Vergeten te vermelden dat ik thuis fitness. Ik heb hier wel de nodige materialen voor, maar mijn kamer is niet al te groot en ze is niet zo vaak hier.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:44 schreef egeltje1985 het volgende:
Gaan joggen met iemand die een veel hoger niveau heeft lijkt me niet zo motiverend. Kan ze niet mee naar fitness? Dan kun jij zorgen/stimuleren dat ze meegaat en dan kan zij op haar eigen niveau beginnen.
Zou een goede optie zijn, maar verbrand je met fietsen wel veel calorieën?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:46 schreef RTB het volgende:
Fietsen is een stuk minder belastend, is het geen idee dat ze met je meefietst als jij aan het joggen bent?
O oké. Tja, ze moet toch iets vinden wat ze zelf leuk vindt. Samen fietsen misschien? Of dat ze eerst zelf gaat joggen, met evy bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:52 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Vergeten te vermelden dat ik thuis fitness. Ik heb hier wel de nodige materialen voor, maar mijn kamer is niet al te groot en ze is niet zo vaak hier.
als je daarvoor niks deed zeker.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:53 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Zou een goede optie zijn, maar verbrand je met fietsen wel veel calorieën?
Fietsen lijkt haar wel leuk, alleen nog even wachten tot het iets warmer is. Nu ziet ze het nog niet zitten. Maar hopen dat haar conditie bij fietsen wel goed is.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:55 schreef egeltje1985 het volgende:
O oké. Tja, ze moet toch iets vinden wat ze zelf leuk vindt. Samen fietsen misschien? Of dat ze eerst zelf gaat joggen, met evy bijvoorbeeld?
Ze zou een beetje moeten minderen met eten als ze af wil vallen. We eten ongeveer evenveel, maar het verschil is dat ik veel sport. We hebben beide de heledag honger.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:57 schreef stiefelen het volgende:
Ze kan ook gewoon dagelijks een uur wandelen. Letten op voeding heeft overigens een groter effect (maar geen crashdieet dat is zeer slecht). Een combinatie van deze twee nog meer.
dan maak je er:quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:39 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
Toen ik met haar wilde gaan joggen rondom haar dorp, wilde ze na zo'n 200 meter stoppen.
vertel haar dit. Eerlijk.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:01 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Ze zou een beetje moeten minderen met eten als ze af wil vallen. We eten ongeveer evenveel, maar het verschil is dat ik veel sport. We hebben beide de heledag honger.
Ze wil toch afvallen of niet.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:00 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Fietsen lijkt haar wel leuk, alleen nog even wachten tot het iets warmer is. Nu ziet ze het nog niet zitten. Maar hopen dat haar conditie bij fietsen wel goed is.
We wonen zo'n 40 kilometer uit elkaar en ik fiets meestal 1x per week naar haar, dus ik vermoed dat mijn 'fietsconditie' ook veel beter is. Het idee is om keer naar mij toe te fietsen vanuit haar.
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ze wil toch afvallen of niet.
Wat loopt ze dan te miepen dat het te koud is.
Jouw vriendin heeft een trap onder haar hol nodig.
Klopt allemaal. Ik wou dat ze actief mee zou doen OF zou ophouden met zeuren. Maar tot nu toe is beide niet het geval.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:50 schreef zarGon het volgende:
Gaat nog moeilijk worden als ze bij het minste of geringste al stopt. Gaat niet om dat hoever ze komt, gaat erom dat ze volhoudt en vooruitgang boekt. Maar dan moet ze dus niet zo snel opgeven.
Eten is belangrijk inderdaad. Toch eet ze doordeweeks niet veel, meer in het weekend.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:05 schreef Deisyy het volgende:
Inderdaad, hardlopen met Evy dat lukt elke luie donder (incl. mijzelf). Dat wordt geleidelijk opgebouwd en zelfs als je vriendin het toch te zwaar vindt kan ze af en toe eens een week herhalen.
Maar behalve sporten zal ze ook op haar voeding moeten letten, geen rare diëten gaan volgen, want daar gaat ze toch alleen maar van jojoën, maar uitkijken dat ze niet teveel vet en teveel suikers binnen krijgt.
Het is lief dat jij haar wilt steunen, maar je vriendin zal het vooral zelf moeten doen en vooralsnog lijkt het erop dat ze er weinig zin in heeft.
Alleen de vraag om hulp moet van de persoon zelf afkomen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:12 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Eten is belangrijk inderdaad. Toch eet ze doordeweeks niet veel, meer in het weekend.
En trouwens, ik wil haar niet steunen maar ik voel me een beetje 'verplicht' omdat ik veel sport en dus de mogelijkheden/capaciteiten heb om haar te helpen...
Ze vraagt erom, omdat ze mij als een persoon ziet die haar daarbij kan helpen. Ik vind eigenlijk dat ze het zelf moet doen - ik wil wel helpen - maar het gaat moeilijk op deze manier.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Alleen de vraag om hulp moet van de persoon zelf afkomen.
Opgedrongen hulp werkt niet.
Stop er maar mee, heeft geen zin. Als het nu te koud isquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:00 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Fietsen lijkt haar wel leuk, alleen nog even wachten tot het iets warmer is. Nu ziet ze het nog niet zitten. Maar hopen dat haar conditie bij fietsen wel goed is.
We wonen zo'n 40 kilometer uit elkaar en ik fiets meestal 1x per week naar haar, dus ik vermoed dat mijn 'fietsconditie' ook veel beter is. Het idee is om keer naar mij toe te fietsen vanuit haar.
Dit vind ik een goed idee, als je bij een team zit moet je wel komen opdravenquote:Op woensdag 19 februari 2014 21:39 schreef Evi_90 het volgende:
Waarom gaat ze niet terug naar voetbal? Dan wordt ze tenminste gemotiveerd door haar team als ze een rondje om het veld moet rennen. Als laatste eindigen is niet erg, zolang je er maar geen tig meter achteraan komt.
Dit. Volgens mij komt je vriendin verder nooit buiten als ze het nu al koud vindt, het is hartstikke lekker fietsweer.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Offtopic: TS is een feederquote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Geen strak plan, die zeug van TS komt met een ring om de vinger helemaal niet de bank meer af.quote:Op donderdag 20 februari 2014 09:28 schreef fluffy2 het volgende:
Of vraag haar ten huwelijk dan gaan vrouwen ook ineens massaal afvallen
nouja ze zal vast willen afvallen er mooi uit te zien in een jurk. Maar daarna word t een kritieke toestand hahahaquote:Op donderdag 20 februari 2014 10:15 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Geen strak plan, die zeug van TS komt met een ring om de vinger helemaal niet de bank meer af.
Ohja TS, ze heeft toch geen vage aandoening die ze gebruikt als excuus he?
Dit inderdaad. Maar ze moet wel een sport doen die ze ziet zitten, wat ze in principe haar hele leven kan volhouden.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:54 schreef motorbloempje het volgende:
Ze zal het toch echt zelf moeten doen en het licht moeten zien.
Laat haar anders eens kijken naar www.rennenmetevy.nl
Opbouwschema's voor hardlopen, beginnend met 1 minuut rennen, 2 minuten wandelen, etc. tot aan 5km/half uur. Hoeft ze niets voor te doen behalve een mp3speler hebben en hardloopspullen.
Joh, ga daar gewoon niet meer in mee. Als ze er weer over begint, dan zeg je: "lieverd, we hebben het hier al een paar keer over gehad, ik ben gewoon niet de goede persoon om er over te praten".quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:51 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Ze vraagt erom, omdat ze mij als een persoon ziet die haar daarbij kan helpen. Ik vind eigenlijk dat ze het zelf moet doen - ik wil wel helpen - maar het gaat moeilijk op deze manier.
Met krachttraining kan ik haar zeker wel helpen, heb er spullen voor dus. Helaas denkt ze altijd dat ik ook alles van gezonde voeding af weet - omdat ik gezond sport - terwijl dit niet het geval is. Dan maar een schema ofzo van internet halen... Maar twijfel of ik er nou echt moeite in moet gaan steken of niet. Het zal toch echt ook vanuit haarzelf moeten komen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:21 schreef Robophatt het volgende:
Sleep haar mee naar de gym en laat haar fatsoenlijk trainen, 20 kilo aankomen in een jaar valt niet goed te praten en als het er in een jaar bij kan moet het er ook binnen een jaar vanaf kunnen en het liefst sneller. Zou het niet accepteren dat lakse gedrag.
En waarschijnlijk zal ze ook gewoon heel wat minder moeten eten, want anders kom je niet gemiddeld bijna 2 kilo per maand aan.
Tekort maken van 500 kcal per dag is een halve kilo per week zou ze snel genoeg weer op gewicht moeten zitten. Krachttraining daarnaast en het wordt misschien nog wat met d'r.
Feeder?quote:Op donderdag 20 februari 2014 09:20 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Offtopic: TS is een feeder
Ontopic: Inderdaad... Volgens mij is ze gewoon liever lui dan moe. Kom op zeg, 200 meter hardlopen kan iedereen volhouden. En te koud? Pffff met een paar honderd meter krijg je het al warm vanwege je inspanning. Laat haar trouwens maar eens beginnen met minder en gezonder eten.
Of ze doet niks, dan valt ze over een jaartje gewoon af door het bewegen van haar kaak tijdens d'r vreetbuien.
Ja het zal inderdaad vanuit haarzelf moeten komen, maar ik zou het best een afknapper vinden als mijn vriendin (naja vriend) ineens 20 kg aankomt en er niets aan wilt doen. Niet alleen om hoe het er uitziet, maar ook omdat iemand zich dan zo laat verslonzen. Je moet het gewoon een beetje leuk maken en haar dingen laten lezen. Zijn een aantal BB websites waar voor vrouwen echt goede tips gegeven worden die niets te maken hebben met een breed gevaarte worden of wat dan ook, maar wel met wat wel en niet eten en denk dat dat wel een geruststelling kan zijn.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:29 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Met krachttraining kan ik haar zeker wel helpen, heb er spullen voor dus. Helaas denkt ze altijd dat ik ook alles van gezonde voeding af weet - omdat ik gezond sport - terwijl dit niet het geval is. Dan maar een schema ofzo van internet halen... Maar twijfel of ik er nou echt moeite in moet gaan steken of niet. Het zal toch echt ook vanuit haarzelf moeten komen.
Ja, uiteindelijk moet de knop toch bij haar zelf omgezet worden. Ik heb ook periodes gehad dat ik zwaarder begon te worden, waarna ik direct hard ging sporten. Het resultaat was dan weer een atletisch lichaam, maar dit kwam vanuit mezelf. Mijn ouders konden me niet stimuleren om dit te doen destijds, ik deed het helemaal zelf. Dat is het lastigste. Klagen over dat je wilt afvallen is makkelijk, maar er iets aan doen moeilijker.quote:Op donderdag 20 februari 2014 09:24 schreef fluffy2 het volgende:
Hier een ervaringsdeskundige die na twee kids meer als 30 kilo is afgevallen (van 93 naar 60).
Het zit eigenlijk zo... ze zal het zelf ook ECHT moeten willen afvallen. Maar blijkbaar is ze er nog niet een toe of vind ze de schade nog wel meevallen gezien het uitstel! Ik heb het ook eenn tijdje uitgesteld... tot ik nieuwr kleren moest hebben en ik niet in die ene super gave skinny jeans paste. Ik was duidelijk te dik!
Toen ging er n knop om... ik ging alleen nog maar gezond eten. Begon ook met hardlopen, maar dat was absoluut niet mijn ding. Sportschool was duidelijk wel mijn ding toen 3x pw nu 1 x pw.! Een uur op de crosstrainer met muziek en daarna een half uurtje krachttraining (de mooie mannen daar maakte t ook was aantrekkelijker ghe ghe). Zo ben ik heel langzaam die ruim 30kilo kwijt geraakt en blijf ik nu mooi op gewicht.
Dus misschien is een sportschool iets voor haar? En tja je kan zeggen dat je dat gezeik dat ze wil afvallen en er niks aan doe beu ben. Maar daar kwets je haar misschien mee. Je moet haar positief stimuleren, schrijf je samen in op een sportschool bijv?
Nee ze geeft wel toe dat het haar eigen schuld is.quote:Op donderdag 20 februari 2014 10:15 schreef Smack10 het volgende:
Geen strak plan, die zeug van TS komt met een ring om de vinger helemaal niet de bank meer af.
Ohja TS, ze heeft toch geen vage aandoening die ze gebruikt als excuus he?
Tja, ik heb zelf ook geen idee waarom, maar het doet me eigenlijk weinig tot niets dat ze opeens 20 kilo zwaarder is. Het feit dat ze erover klaagt wel.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:33 schreef Robophatt het volgende:
Ja het zal inderdaad vanuit haarzelf moeten komen, maar ik zou het best een afknapper vinden als mijn vriendin (naja vriend) ineens 20 kg aankomt en er niets aan wilt doen. Niet alleen om hoe het er uitziet, maar ook omdat iemand zich dan zo laat verslonzen. Je moet het gewoon een beetje leuk maken en haar dingen laten lezen. Zijn een aantal BB websites waar voor vrouwen echt goede tips gegeven worden die niets te maken hebben met een breed gevaarte worden of wat dan ook, maar wel met wat wel en niet eten en denk dat dat wel een geruststelling kan zijn.
Begin is gewoon het moeilijkst, maar je moet er de leuke zaken in zien en vaak helpt het wel om met iemand samen te gaan wat dat betreft. Elkaar gewoon goed uitdagen tijdens de training - helpt alleen bij iemand die enigszins competitief is ingesteld dat wel.
Dat gaat helpen...quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:36 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Tja, ik heb zelf ook geen idee waarom, maar het doet me eigenlijk weinig tot niets dat ze opeens 20 kilo zwaarder is. Het feit dat ze erover klaagt wel.
Dus, tijd voor harde maatregelen. Komend weekend daag ik haar uit om te gaan hardlopen in het park en vervolgens wat krachttraining te doen bij mij thuis. Als ze weigert vertel ik haar eerlijk dat ze nooit meer moet aankomen met gezeur over afvallen
Het is graag of niet. Ik bied haar een kans om mee te doen met me. Als ze echt zo graag af wil vallen zal ze die wel nemen, anders is het niet haar prioriteit blijkbaar.quote:
Omdat! Het mijn moralen plicht is om mijn vriendin te steunen in voor en tegenspoed!quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:00 schreef loveli het volgende:
Sorry, ik dacht dat dit het topic "vriendin steunen met afvallen" was ipv "hoe zorg ik ervoor dat m'n vriendin stopt met zeuren".
*oordopjes toeschuift*
Ja hoor, haar onvermogen om af te vallen kan je afschuiven op het feit dat TS haar niet zou steunen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:00 schreef loveli het volgende:
Sorry, ik dacht dat dit het topic "vriendin steunen met afvallen" was ipv "hoe zorg ik ervoor dat m'n vriendin stopt met zeuren".
*oordopjes toeschuift*
Cursus begrijpend lezen kan geen kwaad, tenzij je post niets met de quote te maken heeft.quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja hoor, haar onvermogen om af te vallen kan je afschuiven op het feit dat TS haar niet zou steunen.
Toen ik met mijn (ex)vriendin op vakantie ging besefte ik waarom ze ook dikker werd. Ik doe vier keer per week krachttraining en heb een gezonde eetlust. Ze at evenveel, dan niet meer dan ik. En zij deed helemaal niks aan sport.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:01 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Ze zou een beetje moeten minderen met eten als ze af wil vallen. We eten ongeveer evenveel, maar het verschil is dat ik veel sport. We hebben beide de heledag honger.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. De één heeft een snellere stofwisseling. Ik sport ook niet maar ik eet normaal en ook 1x in de week patat en ik ben niet dik.quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:47 schreef Romsel het volgende:
[..]
Toen ik met mijn (ex)vriendin op vakantie ging besefte ik waarom ze ook dikker werd. Ik doe vier keer per week krachttraining en heb een gezonde eetlust. Ze at evenveel, dan niet meer dan ik. En zij deed helemaal niks aan sport.
Ja hallo, vind je het gek dat je kilo's eraan vliegen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[IMG]http://i.imgur.com/MP0P6.gif[/IMG]
Mwah, ik loop ook hard, maar in de winter ga ik zwemmen, omdat ik het ook te koud vind.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dieet volgen en snacks volledig mijden is juist niet the way to go. Ik eet nog regelmatig een frietje, maar juist omdat ik dat nog doe, is het veel beter vol te houden dan alles af te zweren: dat kan je niet volhouden.quote:Op donderdag 20 februari 2014 17:21 schreef Phreakingout het volgende:
TS, het zou toch echt vanuit je vriendin zelf moeten komen ben ik bang.. Met alleen zeuren en mokken komt ze er helaas niet ( wat tevens annoying voor jou is ).
Een speciaal dieet gaan volgen en daarbij proberen licht te gaan sporten, en dat steeds iets verder uit te gaan bouwen is de remedie lijkt me. Snacks in elke vorm moet ze voorlopig volledig mijden. En laat 'r vaker de fiets pakken, of ergens lopend naartoe gaan. Maar goed dit moet ze volledig zelf gaan ondernemen; een goede mindset is the key ( ze moet er volledig achter staan en een doel voor ogen zien ).
Succes.
Ja doei, als zij niet wil maar wel constant loopt te zeiken moet ze ophouden hoor.quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:00 schreef loveli het volgende:
*oordopjes toeschuift*
Daar gaat het niet om.quote:Op donderdag 20 februari 2014 17:15 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Mwah, ik loop ook hard, maar in de winter ga ik zwemmen, omdat ik het ook te koud vind.
Dat is waar. Maar misschien kun je haar dan eerst stimuleren om iets binnen te gaan doen, zoals fitness of zwemmen en misschien vanuit daar kun je gaan werken naar ook buiten sporten ofzo.quote:Op donderdag 20 februari 2014 17:26 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om.
Zij gebruikt het schijnbaar als excuus om dan maar niet te sporten.
Als je iets wilt, stop dan met het zoeken naar excuses.
Constants iemands gezeur moeten aanhoren valt ook onder steunen?quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:00 schreef loveli het volgende:
*oordopjes toeschuift*
Stimulatie/motivatie moet uit de persoon zelf komen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 17:27 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar misschien kun je haar dan eerst stimuleren om iets binnen te gaan doen, zoals fitness of zwemmen en misschien vanuit daar kun je gaan werken naar ook buiten sporten ofzo.
I know, maar je kunt eventueel dingen proberen. Daar is niks mis mee. Maar ik snap ook wel dat ie gek wordt van het gezeik.quote:Op donderdag 20 februari 2014 17:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Stimulatie/motivatie moet uit de persoon zelf komen.
Iemand een richting opduwen terwijl die persoon dat niet wil werkt niet.
Vandaar dat ik in mijn eerdere post ook zei dat 1x per week junkfood best kan. Dan houd je het de rest van de tijd veel beter vol! Als de rest van die week gewoon gezond en normale porties is, zal ze toch afvallen. Zo heb ik het laatste keer ook gedaan en toch 15 kg afgevallen. Misschien gaat het dan wat langzamer maar 't is wel voor de rest van je leven vol te houden!quote:Op donderdag 20 februari 2014 17:22 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Dieet volgen en snacks volledig mijden is juist niet the way to go. Ik eet nog regelmatig een frietje, maar juist omdat ik dat nog doe, is het veel beter vol te houden dan alles af te zweren: dat kan je niet volhouden.
I know, doe het zelf ook zo en val toch nog steeds af!quote:Op donderdag 20 februari 2014 17:29 schreef Mieshka het volgende:
[..]
Vandaar dat ik in mijn eerdere post ook zei dat 1x per week junkfood best kan. Dan houd je het de rest van de tijd veel beter vol! Als de rest van die week gewoon gezond en normale porties is, zal ze toch afvallen. Zo heb ik het laatste keer ook gedaan en toch 15 kg afgevallen. Misschien gaat het dan wat langzamer maar 't is wel voor de rest van je leven vol te houden!
Eens. Daarom iets doen wat je de rest van je leven vol kunt houden. Lifestyle veranderen inderdaad!quote:Op donderdag 20 februari 2014 17:56 schreef Romsel het volgende:
Afvallen = lifestyle veranderen.
Je kan wel 15kg afvallen maar dat moet je vasthouden met een gezonde lifestyle.
Vandaar dat een crashdieet etc alleen maar kut is.
Whahaha inderdaad.quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:00 schreef loveli het volgende:
*oordopjes toeschuift*
Topper!!!quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:16 schreef Fera het volgende:
Ben zelf nu ook bezig met afvallen en ik bouw het gewoon langzaam op. Meestal ben ik erg fanatiek in het begin en zwakt het ook snel weer af, vaak omdat ik meteen teveel van mezelf verlang. Dit jaar ben ik gestopt met roken, gezonder gaan eten en meer gaan bewegen.
Maar wel in stapjes. Ik ben begonnen door te stoppen met roken (al bijna twee maanden clean), elke dag een flink stuk wandelen met de honden en bij te houden wat ik eet in een digitaal dagboek. Ik vind het zelf heel erg prettig, zo krijg je inzicht in wat je eet en heb je een redelijk goed overzicht van de calorieën die je per dag binnenkrijgt. Dat kan voor sommige mensen een hele openbaring zijn! Nu gebruik ik het dagboek nog steeds, maar nu met gezond voedsel.
Het wandelen is inmiddels routine geworden. Soms is het fijner om laagdrempelig te beginnen, zo wordt het sneller een deel van je dag. Als ik naar buiten ga met de viervoeters ga ik soms voor een kort rondje, maar bedenk ik vaak toch bij het naar buiten stappen: "Ach, laat ik toch maar de lange route pakken".
Inmiddels heb ik ook langere wandelingen toegevoegd, tot tien kilometer. Dit wil ik steeds verder uitbouwen en heb ook al een wandeltocht in de planning staan.
Het echte sporten wil ik zeker nog gaan oppakken! Ben momenteel aan het rondkijken, ik wil iets doen wat ik ook echt heel leuk vind. Dat raad ik je vriendin ook aan TS, ze moet iets doen wat leuk is!
In het begin is alles pijnlijk en zwaar, maar misschien gaat het met babystapjes wel een stuk beter.
Dankje!quote:
Goed zeg! Ik denk dat jij je nu een stuk fitter voelt.quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:18 schreef Fera het volgende:
[..]
Dankje!
Ik ben al een paar kilo afgevallen, dus het gaat de goede kant op.
Eetmeter werkt ook erg goed, alleen even een gedoe om dingen om te rekenen als je eens wat buiten de deur eet maar het lukt wel.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 07:36 schreef Faithz het volgende:
Ik vind myfitnesspal een goeie app om bij te houden wat je eet. Je kunt je eigen grenzen stellen en de app 'voorspelt' zelfs wanneer je welk gewicht bereikt met je goede gedrag
Heb jij in dezelfde situatie gezeten?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:41 schreef opreis het volgende:
Je vriendin moet niet zo zeuren en gewoon met haar dikke reet in beweging komen. Ongelofelijk dat ze niet genoeg discipline heeft om dat zelf te doen maar een ander daar voor nodig heeft.
Ik ben nog nooit te dik geweest.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:44 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Heb jij in dezelfde situatie gezeten?
Kan een mod even een waarschuwing uitdelen?quote:
Waarom raad je iemand aan om zowel te gaan sporten en minder te gaan eten? Als ze intensief gaat sporten om spieren op te bouwen zou ik aanraden om juist meer te gaan eten, alleen wel gezonder dus geen snickers voor de start en een flesje cola achteraf...quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:07 schreef Musil het volgende:
2-3 voorbeeldmenu's uitwerken die uitgebalanceerd zijn en zo'n 400 kcal onder haar dagelijkse behoefte zitten (dat zal ws neerkomen op een kcal of 1500) zodat ze een richtlijn heeft kan wel verstandig zijn. Dan heeft ze een beetje een idee hoeveel van wat ze ongevéér kan eten om af te vallen.
Daar moet je ook mee uitkijken, want als je teveel eet val je niet meer af en blijf je op hetzelfde gewicht hangen. Een beetje onder onderhoudsniveau eten is prima, zolang het maar geen crashen wordt.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:36 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Waarom raad je iemand aan om zowel te gaan sporten en minder te gaan eten? Als ze intensief gaat sporten om spieren op te bouwen zou ik aanraden om juist meer te gaan eten, alleen wel gezonder dus geen snickers voor de start en een flesje cola achteraf...
Dit dus. Kijk, als ze extreem zware training doet wordt het een ander verhaal, maar als ze nu net 200 meter kan hard lopen verwacht ik niet direct dat ze meteen intensief aan het sporten gaat. En te vaak zie ik mensen die al een tijd overgewicht hebben en vervolgens denken dat 2 keer in de week spinnen zonder hun eetpatroon aan te passen dat wel op gaat lossen. Terwijl je daar relatief niet heel veel spieren mee opbouwt (dus je basisstofwisseling schiet maar minimaal omhoog) en ook maar zo'n 600 kcal per week mee extra verbrand. Tja, als je dan exact hetzelfde blijft eten dan duurt het zo'n drie maanden voordat je een kilo afvalt. Dat schiet natuurlijk niet op.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:29 schreef Fera het volgende:
[..]
Daar moet je ook mee uitkijken, want als je teveel eet val je niet meer af en blijf je op hetzelfde gewicht hangen. Een beetje onder onderhoudsniveau eten is prima, zolang het maar geen crashen wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |