Hehehe kan ik wel geven, maar het overgrote deel ervan was al binnen 1 dag verkocht!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:34 schreef Dactylus het volgende:
[..]
Ik heb komende twee weken vrij, moet geen probleem zijn. Adres ervan?
Echt he!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:56 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik krijg daar de kriebels van, dat mensen jou de schuld gaan geven van iets en je het gevoel krijgt dat je je moet verantwoorden aan hen. Met name die laatste opmerking: "Waarom moet jij het per sé zo veel beter hebben als een ander?". Dat is echt zo'n kutopmerking waar je niks mee kan
Oh ik kan heel goed met senioren opschieten; ik ga zelfs regelmatig naar de vader van de buurvrouw op bezoek omdat ik goed met hem kan praten, maar ik wil NIET in een hele seniorenWIJK wonen, en als je een seniorenwoning zou nemen, heb je wel kans dat je in zo'n wijk terecht komt.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
Trouwens, niks mis met senioren als buren. In tegendeel, ik zou niet anders meer willen!
Ik zou daar echt niet mee zittenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:26 schreef ToT het volgende:
[..]
Oh ik kan heel goed met senioren opschieten; ik ga zelfs regelmatig naar de vader van de buurvrouw op bezoek omdat ik goed met hem kan praten, maar ik wil NIET in een hele seniorenWIJK wonen, en als je een seniorenwoning zou nemen, heb je wel kans dat je in zo'n wijk terecht komt.
1 van mijn grootste problemen is eenzaamheid; als ik dan wat mensen in de buurt heb wonen waarbij het gezellig is om over de vloer te komen, heb je dat wat minder.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik zou daar echt niet mee zitten
Maar dat ben ik
Ik denk dat je dan een beetje een verkeerd beeld heb van senioren. De meesten zijn gewone mensen net zoals jij en ikquote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:28 schreef ToT het volgende:
[..]
1 van mijn grootste problemen is eenzaamheid; als ik dan wat mensen in de buurt heb wonen waarbij het gezellig is om over de vloer te komen, heb je dat wat minder.
Af en toe een keer over de vloer bij een bejaarde buurman of buurvrouw is wel okay, maar als je alleen maar gesprekken over kunstheupen en steunkousen hebt, vergaat mij het plezier snel!Dan maar liever verder vereenzamen in mijn hokkie.
Snap ik wel, en zoals ik al zei ga ik best soms wel eens graag bij senioren over de vloer, maar ik wil niet dat mijn dagelijkse contacten alleen uit bejaarden bestaat. Niks mis met die mensen, maar als man van 39 jaar wil je ook wel eens over de vloer komen bij mensen van je eigen leeftijd of zo.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan een beetje een verkeerd beeld heb van senioren. De meesten zijn gewone mensen net zoals jij en ik
Uiteraard zitten er ook zeikerds tussen, maar das met elke leeftijdscategorie wel zo
Van al mijn vrienden woont er geeneen in mijn dorpquote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Snap ik wel, en zoals ik al zei ga ik best soms wel eens graag bij senioren over de vloer, maar ik wil niet dat mijn dagelijkse contacten alleen uit bejaarden bestaat. Niks mis met die mensen, maar als man van 39 jaar wil je ook wel eens over de vloer komen bij mensen van je eigen leeftijd of zo.
Dan ben ik toch wel blij met mijn oma. Toen ze hoorde dat ik Asperger heb, is ze er gelijk in gaan verdiepen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:35 schreef ToT het volgende:
Daarbij merk ik ook dat vooral bij senioren het onbegrip voor psychische problemen erg groot kan zijn. Groter dan bij jongere generaties, en onbegrip moet ik gewoon echt niet meer hebben.
"Zit je hele dagen thuis? Je moet gewoon weer gaan werken! Man, toen ik zo oud was als jij hadden we dat soort dingen allemaal niet! We werkten gewoon elke dag. Ik heb me in mijn hele leven niet 1 dag ziek gemeld! Dat soort psychische problemen enzo zijn allemaal verzinsels van de doktoren van deze tijd!"
De senioren die ik vaak sprak, zaten helemaal niet zo in elkaar. Ook senioren kunnen rechtsgeorienteerd zijn of linksgeorienteerd. Bij de rechtsgeorienteerde oudjes zal je frequenter mensen tegenkomen die onbegripvol jegens jouw situatie zullen zijn. De linksgeorienteerden zijn wat dat aangaat wat begripvoller (maar garanties heb je dan natuurlijk niet he?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:35 schreef ToT het volgende:
Daarbij merk ik ook dat vooral bij senioren het onbegrip voor psychische problemen erg groot kan zijn. Groter dan bij jongere generaties, en onbegrip moet ik gewoon echt niet meer hebben.
"Zit je hele dagen thuis? Je moet gewoon weer gaan werken! Man, toen ik zo oud was als jij hadden we dat soort dingen allemaal niet! We werkten gewoon elke dag. Ik heb me in mijn hele leven niet 1 dag ziek gemeld! Dat soort psychische problemen enzo zijn allemaal verzinsels van de doktoren van deze tijd!"
Maar buren zijn nog jong, maar die hoor ik ook nooit.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:37 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Van al mijn vrienden woont er geeneen in mijn dorp
Jammer wel, maar het is niet anders
Wat buren betreft vind ik een paar dingen het belangrijkst. Eis nummer 1 is eigenlijk heel simpel: Ik wil vooral -rust- hebben! En dat heb ik met mijn geweldige buren
Ik heb een buurman van rond de 85 die ik af en toe gedag zeg als ik hem in de tuin tegenkom en verder spreken we elkaar alleen maar als we even hulp nodig hebben bij iets. De andere buurvrouw is bijna gepensioneerd en haar spreek ik wat vaker, kom ook geregeld bij haar over de vloer en kan het goed met haar vinden, maar we spreken elkaar alleen maar (opnieuw) als we elkaars hulp kunnen gebruiken. Verder ga ik nooit zomaar bij ze op de koffie oid, echt heerlijk!
Ik hoop echt dat ze nog lang zullen blijven zitten, maar gezien de leeftijden denk ik dat ik op een gegeven moment wel het haasje zal zijn
Ja ik heb een paar vrienden hier in de omgeving, maar slechts 2 daarvan komen wel eens hier op bezoek. Ikzelf ga bij 4 op bezoek. (En 1 persoon van wie ik niks moet hebben, komt helaas ook af en toe hier op bezoek.)quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:37 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Van al mijn vrienden woont er geeneen in mijn dorp
Jammer wel, maar het is niet anders
Wat buren betreft vind ik een paar dingen het belangrijkst. Eis nummer 1 is eigenlijk heel simpel: Ik wil vooral -rust- hebben! En dat heb ik met mijn geweldige buren
Ik heb een buurman van rond de 85 die ik af en toe gedag zeg als ik hem in de tuin tegenkom en verder spreken we elkaar alleen maar als we even hulp nodig hebben bij iets. De andere buurvrouw is bijna gepensioneerd en haar spreek ik wat vaker, kom ook geregeld bij haar over de vloer en kan het goed met haar vinden, maar we spreken elkaar alleen maar (opnieuw) als we elkaars hulp kunnen gebruiken. Verder ga ik nooit zomaar bij ze op de koffie oid, echt heerlijk!
Ik hoop echt dat ze nog lang zullen blijven zitten, maar gezien de leeftijden denk ik dat ik op een gegeven moment wel het haasje zal zijn
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:38 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dan ben ik toch wel blij met mijn oma. Toen ze hoorde dat ik Asperger heb, is ze er gelijk in gaan verdiepen.
Klopt ook wel, het is een beetje van het toeval afhankelijk. Ik heb wat dat betreft een grotere kans dat er hierna een gezinnetje naast me komt wonen en tsja, dan zal ik ongetwijfeld ook meer geluidsoverlast gaan krijgen, maar dat zie ik dan wel weerquote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:39 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar buren zijn nog jong, maar die hoor ik ook nooit.
Verhoudingsgewijs merk ik bij ouderen echt wel meer onbegrip, maar misschien heeft het ook wel te maken met verschil tussen het oosten van het land en het westen?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
De senioren die ik vaak sprak, zaten helemaal niet zo in elkaar. Ook senioren kunnen rechtsgeorienteerd zijn of linksgeorienteerd. Bij de rechtsgeorienteerde oudjes zal je frequenter mensen tegenkomen die onbegripvol jegens jouw situatie zullen zijn. De linksgeorienteerden zijn wat dat aangaat wat begripvoller (maar garanties heb je dan natuurlijk niet he?). Ook dat heeft op zich niks met leeftijd te maken.
Ik heb tot nu toe -al- mijn vrienden IRL ontmoet, maar heb ook een aantal leuke contacten via fok opgedaanquote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja ik heb een paar vrienden hier in de omgeving, maar slechts 2 daarvan komen wel eens hier op bezoek. Ikzelf ga bij 4 op bezoek. (En 1 persoon van wie ik niks moet hebben, komt helaas ook af en toe hier op bezoek.)
Ik ben niet iemand die makkelijk nieuwe contacten legt. Althans ik kan leuk met mensen kletsen, maar blijvende contacten houden is heel moeilijk. De meeste vrienden van me ken ik via Fok en wonen ver weg. Als ik dan nieuwe kennissen opdoe in de woonplaats waar ik terecht kom, is het echt een uitbreiding van mijn schaarse kennissenkring.
Ja bijna alle Fok!-vrienden heb ik ook IRL gezien.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb tot nu toe -al- mijn vrienden IRL ontmoet, maar heb ook een aantal leuke contacten via fok opgedaan
En sowieso, quality over quantity
Ehm, daar zou je wel een punt kunnen hebben. Zelf woon ik in de Zaanstreek en dat is van oudsher een arbeidersvolkje, dus over het algemeen wat meer linksgeorienteerd. Dat zijn vaker mensen die ook een klein inkomen hebben en persoonlijk leed hebben gekend (de succesvolle Zaankanters trekken namelijk allemaal naar Amsterdam enzo en de minder gefortuneerden (zoals ik dusquote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Verhoudingsgewijs merk ik bij ouderen echt wel meer onbegrip, maar misschien heeft het ook wel te maken met verschil tussen het oosten van het land en het westen?
Hier idem. Ik zie mijn vrienden gemiddeld 1 keer elke 2 weken (afgezien van begeleiding), maar ik spreek ze wel vaak per telefoon of via skypequote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja bijna alle Fok!-vrienden heb ik ook IRL gezien.
En natuurlijk quality over quantity, maar feit is dat ik elke week hooguit 1x iemand zie, buiten mijn begeleiding en therapie enzo om.
Ja ik woon dus in het oosten. Mijn ouders komen allebei van een boerderij af en hebben zich altijd fel afgezet tegenover psychologen en psychiaters, net als zo veel ouderen hier.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ehm, daar zou je wel een punt kunnen hebben. Zelf woon ik in de Zaanstreek en dat is van oudsher een arbeidersvolkje, dus over het algemeen wat meer linksgeorienteerd. Dat zijn vaker mensen die ook een klein inkomen hebben en persoonlijk leed hebben gekend (de succesvolle Zaankanters trekken namelijk allemaal naar Amsterdam enzo en de minder gefortuneerden (zoals ik dus) blijven hier weer hangen
)
Ik heb m'n hele leven in het westen gewoond, dus om eerlijk te zijn ken ik de mentaliteit van het oosten niet. Waar ligt volgens jou vooral het verschil?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Verhoudingsgewijs merk ik bij ouderen echt wel meer onbegrip, maar misschien heeft het ook wel te maken met verschil tussen het oosten van het land en het westen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |