2! Morgen eerste rijles.

Nu heb ik ook de dappere gok gemaakt om me direct maar voor het theorie-examen van volgende week dinsdag in te schrijven, zonder dat ik ooit Nederlandse rijbewijstheorie gezien heb. Ik heb al wel 3 jaar een Duits autorijbewijs, en daar was de theorie niet zo'n probleem. Hoe is het theorieexamen in Nederland opgebouwd? Ik lees dat er ongeveer 50 vragen zijn.

Is het onderstaande examen een goede indruk van het werkelijke examen, of zijn er ook van die vragen bij het echte examen waar je moet zeggen of je gas loslaat, remt, of niks doet?
http://itheorie.nl/motor/theorie-examen/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')