Groenteboer enigszins in de buurt verkoopt van die kleine honingtomaatjes. 3,50 voor 200 gram (17,50 de Kilo!) vind ik wel erg duur. Daarnaast heeft hij geen grote tomaten, alleen van formaat cherry-tomaat.quote:Op zondag 16 februari 2014 09:38 schreef BasEnAad het volgende:
Uit blik, da's nog best aardig. Maar vers zou ik het ook niet weten, hoe kleiner de tomaat, hoe meer smaak, in de supermarkt.
Maar ik ga gewoon niet 3 euro betalen voor een klein bakje.
Ja is duur zoiets. Ik koop zulke dingen alleen als ik bezoek krijg.quote:Op zondag 16 februari 2014 09:40 schreef Ludd het volgende:
[..]
Groenteboer enigszins in de buurt verkoopt van die kleine honingtomaatjes. 3,50 voor 200 gram vind ik wel erg duur. Daarnaast heeft hij geen grote tomaten, alleen van formaat cherry-tomaat.
Markt heb ik nog niet geprobeerd. Maar zou zich dat onderscheiden van de supermarkt? Ik heb het idee dat tomaten in het algemeen veel te vroeg geplukt worden.quote:Op zondag 16 februari 2014 09:39 schreef datismijnmening het volgende:
Al op de markt geprobeerd? Of bij een groenteboer?
Zelf vind ik de kleine cherry tomaatjes het lekkerst
Ik heb bij de aldi wel eens zo'n mix van diverse biologische tomaatjes meegenomen. Daar zaten ook groene. gele en zwarte tussen. Die waren wel lekker. Daarna heb ik ze daar echter nooit meer zien liggen. Ik denk dus dat ze ze eenmalig in het assortiment hadden.quote:Op zondag 16 februari 2014 09:42 schreef Pap89 het volgende:
Enige tomaten die ik te "pruimen" vind zijn die kleine gele tomaten.
Die hebben nog wel smaak.
Rest moet je volgooien met zout en peper.
Maar hoe kan het dat ik zonder know-how voor wat betreft het telen van tomaten, toch lekkerdere tomaten krijg dan wat de supermarkt/groenteboer aanbiedt? (honingtomaten uitgezonderd)quote:Op zondag 16 februari 2014 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja, niets zo lekker als eigen tomaten, helaas
Omdat telers voor veel kilos gaan en jij niet, vermoed ik..quote:Op zondag 16 februari 2014 10:02 schreef Ludd het volgende:
[..]
Maar hoe kan het dat ik zonder know-how voor wat betreft het telen van tomaten, toch lekkerdere tomaten krijg dan wat de supermarkt/groenteboer aanbiedt? (honingtomaten uitgezonderd)
Zou dat puur met het moment van plukken te maken hebben? En waarom zijn honingtomaten dan wel lekker?
Correct, maar eerlijk gezegd doe ik er heel weinig aan. Ik geef ze alleen wat water. That's it.quote:Op zondag 16 februari 2014 10:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat telers voor veel kilos gaan en jij niet, vermoed ik..
Ken je honingtomaten? Die zijn altijd lekker. Smaak is ook consistent, zowel in de zomer als winter. Als zij dit kunnen, waarom slagen andere telers er dan niet in?quote:
Ik heb daartoe geen mogelijkheid/ruimte.quote:Waarom kweek je niet binnen door?
Tja, ik ook, heb ook goddelijke tomaten, zelfs afgelopen waardeloze zomer. Een pot met potaarde en stalmest, tomatenplant er in en mensen weten niet wat ze proeven, heb nog wat tomatensoep van eigen tomaten in de vriezer, heerlijkquote:Op zondag 16 februari 2014 10:08 schreef Ludd het volgende:
[..]
Correct, maar eerlijk gezegd doe ik er heel weinig aan. Ik geef ze alleen wat water. That's it.
.
Omdat marketing:quote:Op zondag 16 februari 2014 10:08 schreef Ludd het volgende:
[..]
Correct, maar eerlijk gezegd doe ik er heel weinig aan. Ik geef ze alleen wat water. That's it.
[..]
Ken je honingtomaten? Die zijn altijd lekker. Smaak is ook consistent, zowel in de zomer als winter. Als zij dit kunnen, waarom slagen andere telers er dan niet in?
[..]
Ik heb daartoe geen mogelijkheid/ruimte.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interessant. Dank voor de tip, ga ik zeker lezen.quote:Op zondag 16 februari 2014 10:27 schreef Erasmo het volgende:
Dit is trouwens wel een aardig boek over tomaten:
http://www.goodreads.com/book/show/10222093-tomatoland
Ja, het gaat voornamelijk over de Amerikaanse situatie(die best schrijnend is) maar er wordt ook veel aandacht besteed aan de historie en ontwikkeling van tomaten.
Marketing en iets langer laten rijpen. Als je ¤17,50 voor een kilo tomaten betaald houdt je brein je wel voor de gek dat ie wel heel lekker moet zijn.quote:Op zondag 16 februari 2014 10:27 schreef Ludd het volgende:
Inderdaad, het gaat om de smaak. Een goed product verkoopt zich vanzelf lijkt mij.
Los van het marketing-concept doet deze teler toch iets anders, dan andere telers, wat het verschil in smaak zou moeten verklaren. Maar wat?
Heb je ze wel eens op?quote:Op zondag 16 februari 2014 10:29 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Marketing en iets langer laten rijpen. Als je ¤17,50 voor een kilo tomaten betaald houdt je brein je wel voor de gek dat ie wel heel lekker moet zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |