Hebben we gedaan, overal licht aan gedaan en 1 voor 1 de knoppen van de groepen uitgeschakeld, maar alles (boven en beneden) bleef branden. Pas bij het uitschakelen van de hoofdschakelaar ging de stroom eraf. Hebben het ook met elk stopcontact in het huis getest, maar telkens ging de stroom er pas af als de hoofdschakelaar uitgeschakeld was.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:08 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Die drie andere knoppen zitten er niet voor niets lijkt me. Misschien een aparte groep voor de wasmachine en een andere groep voor de keuken. Gewoon even rustig nalopen hoe het zit.
Huur. Maandag maar ff naar de woningbouw want volgens mij klopt dit niet. Is een vrij nieuwe meter voor zover ik kan zien, dus denk dat ze het verkeerd aangesloten hebben.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:12 schreef d4v1d het volgende:
Huur of koop? Misschien even contact opnemen met de verhuurder
Dat dacht ik ook ja. In mijn oude duplexwoning zaten alle stopcontacten behalve die bij de wasmachine aansluiting op 1 groep. Maar het is ook vreemd dat wanneer we alle groepschakelaars uit zetten de stroom er gewoon op blijft. Er zitten schakelaars voor de groepen, dus neem aan dat die allemaal in gebruik horen te zijn, zeker omdat het een eengezinswoning is. In de keuken zit een aansluiting voor wasmachine en boven in het washok ook. Die zouden sowieso een aparte groep moeten hebben.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:15 schreef Hoplahopla het volgende:
Sowieso is het normaal om een apart groep te hebben voor de wasmachine. Als die er niet is, dan is het al mis.
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:18 schreef drs-know-how het volgende:
Of de vorige wilde zoveel mogelijk stroom op de andere groepen voor zijn thuiskwekerij
Als die meter er toen al in zat. Heb gekeken naar een datum waarop die geplaatst is maar kan dat niet op de meter vinden. Woning is kort geleden volledig gerenoveerd door de woningbouw, dus denk zelf dat ze van de netbeheerder (Enexis) de boel verkeerd aangesloten hebben.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:18 schreef drs-know-how het volgende:
Of de vorige wilde zoveel mogelijk stroom op de andere groepen voor zijn thuiskwekerij
Lijkt me sterk, maar dat kan jij toch niet aantonen. Je moet de woningbouw gewoon even bellen, want er klopt duidelijk iets niet.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:20 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Als die meter er toen al in zat. Heb gekeken naar een datum waarop die geplaatst is maar kan dat niet op de meter vinden. Woning is kort geleden volledig gerenoveerd door de woningbouw, dus denk zelf dat ze van de netbeheerder (Enexis) de boel verkeerd aangesloten hebben.
Bij ons sluiten die niets na de meter aan,'dat mag de plaatselijke installateur doen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:20 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Als die meter er toen al in zat. Heb gekeken naar een datum waarop die geplaatst is maar kan dat niet op de meter vinden. Woning is kort geleden volledig gerenoveerd door de woningbouw, dus denk zelf dat ze van de netbeheerder (Enexis) de boel verkeerd aangesloten hebben.
Ik weet niet precies hoe dat hier gaat, zal dus ook de installateur van de woningbouw geweest kunnen zijn. Maandag maar ff naar de woningbouw, moet er toch naartoe om te vragen of ze het ranzige afvalquote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:22 schreef drs-know-how het volgende:
[..]
Bij ons sluiten die niets na de meter aan,'dat mag de plaatselijke installateur doen.
Ik woon er momenteel nog niet, ben nog aan het klussen. We ontdekten het toen mijn vriend de verlichting aan wilde sluiten en de stroom erop bleef terwijl de groepschakelaars uitgeschakeld waren. Zou nu geen wasmachine aan durven zetten als er in de rest van het huis meerdere stopcontacten in gebruik zijn.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:25 schreef drs-know-how het volgende:
En natuurlijk belachelijk dat je het zelf moet controleren, toen wij hier in kwamen brande binnen een week een stopcontact uit de muur, combinatie oven, wasmachine
Dat is het inderdaad ja, alles loopt via de hoofdschakelaar. Niks op de 3 groepen aangesloten. Geen idee wie dat heeft gedaan, neem aan dat ze dat bij de woningbouw wel zullen weten.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:37 schreef -niemand- het volgende:
Volgens mij heeft iemand je stroom niet over de groepen laten gaan maar meteen over de hoofdschakelaar.
Oftewel, je bent niet afgezekerd. Welke idioot heeft dat gemaakt![]()
Had zeker iemand last dat zijn stoppen steeds sprongen
Wel afgezekerd, maar helaas alleen de hoofdstop. Is toch al snel 25A dat jeukt behoorlijk..quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:37 schreef -niemand- het volgende:
Volgens mij heeft iemand je stroom niet over de groepen laten gaan maar meteen over de hoofdschakelaar.
Oftewel, je bent niet afgezekerd. Welke idioot heeft dat gemaakt![]()
Had zeker iemand last dat zijn stoppen steeds sprongen
Overdrijven is ook een kunst.quote:Op zondag 16 februari 2014 00:16 schreef Hoplahopla het volgende:
Zelf de nazi's hadden nog meer compassie voor hun slachtoffers dan woningbouwverenigingen hebben voor hun klanten.
In mijn huur woning toen ik hem kreeg stond het onkruid 1,70 hoog .. Geen voordeur maar houtenplanken, laag van cm vet stof en beschimmeld fruit op de keukenkastjes. Maar had hoge nood dus tja.quote:
ik kan je 1 ding verzekeren , de genen die dit aansluit kan dat echt niet per ongelijk verkeerd doen, tenzij hij/zij helemaal niets van groepenkasten af weet.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:20 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
En dat trekken die kabels waarschijnlijk niet. of ze worden gloeiend heet...quote:Op zondag 16 februari 2014 00:13 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wel afgezekerd, maar helaas alleen de hoofdstop. Is toch al snel 25A dat jeukt behoorlijk..
Aangezien de meter vernieuwd is, zou het wel eens 35A kunnen zijn. Dit is echt link. Zou hier asap werk van maken en de knurften die dit gemaakt hebben, aansprakelijk stellen.quote:Op zondag 16 februari 2014 00:13 schreef hottentot het volgende:
Wel afgezekerd, maar helaas alleen de hoofdstop. Is toch al snel 25A dat jeukt behoorlijk..
Welke kabels?quote:Op zondag 16 februari 2014 09:26 schreef -niemand- het volgende:
[..]
En dat trekken die kabels waarschijnlijk niet. of ze worden gloeiend heet...
Hij bedoelt waarshijnlijk de bedrading. Veel mensen weten het verschil niet tussen draden en kabels en/of snoeren.quote:
Ahquote:Op zondag 16 februari 2014 12:00 schreef blomke het volgende:
[..]
Hij bedoelt waarshijnlijk de bedrading. Veel mensen weten het verschil niet tussen draden en kabels en/of snoeren.
2,5 mm2 kan gewoon 25A hebbenquote:Op zondag 16 februari 2014 09:26 schreef -niemand- het volgende:
[..]
En dat trekken die kabels waarschijnlijk niet. of ze worden gloeiend heet...
Is geen plantage geweest daar, als dat het geval zou zijn dan was de vorige bewoner eruit gezet. Maar deze man is uit zichzelf weer vertrokken naar land van herkomst.quote:
Als je het 'goed' wil doen wel ja... Als je het geen reet kan schelen pak je hem na de meter. 1 x 35 ampere is beter dan 16 ampere.quote:
Ze hebben het doorgegeven aan het installatiebedrijf waarmee ze samenwerken, moet wachten op een telefoontje van dat bedrijf om een afspraak te maken voor het goed aansluiten van de bedrading.quote:
Heb je misschien een foto?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:32 schreef Wildervankstertje het volgende:
Is iemand van een installatiebedrijf geweest, de stopcontacten voor cv ketel en wasmachine hebben nu een aparte groep. De rest nog rechtstreeks op aardlekschakelaar. Volgens de installateur is dat gewoon toegestaan, betekend dus dat ik in totaal 2 groepen heb nu. Groep 1 rechtstreeks vanaf de aardlekschakelaar en groep 2 heeft wel een aparte schakelaar.
Dus feitelijk draai jij je hele huis op de wasmachine na op één groep?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:32 schreef Wildervankstertje het volgende:
Is iemand van een installatiebedrijf geweest, de stopcontacten voor cv ketel en wasmachine hebben nu een aparte groep. De rest nog rechtstreeks op aardlekschakelaar. Volgens de installateur is dat gewoon toegestaan, betekend dus dat ik in totaal 2 groepen heb nu. Groep 1 rechtstreeks vanaf de aardlekschakelaar en groep 2 heeft wel een aparte schakelaar.
Volgens de installateur schijnt dat veel vaker te worden gedaan.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:21 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dus feitelijk draai jij je hele huis op de wasmachine na op één groep?
Damn dat is helaas wel heel karig.
Ja 60 jaar geleden.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:31 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Volgens de installateur schijnt dat veel vaker te worden gedaan.
Dat is veel te weinig, wil je een keer gourmetten mag je eerst alle lampen uit gaan zetten.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:21 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dus feitelijk draai jij je hele huis op de wasmachine na op één groep?
Damn dat is helaas wel heel karig.
Lijkt me stug. Ik heb hier 6 groepen, verdeelt over 2 aardleks. Ik woon in een appartement.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:31 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Volgens de installateur schijnt dat veel vaker te worden gedaan.
En als je dan een kopje koffie wilt zetten moet je eerst even de stekker van het gourmet eruit halen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:34 schreef drs-know-how het volgende:
[..]
Dat is veel te weinig, wil je een keer gourmetten mag je eerst alle lampen uit gaan zetten.
Gebouwd ergens halverwege jaren 50.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:35 schreef hottentot het volgende:
[..]
En als je dan een kopje koffie wilt zetten moet je eerst even de stekker van het gourmet eruit halen.
Hou oud is je huisje TS?
Nieuw huis, nieuwere regels.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:34 schreef cvboer het volgende:
[..]
Lijkt me stug. Ik heb hier 6 groepen, verdeelt over 2 aardleks. Ik woon in een appartement.
Dit is een sociale huurwoning, niet heel erg klein. Eengezinswoning waar oorspronkelijk zelfs 4 slaapkamers (kleinste is verbouwd tot was en cv hok) in zaten.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:37 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nieuw huis, nieuwere regels.
Vaak hoe ouder en kleiner het huis hoe minder groepen er zijn. Als mensen dan zelf wat verbouwen word er nog geregeld de oude groepenindeling in stand gehouden want als je éénmaal begint met die oude ijzeren leidingen achter de muren weg te breken voor een andere indeling staat al snel je hele huis op zijn kop.
Net als die van mij dus, ik heb deze woning vorig jaar gekocht van de woningbouwquote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:36 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Gebouwd ergens halverwege jaren 50.
Ja als het ook nog klein is, dan is 2 of 3 groepen echt niet zo vreemd. Als er niet meer groepen in de meterkast binnenkomen dan kan de installateur er verder ook niet zoveel mee.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:36 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Gebouwd ergens halverwege jaren 50.
Ik heb ook een soort appartementje gehad (duplexwoning met 1 slaapkamer uit 1958) maar had daar ook maar 2 groepen. Nog met van die oude grijze stoppen erin.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:37 schreef hottentot het volgende:
[..]
Vaak hoe ouder en kleiner het huis hoe minder groepen er zijn. Als mensen dan zelf wat verbouwen word er nog geregeld de oude groepenindeling in stand gehouden want als je éénmaal begint met die oude ijzeren leidingen achter de muren weg te breken voor een andere indeling staat al snel je hele huis op zijn kop.
Ach krap, je kunt toch niet meer verbruiken dan je hoofdzekering aankan. Eerder is er dan sprake van dat de groepen niet verdeeld zijn naar jouw verbruik.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:39 schreef drs-know-how het volgende:
[..]
Net als die van mij dus, ik heb deze woning vorig jaar gekocht van de woningbouw
En deze heeft 6 groepen, wassen, drogen en 4 aparte en dat vind ik zelf al krapjes.
Ja, als er kortsluiting zou ontstaan dan schakelt die groep automatisch uit.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:40 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ja als het ook nog klein is, dan is 2 of 3 groepen echt niet zo vreemd. Als er niet meer groepen in de meterkast binnenkomen dan kan de installateur er verder ook niet zoveel mee.
Ben wel benieuwd hoe het nu precies zit, qua verdeling en aardlek. Je had het erover dat er nu een aparte groep is voor de wasmachine/cv en de rest zit op de aardlek.
Maar zit de wasmachine nu nog wel achter een aardlek?
Mijn woning is van november 2013, Als je eenmaal begint met die ijzeren leidingen, kan je beter alles eruit trekken. Alleen zal de TS dat niet doen in een huurwoning..quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:37 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik ga inderdaad niet zelf regelen om de boel te veranderen, zou ik dan op mijn eigen kosten moeten doen terwijl de woningbouw dat hoort te regelen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:42 schreef cvboer het volgende:
[..]
Mijn woning is van november 2013, Als je eenmaal begint met die ijzeren leidingen, kan je beter alles eruit trekken. Alleen zal de TS dat niet doen in een huurwoning..
Kortsluiting is één ding, een aardlekkage is de andere.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:41 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ja, als er kortsluiting zou ontstaan dan schakelt die groep automatisch uit.
En die doen het vast niet, die vinden het wel best zo.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:43 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ik ga inderdaad niet zelf regelen om de boel te veranderen, zou ik dan op mijn eigen kosten moeten doen terwijl de woningbouw dat hoort te regelen.
Klopt, maar oude installaties mogen voldoen aan oude regels. Woningbouw hoeft zolang alles werkt dus niets te veranderen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:43 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ik ga inderdaad niet zelf regelen om de boel te veranderen, zou ik dan op mijn eigen kosten moeten doen terwijl de woningbouw dat hoort te regelen.
Ja belachelijk terwijl we steeds meer stroom gaan verbruiken, ze hebben liever dat het huis af fikt dan dat ze een paar duizend investeren in een veilige instalatie.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
Klopt, maar oude installaties mogen voldoen aan oude regels. Woningbouw hoeft zolang alles werkt dus niets te veranderen.
Zolang de installatie met de juiste waarde is afgezekerd zal het huis niet affikken, maar ben je als bewoner alleen bezig met continu stoppen vervangen of de automaat weer inschakelen als je meer verbruikt dan de installatie aan kan.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:09 schreef drs-know-how het volgende:
[..]
Ja belachelijk terwijl we steeds meer stroom gaan verbruiken, ze hebben liever dat het huis af fikt dan dat ze een paar duizend investeren in een veilige instalatie.
Onzin.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:09 schreef drs-know-how het volgende:
[..]
Ja belachelijk terwijl we steeds meer stroom gaan verbruiken, ze hebben liever dat het huis af fikt dan dat ze een paar duizend investeren in een veilige instalatie.
Oke weer wat geleerd.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:15 schreef hottentot het volgende:
[..]
Onzin.
Een huis uit 1950 heeft meestal een net zo groot maximaal vermogen als één uit 2000, als de installatie verder ongemoeid word gelaten is er amper tot geen verhoogd risico.
Lijkt me wel, anders bij 25 A was ie er wel uitgeklapt met zoveel groepen en grootverbruikers. Zou ook 3 x 25 kunnen zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:42 schreef Fer het volgende:
Modern huis uit 1998: 3 woongroepen, 1 natte groep, 1 vaatwasser, 1 oven, 1 wasmachine + wasdroger
7x 16A, geen idee wat voor hoofdzekering erin zit, 35A?
Zoveel apparaten heb ik niet eens die veel stroom verbruiken. Heb alleen een wasmachine en magnetronquote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:42 schreef Fer het volgende:
Modern huis uit 1998: 3 woongroepen, 1 natte groep, 1 vaatwasser, 1 oven, 1 wasmachine + wasdroger
7x 16A, geen idee wat voor hoofdzekering erin zit, 35A?
Hoe maak je koffie dan?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:29 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Zoveel apparaten heb ik niet eens die veel stroom verbruiken. Heb alleen een wasmachine en magnetron.
3x25 was volgens mij in 1998 nog niet gebruikelijk. Zeker niet bij maar zeven groepen, ik gok op 35A en misschien zelfs 25A (5750 Watt) Ook genoeg voor verlichting, TV, computer, Koffieapparaat en de wasmachine tegelijkertijd.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Lijkt me wel, anders bij 25 A was ie er wel uitgeklapt met zoveel groepen en grootverbruikers. Zou ook 3 x 25 kunnen zijn.
Dat werkt ook prima.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:45 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Momenteel door water te kokenOploskoffie. Ben nog niet verhuist.
Nou nog een keer zo'n volautomaat van Jura:quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:01 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Inderdaad en de oploskoffie van Nescafé is best lekker
Niet nodig, heb 2 Senseo'squote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:08 schreef cvboer het volgende:
[..]
Nou nog een keer zo'n volautomaat van Jura: [ afbeelding ]
Dat is vloeken in de kerk, Senseo.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:19 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Niet nodig, heb 2 Senseo'sStaan alleen nog niet in mijn nieuwe huis.
Ach als je niet van koffie houd en het op generlei wijze met koffie associeert kan het best lekker zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:21 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat is vloeken in de kerk, Senseo.
Of koffie koken in een ouderwetse pruttelpot. Mijn moeder heeft laatst een antieke gekocht bij de kringloop. Koffie erin, water erin en dan laten pruttelen op het gasfornuisquote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:28 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ach als je niet van koffie houd en het op generlei wijze met koffie associeert kan het best lekker zijn.
Echte koffie: [ afbeelding ]
Nou krijg ik associaties met die pruttelzooi van vroeger, koffieketel van de kachel af en even de drap aanlengen met water omdat bijna alle water verdampt was.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:32 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Of koffie koken in een ouderwetse pruttelpot. Mijn moeder heeft laatst een antieke gekocht bij de kringloop. Koffie erin, water erin en dan laten pruttelen op het gasfornuis
Dat schijnt erg lekker te wezen, nog nooit koffie uit gehad.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:28 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ach als je niet van koffie houd en het op generlei wijze met koffie associeert kan het best lekker zijn.
Echte koffie: [ afbeelding ]
Mijn opa nam vroeger de koude zooi die over was mee naar het werk(1970)quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:34 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nou krijg ik associaties met die pruttelzooi van vroeger, koffieketel van de kachel af en even de drap aanlengen met water omdat bijna alle water verdampt was.
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:40 schreef drs-know-how het volgende:
[..]
Mijn opa nam vroeger de koude zooi die over was mee naar het werk(1970)
Ik kan het je aanraden, zelf meerdere dingen geprobeerd maar de combinatie gemak en smaak scoort bij mij bij deze dingen het hoogst, en hoewel bodum een goed en mooi merk is, is het ook prijzig spul. Je zou die van de IKEA kunnen proberen:http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60241389/ om het te testen (en de smaak is gelijk trouwens) een bonenvermaler kost ook maar een paar euro.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:40 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat schijnt erg lekker te wezen, nog nooit koffie uit gehad.
Senseo is best lekker, neem je een dark roasted, leg je de pad erin en die maak je vlak en druk je flink aan met een lepel zodat hij er zeer langzaam doorheen geperst word.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:21 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat is vloeken in de kerk, Senseo.
Goeie tip;quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik kan het je aanraden, zelf meerdere dingen geprobeerd maar de combinatie gemak en smaak scoort bij mij bij deze dingen het hoogst, en hoewel bodum een goed en mooi merk is, is het ook prijzig spul. Je zou die van de IKEA kunnen proberen:http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60241389/ om het te testen (en de smaak is gelijk trouwens) een bonenvermaler kost ook maar een paar euro.
Geen idee van de smaak, ik ben meestal niet zo van de machines. En mij is ook te duur, drink hier alleen koffie na het avondeten, en in het weekend na ontbijt en avondeten. Dan is even malen en gieten voor mij de ideale oplossing.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:51 schreef cvboer het volgende:
[..]
Goeie tip;Niet duur ook. Ik heb inmiddels mijn zinnen gezet op een vol-automaat van Jura, op kantoor van mijn vorige werkgever stond ook eentje, goddelijke koffie was dat. Deze wordt het: [ afbeelding ]
Het inderdaad een hoop geld, ruim 1100 euro, ik heb het er wel voor over. Hier komen nogal eens vrienden over de vloer en ik houd zelf wel een lekker bakkie koffie.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:05 schreef Gieliovd het volgende:
Ik had ook altijd in gedachten een volautomaat te gaan aanschaffen. Echter, zoals hottentot terecht zegt... ik ben thuis vóór 7 uur en dan zou ik snelsnel koffie kunnen doen, echter onhandig met opwarmen, spoelen etc.
Dan ben ik na 17:30 weer thuis... dan heb ik de hele dag koffie gedronken dus hoef niet meer, tenzij ik gasten krijg.
In het weekend drink ik dan een paar bakkies, als ik al thuis ben (ja, nu wel i.v.m. klussen).
Dus ja... dan is zo'n volautomaat niet handig. Zeker als je rekent met: reinigen mechanisme, filters, ontkalken, prut verwijderen, spoelen, opwarmen, warmhouden, energieverbruik, staat niet "klaar" als je energie wilt sparen.
In een gezin met meer koffiedrinkers, dan geloof ik er wel in. Al is de koffie natuurlijk wel erg lekker.
Maar ja, wil je lekkere koffie en toch niet zo'n ding... dan toch maar Nespresso voor ¤0,30 per kop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |