Hehehe, you wish... in theorie wel, maar je kunt serieus stomme dingen doen in een panieksituatie. Tevens; ABS remt gewoon niet als het nat is, en soms kan een geblokkeerd achterwiel je zomaar redden. En zoals hierboven al gezegd wordt; gooi hem er maar eens op in een bochtquote:Op woensdag 19 februari 2014 21:46 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Goed verhaal,
Maar....
Dat kan toch alleen met een motor waar geen ABS op zit?
Tja, en zowel jij als ik kunnen uit recente first-hand ervaring beamen dat dat niet eens een nood/panieksituatie hoeft te zijn waarin je je brommer onderuit remtquote:Op woensdag 19 februari 2014 21:41 schreef Sounddragon het volgende:
Tip voor iedereen die in die situatie terecht komt; OEFEN DIE NOODSTOP op je nieuwe motor; vergeet de rest van die shit oefeningetjes, maar die noodstop gaat je leven een keertje redden, en niet lachen, maar ik denk dat de helft van de mensen die op hun bek gaan, zichzelf onderuit remmen in een nood/panieksituatie. no shit, dat móet je beheersen.
En die situaties hadden dus ook geen reet te maken met de noodstopquote:Op woensdag 19 februari 2014 21:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Tja, en zowel jij als ik kunnen uit recente first-hand ervaring beamen dat dat niet eens een nood/panieksituatie hoeft te zijn waarin je je brommer onderuit remt
True storyquote:Op woensdag 19 februari 2014 21:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Tja, en zowel jij als ik kunnen uit recente first-hand ervaring beamen dat dat niet eens een nood/panieksituatie hoeft te zijn waarin je je brommer onderuit remt
Dat geldt natuurlijk in beide gevallen inderdaad, echt leren rijden doe je als je je rijbewijs hebt gehaald idd.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je gaat nou toch niet stellen dat je met je kersverse pasje na 30 lessen ineens wél kunt rijden heah?![]()
Ik snap op zich wel dat dat bijna 3 keer zoveel 'ervaring' is als 10 of 12 lesjes, maar toch.. als je denkt dat je kunt rijden omdat je geslaagd bent, moet je nog es effe goed nadenken
Dat is niet zo gek want dat is een gecontroleerde situatie waarbij je precies weet wanneer en hoe hard je moet remmen. ABS is nuttig in noodsituaties waarbij je de rem in paniek te hard inknijpt en daardoor zonder ABS je wiel zou blokkeren.quote:Op donderdag 20 februari 2014 08:40 schreef Metro2005 het volgende:
Ik had hem bij de laatste les overigens bij de noodstop niet in de ABS gejast en stond toch in hele korte afstand stil
Een volgende keer ff een TR (quote:Op zondag 23 februari 2014 09:55 schreef Metro2005 het volgende:
Enne, TS mag mij ook in de OP opnemen als hij dat wil
Eerste rijles: 8-2-2014
Theorie: Examen maandag 24 feb
AVB: nog niet
AVD: nog niet
Rijschool: Marcel vd Bergh te Spijkenisse
Gewoon even kijken tot hoe laat je zonder afspraak naar binnen kunt wandelen, en dan een kwartiertje daarvoor naar het gemeentehuis gaan.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:03 schreef Scheringa het volgende:
Dank voor de reacties.
Ik rijd inderdaad morgen ochtend af. Ik zal na het examen wel gelijk even bij de gemeente langs lopen. Als het dan niet kan is het jammer, dan zal het moeten wachten tot vrijdag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |