Van wat ik gelezen/gehoord/gezien heb in de samenvatting waren ze 90 minuten lang de bovenliggende partij en 'steelt' Heracles de 3 puntenquote:Op zondag 30 maart 2014 10:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Heb nec niet gezien gister, lag het aan hunzelf dat ze weer verloren?
Dat is zuur.quote:Op zondag 30 maart 2014 10:56 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Van wat ik gelezen/gehoord/gezien heb in de samenvatting waren ze 90 minuten lang de bovenliggende partij en 'steelt' Heracles de 3 punten
En Roda heeft een aanzienlijk makkelijker programma, dus ik vrees er wel voor inderdaad.quote:Op zondag 30 maart 2014 10:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat is zuur.
Helemaal als je ziet wat voor programma Nec nu nog heeft....
Ik vond het niet gestolen. Als je ziet hoe dom NEC verdedigt en hoe knullig die gozer balverlies leidt waardoor de 1-2 valt.. dan verdien je het gewoon niet.quote:Op zondag 30 maart 2014 10:56 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Van wat ik gelezen/gehoord/gezien heb in de samenvatting waren ze 90 minuten lang de bovenliggende partij en 'steelt' Heracles de 3 punten
Vorig jaar vergeten wat VVV tegen go ahead presteerde? Toen dacht ook iedereen vooraf dat go ahead t nooit zal halen. Het voordeel dat die clubs uit de eerste divisie hebben is dat ze vrijuit kunnen spelen. Juist bij een NEC wordt er wel verwacht dat ze het moeten halen wat een enorme druk met zich mee brengt. Juist daardoor zouden er een aantal spelers door het ijs kunnen zakken.quote:Op maandag 31 maart 2014 08:16 schreef Halcon het volgende:
Roda JC thuis gewoon verloren van RKC
Voorspelling maar weer wat veranderd:
16. FC Utrecht
17. NEC
18. Roda JC
Ik denk overigens dat FC Utrecht en NEC het makkelijk gaan halen tegen clubs als FC Eindhoven, Sparta en VVV.
Ik schat NEC en Utrecht dit jaar wel hoger in dan VVV vorig jaar en ik schat de JL-clubs van dit jaar, lager in dan Go Ahead vorig jaar.quote:Op maandag 31 maart 2014 09:34 schreef portie het volgende:
[..]
Vorig jaar vergeten wat VVV tegen go ahead presteerde? Toen dacht ook iedereen vooraf dat go ahead t nooit zal halen. Het voordeel dat die clubs uit de eerste divisie hebben is dat ze vrijuit kunnen spelen. Juist bij een NEC wordt er wel verwacht dat ze het moeten halen wat een enorme druk met zich mee brengt. Juist daardoor zouden er een aantal spelers door het ijs kunnen zakken.
Dat denk/hoop ik ookquote:Op maandag 31 maart 2014 08:16 schreef Halcon het volgende:
Ik denk overigens dat FC Utrecht en NEC het makkelijk gaan halen tegen clubs als FC Eindhoven, Sparta en VVV.
Ik ben het met je eens dat het verschil groter lijkt. Vooral de teams uit de eredivisie zijn minder slecht dan VVV vorig jaar.quote:Op maandag 31 maart 2014 09:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik schat NEC en Utrecht dit jaar wel hoger in dan VVV vorig jaar en ik schat de JL-clubs van dit jaar, lager in dan Go Ahead vorig jaar.
Natuurlijk kan het, maar ik zie het niet gebeuren dat FC Utrecht er in 2 wedstrijden uit gaat tegen FC Eindhoven of MVV.
Is ook belachelijk. Ze moesten iets natuurlijk, anders speelt 80% van de clubs in de Jupiler League na 10 wedstrijden nergens meer om, maar dit is wel het andere uiterste: keer een redelijke reeks neerzetten en er verder niet veel van bakken (bv. Sparta), is genoeg om straks wellicht te promoveren nadat je in de reguliere competitie als 14e of zo bent geëindigd.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:05 schreef LogiteX het volgende:
Huidige systeem van promotie degradatie vind ik belachelijk. Gewoon de no 18 en 17 direct degraderen en de no 16 een promotie degradatie duel laten spelen tegen de no 3 van de Jupiler
Mwoa, het niveau in de eredivisie is in het algemeen wel wat hoger. Door meer teams direct te laten degraderen (met bijkomende neerwaartse schommelingen in de begroting) haal je het gemiddelde niveau van die teams en van de eredivisie omlaag.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:05 schreef LogiteX het volgende:
Huidige systeem van promotie degradatie vind ik belachelijk. Gewoon de no 18 en 17 direct degraderen en de no 16 een promotie degradatie duel laten spelen tegen de no 3 van de Jupiler
Het niveau is hoger omdat die clubs meer te makken hebben natuurlijk.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:16 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Mwoa, het niveau in de eredivisie is in het algemeen wel wat hoger. Door meer teams direct te laten degraderen (met bijkomende neerwaartse schommelingen in de begroting) haal je het gemiddelde niveau van die teams en van de eredivisie omlaag.
Vaak is er ook 1 team wat er in negatief opzicht echt uitspringt, en die 2e directe degradatiekandidaat een behoorlijk gat slaat naar de nr 18. Ik vind het systeem wel wat hebben. Het is toch ook al veranderd dat de Jupilerploegen eerst ondeling uit moeten vechten wie er tegen de eredivisionst mag? tov een pouletje? Dat vind ik wel een verbetering
Er zit een behoorlijk gat in tv-gelden voor eredivie-gelden en jupiler-gelden. Door meer tegelijk te laten degraderen komen meer en meer teams in de financiele problemen. Een NEC zou bijvoorbeeld denk ik een 1.5 mln echteruit gaan in de begroting (+-10%). Dan lopen de spelers weg, kun je geen alternatieven meer aantrekken, etc. Ik vind het niet zo slecht dat er voor de laatste plaats ontlopen een vangnet in zit. In Engeland behoud je gewoon een paar jaar premierleague-tv-gelden zodat je club niet direct afglijdt na een degradatie. Dat zou hier ook eerst geintroduceerd moeten worden alvorens je het systeeem kunt veranderen (en dat gaat FOX nooit ophoesten denk ik)quote:Op maandag 31 maart 2014 11:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het niveau is hoger omdat die clubs meer te makken hebben natuurlijk.
Vanuit JL-kant zitten er inderdaad wel wat flaws in het systeem. Je zou ook die kant van het systeem op de schop kunnen nemen, wat wellicht kan na evaluatie van jeugdteams (van Ajax en PSV etc) in 2015. Ik zou het overigens ook bizar vinden als die teams zouden (kunnen) promoverenquote:Eredivisieclubs stromen vanaf de "halve finale" in volgens mij. Daarvoor spelen de lager geklasseerde JL-clubs tegen elkaar.
Die periodetitels vind ik onzin (of ze zouden moeten gaan over een langere reeks wedstrijden). Dat Sparta als nummer 13 kan promoveren, is natuurlijk het failliet van zo'n systeem.
Ben jij ook Cambuurfan?quote:Op maandag 31 maart 2014 08:47 schreef PBateman1978 het volgende:
Utrecht - Cambuur a.s. woensdag wordt heel erg belangrijk voor mijn cluppie.
De topper HSV-Utrecht zo'n dertig jaar geleden. Nu strijden ze beiden tegen hun eerste degradatie.quote:Op maandag 31 maart 2014 09:39 schreef PBateman1978 het volgende:
Utrecht gaat geen nacompetitie spelen.
hoop ik...
14 jaar geleden speelde Willem II Champions League. Nu strijden ze voor promotie naar de Eredivisie. C'est la vie.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:41 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De topper HSV-Utrecht zo'n dertig jaar geleden. Nu strijden ze beiden tegen hun eerste degradatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |