Vergeten te vermelden dat ik thuis fitness. Ik heb hier wel de nodige materialen voor, maar mijn kamer is niet al te groot en ze is niet zo vaak hier.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:44 schreef egeltje1985 het volgende:
Gaan joggen met iemand die een veel hoger niveau heeft lijkt me niet zo motiverend. Kan ze niet mee naar fitness? Dan kun jij zorgen/stimuleren dat ze meegaat en dan kan zij op haar eigen niveau beginnen.
Zou een goede optie zijn, maar verbrand je met fietsen wel veel calorieën?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:46 schreef RTB het volgende:
Fietsen is een stuk minder belastend, is het geen idee dat ze met je meefietst als jij aan het joggen bent?
O oké. Tja, ze moet toch iets vinden wat ze zelf leuk vindt. Samen fietsen misschien? Of dat ze eerst zelf gaat joggen, met evy bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:52 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Vergeten te vermelden dat ik thuis fitness. Ik heb hier wel de nodige materialen voor, maar mijn kamer is niet al te groot en ze is niet zo vaak hier.
als je daarvoor niks deed zeker.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:53 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Zou een goede optie zijn, maar verbrand je met fietsen wel veel calorieën?
Fietsen lijkt haar wel leuk, alleen nog even wachten tot het iets warmer is. Nu ziet ze het nog niet zitten. Maar hopen dat haar conditie bij fietsen wel goed is.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:55 schreef egeltje1985 het volgende:
O oké. Tja, ze moet toch iets vinden wat ze zelf leuk vindt. Samen fietsen misschien? Of dat ze eerst zelf gaat joggen, met evy bijvoorbeeld?
Ze zou een beetje moeten minderen met eten als ze af wil vallen. We eten ongeveer evenveel, maar het verschil is dat ik veel sport. We hebben beide de heledag honger.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:57 schreef stiefelen het volgende:
Ze kan ook gewoon dagelijks een uur wandelen. Letten op voeding heeft overigens een groter effect (maar geen crashdieet dat is zeer slecht). Een combinatie van deze twee nog meer.
dan maak je er:quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:39 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
Toen ik met haar wilde gaan joggen rondom haar dorp, wilde ze na zo'n 200 meter stoppen.
vertel haar dit. Eerlijk.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:01 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Ze zou een beetje moeten minderen met eten als ze af wil vallen. We eten ongeveer evenveel, maar het verschil is dat ik veel sport. We hebben beide de heledag honger.
Ze wil toch afvallen of niet.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:00 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Fietsen lijkt haar wel leuk, alleen nog even wachten tot het iets warmer is. Nu ziet ze het nog niet zitten. Maar hopen dat haar conditie bij fietsen wel goed is.
We wonen zo'n 40 kilometer uit elkaar en ik fiets meestal 1x per week naar haar, dus ik vermoed dat mijn 'fietsconditie' ook veel beter is. Het idee is om keer naar mij toe te fietsen vanuit haar.
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ze wil toch afvallen of niet.
Wat loopt ze dan te miepen dat het te koud is.
Jouw vriendin heeft een trap onder haar hol nodig.
Klopt allemaal. Ik wou dat ze actief mee zou doen OF zou ophouden met zeuren. Maar tot nu toe is beide niet het geval.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:50 schreef zarGon het volgende:
Gaat nog moeilijk worden als ze bij het minste of geringste al stopt. Gaat niet om dat hoever ze komt, gaat erom dat ze volhoudt en vooruitgang boekt. Maar dan moet ze dus niet zo snel opgeven.
Eten is belangrijk inderdaad. Toch eet ze doordeweeks niet veel, meer in het weekend.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:05 schreef Deisyy het volgende:
Inderdaad, hardlopen met Evy dat lukt elke luie donder (incl. mijzelf). Dat wordt geleidelijk opgebouwd en zelfs als je vriendin het toch te zwaar vindt kan ze af en toe eens een week herhalen.
Maar behalve sporten zal ze ook op haar voeding moeten letten, geen rare diëten gaan volgen, want daar gaat ze toch alleen maar van jojoën, maar uitkijken dat ze niet teveel vet en teveel suikers binnen krijgt.
Het is lief dat jij haar wilt steunen, maar je vriendin zal het vooral zelf moeten doen en vooralsnog lijkt het erop dat ze er weinig zin in heeft.
Alleen de vraag om hulp moet van de persoon zelf afkomen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:12 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Eten is belangrijk inderdaad. Toch eet ze doordeweeks niet veel, meer in het weekend.
En trouwens, ik wil haar niet steunen maar ik voel me een beetje 'verplicht' omdat ik veel sport en dus de mogelijkheden/capaciteiten heb om haar te helpen...
Ze vraagt erom, omdat ze mij als een persoon ziet die haar daarbij kan helpen. Ik vind eigenlijk dat ze het zelf moet doen - ik wil wel helpen - maar het gaat moeilijk op deze manier.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Alleen de vraag om hulp moet van de persoon zelf afkomen.
Opgedrongen hulp werkt niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |