Kan jij ook redenen bedenken waarom een gast die wel tevreden is, toch geen fooi achter laat en waar jij dan begrip voor op kunt brengen?quote:Op zondag 16 februari 2014 18:09 schreef Zippow het volgende:
[..]
Moh weet niet.. omdat je in een goeie bui bent? Omdat je tevreden bent over de kwaliteit van je kamer en dat wil benadrukken? Zoveel redenen.. Mensen denken dat de fooi bij de prijs inbegrepen zit terwijl ze over peperdure vloerkleden lopen en first class meubels/linnen tot hun beschikking hebben.
Ja, geen kleingeld bij de hand.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:12 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Kan jij ook redenen bedenken waarom een gast die wel tevreden is, toch geen fooi achter laat en waar jij dan begrip voor op kunt brengen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk inderdaad dat een deel van het prijsverschil tussen bijvoorbeeld een vier- en een vijfsterrenhotel wordt bepaald door het verschil in service dat je tussen beide mag verwachten, dus ja, daar betaal je mijns inziens inderdaad al voor.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:09 schreef Zippow het volgende:
[..]
Moh weet niet.. omdat je in een goeie bui bent? Omdat je tevreden bent over de kwaliteit van je kamer en dat wil benadrukken? Zoveel redenen.. Mensen denken dat de fooi bij de prijs inbegrepen zit terwijl ze over peperdure vloerkleden lopen en first class meubels/linnen tot hun beschikking hebben.
Inderdaad, maar daar heb ik geen invloed op.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:07 schreef Zippow het volgende:
[..]
Fundamenteel meningsverschil!
En ja ik behandel daarom mensen überhaupt altijd netjes, al kan een boze kok meer schade aanrichten dan een boze kassière geloof ik.
Dat is best wel aso inderdaad en zie je ook vaak: mensen die denken dat iemand hun sloofje is, omdat ze daar komen eten/drinken/slapen.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Komt gelukkig van 2 kanten...Was gister uit eten, personeel loopt met 4 borden, kind loopt het personeel haast onderste boven (rennen) en ouders worden nog boos op het personeel ook. Dafuq, houdt die kutkoters van je gewoon bij je.
quote:Op zondag 16 februari 2014 18:13 schreef Zippow het volgende:
[..]
Ja, geen kleingeld bij de hand.Ah. Dus iemand die keihard werkt voor een niet zo bijzonder loon en door zijn baas met regelmaat naar Verweggistan wordt gestuurd en daar ook zijn eigen (peperdure) maaltijden moet betalen.. Moet ook maar geld geven aan het kamermeisje? ¤5.- tot ¤10.- verwacht jij.. Dat is op jaar basis voor een Jan Modaal die in restaurants moet eten toch een behoorlijk bedrag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ach.. zo lang jij je biertje maar krijgt. Toch?
Dus jij geeft netjes al je fooi af aan de fooienpot? En de rest ook?quote:
Niemand moet iets.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ah. Dus iemand die keihard werkt voor een niet zo bijzonder loon en door zijn baas met regelmaat naar Verweggistan wordt gestuurd en daar ook zijn eigen (peperdure) maaltijden moet betalen.. Moet ook maar geld geven aan het kamermeisje? ¤5.- tot ¤10.- verwacht jij.. Dat is op jaar basis voor een Jan Modaal die in restaurants moet eten toch een behoorlijk bedrag.
Maar ach.. zo lang jij je biertje maar krijgt. Toch?
Dan koop je je bier toch gewoon zelf.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:19 schreef Zippow het volgende:
[..]
Niemand moet iets.
Maar mijn biertje is wel belangrijk ja.
Ja we stoppen alles in een pot. En ja ik krijg geen fooi, maar mijn collega's ook nauwelijks. In de OP heb ik het over 'de keren dat we fooi kregen' toch?quote:Op zondag 16 februari 2014 18:18 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dus jij geeft netjes al je fooi af aan de fooienpot? En de rest ook?
Want het feit dat jij geen fooi krijgt is dan totaal irrelevant indien anderen wel fooi krijgen.
Is er een aparte kamermeisjespot? Of echt alles van het hele hotel in een pot?quote:Op zondag 16 februari 2014 18:19 schreef Zippow het volgende:
[..]
Ja we stoppen alles in een pot. En ja ik krijg geen fooi, maar mijn collega's ook nauwelijks. In de OP heb ik het over 'de keren dat we fooi kregen' toch?
Nee ik krijg dat biertje liever dan die 'hard werkende' 1% van de bevolking die het rijkste is op aarde.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:19 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dan koop je je bier toch gewoon zelf.
Een aparte kamermeisjespot.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:20 schreef Fogel het volgende:
[..]
Is er een aparte kamermeisjespot? Of echt alles van het hele hotel in een pot?
Als je dat prachtig vindt heb je geen ene fuck in de horeca te zoeken. Sterker nog, in geen enkel dienstverlenend beroep.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:08 schreef Zippow het volgende:
[..]
[..]
Jaa klopt! Dat heb ik ook gelezen, was in Engeland geloof ik. Haha prachtig, wel dom though. Chick ontslagen natuurlijk..
Ah mooi, dan hoef ik je geen fooi te geven, ik hoor daar niet bijquote:Op zondag 16 februari 2014 18:20 schreef Zippow het volgende:
[..]
Nee ik krijg dat biertje liever dan die 'hard werkende' 1% van de bevolking die het rijkste is op aarde.
Nou weet ik niet hoeveel jij verdient, maar laten we eerlijk zijn, als je 3 euro meer per uur verdiende had je natuurlijk nog steeds fooi gewild en de mensen die het niet gaven nog steeds gierig gevonden toch?quote:Op zondag 16 februari 2014 18:09 schreef Zippow het volgende:
[..]
1 bierje per jaar. Op een personeelsfeestje. Of laat je eens wild doen.. drink je er 10. Werk gewoon eens een extra dienst van een collega en je kunt dat gemakkelijk betalen. Daar heb je geen fooi van ¤5.- of ¤10.- per gast per nacht voor nodig. Hoeveel gasten kan dat hotel aan per nacht?quote:Op zondag 16 februari 2014 18:19 schreef Zippow het volgende:
[..]
Niemand moet iets.
Maar mijn biertje is wel belangrijk ja.
Ik vind het prachtig dat dat domme wijf terecht op staande voet ontslagen is toen het uitkwam. Rechtvaardigheid!quote:Op zondag 16 februari 2014 18:21 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Als je dat prachtig vindt heb je geen ene fuck in de horeca te zoeken. Sterker nog, in geen enkel dienstverlenend beroep.
Maar dat idee had ik toch al wel eigenlijk.
Ik heb nooit gezegd dat jij mij fooi moet geven.. Maar hé, alles mag. Misschien ben je wel in een goede bui?quote:Op zondag 16 februari 2014 18:22 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ah mooi, dan hoef ik je geen fooi te geven, ik hoor daar niet bij
Precies. Straks gaan de ziekenverzorgenden de bejaarden ook eerst de billen wassen en dan met hetzelfde washandje het gezicht. Hadden ze maar fooi moeten geven..quote:Op zondag 16 februari 2014 18:21 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Als je dat prachtig vindt heb je geen ene fuck in de horeca te zoeken. Sterker nog, in geen enkel dienstverlenend beroep.
Maar dat idee had ik toch al wel eigenlijk.
Guilty as charged. Ik ben ook maar een mens he...quote:Op zondag 16 februari 2014 18:22 schreef Piye het volgende:
[..]
Nou weet ik niet hoeveel jij verdient, maar laten we eerlijk zijn, als je 3 euro meer per uur verdiende had je natuurlijk nog steeds fooi gewild en de mensen die het niet gaven nog steeds gierig gevonden toch?
Weet iemand waar dit is?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:26 schreef Zippow het volgende:
Kijk jongens, bewijs over de topkwaliteit van ons hotelletjeee:
[ afbeelding ]
Noh, over die ziekenverzorgers gesproken... Wil je die sociaal maatschappelijke beerput wel opentrekken? Want die lui verdienen serieus echt wat meer waardering/hoger salaris/minder werkdruk. Just saying.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Precies. Straks gaan de ziekenverzorgenden de bejaarden ook eerst de billen wassen en dan met hetzelfde washandje het gezicht. Hadden ze maar fooi moeten geven..Rijke babyboomers houden toch alles voor zichzelf terwijl zij hun konten afvegen..
Die arme mensen worden ook nog gewoon de hele dag afgesnauwd voor hun hongerloontje trouwens en niemand die hen fooi geeft.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Precies. Straks gaan de ziekenverzorgenden de bejaarden ook eerst de billen wassen en dan met hetzelfde washandje het gezicht. Hadden ze maar fooi moeten geven..Rijke babyboomers houden toch alles voor zichzelf terwijl zij hun konten afvegen..
Zoals ik al zei geef ik soms fooi, maar vaak niet. Als ik prive reis geef ik sneller fooi in een hotel dan wanneer ik voor mijn werk reis, maar dat heeft meer met de reisduur te maken dan wat anders.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:24 schreef Zippow het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat jij mij fooi moet geven.. Maar hé, alles mag. Misschien ben je wel in een goede bui?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |