Welke voorwaarden?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:07 schreef LMLucky het volgende:
[..]
Zou ik ook zeggen als ik van te voren weet niet aan de voorwaarde te voldoen
Waarom zou dit nodig zijn ? Mensen die dit niet weten stemmen toch niet.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:57 schreef stefanschippers het volgende:
Rijke ondernemers hebben met de invloed die ze uitoefenen met lobby's en giften al genoeg 'extra stemmen'.
Ben overigens zonder gekheid wel voor een ander soort kiessysteem. Zoals dat je een rijbewijs moet behalen, zou er ook een 'kiesbewijs' moeten ingevoerd worden. Niet op IQ, rijkdom of stand of wat dan ook, maar gewoon dat je de basiszaken over politiek een beetje kent. Veel mensen hebben echt geen idee waar de partij voor staat waar ze op stemmen en vooral van wat de gevolgen zijn als die ideeën uitgevoerd zouden worden. Voor henzelf en voor het land beter als ze dat wel weten.
belasting betalen ( alleen over de blikken schutters) dan wel zo'n test om te kijken of je voldoende weet over de politiekquote:
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:09 schreef LMLucky het volgende:
[..]
dan wel zo'n test om te kijken of je voldoende weet over de politiek
Hier in België heb je stemplicht. Niet stemmen betekent een prent aan je broek. De opkomst is derhalve een stuk hoger dan in Nederland.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:08 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Waarom zou dit nodig zijn ? Mensen die dit niet weten stemmen toch niet.
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:13 schreef BlueMage het volgende:
geert aan de macht die gaat het oplossen en alle polen trug naar de noord of zuidpool hihihi lueken grap he?!!!!
Hihiquote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:13 schreef BlueMage het volgende:
geert aan de macht die gaat het oplossen en alle polen trug naar de noord of zuidpool hihihi lueken grap he?!!!!
Dit vind ik ook weer een beetje overdreven, vote or die idee, maar ik vind wel dat iedereen gebruik zou moeten maken van het stemrecht. Je kan ook altijd blanco stemmen als je wil.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:10 schreef niels0 het volgende:
[..]
Hier in België heb je stemplicht. Niet stemmen betekent een prent aan je broek. De opkomst is derhalve een stuk hoger dan in Nederland.
...en de rest allemaal naar de pvv.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:21 schreef arjan1112 het volgende:
Ja daar ben ik voor de niet stemmers zetels moeten leeg blijven.
Opkomst 80% = 30 zetels leeg
Natuurlijk wel. Vooral bij een gedeelte van het electoraat van de wat extremere 'protestpartijen' SP/PVV bevinden zich veel mensen die geen idee hebben waar die partij voor staat maar gewoon boos zijn. Als Wilders morgen zou aankondigen dat we het hele Binnenhof paars moeten verven omdat Brussel zich er niet mee moet bemoeien of dat we Turkije moeten binnenvallen omdat de burgers daar weigeren te integreren in Nederland, zou nog steeds een kwart van de PVV-stemmers op hem blijven stemmen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:08 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Waarom zou dit nodig zijn ? Mensen die dit niet weten stemmen toch niet.
Dat is bij andere partijen ookquote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:32 schreef stefanschippers het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Vooral bij een gedeelte van het electoraat van de wat extremere 'protestpartijen' SP/PVV bevinden zich veel mensen die geen idee hebben waar die partij voor staat maar gewoon boos zijn. Als Wilders morgen zou aankondigen dat we het hele Binnenhof paars moeten verven omdat Brussel zich er niet mee moet bemoeien of dat we Turkije moeten binnenvallen omdat de burgers daar weigeren te integreren in Nederland, zou nog steeds een kwart van de PVV-stemmers op hem blijven stemmen.
Heb altijd het idee gehad dat dat bij de SP wat minder zou zijn dan bij de PVV, maar volgens mij is het met het stemvee daarvan inderdaad even erg geworden.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:32 schreef stefanschippers het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Vooral bij een gedeelte van het electoraat van de wat extremere 'protestpartijen' SP/PVV bevinden zich veel mensen die geen idee hebben waar die partij voor staat maar gewoon boos zijn. Als Wilders morgen zou aankondigen dat we het hele Binnenhof paars moeten verven omdat Brussel zich er niet mee moet bemoeien of dat we Turkije moeten binnenvallen omdat de burgers daar weigeren te integreren in Nederland, zou nog steeds een kwart van de PVV-stemmers op hem blijven stemmen.
Natuurlijk, maar bij de PVV is het eerder de norm dan een uitzondering.quote:
Jaaaa, de mensen die totaal geen benul hebben van hoe de daadwerkelijke samenleving eruit ziet alles laten bepalen voor diezelfde samenleving. Dat moet wel goed gaan!!!quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:06 schreef Mortaxx het volgende:
Alleen mensen met een universitaire titel laten stemmen
?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:36 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
de mensen die totaal geen benul hebben van hoe de daadwerkelijke samenleving eruit ziet
Dat is geen gelul, jij weet zelf ook wel dat een groot deel van het PVV (/ SP) stemvee zich totaal niet bezighoudt met de politiek en hun stem enkel baseert op onderbuikgevoelens en populistisch gebral.quote:
Ja en ik zeg dat dat bij de andere partijen ook zo isquote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:39 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dat is geen gelul, jij weet zelf ook wel dat een groot deel van het PVV (/ SP) stemvee zich totaal niet bezighoudt met de politiek en hun stem enkel baseert op onderbuikgevoelens en populistisch gebral.
Bron?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:39 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dat is geen gelul, jij weet zelf ook wel dat een groot deel van het PVV (/ SP) stemvee zich totaal niet bezighoudt met de politiek en hun stem enkel baseert op onderbuikgevoelens en populistisch gebral.
Een deel waarschijnlijk wel, maar ik denk dat dat deel bij de extremere protestpartijen, zoals stefan ze noemde, veel groter zal zijn.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:40 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Ja en ik zeg dat dat bij de andere partijen ook zo is
Ach man, kijk een willekeurig interview met een PVV'er. Is natuurlijk geen fatsoenlijke bron, maar met een beetje googlen kom je er gauw genoeg achter dat het merendeel van de achterban uit laag-opgeleide tokkies bestaat. Politiek interesseert die mensen vaak niet zo veel, dus zijn ze vatbaar voor populistische randdebielen.quote:
Minder. Als de VVD of D66 morgen roept naar de Bulgaarse premier dat ze een raket vanuit Volkel op hun kop kunnen krijgen als ze nog 1 banenpikker hierheen sturen, zouden ze niet veel meer van hun achterban over houden. Bij de PVV zou een deel roepen: "precies! Geert durft ze tenminste te zeggen waar het op staat", ben ik bangquote:
Wat bedoel je met leechen? Mensen die in de bijstand zitten, of arbeidsongeschikten, of..?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:47 schreef kingtoppie het volgende:
De mensen in de macht kunnen hun macht behouden en uitbreiden door hun macht..
Als je zegt dat mensen die niet participeren in de samenleving en alleen maar leechen dat die mensen niet mogen stemmen vind ik het een ander verhaal.
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:47 schreef BlueMage het volgende:
Hoogopgeleide autisten die panisch worden van verandering stemmen ook vaak pvv. Vandaar dat Geertje ook zo populair is hier.
Wat jij nu doet, dat is leechen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:48 schreef deadprez het volgende:
[..]
Wat bedoel je met leechen? Mensen die in de bijstand zitten, of arbeidsongeschikten, of..?
Geen uitkering, geen stufi meer.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:49 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Wat jij nu doet, dat is leechen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |