Ik had dat laatst ook.quote:Op zondag 16 februari 2014 05:41 schreef Gaoxing het volgende:
En m'n brandalarm gaat af. 'Pre-alarm' noemt 'ie het, met iedere paar minuten een piep. En ik kan niet ontdekken wat er mis is: het ding heeft geen batterijen, en brand/rook is er dus niet.
quote:Op zondag 16 februari 2014 18:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik had dat laatst ook.
Bleek uiteindelijk een oude brandmelder te zijn die al jaren ergens in een rommeldoos zat sinds ze de centrale brandmeldinstallatie hadden geīnstalleerd.
Heel apart...quote:Op zondag 16 februari 2014 18:37 schreef Gaoxing het volgende:
[..]Oei, daar kun je even mee bezig zijn. Deze is behalve brandmelder ook gasmelder, dus helemaal blij ben ik er niet mee. Vreemd ook dat hij alleen 's morgens piept, en tegen de middag ophoudt, als het warmer wordt....
He bah, Indi. Beterschap, in ieder geval!quote:Op zondag 16 februari 2014 19:15 schreef Individual het volgende:
Ik ben na bijna 14 jaar serieus een remigratie aan het overwegen. Niet helemaal een vrijwillige keuze, maar de gezondheid laat het afwegen en behalve me 2x met medicijnen vergiftigd heeft de gezondheidszorg weinig voor me gedaan. Ik heb veel meer vertrouwen in het NL systeem, helemaal waar ik heen zou gaan.
Ik zal ws m'n bedrijf, bankrekening en alles in Engeland te houden en hopelijk ook weer terug als het beter gaat. Gelukkig heb ik ook nog een hele bande familie en vrienden op de thuisbasis.
Heb je wel geīnformeerd of het hier concreet beter voor je is en of je hier wel een goede verzekering krijgt? Basis is verplicht, aanvullend is met keuring tbv uitsluiting van bestaande kwalen.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:15 schreef Individual het volgende:
Ik ben na bijna 14 jaar serieus een remigratie aan het overwegen. Niet helemaal een vrijwillige keuze, maar de gezondheid laat het afwegen en behalve me 2x met medicijnen vergiftigd heeft de gezondheidszorg weinig voor me gedaan. Ik heb veel meer vertrouwen in het NL systeem, helemaal waar ik heen zou gaan.
Ik zal ws m'n bedrijf, bankrekening en alles in Engeland te houden en hopelijk ook weer terug als het beter gaat. Gelukkig heb ik ook nog een hele bande familie en vrienden op de thuisbasis.
Dat is gewoon zwaar klotequote:Op zondag 16 februari 2014 19:15 schreef Individual het volgende:
Dat.quote:
Hoe gaat zoiets Shivo? Heb bij twee Amerikaanse werkgevers een zorgverzekering gekregen, maar er werd nooit gevraagd naar pre-conditions.quote:Op maandag 17 februari 2014 06:23 schreef Shivo het volgende:
Sorry to hear, Individual.
LB, met pre-conditions krijg je in de VS nooit een zorgverzekering en dan kan de prijs van behandeling heel gemakkelijk in de tonnen lopen. Dus tenzij geld echt geen bezwaar is denk ik dat je in Nederland beter af bent. Als de beste zorg in de VS op 100% is, dan is het Nederland toch nog altijd 85-90%. Wel geloof ik dat je als patient nooit alleen maar blindelings op je art moet vertrouwen maar zelf ook moet meedenken over het beste behandelplan enzovoort.
Naar Winterswijk. Het ziekenhuis daar heeft een goede naam in het land. Hier heb ik veel mensen gezien. De staatsgezondheidszorg is niet geīnteresseerd en de privezorg is alleen geīnteresseerd in m'n geld met dure zinloze onderzoeken.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:28 schreef Gaoxing het volgende:
Zwaar klote, Indi. Waar zou je naartoe gaan?
Niet heel actief nee, eigenlijk. Stom misschien, om te geloven dat alles net zo prima gegereld is als NL hier. Nou ja, als je niet veel nodig hebt is 't prima, maar mocht daar verandering in komen dan toch maar particuliere zorg(verzekering) overwegen...quote:Op maandag 17 februari 2014 09:19 schreef Igen het volgende:
Waar zou Individual in eerste instantie ook al weer heen?
Maar wel mooi kut natuurlijk. Hebben jullie er eigenlijk van te voren over nagedacht, bij de emigratie, over bijv. het geval dat je in een ziekenhuis zou belanden?
Nederland zou de schoonste ziekenhuizen in Europa hebben en de UK de smerigste. Jaren geleden bezocht ik de oma van een vriendin in een ziekenhuis dat uit de middeleeuwen leek te komen. Ik heb er zelfs foto's van gemaakt omdat ik het niet kon geloven. Gelukkig ben ik nooit een nacht in het ziekenhuis geweest. Wel heb ik ooit ziekenhuisvoedsel gehad en dat was echt heel bijzonder slecht.quote:Op maandag 17 februari 2014 09:26 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Niet heel actief nee, eigenlijk. Stom misschien, om te geloven dat alles net zo prima gegereld is als NL hier. Nou ja, als je niet veel nodig hebt is 't prima, maar mocht daar verandering in komen dan toch maar particuliere zorg(verzekering) overwegen...
Het belangrijke hier is dat jou (en mijn) zorgverzekering altijd via onze werkgever is gegaan. Als je nieuw in de VS arriveert zullen er weinig zorgverzekeraars staan te springen om jouw verzekering af te sluiten.quote:Op maandag 17 februari 2014 06:33 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Hoe gaat zoiets Shivo? Heb bij twee Amerikaanse werkgevers een zorgverzekering gekregen, maar er werd nooit gevraagd naar pre-conditions.
Via de krant. Ik heb nog geen minuut de OS op TV gekeken.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Volgen we hier nog de OS??
Niet echt. Ik krijg wel eens iets mee als ik 's ochtends de metro lees maar daar blijft het bijquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jazeker, en helaas is ons dat goed van pas gekomen, aangezien we een ernstig auto-ongeluk hebben gehad hier in Ierland. Als we niet de particuliere ziektekostenverzekering hadden gehad die we toen hadden, waren we niet zo adequaat behandeld. Erg maar waar. Nu ook, moet ik voor wat diagnostiek aar het ziekenhuis, en dat wordt dus een particulier ziekenhuis, aangezien ik de publieke ziekenhuizen hier niet vertrouw. Premie is overigens een heel stuk goedkoper als in Nederland. En wordt door de werkgever betaald.quote:Op maandag 17 februari 2014 09:19 schreef Igen het volgende:
Maar wel mooi kut natuurlijk. Hebben jullie er eigenlijk van te voren over nagedacht, bij de emigratie, over bijv. het geval dat je in een ziekenhuis zou belanden?
Jij kan de NOS gewoon krijgen in Zweden?quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:03 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier vooral het schaatsten wel gekeken, spannend!
Mijn kantoor-set up tijdens de spelen: [ afbeelding ]
via omwegen wel ja. Ik verander de dns-server van m'n computer, en dan is het geen probleem! Dat maakt ook dat ik US netflix kan kijken, enzo, en BBC series. Kost me een paar euro per maand...quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:45 schreef Felagund het volgende:
Ik heb zelf redelijk wat van de OS gevolgd, ZDF en ARD zenden ook vrijwel alles uit.
[..]
Jij kan de NOS gewoon krijgen in Zweden?
Nee. Ik lees soms wat op nu.nl maar voor de rest is het internet te langzaam voor streaming en kijken we eigenlijk nooit TV.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat hij zegt....quote:
Jammer.quote:Op zondag 23 februari 2014 13:55 schreef Bajskorv het volgende:
Vrinden. Laatste KAA post voor bajs, time to move on. De initiële "pemban" die ik onlangs ontving, is voor mij even afdoende teken aan de wand, einde van een lange relatie![]()
PM me als je me wilt vinden, of mail me op bajskorv.nl op gmail.
En weet je zeker dat je dat hier wilde posten, en niet in KLB?quote:Op maandag 24 februari 2014 16:58 schreef Sauslepel het volgende:
Andere route hardlopen dan normaal. Bijna aangereden en een faceplant.
quote:Op maandag 24 februari 2014 17:34 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
En weet je zeker dat je dat hier wilde posten, en niet in KLB?
Hij was vergeten dat dit geen slowchat topic is.quote:Op maandag 24 februari 2014 17:49 schreef motorbloempje het volgende:
Dus je dacht: ik gooi het hier neer, uit 't niets.. OK!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |