Op woensdag 12 februari 2014 20:21 schreef Toverheks het volgende:Centraal..........................Hakim heeft gisteren meer dan een uur met de Psyg gesproken, Hij blijft en heeft besloten tot zo wie zo tot 20 april te blijven, zijn zoontje zijn verjaardag in Utopia te vieren ** Hoe vet is dat wel niet ** zegt Hakim.
Applaus.........heel fijn en straks na Centraal wilt hij wel even met Isabella het uitpraten ( akkefietje Isabella en Hakim gisteren).
Utopiahart komt meer vraag naar, Is er iemand die het wil oppakken, Pauwenvijl of schuurmachine had Paul al op MP gezien.........
Emil wil het best doen als hij wel van te voren weet hoe veel er moeten komen.
Paul wil ook ff kijken of er een band schuurmachine erbij moet komen, Laura wil het ook doen, er liggen al 6 mails voor aanvragen Hartje..
Misschien een idee met zijn alle te doen, als je niks te doen hebt dat je een hartje maakt.
Geen messen hoeven er meer gebruikt te worden maar met de pauwenvijl en decoupeerzaag............Rienk zijn hartjes zijn apart te bestellen, de Utopia Hartjes zijn zo gemaakt.
Vrijgezellen Bal 21 Feb.
Willen en kunnen we daar wat aan doen, we hebben geen muziek en iedereen moet in - put eraan geven hoe ze het gaan aankleden.
Een zanger heeft Jimmy.............Iemand met een gitaar en ook iemand die zingt. Jimmy heeft zijn telefoonnummer.
10 vrouwen 10 mannen Aike had voorgesteld een soort speed dating.
Isabella en Charlotte kunnen ook zingen zegt Aike.......Ja ik wel zegt Isabella maar niet in mijn eentje he Lot...........
Of er entreegeld gevraagd moet worden 20 A 25 euro.....geen Huiskamer dinee zegt Aike, Hakim vind het wel leuk eten en alles erbij wijntje erbij en dit gaat door.
Graag een foto van te voren gilt Aike.
Iets leuks verzinnen en een prog van maken gilt Aike.
Mail van een spookhuis idee.......Hakim vraagt of iemand daar wat mee wilt doen........Spookavond lijkt Rienk erg leuk........een Halloween night . iets vets zegt Hakim.
Hakim heeft 1 puntje nog maar hij zegt....Misschien wil Aike het vertellen...maar steekt gewoon van wal. 550 per maand 120 euro stookhout.
Boodschap is dat de rekening hoog is zegt Aike, verwarming kan niet de hele dag blazen, zodra we met een t shirt aan hebben kunnen we ook een trui aan doen en dan de kachel uit. Marco komt ook nog langs voor de zonnen panelen , Gio maakt de grap over aardbeving en Groningen, Rienk gelijk serieus ......... Ja dat is daar een probleem.
Volgens Gio kwamen die aardbevingen door dat Utopia zoveel gas weg trekt.
Marc Focus, Stichting Humana had Nicoline een afspraak kleren in containers voor zuid Afrika, als ze dat doen levert het 200 per week op. ( uitzoeken en sorteren )
2000 kilo kleren kunnen ze krijgen, ook schoenen, kunnen ze uitzoeken in overleg met hun en kopen van zakgeld. (als ze zelf wat leuks er tussen vinden )
Waar moet je het kwijt hier vraagt Andrea.
Als ieder een uur per dag uit zoekt is het te doen, weekend hebben we toch niks te doen volgens Nicoline.
Hakim vind het een heel leuk idee, Nicoline heeft ook boekje die ze kunnen lezen, duurzame projecten landbouw en ideale samenleving......dat je om iedereen op deze wereld geeft.
Hakim vind het weer een top idee......vrijdag kan de 1e levering al.
Vanessa zegt luister eens, 1 keer proberen er is ruimte, is het niks is het niks Andrea wil wel helpen zegt ze.
Morgen moet Nicoline bellen en vrijdag de levering.
Grote tafel bouwen waar de kleren worden gesorteerd Er zijn al 2 tafels roept Paul.
...............Iedereen voor.
** Sjon ook nog voor ** want Boer Klaver is ondertussen binnen gekomen, ** Ik weet niet waar het over gaat zegt boer Klaver, Zeg maar ja wordt er tegen hem geroepen.
Emil nu over een traject afvallen 100 dagen lang 1.000 P.P 10 mensen gaan dagelijks sporten uitgebreide screening, castingdag komt er, ze gaan de mensen werven.......Ik wil graag mee doen zegt Hakim.
Het idee kwam van andere, fitness apparatuur komt ook van hun, geen stemming want het is een investering.
10 zelfde mensen 5 dagen per week,100 dagen lang, van A tot Z en voedingsadvies en trainen.
Gelijk dat rooitje laten storten zegt Paul.
Ik nog wel eventjes, Billy wil potje extra haar verf, is een beetje oranje zegt ze, kosten potje 17 euro, Charlotte wil ook potje met haar verf..........
4 voor 11 tegen zegt Hakim, maar we gaan het gewoon doen zegt Charlotte.
Boer Klaver, over dat iedereen zich met de koeien bemoeit, melkmachine moet het serieus gebeuren, Boer klaver wil dat 1 iemand het een hele week gaat doen, Lijst heeft hij gemaakt onder de koffie, als er morgen weer gegrapt en gegrold word , wordt het een chaos.
1 vrouw of man wil hij hebben, die een week lang discipline kan opbrengen voor de ochtend en de avond.
Boer Klaver en Andrea nu, je kan serieus doen maar er moet elke dag dezelfde. .Andrea vind dat er hard wordt gewerkt bij de koeien, Boer Klaver vind het niet oke als er steeds verschillende mensen bij de koeien zijn.
Andrea heeft er hard voor gevochten voor de koeien,en wilt de koeien graag melken, er komt nu een machientje waar je bij moet blijven.
Andrea bied zich zelf aan, maar Boer Klaver zegt ik ga met Isabella ff dat machientje uit proberen.
Andrea hoor ik op de achtergrond mopperen.
de ene koe 7 minuten de andere koe 7 minuten zo lang duurt het melken.
Andrea wordt er niet goed van zegt ze, dit gezeik, kom op zeg praat ze tegen zich zelf
**Mag weer niet mee doen,** verdomme mag ik weer niet mee doen, ** ik sta nooit chagrijnig op ** Paul hoort haar aan, Paul probeert het aan Andrea uit te leggen waarom en wat Boer Klaver bedoelt.............
Ik laat het ook gaan moppert Andrea verder en loopt naar buiten, weer zuchtend en puffend.
Stom wijf mommelt ze en steek een peuk op.
Andrea staat flink haar gal te spugen tegen Hakim en Nicoline over Isabella, * Ze is er helemaal klaar mee* ** en dan komt ze weer sorry zeggen** chagrijnige kop van Isabella etc.etc. Andrea wilt graag met Nicoline samen de koeien doen, Isabella is er volgens Andrea helemaal niet geschikt voor, de koeien worden nerveus volgens Andrea van Isabella.
Nicoline wist niet dat Andrea voor * de koeien* had gevochten en ze wil zich er niet in mensen.
Andrea moppert zo nog een poos door tegen Hakim en Nicoline.
Nu staat Andrea met Aike buiten een peuk te roken, en waar BammerdeBam draait Andrea weer haar verhaaltje af over isabella, hele dag loopt ze aan me kop te zeiken, dat Isabella verantwoordelijkheid heeft en weer huilen en weer excuus en daar heb ik geen zin meer in tettert zr tegen Aike.
Aike adviseert dat Andrea even afstand neemt van Isabella.
[
afbeelding ]
Boer Klaver is ondertussen samen met Isabella in de stal, voer is bijna op, ja ik had geen dienst he vanmorgen antwoord Isabella, ze moet een schep halen van Boer Klaver.
De machine doet zijn werk, Boer Klaver legt het goed en geduldig uit aan Isabella....
* Kind kan de was doen, je kan er uiteraad niet bij weg lopen *
Jimmy moet even morgenochtend met Isabella meelopen om bij de kop van de koe te gaan staan zegt Boer Klaver.
Je kan zien wanneer de uiers leeg zijn, als er geen melk meer uit komt, als er wat is kan Isabella Boer Klaver bellen.
Isabella vraagt of de koeien al eerder aan zo een melkmachine hebben gestaan, Ja antwoord Boer Klaver.
Komt wel goed hoor zegt Isabella, maar er is zo een hectiek geweest rondom de koeien.
Isabella is het helemaal eens met Boer Klaver, niet iedereen schreeuwen en drukte en als er wat is zegt Boer Klaver, dan mag je me bellen.
Isabella moet eerst naar de koe toe gaan voor ze de machine op de uiers aan sluit ze moet de koe even aanraken, dan weet de koe wat je gaat doen.
Laat dat ding maar ff aanstaan is boer Klaver zijn advies, kunnen ze even wennen aan het geluid.
De volgende koe is aan de beurt.........
Boer Klaver staat er op zijn gemakkie bij te kijken.............Isabella zegt Braaf tegen de koe, Boer Klaver zegt.....laat hem maar ff rustig staan,
Zie je dat haar productie veel minder is zegt Isabella ( de zwangere koe) smorgens gaat het prima met de productie volgens Isabella maar in de avond.........
De koe moet een stofje aan maken om de melk los te laten, omdat ze de laatste tijd handmatig melkten vind de koe het nu een beetje vreemd volgens Boer Klaver.
Het is klaar........met de hand melken was wel wat, het was niet helemaal slecht zegt Boer Klaver..........dit is het dan, het gaat nergens over zegt hij er achter aan.
Volgens Isabella gaat het helemaal goed komen..........
Boer Klaver zorgt dat er morgen weer voer is, Hij moet wel iemand nu extra te laten rijden, maar voor morgenochtend heeft Isabella nog genoeg voer.
De machine moet echt goed schoon gemaakt worden.........zegt hij tegen Isabella.
Ze lopen met machine naar de loods..........waar ga je dat ding schoonmaken vraagt hij aan Isabella, en ze wijst....kan je hem tillen vraagt Boer Klaver, ik kan meer dan je denkt zegt Isabella.
Paul had een kraan buiten gemaakt, maar het moet met warm water, maar je kan het ook zo doen zegt Boer Klaver en schroeft er wat af........
Paul en Boer Klaver halen de doppen waar de uiers aan vast moeten en de slangen eraf, gaat een beetje stroef, er zijn van die wijven die alleen maar lopen te lullen zegt Boer Klaver tegen Paul

want dat ding moet GOED schoongemaakt worden herhaalt hij weer.
Isabella loopt met een vuurrood hoofd met emmer en doekje, Boer Sjon kijkt ook niet meer zo vrolijk, Paul probeert de slang van de nieuwe melkmachine los te krijgen.
Isabella hangt zowat in de melkmachine

met haar sopdoekje.
Waar is me emmer roept Isabella...en kijkt om zich heen, daar is Boer Klaver...........Goed schoon, moet er nog een emmertje warm water in en Isabella zegt buiten adem * doe maar * en hij kiepert zo die emmer water erbij.
Dat is het ergste he zegt Boer Klaver, dat schoonmaken Isabella * vind je*
Isabella gaat stug door..........emmertje koud water er nog doorheen en ze lopen samen naar de douche.........** Mooie douche heb je hier * goed he antwoord Isabella
Boer Klaver staat nu bij Paul......wordt het een bed, nee een salontafel zegt Paul we zijn met veel mensen hier...Paul is aan het knutselen.
Isabella en Boer Klaver weer bij de melkkoeling, dop die ze schoon hebben gemaakt gaat er weer op.
Allemaal op het koeienlijstje zegt Isabella ik leer elke dag bij.
Degene die de melkkoeling leeg maakt moet hem ook schoonmaken volgens Isabella.
Moet nog 1 emmer warm water gepakt worden en Boer Klaver stuurt Isabella weg...........
4 uur vanochtend is Boer Klaver begonnen met werken, * dat houd je een beetje van de straat * zegt hij tegen Paul.
Ik laat Boer Klaver maar met de bewoners nog even gezellig babbelen........dag Sjon

was erg leerzaam hoe een melkmachine werkt, zelfs deze StadsHeks heeft er weer wat bij geleerd.
Boer Klaver vraagt aan Jimmy of hij morgenochtend Isabella wilt hebben om de koeien een beetje in bedwang te houden.
Half 10 en Boer Klaver gaat weer op huis aan, 4 uur vannacht gaat zijn wekker weer af.
.
Sjon is boos...............
[
afbeelding ]
Cap Gher