abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136842625
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:29 schreef warp995 het volgende:

[..]

Boks
Roken is lekker
pi_136842668
polen mogen niet voor minder dat het minimum loon werken....
maar in polen hebben ze geen uitkering en als ze daar werken verdienen ze 200/300 euro per maand..
dus de nederlanders blijven lekker thuis die vinden een uitkering wel goed en alle subsidies die daar bij horen.
als je als pool niet werkt heb je geen geld dus die willen graag werken.
pi_136842997
de jaren 90 gingen alle bouwvakkers bijna de grens over naar duitsland omdat ze daar veel konden verdienen in korte tijd....
dus eigenlijk zijn wij hetzelfde als de polen toch?
pi_136844072
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 04:10 schreef vogeltjesdans het volgende:
Wat ben jij kortzichtig :') Hoe wil jij in hemelsnaam nog ergens komen vandaag de dag? 98% van Nederland woont of ligt niet bij een treinstation. Met de bus? Op het fietsje? Als je de rest van je leven niet uit je dorp komt, is dat misschien een optie ja. Voor verreweg het overgrote deel van Nederland is de auto geen luxe, maar pure noodzaak. Als je tenminste niet anderhalf uur enkele reis voor je werk onderweg wilt zijn.

Tuurlijk kan je huren onder de 500,-. Moet je je wel realiseren dat daar een zeer beperkt aanbod van is, waarvoor jarenlange wachtlijsten zijn. En dat je op plekken terecht komt die vaak te klein zijn voor een gezin of dat je in een tokkiewijk terecht komt.

Jij bepaalt even dat men geen kinderen mag nemen op grond van dat er later eventueel geen studie gevolgd zou kunnen worden omwille van financiele redenen? :D Wat is dat voor gedachtekronkel?

Ja je kunt samen werken. Daar gaat je huurtoeslag. En of je even 500,- aan het kinderdagverblijf wilt afgeven. Lekker lonend allemaal.
T/m de jaren 70 was het inderdaad heel goed mogelijk om op een loon een gezin te onderhouden. Je kon er je hypotheek van betalen, reed auto, kon prima je kinderen onderhouden, je ging zelfs nog een keer per jaar op vakantie en de vrouw deed het huishouden. Kon prima. Het is alleen dat omdat de kosten zo gigantisch zijn gestegen dat dat nu niet meer kan.
Beginnen met een ad hominem, mooi. Persoonlijk vind ik een auto luxe. Zonder auto leven is prima te doen, een baan in je nabije omgeving vinden en anders zoeken of je een woning in de buurt van je werk kan vinden.

quote:
Eerst zeg je dat ze hier hun geld uitgeven, en als ik aantoon van niet kom je terug op je eigen punt en zeg je dat het niet erg is :') Natuurlijk is dat erg. Het geld wordt namelijk niet weer in onz economie gestopt maar verdwijnt naar het buitenland.
Wat erg dat er 'Nederlands' geld in buitenlandse economieën verdwijnt. Gebeurt op grote schaal en ook wederzijds komt er veel geld van andere landen in Nederland binnen. Vakanties in het buitenland ook maar verbieden? Gaat immers een hoop geld in andere economieën.

quote:
Dus nu zeg je dat Nederlanders maar naar polen moeten verhuizen en hier blijven werken? :D Serieus?
Ja, een Pool kan hier naartoe verhuizen om te werken, waarom zou een Nederlander dat niet kunnen doen?

quote:
En nee, we kunnen dat werk niet doen voor dezelfde prijs als een pool, want alleen onze maandelijkse rekeningen zijn veel te hoog om van het minimum te kunnen leven.
Ja, een Pool kan wel overleven van dat geld, een Nederlander niet. Als je een minimumloon krijgt moet je je leven daarop inrichten. Iemand met minumumloon kan geen ferrari rijden, iemand die 5 ton per jaar bijschrijft kan dat wel? Is dit erg, mijns inziens niet. Leef naar je standaard, de Nederlanders die weggeconcurreerd worden door Polen hebben jarenlang boven hun standaard geleefd, nu worden ze met de neus op de feiten gedrukt. Ze hebben geen meerwaarde ten opzichte van een Pool, daarom wordt er ook niet meer voor ze betaald. Marktwerking heet dat.

quote:
Wat noem jij een redelijk salaris? Die 390,- die ze daar gemiddeld verdienen? De ongeschoolde arbeider die hierheen komt verdient ook nog eens minder, dus de 1200,- netto die hij hier krijgt is waarschijnlijk vijf keer zoveel als hij daar krijgt.
Uit het artikel wat je eerder postte blijkt dat 390 het minimumloon is. Ook is hierin te vinden dat dit 45% van het BNP per capita is. Feitelijk klopt dit dus niet helemaal. Ik zal je voor de aardigheid nog even naar het artikel linken: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_minimumloon_per_land

quote:
Weet je wat, als jij ooit gaat werken (ik heb de indruk dat je nog ergens lekker comfortabel op school zit), dan spreek ik je nog wel eens. Over wonen, kinderen krijgen enz. Kijken of jij dan ook 'wel even naar polen verhuist en hier blijft werken'.
Ik studeer momenteel, heb echter wel al een aantal jaren gewerkt. In kassen, samen met Polen; in magazijnen, samen met Polen; voor minimumloon, want ik bood namelijk niets wat die Pool niet bood. Heb ook baantjes gehad waar ik een iets hoger loon ontving, zo heb ik een tijd lang op een engelstalige helpdesk gewerkt. Iets waar je heel redelijk Engels voor moet kunnen spreken, iets wat veel Polen niet kunnen.

Fuck man, dan zitten ze hier 6 maanden ipv 3. Het gaat om het principe dat het veel te makkelijk is om die uitkering hier te krijgen. Dat het geld dat door werkend Nederland is opgebracht weer in buitenlandse handen terecht komt waardoor het uit onze economie wordt gehaald.
quote:
En daarbij, eerst loop je polen te verdedigen dat ze zo goed werken en dan zeg je dat ze inderdaad die uitkering met beide handen aan moeten grijpen? 8)7 Wat wil je nou eigenlijk?
Polen werken over het algemeen heel hard. Als ze recht hebben op een uitkering dan grijpen ze dit met beide handen aan, niet heel vreemd. Neemt niet weg dat ze hard werken, ze maken simpelweg gebruik van hun rechten.

quote:
Het ligt trouwens niet aan Nederland. Het is een EU regel. De EU vond het namelijk sociaal dat iedereen in Nederland een uitkering kon krijgen en daarna mee kon nemen naar zijn eigen land.
De bal ligt ook deels bij Nederland, ze kunnen simpelweg de regels aanscherpen voor het ontvangen van een uitkering. Dit moeten ze dan (vanwege EU-regels) wel aanscherpen voor alle EU-burgers (incl. Nederlanders), maar om de schuld hiervan volkomen bij de EU te leggen is te simpel.

quote:
Maar goed, ik denk dat je inderdaad niet ouder bent dan 18 een nog veilig op school zit (hoe zou je toekomst er hebben uitgezien als je pappie niet voor jouw schoolgeld gewerkt had, denk je?) waardoor je beeld van de realiteit nogal, laat ik het zachtjes uitdrukken, verwrongen is. Is verder ook niet erg, maar ga niet proberen mee te praten over onderwerpen waar je niets van weet. Je lult uit je nek en het is totaal niet op de werkelijkheid gebaseerd.
Wederom een ad hominem. Waarom ik direct een klein kind ben als ik een eigen mening heb die afwijkt van de jouwe is mij een grote vraag.

Ben ouder dan 18, student in Hongarije. Ik kan met de studiefinanciering die ik vanuit Nederland ontvang hier een comfortabeler leven hebben. Op een bepaalde manier doe ik dus hetzelfde als de Polen.

In Nederland (en West-Europa in het algemeen) heeft men jarenlang op te grote voet geleefd. Dit ging ten koste van de levensstandaard van -onder andere- mensen in het Oostblok. Als je een minimumloon hebt moet je je leven daarop aanpassen. Ik zie hier in Hongarije voldoende mensen die twee banen hebben om rond te komen, mensen die op allerlei manieren proberen wat extra geld bij te verdienen. Nederlanders voelen zich echter te goed om twee banen te nemen, of om op zaterdag/zondag wat extra bij te verdienen. Persoonlijk vind ik het getuigen van een walgelijk superioriteitsgevoel.
pi_136844916
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 12:23 schreef Sauslepel het volgende:
Zonder auto leven is prima te doen, een baan in je nabije omgeving vinden en anders zoeken of je een woning in de buurt van je werk kan vinden.
Jij lijkt maar niet te snappen dat je tegenwoordig blij mag zijn dat je een baan hebt. Een andere baan vinden om minder te hoeven reizen is kas onmogelijk in de meeste beroepen.
quote:
Ja, een Pool kan hier naartoe verhuizen om te werken, waarom zou een Nederlander dat niet kunnen doen?
Omdat een Nederlander niet aan die schijnconstructies mee kan doen. Naar Polen verhuizen is dus zinloos.
quote:
Ja, een Pool kan wel overleven van dat geld, een Nederlander niet. Als je een minimumloon krijgt moet je je leven daarop inrichten. Iemand met minumumloon kan geen ferrari rijden, iemand die 5 ton per jaar bijschrijft kan dat wel? Is dit erg, mijns inziens niet. Leef naar je standaard, de Nederlanders die weggeconcurreerd worden door Polen hebben jarenlang boven hun standaard geleefd, nu worden ze met de neus op de feiten gedrukt. Ze hebben geen meerwaarde ten opzichte van een Pool, daarom wordt er ook niet meer voor ze betaald. Marktwerking heet dat.
Polen kosten hier door die constructies minder dus je hele verhaal slaat nergens op. Een Nederlander mag niet onder minimumloon werken.
quote:
Ik studeer momenteel, heb echter wel al een aantal jaren gewerkt. In kassen, samen met Polen; in magazijnen, samen met Polen; voor minimumloon, want ik bood namelijk niets wat die Pool niet bood.
Jij viel dus nog onder minimumjeugdloon. Na je 23ste kan jij daar ook niet meer terecht.
quote:
Wederom een ad hominem. Waarom ik direct een klein kind ben als ik een eigen mening heb die afwijkt van de jouwe is mij een grote vraag.

Ben ouder dan 18, student in Hongarije. Ik kan met de studiefinanciering die ik vanuit Nederland ontvang hier een comfortabeler leven hebben. Op een bepaalde manier doe ik dus hetzelfde als de Polen.
Je mening is dom en mist alle feitelijke kennis. Je roept dus maar wat en dat doen kinderen vaak ook.
quote:
In Nederland (en West-Europa in het algemeen) heeft men jarenlang op te grote voet geleefd. Dit ging ten koste van de levensstandaard van -onder andere- mensen in het Oostblok. Als je een minimumloon hebt moet je je leven daarop aanpassen. Ik zie hier in Hongarije voldoende mensen die twee banen hebben om rond te komen, mensen die op allerlei manieren proberen wat extra geld bij te verdienen. Nederlanders voelen zich echter te goed om twee banen te nemen, of om op zaterdag/zondag wat extra bij te verdienen. Persoonlijk vind ik het getuigen van een walgelijk superioriteitsgevoel.
We hebben al te weinig banen voor iedere Nederlander 1.. laat staan voor iedere Nederlander 2...
pi_136844969
Polen zijn chill!!
pi_136846298
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 12:48 schreef Ouder1 het volgende:

Jij lijkt maar niet te snappen dat je tegenwoordig blij mag zijn dat je een baan hebt. Een andere baan vinden om minder te hoeven reizen is kas onmogelijk in de meeste beroepen.
Ik begrijp best dat het moeilijk kan zijn een andere baan te vinden. Je hebt echter geen auto nodig om op je werk te komen, met een fiets kom je er ook. Ja, dit kost tijd.

quote:
Omdat een Nederlander niet aan die schijnconstructies mee kan doen. Naar Polen verhuizen is dus zinloos.

Polen kosten hier door die constructies minder dus je hele verhaal slaat nergens op. Een Nederlander mag niet onder minimumloon werken.
Niet. KLB / polen :W
quote:
Jij viel dus nog onder minimumjeugdloon. Na je 23ste kan jij daar ook niet meer terecht.
Ik had technisch gezien een jeugdloon betaald kunnen krijgen, maar kreeg volledig loon betaald omdat het bedrijf zich niet ingesteld had op jeugd.

quote:
Je mening is dom en mist alle feitelijke kennis. Je roept dus maar wat en dat doen kinderen vaak ook.
Als er zo veel feiten zijn die mijn mening tegenspreken dan zou ik die feiten graag een keer inzien.
quote:
We hebben al te weinig banen voor iedere Nederlander 1.. laat staan voor iedere Nederlander 2...
Niet iedere Nederlander hoeft twee banen te hebben. Bovendien is dit een tijdelijk fenomeen. De vrijemarkteconomie is cyclisch. Bovendien is een tweede baan nemen niet de enige manier om legaal extra geld te verdienen.
pi_136846508
Wat een huilies in dit toppa, godverdomme :')
  dinsdag 18 februari 2014 @ 13:37:07 #159
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_136846937
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 13:23 schreef Sauslepel het volgende:

[..]

Ik begrijp best dat het moeilijk kan zijn een andere baan te vinden. Je hebt echter geen auto nodig om op je werk te komen, met een fiets kom je er ook. Ja, dit kost tijd.

[..]
Niet iedereen heeft openbaar vervoer tot zijn of haar beschikking en voor vele banen is een auto een pré.
Daarnaast kunnen de meesten ook niet zomaar eventjes verhuizen, zeker niet als je kinderen hebt.
quote:
Niet iedere Nederlander hoeft twee banen te hebben. Bovendien is dit een tijdelijk fenomeen. De vrijemarkteconomie is cyclisch. Bovendien is een tweede baan nemen niet de enige manier om legaal extra geld te verdienen.
Ik zou willen dat ik twee banen kon werken, heb al moeite om een baan te vinden. :')

Ik doe nog wel zelfstandig werk maar dat is niet voldoende om een klein gezin te onderhouden.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_136847281
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 13:37 schreef snakelady het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft openbaar vervoer tot zijn of haar beschikking en voor vele banen is een auto een pré.
Daarnaast kunnen de meesten ook niet zomaar eventjes verhuizen, zeker niet als je kinderen hebt.
Het gaat hier voornamelijk om werk wat wordt 'ingepikt' door Polen, dus ongeschoold werk. Pallets sorteren, tomaten plukken en dergelijke. Daar wordt echt niet verwacht dat je een auto hebt. Een fiets is ook een heel handig vervoersmiddel.

quote:
Ik zou willen dat ik twee banen kon werken, heb al moeite om een baan te vinden. :')

Ik doe nog wel zelfstandig werk maar dat is niet voldoende om een klein gezin te onderhouden.
In mijn ervaring is er voldoende werk te vinden, zolang je er geen eisen aan stelt. Pallets sorteren dus, of bonen plukken. Als je eisen hebt wordt het inderdaad wel moeilijker. Tevens zal het voornamelijk uitzendwerk betreffen, maar iets is beter dan niets.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 13:47:20 #161
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_136847491
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 13:42 schreef Sauslepel het volgende:

[..]

Het gaat hier voornamelijk om werk wat wordt 'ingepikt' door Polen, dus ongeschoold werk. Pallets sorteren, tomaten plukken en dergelijke. Daar wordt echt niet verwacht dat je een auto hebt. Een fiets is ook een heel handig vervoersmiddel.

[..]
Ik woon in een dorp die afhankelijk is van de teelt, hier kom je er als Nederlander niet aan het werk.

quote:
In mijn ervaring is er voldoende werk te vinden, zolang je er geen eisen aan stelt. Pallets sorteren dus, of bonen plukken. Als je eisen hebt wordt het inderdaad wel moeilijker. Tevens zal het voornamelijk uitzendwerk betreffen, maar iets is beter dan niets.
Dat komt omdat jij 18 bent, probeer het nog eens als je 30+ bent. :')
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_136847549
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 13:47 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik woon in een dorp die afhankelijk is van de teelt, hier kom je er als Nederlander niet aan het werk.

[..]

Dat komt omdat jij 18 bent, probeer het nog eens als je 30+ bent. :')
Ben dus geen 18. Bovendien heb ik bij al mijn banen collega's gehad van 30+, Nederlandse collega's wel te verstaan.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 13:49:25 #163
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_136847608
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 13:48 schreef Sauslepel het volgende:

[..]

Ben dus geen 18. Bovendien heb ik bij al mijn banen collega's gehad van 30+, Nederlandse collega's wel te verstaan.
Ik sta bij 5 verschillende uitzendbureaus ingeschreven, ik wacht nog steeds op het eerste aanbod van werk.
pi_136847654
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 13:49 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik sta bij 5 verschillende uitzendbureaus ingeschreven, ik wacht nog steeds op het eerste aanbod van werk.
Omdat uitzendbureau's zoeken voor de persoon die het beste bij een bepaalde baan past. Als jij enigszins opleiding hebt val je al af als palletsorteerder, als je echter naar binnen loopt en zegt dat je graag een palletsoorteer-job hebt, ben je binnen een maand aan het werk.
pi_136847669
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 04:52 schreef the-eye het volgende:

[..]

Misschien is hij het studentenleven ontgroeid en doet hij, wat voor jou de hemel op aarde lijkt, af als puberaal gedrag wat leuk was toen hij daar de leeftijd voor had
Heb je hem wel eens zien posten? En zijn hele geklaag gaat over Polen die hier een paar maanden zitten en dan als een god in Polen gaan hangen
Ga weg
  dinsdag 18 februari 2014 @ 13:55:16 #166
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_136847891
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 13:50 schreef Sauslepel het volgende:

[..]

Omdat uitzendbureau's zoeken voor de persoon die het beste bij een bepaalde baan past. Als jij enigszins opleiding hebt val je al af als palletsorteerder, als je echter naar binnen loopt en zegt dat je graag een palletsoorteer-job hebt, ben je binnen een maand aan het werk.
Ik solliciteer zelf ook maar geen resultaat. Alleen kort in de telemarketing maar die nemen niemand voor vast aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')