abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136861489
Het afgelopen jaar is mijn vriendin zo'n twintig kilo aangekomen door stress & thuis zitten omdat ze gestopt was met haar opleiding (kon geen werk vinden) Vriendin is dus wat aan de zware kant. Persoonlijk boeit het mij niet zo - heb wel andere dingen aan mijn hoofd - maar het feit dat ze regelmatig zegt dat ze wil afvallen en er niets aan doet, stoort me wel :P

Persoonlijk ben ik erg sportief. Ik fitness zo'n 2 tot 4x per week en doe regelmatig aan joggen. Ook fiets ik in de zomer veel. Ze vroeg mij dus of ik kon helpen, wat ik natuurlijk graag doe.

Toen ik met haar wilde gaan joggen rondom haar dorp, wilde ze na zo'n 200 meter stoppen. Ze was geschokt dat haar conditie zo slecht achteruit gegaan was; vroeger voetbalde ze en had ze een topconditie. 'Ook goed', dacht ik, dan maar niet joggen.

Helaas blijft het 'ik ben te zwaar' fenomeen doorgaan. Bij de dokter stond ze laatst op de weegschaal en schrok ze weer van haar gewicht. Hierna begon ze weer over dat ze wilde afvallen, maar ik betwijfel of 'met mij gaan joggen' wel een effectieve oplossing is.

Ik heb haar al vaker gezegd dat het me niks uitmaakt of ze nou wel of niet afvalt, maar dan krijg ik het verwijt dat ik haar niet steun. (Heel ironisch, als ik zou zeggen dat ze het wel moet zou ik haar zogenaamd te dik vinden -> Vrouwenlogica?) :')

Deze vraag is dus voor de vrouwen, of mannen met veel vrouwenkennis (hihi :@ ): Moet ik echt beginnen met telkens maar 200 meter met haar joggen en langzaam opbouwen, of is er godverdomme geen andere manier/methode om te ontsnappen aan dit in mijn ogen lakse gedoe? :'( Ik hou heel veel van haar, maar dit stoort me soms :P En wat wil ze nou horen? Dat ik wel of niet wil dat ze afvalt, vrouwen... }:|

Owja, terug onder voetbal gaan doet ze niet.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 18:44:14 #2
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_136861625
Gaan joggen met iemand die een veel hoger niveau heeft lijkt me niet zo motiverend. Kan ze niet mee naar fitness? Dan kun jij zorgen/stimuleren dat ze meegaat en dan kan zij op haar eigen niveau beginnen.
pi_136861707
Fietsen is een stuk minder belastend, is het geen idee dat ze met je meefietst als jij aan het joggen bent?
deal with it
  dinsdag 18 februari 2014 @ 18:46:58 #4
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_136861733
Rustig opbouwen, of een minder saaie sport kiezen dan hardlopen of fitness, wat ze met plezier doet.

Maar goed, uiteindelijk moet het uit haar zelf komen. Ze kan wel minder willen wegen, maar de wil om er ook daadwerkelijk iets aan te doen lijkt een stuk minder sterk.
pi_136861989
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:44 schreef egeltje1985 het volgende:
Gaan joggen met iemand die een veel hoger niveau heeft lijkt me niet zo motiverend. Kan ze niet mee naar fitness? Dan kun jij zorgen/stimuleren dat ze meegaat en dan kan zij op haar eigen niveau beginnen.
Vergeten te vermelden dat ik thuis fitness. Ik heb hier wel de nodige materialen voor, maar mijn kamer is niet al te groot en ze is niet zo vaak hier.
pi_136862007
Allereerst moet je haar zeggen wat je dwarszit. Ik kan prima snappen dat jij je hieraan ergert.

Maar ja, ze moet het echt opbouwen. Hier gaat wat tijd overheen, maar dat is niet anders. Verder is het misschien verstandig om verschillende sporten uit te proberen. Hardlopen inderdaad, zwemmen, fietsen, kickboksen etc. Ze zal dan vast wel iets tegenkomen wat ze wel met plezier doet en waardoor het ineens een stuk makkelijker wordt om af te vallen.

Ik zeg; blijf haar steunen, maar maak haar ook duidelijk hoe en wat.
pi_136862032
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:46 schreef RTB het volgende:
Fietsen is een stuk minder belastend, is het geen idee dat ze met je meefietst als jij aan het joggen bent?
Zou een goede optie zijn, maar verbrand je met fietsen wel veel calorieën?
  dinsdag 18 februari 2014 @ 18:55:19 #8
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_136862106
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:52 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Vergeten te vermelden dat ik thuis fitness. Ik heb hier wel de nodige materialen voor, maar mijn kamer is niet al te groot en ze is niet zo vaak hier.
O oké. Tja, ze moet toch iets vinden wat ze zelf leuk vindt. Samen fietsen misschien? Of dat ze eerst zelf gaat joggen, met evy bijvoorbeeld?
  dinsdag 18 februari 2014 @ 18:56:03 #9
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_136862141
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:53 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Zou een goede optie zijn, maar verbrand je met fietsen wel veel calorieën?
als je daarvoor niks deed zeker.
pi_136862195
Ze kan ook gewoon dagelijks een uur wandelen. Letten op voeding heeft overigens een groter effect (maar geen crashdieet dat is zeer slecht). Een combinatie van deze twee nog meer.
pi_136862322
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:55 schreef egeltje1985 het volgende:
O oké. Tja, ze moet toch iets vinden wat ze zelf leuk vindt. Samen fietsen misschien? Of dat ze eerst zelf gaat joggen, met evy bijvoorbeeld?
Fietsen lijkt haar wel leuk, alleen nog even wachten tot het iets warmer is. Nu ziet ze het nog niet zitten. Maar hopen dat haar conditie bij fietsen wel goed is.

We wonen zo'n 40 kilometer uit elkaar en ik fiets meestal 1x per week naar haar, dus ik vermoed dat mijn 'fietsconditie' ook veel beter is. Het idee is om keer naar mij toe te fietsen vanuit haar.
pi_136862362
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:57 schreef stiefelen het volgende:
Ze kan ook gewoon dagelijks een uur wandelen. Letten op voeding heeft overigens een groter effect (maar geen crashdieet dat is zeer slecht). Een combinatie van deze twee nog meer.
Ze zou een beetje moeten minderen met eten als ze af wil vallen. We eten ongeveer evenveel, maar het verschil is dat ik veel sport. We hebben beide de heledag honger.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:05:42 #13
396386 sturmpie
for night & nature
pi_136862518
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:39 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
Toen ik met haar wilde gaan joggen rondom haar dorp, wilde ze na zo'n 200 meter stoppen.
dan maak je er:

200 meter joggen
5 km wandelen

..van
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_136862581
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:01 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Ze zou een beetje moeten minderen met eten als ze af wil vallen. We eten ongeveer evenveel, maar het verschil is dat ik veel sport. We hebben beide de heledag honger.
vertel haar dit. Eerlijk.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_136864349
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:00 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Fietsen lijkt haar wel leuk, alleen nog even wachten tot het iets warmer is. Nu ziet ze het nog niet zitten. Maar hopen dat haar conditie bij fietsen wel goed is.

We wonen zo'n 40 kilometer uit elkaar en ik fiets meestal 1x per week naar haar, dus ik vermoed dat mijn 'fietsconditie' ook veel beter is. Het idee is om keer naar mij toe te fietsen vanuit haar.
Ze wil toch afvallen of niet.
Wat loopt ze dan te miepen dat het te koud is.
Jouw vriendin heeft een trap onder haar hol nodig.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_136864585
Gaat nog moeilijk worden als ze bij het minste of geringste al stopt. Gaat niet om dat hoever ze komt, gaat erom dat ze volhoudt en vooruitgang boekt. Maar dan moet ze dus niet zo snel opgeven.
pi_136864773
Ze zal het toch echt zelf moeten doen en het licht moeten zien.

Laat haar anders eens kijken naar www.rennenmetevy.nl

Opbouwschema's voor hardlopen, beginnend met 1 minuut rennen, 2 minuten wandelen, etc. tot aan 5km/half uur. Hoeft ze niets voor te doen behalve een mp3speler hebben en hardloopspullen.
Ja doei.
pi_136864783
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:50 schreef zarGon het volgende:
Gaat nog moeilijk worden als ze bij het minste of geringste al stopt. Gaat niet om dat hoever ze komt, gaat erom dat ze volhoudt en vooruitgang boekt. Maar dan moet ze dus niet zo snel opgeven.
Klopt allemaal. Ik wou dat ze actief mee zou doen OF zou ophouden met zeuren. Maar tot nu toe is beide niet het geval. :'(
pi_136865273
Zet een hengel met een hamburger eraan op je fiets en laat haar erachteraan rennen.

Maar even serieus, je vriendin heeft geen discipline. Als ze echt wilt afvallen loopt ze niet te zeuren over het weer.
Neem haar gewoon mee om te joggen en het op te bouwen. Wanneer ze merkt dat het beter gaat zal het leuker worden.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  Moderator dinsdag 18 februari 2014 @ 20:05:05 #20
184769 crew  Deisyy
pi_136865328
Inderdaad, hardlopen met Evy dat lukt elke luie donder (incl. mijzelf :) ). Dat wordt geleidelijk opgebouwd en zelfs als je vriendin het toch te zwaar vindt kan ze af en toe eens een week herhalen.

Maar behalve sporten zal ze ook op haar voeding moeten letten, geen rare diëten gaan volgen, want daar gaat ze toch alleen maar van jojoën, maar uitkijken dat ze niet teveel vet en teveel suikers binnen krijgt.

Het is lief dat jij haar wilt steunen, maar je vriendin zal het vooral zelf moeten doen en vooralsnog lijkt het erop dat ze er weinig zin in heeft.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_136865658
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:05 schreef Deisyy het volgende:
Inderdaad, hardlopen met Evy dat lukt elke luie donder (incl. mijzelf :) ). Dat wordt geleidelijk opgebouwd en zelfs als je vriendin het toch te zwaar vindt kan ze af en toe eens een week herhalen.

Maar behalve sporten zal ze ook op haar voeding moeten letten, geen rare diëten gaan volgen, want daar gaat ze toch alleen maar van jojoën, maar uitkijken dat ze niet teveel vet en teveel suikers binnen krijgt.

Het is lief dat jij haar wilt steunen, maar je vriendin zal het vooral zelf moeten doen en vooralsnog lijkt het erop dat ze er weinig zin in heeft.
Eten is belangrijk inderdaad. Toch eet ze doordeweeks niet veel, meer in het weekend.

En trouwens, ik wil haar niet steunen maar ik voel me een beetje 'verplicht' omdat ik veel sport en dus de mogelijkheden/capaciteiten heb om haar te helpen...
pi_136867303
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:12 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Eten is belangrijk inderdaad. Toch eet ze doordeweeks niet veel, meer in het weekend.

En trouwens, ik wil haar niet steunen maar ik voel me een beetje 'verplicht' omdat ik veel sport en dus de mogelijkheden/capaciteiten heb om haar te helpen...
Alleen de vraag om hulp moet van de persoon zelf afkomen.
Opgedrongen hulp werkt niet.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_136867878
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Alleen de vraag om hulp moet van de persoon zelf afkomen.
Opgedrongen hulp werkt niet.
Ze vraagt erom, omdat ze mij als een persoon ziet die haar daarbij kan helpen. Ik vind eigenlijk dat ze het zelf moet doen - ik wil wel helpen - maar het gaat moeilijk op deze manier.
pi_136875349
Als sporten niet wil, dan maar door minder te eten. Als jullie samenwonen heb jij ook invloed op wat jullie eten.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 22:56:54 #25
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_136875577
Zeg dat je haar best wil helpen en steunen maar dat ze haar kop moet houden als ze vervolgens te lui is om daadwerkelijk wat te gaan doen ^O^
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_136875866
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:00 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Stop er maar mee, heeft geen zin. Als het nu te koud is :') , dan is dit een typetje waar geen beginnen aan is. Je laat het zelf zover komen, dan ook werken om die pens er weer af te krijgen.
pi_136876175
Wat ik zou doen is laten blijken dat je meedenkt door adviezen te geven, en wellicht voordat je daarmee begint: vraag haar hoe je haar kunt ondersteunen. Waar heeft ze behoefte aan. Daarbij mag je overigens best opmerken dat afvallen nou eenmaal niet altijd leuk is en dat ze er wat voor over moet hebben, bijvoorbeeld fietsen als het koud is. Kritisch zijn kan ook motiveren, zolang het maar een beetje uitgebalanceerd wordt met optimisme en aanmoedigingen.

Even inhoudelijk mbt het afvallen:

Sporten helpt, maar op voeding letten is belangrijker. Niet zozeer omdat sporten niet gezonder is, maar omdat als ze bijv 2x per week een beetje gaat sporten (wat gezien haar conditie aan het begin niet al te fanatiek zal zijn) dat nog niets gaat uithalen als ze tegelijkertijd, ik noem maar wat, 2 marsrepen per week meer eet. Wat ik bedoel te zeggen: ze verbrand met een middagje sporten misschien 300 kcal, maar dat is niet enorm veel en met iets wat ze wellicht als slechts een kleine snack ervaart kan dat al teniet gedaan worden.

Wel zal ze met sporten meer spieren opbouwen (-> rustmetabolisme verhogen) én fitter worden: ik raad sporten dan ook zeker aan, maar als ze wil afvallen moet dat écht icm letten op hoeveel ze eet. Ze hoeft niet als een maniak calorieën te gaan tellen (kan obessief gedrag veroorzaken), maar bijvoorbeeld a) 2 daagjes bijhouden hoeveel ze nu binnenkrijgt en b) 2-3 voorbeeldmenu's uitwerken die uitgebalanceerd zijn en zo'n 400 kcal onder haar dagelijkse behoefte zitten (dat zal ws neerkomen op een kcal of 1500) zodat ze een richtlijn heeft kan wel verstandig zijn. Dan heeft ze een beetje een idee hoeveel van wat ze ongevéér kan eten om af te vallen.

Tot slot: ongezonde snacks laten staan (wel ruimte laten voor bijv 2x per week een uitzondering, het moet vol te houden zijn) en de maaltijden gezonder maken met veel groenten, goede vezels, niet te veel suikers en iets voorzichtiger met vet (ook niet uitbannen, je hebt vet ook nodig, laat de light meuk alsjeblieft staan, maar laat de speklappen en vette jus ff achterwege). En stop met frisdrank, dat kan ongemerkt enorm aantikken, water (evt met citroen) en thee zijn calorieloos en daarmee prima vervangers. Kortom: gezond en uitgebalanceerd eten en iets minder. Wat daarbij kan helpen is dat wat meer calorie-arme producten die wel veel volume innemen sneller vullen tegen minder caloriën. Al vullen vetten overigens ook goed, verzadigend effect.
pi_136876410
Voor een beter figuur en om af te vallen kun je het beste met gewichten aan de slag. Dat werkt nou eenmaal effectiever dan cardio. En ja natuurlijk geld dit (ook) voor vrouwen.

Nu wil je vriendin afvallen en ik neem aan dat ze dat permanent wil doen. Beste is dan om rustig te beginnen en om realistische (makkelijk haalbare) doelen te stellen anders blijf je gewoon niet gemotiveerd. Als ze echt na 200 meter kapot is is het beter om volgende week 300 meter als doel te nemen dan 600 meter. Op die manier krijg je vanzelf zin in de volgende training omdat je van te voren zo goed als 100% zeker weet dat het je gaat lukken. Doe gewoon elke week 100 meter erbij en begin na een maand met twee keer in de week te lopen. Als het goed gaat kun je ook iedere keer 200 meter erbij doen maar verhoog niet teveel want het is belangrijker om gemotiveerd te blijven dan om onrealistische doelen te stellen. Als je bovenstaande op gewichten zou toepassen werkt dat voor het afvallen nog beter dan rennen maar je moet natuurlijk ook doen wat je leuk vind / lijkt.
Bron? Ik heb zelf 3 jaar op mn luie reet gezeten en ben van 1x in de week naar 2x keer toen naar 3x en nu zelfs 4x in de week sporten gegaan.

Niemand heeft zin om 5 dagen in de week afgepeigerd te worden door een personal coach en op die manier verander je ook niet permanent iets in je leven. Gewoon beginnen met kleine stapjes.

Daarnaast is op je eten letten ook belangrijk maar je kunt makkelijk dezelfde manier toepassen. Begin gewoon met een keer per dag nee te zeggen tegen een snoepje / glas frisdrank. Vervolgens twee keer dan drie. Of begin met elke dag van een voedingsmiddel op te zoeken hoeveel calorieen er in zitten zodat je daar bewuster van wordt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Fes1-2 op 18-02-2014 23:21:35 ]
pi_136904458
Minder eten in haar mond stauwen. Meer hoef je niet te doen. Je hoeft geen raar dieet te volgen of elke dag te sporten.
pi_136904816
Jezus man wat een wijf.
Na 2minuten fietsen heb je het warm en als je 40km gaat fietsen ben je blij dat je het zweet eraf kan douchen.
En 49km is simpel te doen, zelfs voor een beginner.
pi_136907724
Hmm als ze echt serieus wilt afvallen moet ze naar de sportschool gaan en dan om een specifiek trainingsschema vragen wat past bij haar doel (afvallen). En dat wordt dan gewichtheffen, met een beetje cardio er naast.. Mag je wel duidelijk maken dat je als vrouw echt geen bodybuilder wordt zonder troep te slikken, want dat excuus hoor ik maar al te vaak "ja ik wil niet gewichtheffen dan word ik zo breed".. Terwijl ze dan tegen mij praten en ik zelf ook aardig wat kilo's til en helemaal niet extreem gespierd ben :')
Oh, en 2x per week is prima. Meer hoeft echt niet.
  woensdag 19 februari 2014 @ 21:39:35 #32
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_136908733
Als ze wil gaan joggen/hardlopen moet ze zelf die discipline opbouwen. Ik zou het erg frustrerend vinden als iemand naast mij zou lopen die een betere conditie heeft dan ik... Misschien is het niet de tijd van het jaar, als straks de klok een uur voor uit gaat is het langer licht 's avonds en dat loopt fijner.

Maar goed, je zult haar denk ik wel een schop onder de kont moeten geven als ze elke keer met smoesjes komt om niet te gaan...

Waarom gaat ze niet terug naar voetbal? Dan wordt ze tenminste gemotiveerd door haar team als ze een rondje om het veld moet rennen. Als laatste eindigen is niet erg, zolang je er maar geen tig meter achteraan komt. :)
Het is patat.
pi_136917468
Qua eten... Het gaat er niet per se om dat ze veel eet, ze moet dan wel zorgen dat ze als ze eet, ze voor de juiste dingen kiest! En ook ipv frisdrank aan het water, als ze dat niet al doet!

Verder lijkt mij persoonlijk de discipline het belangrijkst. Ja, als je begint moet je even door de zure appel heenbijten. Maar zo kom je er juist! :) Als ze veel met het ov / de auto reist kun je afspreken dat ze in het vervolg binnen bepaalde afstanden (bv 40km) de fiets pakt, mits de tijd het toelaat. :) Heeft ze in ieder geval een doel in haar sporten..

Je kan haar ook verrassen met een mooi nieuw (warm) trainingspak of een mp3speler met een trainingsprogrammatje erop om het langzaam op te bouwen... maar als ze geen discipline gaat laten zien is dat natuurlijk zonde van het geld :)
pi_136919011
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 21:39 schreef Evi_90 het volgende:

Waarom gaat ze niet terug naar voetbal? Dan wordt ze tenminste gemotiveerd door haar team als ze een rondje om het veld moet rennen. Als laatste eindigen is niet erg, zolang je er maar geen tig meter achteraan komt. :)
Dit vind ik een goed idee, als je bij een team zit moet je wel komen opdraven ~O>
En het is ook nog eens veel leuker dan alleen sporten
pi_136919860
quote:

[..]

Dit. Volgens mij komt je vriendin verder nooit buiten als ze het nu al koud vindt, het is hartstikke lekker fietsweer.
Ik zou haar inderdaad duidelijk maken; kappen met zeiken of gewoon meedoen. En tja, als ze echt wilde, dan ging ze wel. Ik heb zelfs met regen hardgelopen, niks mis mee. Dus niks boehoe, sporten of klep houden.
The meaning of life is to give life meaning.
  donderdag 20 februari 2014 @ 09:20:35 #36
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_136920042
quote:

[..]

Offtopic: TS is een feeder :')

Ontopic: Inderdaad... Volgens mij is ze gewoon liever lui dan moe. Kom op zeg, 200 meter hardlopen kan iedereen volhouden. En te koud? Pffff met een paar honderd meter krijg je het al warm vanwege je inspanning. Laat haar trouwens maar eens beginnen met minder en gezonder eten.

Of ze doet niks, dan valt ze over een jaartje gewoon af door het bewegen van haar kaak tijdens d'r vreetbuien.
pi_136920112
Hier een ervaringsdeskundige die na twee kids meer als 30 kilo is afgevallen (van 93 naar 60).
Het zit eigenlijk zo... ze zal het zelf ook ECHT moeten willen afvallen. Maar blijkbaar is ze er nog niet een toe of vind ze de schade nog wel meevallen gezien het uitstel! Ik heb het ook eenn tijdje uitgesteld... tot ik nieuwr kleren moest hebben en ik niet in die ene super gave skinny jeans paste. Ik was duidelijk te dik!

Toen ging er n knop om... ik ging alleen nog maar gezond eten. Begon ook met hardlopen, maar dat was absoluut niet mijn ding. Sportschool was duidelijk wel mijn ding toen 3x pw nu 1 x pw.! Een uur op de crosstrainer met muziek en daarna een half uurtje krachttraining (de mooie mannen daar maakte t ook was aantrekkelijker ghe ghe). Zo ben ik heel langzaam die ruim 30kilo kwijt geraakt en blijf ik nu mooi op gewicht.

Dus misschien is een sportschool iets voor haar? En tja je kan zeggen dat je dat gezeik dat ze wil afvallen en er niks aan doe beu ben. Maar daar kwets je haar misschien mee. Je moet haar positief stimuleren, schrijf je samen in op een sportschool bijv?
pi_136920191
Of vraag haar ten huwelijk dan gaan vrouwen ook ineens massaal afvallen :')
pi_136920357
Hoe kan ze het nou koud hebben? Ze is nog nooit zo goed geďsoleerd geweest...

Als zij wil afvallen moet zij minder eten en meer bewegen, allemaal heel lief en leuk en knuffelig dat je haar wil helpen door samen te sporten maar jullie zijn toch geen siamese tweeling? Laat haar haar eigen issues/problemen oplossen en kijk hoe jij haar daarin kan ondersteunen door morele support en wat aanmoedigingen. Je bent geen trainingsmaatje en dat ga je ook nooit worden.

Of je stuurt haar op fatcamp..
pi_136921197
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 09:28 schreef fluffy2 het volgende:
Of vraag haar ten huwelijk dan gaan vrouwen ook ineens massaal afvallen :')
Geen strak plan, die zeug van TS komt met een ring om de vinger helemaal niet de bank meer af. :')

Ohja TS, ze heeft toch geen vage aandoening die ze gebruikt als excuus he? :')
pi_136921642

[ Bericht 100% gewijzigd door Japie1967. op 20-02-2014 11:20:12 ]
pi_136921982
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 10:15 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Geen strak plan, die zeug van TS komt met een ring om de vinger helemaal niet de bank meer af. :')

Ohja TS, ze heeft toch geen vage aandoening die ze gebruikt als excuus he? :')
nouja ze zal vast willen afvallen er mooi uit te zien in een jurk. Maar daarna word t een kritieke toestand hahaha
  Vis een optie? donderdag 20 februari 2014 @ 11:07:22 #43
70532 loveli
N
pi_136922376
200 meter lopen en volgende keer 300. Het moeilijkste is die hoge drempel over te stappen om te beginnen, daarna wordt het makkelijker en leuker. Voor jou zal er geen drol aan zijn omdat je veel sportiever bent, maar je maakt je vriendin er uiteindelijk wel blij mee als je haar een steuntje in de rug geeft.
crap in = crap out
pi_136922822
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:54 schreef motorbloempje het volgende:
Ze zal het toch echt zelf moeten doen en het licht moeten zien.

Laat haar anders eens kijken naar www.rennenmetevy.nl

Opbouwschema's voor hardlopen, beginnend met 1 minuut rennen, 2 minuten wandelen, etc. tot aan 5km/half uur. Hoeft ze niets voor te doen behalve een mp3speler hebben en hardloopspullen.
Dit inderdaad. Maar ze moet wel een sport doen die ze ziet zitten, wat ze in principe haar hele leven kan volhouden.

De sportschool is ook een prima optie, want begeleiding en op je eigen niveau lekker bezig zijn. Ook meetbare vooruitgang.

Als je spieren opbouwt, ga je op langere termijn continue meer verbranden, dat is dus mooi meegenomen als je wilt afvallen! Krachttraining altijd goed!

Verder met gezond verstand op voeding letten. Geen rare mode dieten, maar gewoon op suiker letten, niet te vet, geen junkfood op 1x per week na, geen snoep en snaai... Sommige mensen hebben baat bij wat minder koolhydraten. De voeding is toch het belangrijkst bij afvallen. Ook hiervoor geldt dat ze wel keuzes moet maken die ze haar hele leven kan vol kan houden.
pi_136926446
Sleep haar mee naar de gym en laat haar fatsoenlijk trainen, 20 kilo aankomen in een jaar valt niet goed te praten en als het er in een jaar bij kan moet het er ook binnen een jaar vanaf kunnen en het liefst sneller. Zou het niet accepteren dat lakse gedrag.
En waarschijnlijk zal ze ook gewoon heel wat minder moeten eten, want anders kom je niet gemiddeld bijna 2 kilo per maand aan.

Tekort maken van 500 kcal per dag is een halve kilo per week zou ze snel genoeg weer op gewicht moeten zitten. Krachttraining daarnaast en het wordt misschien nog wat met d'r.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_136926818
Afgelopen zondag weer wezen kitesurfen, en ik schrok van mijn conditie nadat ik al 1.5e maand niet meer gekite had en ook geen andere sport.

Daarom maandag ochtend weer begonnen met hardlopen.
Een half uur eerder de wekker, om 5:00 dus zodat ik kan hardlopen voor mijn werk.
Ben 's avonds altijd pas 19:00 thuis en moet dan leren en wat dingen in huis doen en tijd met mijn vriendin doorbrengen, vandaar dat 's avonds niet echt een optie is.
Ook heb ik vaak als ik 's avonds thuis ben en gegeten heb weinig puf meer om te sporten.

De eerste keer na jaren niet meer hardgelopen te hebben ging slecht.
Heb iets van een half uurtje gerend maar wel vaak gelopen tussendoor.
Vanmorgen weer 5:00 de wekker, thermokleding aan voor ¤32-, bij de hema en gaan.
Deze morgen 15 minuten aan een stuk door gelopen :D
Als je daarna thuiskomt heerlijk je brood smeren voor je werk en uitzweten.
Lekker douchen en daarna ontbijten en hop richting je werk.
Je voelt je de hele dag door een stuk energieker en gezonder, wat je ook weer stimuleert om je aan je gezonde voeding te houden :)
  donderdag 20 februari 2014 @ 14:37:23 #47
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_136929170
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:51 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Ze vraagt erom, omdat ze mij als een persoon ziet die haar daarbij kan helpen. Ik vind eigenlijk dat ze het zelf moet doen - ik wil wel helpen - maar het gaat moeilijk op deze manier.
Joh, ga daar gewoon niet meer in mee. Als ze er weer over begint, dan zeg je: "lieverd, we hebben het hier al een paar keer over gehad, ik ben gewoon niet de goede persoon om er over te praten".
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_136931171
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 13:21 schreef Robophatt het volgende:
Sleep haar mee naar de gym en laat haar fatsoenlijk trainen, 20 kilo aankomen in een jaar valt niet goed te praten en als het er in een jaar bij kan moet het er ook binnen een jaar vanaf kunnen en het liefst sneller. Zou het niet accepteren dat lakse gedrag.
En waarschijnlijk zal ze ook gewoon heel wat minder moeten eten, want anders kom je niet gemiddeld bijna 2 kilo per maand aan.

Tekort maken van 500 kcal per dag is een halve kilo per week zou ze snel genoeg weer op gewicht moeten zitten. Krachttraining daarnaast en het wordt misschien nog wat met d'r.
Met krachttraining kan ik haar zeker wel helpen, heb er spullen voor dus. Helaas denkt ze altijd dat ik ook alles van gezonde voeding af weet - omdat ik gezond sport - terwijl dit niet het geval is. Dan maar een schema ofzo van internet halen... Maar twijfel of ik er nou echt moeite in moet gaan steken of niet. Het zal toch echt ook vanuit haarzelf moeten komen.
pi_136931265
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 09:20 schreef Trankilo het volgende:

[..]

Offtopic: TS is een feeder :')

Ontopic: Inderdaad... Volgens mij is ze gewoon liever lui dan moe. Kom op zeg, 200 meter hardlopen kan iedereen volhouden. En te koud? Pffff met een paar honderd meter krijg je het al warm vanwege je inspanning. Laat haar trouwens maar eens beginnen met minder en gezonder eten.

Of ze doet niks, dan valt ze over een jaartje gewoon af door het bewegen van haar kaak tijdens d'r vreetbuien.
Feeder? :P Ze heeft het helemaal aan haarzelf te danken, die kilo's

Hoe dan ook: Doordeweeks kan ik moeilijk op haar eten letten, omdat ze dan thuis zit. Ik vermoed dat ze vaak uit verveling eet omdat haar ouders vaak weg zijn van huis. Ben dus bang dat ze alleen 'serieus' eet als ze weet dat ik erbij ben :P
pi_136931300
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 15:29 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Met krachttraining kan ik haar zeker wel helpen, heb er spullen voor dus. Helaas denkt ze altijd dat ik ook alles van gezonde voeding af weet - omdat ik gezond sport - terwijl dit niet het geval is. Dan maar een schema ofzo van internet halen... Maar twijfel of ik er nou echt moeite in moet gaan steken of niet. Het zal toch echt ook vanuit haarzelf moeten komen.
Ja het zal inderdaad vanuit haarzelf moeten komen, maar ik zou het best een afknapper vinden als mijn vriendin (naja vriend) ineens 20 kg aankomt en er niets aan wilt doen. Niet alleen om hoe het er uitziet, maar ook omdat iemand zich dan zo laat verslonzen. Je moet het gewoon een beetje leuk maken en haar dingen laten lezen. Zijn een aantal BB websites waar voor vrouwen echt goede tips gegeven worden die niets te maken hebben met een breed gevaarte worden of wat dan ook, maar wel met wat wel en niet eten en denk dat dat wel een geruststelling kan zijn.
Begin is gewoon het moeilijkst, maar je moet er de leuke zaken in zien en vaak helpt het wel om met iemand samen te gaan wat dat betreft. Elkaar gewoon goed uitdagen tijdens de training - helpt alleen bij iemand die enigszins competitief is ingesteld dat wel.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')