abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136823550
Naar aanleiding van een nieuwsbericht over Benno L. zat ik op Wikipedia een stukje te lezen over pedofilie. Daar las ik het volgende: "Pedofilie wordt als psychische aandoening gezien". Dit vind ik vreemd en in hetzelfde straatje staan als de bewering dat homoseksualiteit een psychische aandoening is, wat nu gelukkig niet altijd meer zo wordt gezien. Wat maakt dat pedofilie gezien wordt als psychische aandoening? Het wijkt af? Ja het wijkt af maar homoseksualiteit wijkt ook af. Iemand kan niets doen aan zijn of haar seksuele geaardheid en een pedofiel zal hier waarschijnlijk zelf ook niet blij mee zijn. Laat het duidelijk zijn dat ik seksuele handelingen tussen een volwassenen en een kind alles behalve goedkeur. Iemand kiest er niet voor om pedofiel te zijn (en daarom kan ik dat ook niet goed of afkeuren) maar iemand kiest er wel voor om seksuele handelingen te verrichten.

Wat zijn jullie meningen hier over?

[ Bericht 1% gewijzigd door zwartja op 17-02-2014 20:09:22 ]
pi_136823845
Niet mee eens, vaak zijn het oerlelijke mannen die bij gewone vrouwen geen kans maken en zich dus maar aan kinderen vergrijpen.
Bewuste keuze dus.
pi_136823957
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:03 schreef drs-know-how het volgende:
Niet mee eens, vaak zijn het oerlelijke mannen die bij gewone vrouwen geen kans maken en zich dus maar aan kinderen vergrijpen.
Bewuste keuze dus.
Wat een onzin, je kunt ook gewoon naar de hoeren gaan of een lelijke vrouw trouwen. Er is geen reden om aan kinderen te zitten behalve dat je ook echt tot kinderen aangetrokken voelt.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_136824004
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:03 schreef drs-know-how het volgende:
Bewuste keuze dus.
Ik maak geen kans bij homo's dus neuk ik maar katten, iets in die strekking.... jezus 8)7 :|W
pi_136824087
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:07 schreef eP2e het volgende:

[..]

Ik maak geen kans bij homo's dus neuk ik maar katten, iets in die strekking.... jezus 8)7 :|W
Zet 20 hetero mannen in de cel, moet eens zien hoe snel ze elkaar.........................
pi_136824185
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:08 schreef drs-know-how het volgende:

[..]

Zet 20 hetero mannen in de cel, moet eens zien hoe snel ze elkaar.........................
Ah maar waarom pakken die pedo's dan kinderen als ze geen kans hebben bij een vrouw terwijl ze volgens jou dan ook gewoon een vent zouden kunnen neuken? Om jouw logica maar even te blijven volgen hoor.
pi_136824239
Tot 1973 was homofilie ook een psychiatrische aandoening die beschreven stond in de DSM (het handboek voor de psychiatrie). Daarna nog een poos als seksuele stoornis. Homoseksualiteit is inmiddels dermate geaccepteerd dat we het niet meer zien als ziektebeeld. Bij pedofilie is dat momenteel wel even anders.

Overigens wordt bijna elk seksueel afwijkend gedrag dat niet breed maatschappelijk geaccepteerd is als ziekte bestempeld. Volgens de psychiatrie leiden mensen die van SM, voyeurisme en dergelijke dingen houden aan een seksuele stoornis.

Ik vindt het onzin om seksuele voorkeuren en interesses als stoornis te zien. De meest belangrijke norm bij het bepalen of het een stoornis is lijkt zo af en toe de maatschappelijke acceptatie te zijn.
pi_136824243
quote:

[..]

Dat doen ze alleen om zichzelf seksueel te ontladen. Daar komt geen seksuele aantrekkelijkheid bij kijken. Als er een vrouw in die cel aanwezig was dan was zij de pineut.
pi_136824337
quote:

[..]

Heeft 1 op 10 mannen geen homoseksuele gevoelens? Op zich niet onlogisch dan... Maar de situatie van een gevangenis zonder vrouwen is niet vergelijkbaar met een samenleving waar je voor 50 euro al een vrouw kunt neuken...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 17 februari 2014 @ 20:16:47 #10
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_136824386
Waarom hecht je waarde aan wat er over op wikipedia staat?

Lees er eens boeken over geschreven door deskundigen als je er bruikbare informatie over wilt hebben.
pi_136824505
Machtsgeil heeft niets met de sexuele geaardheid te maken. Het blijven zielige psychopaten.
pi_136824529
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:16 schreef SugeLucky het volgende:
Waarom hecht je waarde aan wat er over op wikipedia staat?

Lees er eens boeken over geschreven door deskundigen als je er bruikbare informatie over wilt hebben.
Het idee dat Wikipedia artikelen niet betrouwbaar zijn is achterhaald. Voor de artikelen worden gewoon betrouwbare bronnen gebruikt en dat zijn de boeken waar jij het over hebt.

Bronnen, noten en/of referenties

J.C.R.M. Verhulst, Psychiatrie een inleiding (1987), uitgave Wolters-Noordhoff
J.S. Reedijk, Psychiatrie, Uitgave De Tijdstroom.
G.A. Ladee, Encyclopedie van de psychiatrie en psychotherapie, Uitgave Elsevier
Zedenalmanak, Uitgave Ministerie van Justitie Den Haag
WODC (2002) http://www.wodc.nl/images/JV0501%20artikel%203_tcm44-58814.pdf
pi_136824769
quote:
6s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:19 schreef Salvad0R het volgende:
Machtsgeil heeft niets met de sexuele geaardheid te maken. Het blijven zielige psychopaten.
Als het alleen een kwestie van macht zou zijn zouden ze niet perse naar kinderen hoeven grijpen. SM biedt dan ook een uitkomst. Een veel veiligere uitkomst aangezien dat niet illegaal is.
  maandag 17 februari 2014 @ 20:26:28 #14
406944 SugeLucky
pi_136824827
Maar wat is dan het verschil met homoseksualiteit inderdaad? Of met necrofilie? Wanneer wordt iets een psychische aandoening?

Nogmaals, lees er eens boeken over door deskundigen geschreven als je dieper op de materie in witl gaan en niet enkel de basis ervan wilt weten zoals op Wikipedia beschreven staat.
pi_136824973
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:26 schreef SugeLucky het volgende:

Nogmaals, lees er eens boeken over door deskundigen geschreven als je dieper op de materie in witl gaan en niet enkel de basis ervan wilt weten zoals op Wikipedia beschreven staat.
Nu zeg je wat anders. Net zei je dat je geen waarde kon hechten aan artikelen op Wikipedia omdat er geen bruikbare informatie op zou staan. Nu zeg je dat je er voor de basis wel terecht kan wat voor mij ook genoeg is aangezien het me alleen om het gegeven ging dat pedofilie een psychische aandoening is.
pi_136825221
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:25 schreef zwartja het volgende:

[..]

Als het alleen een kwestie van macht zou zijn zouden ze niet perse naar kinderen hoeven grijpen. SM biedt dan ook een uitkomst. Een veel veiligere uitkomst aangezien dat niet illegaal is.
Tja. Zo kunnen seriemoordenaars best het leger in om hun moordlust te bevredigen voor corporatieve belangen. Veel veiligere uitkomst aangezien dat niet illegaal is.
  maandag 17 februari 2014 @ 20:35:32 #17
406944 SugeLucky
pi_136825246
Ik ging in op je vraag en probeerde je te helpen met je vraagstelling, waarom wordt het gezien als psychische aandoening? Daar krijg je geen duidelijk antwoord op van Wikipedia en vroeg daar over onze meningen. In dit geval staat er dus geen bruikbare info voor je vraag op wikipedia, of althans niet in dat artikel, en is er bruikbaardere info te vinden in boeken die er dieper op ingaan

Ik vroeg overigens enkel waarom je er waarde aan hechtte. Ik ben er van overtuigd namelijk dat de meningen over of het een psychische aandoening is verdeeld zullen zijn en de info in dit geval te eenzijdig is op wikipedia.
pi_136825553
quote:
6s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:35 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Tja. Zo kunnen seriemoordenaars best het leger in om hun moordlust te bevredigen voor corporatieve belangen. Veel veiligere uitkomst aangezien dat niet illegaal is.
Ik denk niet dat een seriemoordenaar er bevrediging uit haalt om op bevel van hoger af iemand van een afstand neer te schieten. Die wilt moorden wanneer hij of zij dat wilt. De ziekelijke manier waarop zij vaak hun moorden plegen (en dat doen ze niet voor niets) kunnen zij ook niet toepassen in het leger. Dus ik denk dat een seriemoordenaar vriendelijk bedankt voor een plek in het leger.
  maandag 17 februari 2014 @ 20:44:08 #19
406944 SugeLucky
pi_136825636
quote:
6s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:35 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

uhm. juist ja... alsof het brein van een seriemoordenaar zo werkt.
pi_136825740
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:44 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

uhm. juist ja... alsof het brein van een seriemoordenaar zo werkt.
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:42 schreef zwartja het volgende:

[..]

Ik denk niet dat een seriemoordenaar er bevrediging uit haalt om op bevel van hoger af iemand van een afstand neer te schieten. Die wilt moorden wanneer hij of zij dat wilt. De ziekelijke manier waarop zij vaak hun moorden plegen (en dat doen ze niet voor niets) kunnen zij ook niet toepassen in het leger.
Precies mijn punt. Denk je dat de macht over een kind voor een pedo hetzelfde is als macht over volwassen iemand die (contractueel) toestemming geeft voor de aparte praktijkjes?
pi_136825764
Niks mis met pedofielen, pas als ze pedoseksueel worden, dan word het een probleem.
  maandag 17 februari 2014 @ 20:49:17 #22
406944 SugeLucky
pi_136825858
quote:
6s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:46 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

[..]

Precies mijn punt. Denk je dat de macht over een kind voor een pedo hetzelfde is als macht over volwassen iemand die (contractueel) toestemming geeft voor de aparte praktijkjes?
Jij slaat echt als een tang op een varken. Ik weet niet hoe oud je bent, maar dat zal er vermoedelijk mee te maken hebben.
pi_136825928
zieke mannetjes als ze iets flikken gelijk kapot slaan zo'n gast
pi_136825968
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:50 schreef Bart.Sch het volgende:
zieke mannetjes als ze iets flikken gelijk kapot slaan zo'n gast
Gaan we weer _O-
pi_136826017
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:51 schreef aijumu het volgende:

[..]

Gaan we weer _O-
Moet je niet over praten maar doen, had benno ook zijn flatje niet gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')