abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136861489
Het afgelopen jaar is mijn vriendin zo'n twintig kilo aangekomen door stress & thuis zitten omdat ze gestopt was met haar opleiding (kon geen werk vinden) Vriendin is dus wat aan de zware kant. Persoonlijk boeit het mij niet zo - heb wel andere dingen aan mijn hoofd - maar het feit dat ze regelmatig zegt dat ze wil afvallen en er niets aan doet, stoort me wel :P

Persoonlijk ben ik erg sportief. Ik fitness zo'n 2 tot 4x per week en doe regelmatig aan joggen. Ook fiets ik in de zomer veel. Ze vroeg mij dus of ik kon helpen, wat ik natuurlijk graag doe.

Toen ik met haar wilde gaan joggen rondom haar dorp, wilde ze na zo'n 200 meter stoppen. Ze was geschokt dat haar conditie zo slecht achteruit gegaan was; vroeger voetbalde ze en had ze een topconditie. 'Ook goed', dacht ik, dan maar niet joggen.

Helaas blijft het 'ik ben te zwaar' fenomeen doorgaan. Bij de dokter stond ze laatst op de weegschaal en schrok ze weer van haar gewicht. Hierna begon ze weer over dat ze wilde afvallen, maar ik betwijfel of 'met mij gaan joggen' wel een effectieve oplossing is.

Ik heb haar al vaker gezegd dat het me niks uitmaakt of ze nou wel of niet afvalt, maar dan krijg ik het verwijt dat ik haar niet steun. (Heel ironisch, als ik zou zeggen dat ze het wel moet zou ik haar zogenaamd te dik vinden -> Vrouwenlogica?) :')

Deze vraag is dus voor de vrouwen, of mannen met veel vrouwenkennis (hihi :@ ): Moet ik echt beginnen met telkens maar 200 meter met haar joggen en langzaam opbouwen, of is er godverdomme geen andere manier/methode om te ontsnappen aan dit in mijn ogen lakse gedoe? :'( Ik hou heel veel van haar, maar dit stoort me soms :P En wat wil ze nou horen? Dat ik wel of niet wil dat ze afvalt, vrouwen... }:|

Owja, terug onder voetbal gaan doet ze niet.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 18:44:14 #2
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_136861625
Gaan joggen met iemand die een veel hoger niveau heeft lijkt me niet zo motiverend. Kan ze niet mee naar fitness? Dan kun jij zorgen/stimuleren dat ze meegaat en dan kan zij op haar eigen niveau beginnen.
pi_136861707
Fietsen is een stuk minder belastend, is het geen idee dat ze met je meefietst als jij aan het joggen bent?
deal with it
  dinsdag 18 februari 2014 @ 18:46:58 #4
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_136861733
Rustig opbouwen, of een minder saaie sport kiezen dan hardlopen of fitness, wat ze met plezier doet.

Maar goed, uiteindelijk moet het uit haar zelf komen. Ze kan wel minder willen wegen, maar de wil om er ook daadwerkelijk iets aan te doen lijkt een stuk minder sterk.
pi_136861989
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:44 schreef egeltje1985 het volgende:
Gaan joggen met iemand die een veel hoger niveau heeft lijkt me niet zo motiverend. Kan ze niet mee naar fitness? Dan kun jij zorgen/stimuleren dat ze meegaat en dan kan zij op haar eigen niveau beginnen.
Vergeten te vermelden dat ik thuis fitness. Ik heb hier wel de nodige materialen voor, maar mijn kamer is niet al te groot en ze is niet zo vaak hier.
pi_136862007
Allereerst moet je haar zeggen wat je dwarszit. Ik kan prima snappen dat jij je hieraan ergert.

Maar ja, ze moet het echt opbouwen. Hier gaat wat tijd overheen, maar dat is niet anders. Verder is het misschien verstandig om verschillende sporten uit te proberen. Hardlopen inderdaad, zwemmen, fietsen, kickboksen etc. Ze zal dan vast wel iets tegenkomen wat ze wel met plezier doet en waardoor het ineens een stuk makkelijker wordt om af te vallen.

Ik zeg; blijf haar steunen, maar maak haar ook duidelijk hoe en wat.
pi_136862032
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:46 schreef RTB het volgende:
Fietsen is een stuk minder belastend, is het geen idee dat ze met je meefietst als jij aan het joggen bent?
Zou een goede optie zijn, maar verbrand je met fietsen wel veel calorieën?
  dinsdag 18 februari 2014 @ 18:55:19 #8
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_136862106
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:52 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Vergeten te vermelden dat ik thuis fitness. Ik heb hier wel de nodige materialen voor, maar mijn kamer is niet al te groot en ze is niet zo vaak hier.
O oké. Tja, ze moet toch iets vinden wat ze zelf leuk vindt. Samen fietsen misschien? Of dat ze eerst zelf gaat joggen, met evy bijvoorbeeld?
  dinsdag 18 februari 2014 @ 18:56:03 #9
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_136862141
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:53 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Zou een goede optie zijn, maar verbrand je met fietsen wel veel calorieën?
als je daarvoor niks deed zeker.
pi_136862195
Ze kan ook gewoon dagelijks een uur wandelen. Letten op voeding heeft overigens een groter effect (maar geen crashdieet dat is zeer slecht). Een combinatie van deze twee nog meer.
pi_136862322
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:55 schreef egeltje1985 het volgende:
O oké. Tja, ze moet toch iets vinden wat ze zelf leuk vindt. Samen fietsen misschien? Of dat ze eerst zelf gaat joggen, met evy bijvoorbeeld?
Fietsen lijkt haar wel leuk, alleen nog even wachten tot het iets warmer is. Nu ziet ze het nog niet zitten. Maar hopen dat haar conditie bij fietsen wel goed is.

We wonen zo'n 40 kilometer uit elkaar en ik fiets meestal 1x per week naar haar, dus ik vermoed dat mijn 'fietsconditie' ook veel beter is. Het idee is om keer naar mij toe te fietsen vanuit haar.
pi_136862362
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:57 schreef stiefelen het volgende:
Ze kan ook gewoon dagelijks een uur wandelen. Letten op voeding heeft overigens een groter effect (maar geen crashdieet dat is zeer slecht). Een combinatie van deze twee nog meer.
Ze zou een beetje moeten minderen met eten als ze af wil vallen. We eten ongeveer evenveel, maar het verschil is dat ik veel sport. We hebben beide de heledag honger.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:05:42 #13
396386 sturmpie
for night & nature
pi_136862518
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:39 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
Toen ik met haar wilde gaan joggen rondom haar dorp, wilde ze na zo'n 200 meter stoppen.
dan maak je er:

200 meter joggen
5 km wandelen

..van
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_136862581
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:01 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Ze zou een beetje moeten minderen met eten als ze af wil vallen. We eten ongeveer evenveel, maar het verschil is dat ik veel sport. We hebben beide de heledag honger.
vertel haar dit. Eerlijk.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_136864349
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:00 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Fietsen lijkt haar wel leuk, alleen nog even wachten tot het iets warmer is. Nu ziet ze het nog niet zitten. Maar hopen dat haar conditie bij fietsen wel goed is.

We wonen zo'n 40 kilometer uit elkaar en ik fiets meestal 1x per week naar haar, dus ik vermoed dat mijn 'fietsconditie' ook veel beter is. Het idee is om keer naar mij toe te fietsen vanuit haar.
Ze wil toch afvallen of niet.
Wat loopt ze dan te miepen dat het te koud is.
Jouw vriendin heeft een trap onder haar hol nodig.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_136864585
Gaat nog moeilijk worden als ze bij het minste of geringste al stopt. Gaat niet om dat hoever ze komt, gaat erom dat ze volhoudt en vooruitgang boekt. Maar dan moet ze dus niet zo snel opgeven.
pi_136864773
Ze zal het toch echt zelf moeten doen en het licht moeten zien.

Laat haar anders eens kijken naar www.rennenmetevy.nl

Opbouwschema's voor hardlopen, beginnend met 1 minuut rennen, 2 minuten wandelen, etc. tot aan 5km/half uur. Hoeft ze niets voor te doen behalve een mp3speler hebben en hardloopspullen.
Ja doei.
pi_136864783
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ze wil toch afvallen of niet.
Wat loopt ze dan te miepen dat het te koud is.
Jouw vriendin heeft een trap onder haar hol nodig.
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:50 schreef zarGon het volgende:
Gaat nog moeilijk worden als ze bij het minste of geringste al stopt. Gaat niet om dat hoever ze komt, gaat erom dat ze volhoudt en vooruitgang boekt. Maar dan moet ze dus niet zo snel opgeven.
Klopt allemaal. Ik wou dat ze actief mee zou doen OF zou ophouden met zeuren. Maar tot nu toe is beide niet het geval. :'(
pi_136865273
Zet een hengel met een hamburger eraan op je fiets en laat haar erachteraan rennen.

Maar even serieus, je vriendin heeft geen discipline. Als ze echt wilt afvallen loopt ze niet te zeuren over het weer.
Neem haar gewoon mee om te joggen en het op te bouwen. Wanneer ze merkt dat het beter gaat zal het leuker worden.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  Moderator dinsdag 18 februari 2014 @ 20:05:05 #20
184769 crew  Deisyy
pi_136865328
Inderdaad, hardlopen met Evy dat lukt elke luie donder (incl. mijzelf :) ). Dat wordt geleidelijk opgebouwd en zelfs als je vriendin het toch te zwaar vindt kan ze af en toe eens een week herhalen.

Maar behalve sporten zal ze ook op haar voeding moeten letten, geen rare diëten gaan volgen, want daar gaat ze toch alleen maar van jojoën, maar uitkijken dat ze niet teveel vet en teveel suikers binnen krijgt.

Het is lief dat jij haar wilt steunen, maar je vriendin zal het vooral zelf moeten doen en vooralsnog lijkt het erop dat ze er weinig zin in heeft.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_136865658
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:05 schreef Deisyy het volgende:
Inderdaad, hardlopen met Evy dat lukt elke luie donder (incl. mijzelf :) ). Dat wordt geleidelijk opgebouwd en zelfs als je vriendin het toch te zwaar vindt kan ze af en toe eens een week herhalen.

Maar behalve sporten zal ze ook op haar voeding moeten letten, geen rare diëten gaan volgen, want daar gaat ze toch alleen maar van jojoën, maar uitkijken dat ze niet teveel vet en teveel suikers binnen krijgt.

Het is lief dat jij haar wilt steunen, maar je vriendin zal het vooral zelf moeten doen en vooralsnog lijkt het erop dat ze er weinig zin in heeft.
Eten is belangrijk inderdaad. Toch eet ze doordeweeks niet veel, meer in het weekend.

En trouwens, ik wil haar niet steunen maar ik voel me een beetje 'verplicht' omdat ik veel sport en dus de mogelijkheden/capaciteiten heb om haar te helpen...
pi_136867303
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:12 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:

[..]

Eten is belangrijk inderdaad. Toch eet ze doordeweeks niet veel, meer in het weekend.

En trouwens, ik wil haar niet steunen maar ik voel me een beetje 'verplicht' omdat ik veel sport en dus de mogelijkheden/capaciteiten heb om haar te helpen...
Alleen de vraag om hulp moet van de persoon zelf afkomen.
Opgedrongen hulp werkt niet.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_136867878
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Alleen de vraag om hulp moet van de persoon zelf afkomen.
Opgedrongen hulp werkt niet.
Ze vraagt erom, omdat ze mij als een persoon ziet die haar daarbij kan helpen. Ik vind eigenlijk dat ze het zelf moet doen - ik wil wel helpen - maar het gaat moeilijk op deze manier.
pi_136875349
Als sporten niet wil, dan maar door minder te eten. Als jullie samenwonen heb jij ook invloed op wat jullie eten.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 22:56:54 #25
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_136875577
Zeg dat je haar best wil helpen en steunen maar dat ze haar kop moet houden als ze vervolgens te lui is om daadwerkelijk wat te gaan doen ^O^
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')