quote:Muziek is nog steeds een belangrijk element binnen de 'emoscene', de muziekstijlen die door emo's beluisterd worden, zijn voornamelijk post-hardcore en hiervan afgeleide genres als emocore (origineel en mainstream) en screamo. Ook poppunk en andere alternatieve emotionele rockstijlen zijn populair. De meeste emomuziek is bombastisch met zware gitaarriffs en melancholische teksten die vaak een dubbele bodem hebben. Het bezoeken van concerten is een belangrijk onderdeel van de emo-lifestyle.
Emo als alternatieve modestijl kwam wereldwijd op in het begin van de 21e eeuw en is vooral via het internet populair geworden. Emo kent invloeden van veel andere alternatieve stijlen. Wat de kleding betreft, vind je behalve een mix van grunge, skate en punk, ook kleding uit de mainstream mode. Qua haardracht vind je invloeden van new wave, new romantic, glam rock en gothic en qua make-up vooral invloeden van punk, new romantic, fetisj en gothic. Tevens zijn er invloeden vanuit cosplay en visual kei en is voor de mannelijke emo een androgyn uiterlijk geen uitzondering.
Is erg onterecht, het emo sprak mij ook verre van aan, maar dit klinkt net als een enorm goed rockend Indie album, moet echt totaal niet aan de hele emo-movement denken hierbij.quote:Op woensdag 19 februari 2014 23:43 schreef Felagund het volgende:
De genreomschrijving emo nodigt mij niet uit om een album te gaan luisteren, hoewel dat misschien onterecht is.
Ja, dat soort dingen vallen daar ook wel onder. My Chemical Romance, enzo.quote:
Ik wacht tot iemand mij terecht gaat wijzen en een voorbeeld van een briljant emoalbum geeft.quote:Op woensdag 19 februari 2014 23:48 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Is erg onterecht, het emo sprak mij ook verre van aan, maar dit klinkt net als een enorm goed rockend Indie album, moet echt totaal niet aan de hele emo-movement denken hierbij.
The Antlers - Hospice.quote:Op woensdag 19 februari 2014 23:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik wacht tot iemand mij terecht gaat wijzen en een voorbeeld van een briljant emoalbum geeft.
Dat album van Brand New is wel goed in ieder geval. Of het briljant is durf ik niet te zeggen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 23:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik wacht tot iemand mij terecht gaat wijzen en een voorbeeld van een briljant emoalbum geeft.
Godverdomme, het bestaan van die troep was ik echt helemaal vergeten.quote:Op woensdag 19 februari 2014 23:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja, dat soort dingen vallen daar ook wel onder. My Chemical Romance, enzo.
Lostprophets, al is dat misschien iets te kindvriendelijk.quote:Op woensdag 19 februari 2014 23:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
https://rateyourmusic.com(...)re_raging_inside_me/quote:Op woensdag 19 februari 2014 23:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
Denk iets als East Coast Hip-Hop.quote:Op donderdag 20 februari 2014 00:00 schreef Felagund het volgende:
Hospice ken ik natuurlijk al, zal de overige suggesties eens langslopen.
Een gerelateerd genre is "Mid west emo", ben helemaal benieuwd wat daarmee bedoeld wordt.
Mijn suggestie was een flauwe grap.quote:Op donderdag 20 februari 2014 00:00 schreef Felagund het volgende:
Hospice ken ik natuurlijk al, zal de overige suggesties eens langslopen.
Deja Entendu is ook goed, van Brand New.quote:Op woensdag 19 februari 2014 23:56 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
https://rateyourmusic.com(...)re_raging_inside_me/
Vind deze behoorlijk briljant, zit nu op een 9 en moet nog 3 nummers plus een bonus track.
Zal die eens proberen. Zie dat ze voor een schamele 13.50 optreden in Zwolle in april, dus misschien even langs gaan dan, als het me allemaal bevalt.quote:Op donderdag 20 februari 2014 00:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Deja Entendu is ook goed, van Brand New.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |