Eind 2010 kreeg ik een huis. Helaas werd ik daar na nog geen jaar uit gezet. Sja, dat krijg je met anti-kraak

Over dat huis kan je
hier meer lezen.
Eind 2013 diende zich een nieuwe kans aan. Daarover is in
het vorige topic ook al het één en ander te lezen.
Vandaag en gister is er verf en laminaat gehaald. Het behang is in bestelling. En vandaag heb ik ook wat foto's gemaakt. Eerst maar wat foto's van hoe het er nu uit ziet:
Woonkamer:
![DSCF1482_640_zps27165b5a.jpg]()
Die lat is om een gordijn even provisorisch op te hangen
![DSCF1484_640_zpsf897a854.jpg]()
![DSCF1483_640_zps64043372.jpg]()
![DSCF1485_640_zpsfcec8556.jpg]()
De deur lijkt wat vlekkerig en dat is 'ie ook. Dat is omdat de verf (die een vorige bewoner er op gesmeerd heeft) er niet mooi egaal op zit. Tevens zijn de deuren al wat geschuurd wat dit effect ENORM versterkt. De rest van de kozijnen op de foto's zijn ook al geschuurd.
![DSCF1474_640_zps26592d88.jpg]()
De schouw. Die blijft er in zitten (ik wil er ooit een houtkachel in/voor zetten) maar wat ik er precies mee doe qua kleur en (evt) stuucwerk is nog niet helemaal zeker.
![DSCF1480_640_zpsdd7c7ac1.jpg]()
De keuken. Van het keukenblok zelf wil ik alleen de handgrepen veranderen. Ik heb n.l. het idee dat iemand die een kunsthand heeft in dit huis gewoon heeft want vrijwel alle handgreepjes zijn beschadigd. De rest wordt natuurlijk behangen/geverfd/gelamineerd etc.
![DSCF1469_640_zps1ee65c09.jpg]()
Nee, dit is geen oude vodde, dit is het gordijn dat voor de ramen komt te hangen. Het komt nog uit mijn vorige woning. Het hangt provisorisch om een beetje een idee te krijgen hoe het staat. Want aan de hand van deze gordijnen worden alle andere kleuren uitgezocht.
![DSCF1470_640_zps3d4cdf28.jpg]()
Close-up van het gordijn.
![DSCF1473_640_zps90b69d57.jpg]()
Dit komt er op de vloer/muren/plafond.
![DSCF1478_640_zpsda36674c.jpg]()
Het bovenste kaartje op het gordijn is de kleur van de verf die op alles wat nu ook grijs geverfd is gaat. De kleur heet Snoek en je kan hem bij de Gamma krijgen.
Het witte kaartje is een voorbeeld van het behang dat op de muren (duh!) gaat.
En die pot met het witte (RAL 9010) deksel is de verf die op al het houtwerk gesmeerd wordt wat nu ook wit is.
![DSCF1472_640_zps3f8d6d97.jpg]()
Nog even de kleuren bij elkaar maar nu op het laminaat.
Er moet nog het één en ander geschuurd en geïsoleerd worden, dan kan het verven beginnen.
Overigens krijg ik ENORM veel hulp van m'n ouders. En die ben ik daarom ook zeer dankbaar
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/