Een 'grote' aankoop van +- 8 miljoen zou ik zeker niet erg vinden. Dat waren ze dit jaar natuurlijk al van plan met v. Ginkel maar we weten allemaal waarom dat niet doorging. Vooral als we volgend jaar echt iets in de CL willen klaarspelen moet er echt wat gaan gebeuren, vooral als Siem vertrekt hebben we voorin totaal geen ervaren spelers. Ik heb liever eens één grote aankoop zoals een Tadic (onhaalbaar maar het is slechts een voorbeeld) dan meerdere 'kleine' aankopen zoals v.d. Hoorn, Duarte en Sana..quote:Ajax heeft de zaken op financieel gebied prima op orde en dat blijkt maandag ook uit een stuk in Het Financieele Dagblad. Volgens financieel analist Tom Muller van Theodoor Filissen Bankiers kunnen de mooie cijfers leiden tot enkele grote aankopen.
“Ajax heeft een ijzersterke, solide financiële positie. De vraag is wat ze met het geld gaan doen”, laat Muller optekenen in het dagblad. Muller wijst op het eigen vermogen van de club, dat met 23,7 miljoen euro is gestegen naar 95,5 miljoen euro, en op de liquiditeit van 69 miljoen euro.
Omdat Ajax graag weer een keer de tweede ronde van de Champions League wil halen, denkt Muller dat de winst van de Amsterdammers weleens geïnvesteerd kan worden in een of twee topaankopen. Volgens de analist is het logisch dat de Amsterdammers zelf geen uitspraken doen over de te verwachten nettowinst. Veel zal namelijk afhangen van de prestaties van Ajax in de Europa League.
Hoewel ik op zich een uitschieter van 8-10m voor een toptalent uit de eredivisie niet gek zou vinden, is dat nou ook weer niet echt het 'toptalent' waarmee je in de CL op de korte termijn potten gaat breken, lijkt me.quote:Op maandag 17 februari 2014 16:15 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Een 'grote' aankoop van +- 8 miljoen zou ik zeker niet erg vinden. Dat waren ze dit jaar natuurlijk al van plan met v. Ginkel maar we weten allemaal waarom dat niet doorging. Vooral als we volgend jaar echt iets in de CL willen klaarspelen moet er echt wat gaan gebeuren, vooral als Siem vertrekt hebben we voorin totaal geen ervaren spelers. Ik heb liever eens één grote aankoop zoals een Tadic (onhaalbaar maar het is slechts een voorbeeld) dan meerdere 'kleine' aankopen zoals v.d. Hoorn, Duarte en Sana..
Ik zie ze dat geld liever steken in het verder optimaliseren van de jeugdopleiding, scouting en ontwikkeling van eigen spelers.quote:Op maandag 17 februari 2014 16:15 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Een 'grote' aankoop van +- 8 miljoen zou ik zeker niet erg vinden. Dat waren ze dit jaar natuurlijk al van plan met v. Ginkel maar we weten allemaal waarom dat niet doorging. Vooral als we volgend jaar echt iets in de CL willen klaarspelen moet er echt wat gaan gebeuren, vooral als Siem vertrekt hebben we voorin totaal geen ervaren spelers. Ik heb liever eens één grote aankoop zoals een Tadic (onhaalbaar maar het is slechts een voorbeeld) dan meerdere 'kleine' aankopen zoals v.d. Hoorn, Duarte en Sana..
De drie laatstgenoemde zijn dan ook regelrechte miskopenquote:Op maandag 17 februari 2014 16:15 schreef Gruisman het volgende:
Ik heb liever eens één grote aankoop zoals een Tadic (onhaalbaar maar het is slechts een voorbeeld) dan meerdere 'kleine' aankopen zoals v.d. Hoorn, Duarte en Sana..
Je kunt ontwikkelen wat je wilt. Met de echt grote talenten moet je gewoon wat mazzel en aantrekkingskracht hebben.quote:Op maandag 17 februari 2014 16:33 schreef DeLachendeVierde het volgende:
[..]
Ik zie ze dat geld liever steken in het verder optimaliseren van de jeugdopleiding, scouting en ontwikkeling van eigen spelers.
Niks mis mee om met spelers als Blind te spelen. Graag zelfs.quote:Op maandag 17 februari 2014 16:58 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Je kunt ontwikkelen wat je wilt. Met de echt grote talenten moet je gewoon wat mazzel en aantrekkingskracht hebben.
Of je moet voortaan altijd met schone's en blindjes gaan spelen.
Als je een investering doet van 8-10 miljoen moet het een speler betreffen met dusdanig veel talent dat je die makkelijk voor hetzelfde bedrag of meer kan verkopen na 2-3 jaar.quote:Op maandag 17 februari 2014 16:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoewel ik op zich een uitschieter van 8-10m voor een toptalent uit de eredivisie niet gek zou vinden, is dat nou ook weer niet echt het 'toptalent' waarmee je in de CL op de korte termijn potten gaat breken, lijkt me.
Ja, echt de groep waar hij het over heeft inddquote:Op maandag 17 februari 2014 15:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er zijn mensen die altijd en overal zijn, van Leeuwarden tot Zagreb en van Kerkrade tot Bratislava, die sowieso al van ver moeten komen en daarom echt nog wel eens besluiten lekker wat eerder weg te gaan. Laat ze lekker. Zijn ook trouwens echt de jongens die je klappen wil geven.
Aantrekkingskracht is iets waar in geïnvesteerd kan worden.quote:Op maandag 17 februari 2014 16:58 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Je kunt ontwikkelen wat je wilt. Met de echt grote talenten moet je gewoon wat mazzel en aantrekkingskracht hebben.
Of je moet voortaan altijd met schone's en blindjes gaan spelen.
quote:Op maandag 17 februari 2014 17:01 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Niks mis mee om met spelers als Blind te spelen. Graag zelfs.
Ga er niet op in aub.quote:Op maandag 17 februari 2014 17:24 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Jij kijkt geen wedstrijden van Ajax?
Ze hebben al bewezen dat ze niet echt succesvol zijn met aankopen voor het eerste elftalquote:Op maandag 17 februari 2014 17:31 schreef Smoofie het volgende:
Mooie winst, ik hoop op veel grote aankopen van 10-15 miljoen.
quote:Op maandag 17 februari 2014 17:31 schreef Smoofie het volgende:
Mooie winst, ik hoop op veel grote aankopen van 10-15 miljoen.
Ja, die mogen wel eerder weg dan?quote:Op maandag 17 februari 2014 17:04 schreef Klaphark het volgende:
[..]
Ja, echt de groep waar hij het over heeft indd
Jawel. Nooit onder de indruk geweest van blind. Op linksback is het te behappen omdat hij wel slim speelt. Maar verder is het van het niveau clasie, schaars etc.quote:Op maandag 17 februari 2014 17:24 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Jij kijkt geen wedstrijden van Ajax?
quote:Op maandag 17 februari 2014 17:55 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Jawel. Nooit onder de indruk geweest van blind. Op linksback is het te behappen omdat hij wel slim speelt. Maar verder is het van het niveau clasie, schaars etc.
Dan snap jij er geen kloten van. Sowieso Clasie en Schaars zijn echt veel minder.quote:Op maandag 17 februari 2014 17:55 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Jawel. Nooit onder de indruk geweest van blind. Op linksback is het te behappen omdat hij wel slim speelt. Maar verder is het van het niveau clasie, schaars etc.
Clasie, haha!quote:Op maandag 17 februari 2014 17:55 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
quote:Op maandag 17 februari 2014 17:55 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
quote:Op maandag 17 februari 2014 18:35 schreef Voltreffer het volgende:
Nou nou nou, ik denk dat Clasie en Blind elkaar niet zoveel ontlopen hoor.
Laat dit huidig TH maar geen investeringen doen voor grote bedragen. Huidige aankoopbeleid is dramatisch te noemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |