Dat is omdat rodelen geen brede sport is en ook van de Spelen af moet als je dat ook vindt van het schaatsen. Maar in plaats daarvan komt er zelfs een onderdeel bij.quote:
Ondanks dat ze voor hun doen een zeer matige Biathlon score hebben....de Duitse dames waren altijd wel goed voor een paar gouden medailles en staan nu nog op nul.quote:
Metaan hier een link http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederland_op_de_Olympische_Spelenquote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:07 schreef Metaan het volgende:
Even voor het GROTE BOEK:
Wat is de hoogste plaats voor Nederland tot nog toe in het medailleklassement (aan het einde dus) ?
Als ALLES, maar dan ook alles meezit, kan er een top 3 positie uitrollen...
Kans is aanwezig, ze deden dat ook in 1992, 1998 en 2006. In 2010 haalden ze plek 2 met 10 gouden.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 03:36 schreef SuperHarregarre het volgende:
Duitsland gaat met twee vingers in de neus eerste worden?
4e in 1972 en 6e in 1998.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:07 schreef Metaan het volgende:
Even voor het GROTE BOEK:
Wat is de hoogste plaats voor Nederland tot nog toe in het medailleklassement (aan het einde dus) ?
Als ALLES, maar dan ook alles meezit, kan er een top 3 positie uitrollen...
Okee. Minstens derde worden zou moeten kunnen als ze niet weer op hun kont gaan in die ploegen achtervolgingen...quote:Op vrijdag 14 februari 2014 07:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
4e in 1972 en 6e in 1998.
Ik zie ze ook niet zo 1,2,3 een gouden medaille winnen, of hebben ze serieus kans bij de landenwedstrijd. Gisteren wel de eerste medaille met Lesser.quote:Op donderdag 13 februari 2014 22:10 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ondanks dat ze voor hun doen een zeer matige Biathlon score hebben....de Duitse dames waren altijd wel goed voor een paar gouden medailles en staan nu nog op nul.
Top 4 haalt denk ik wel 10 goud of meer, dat is voor Nederland bijna onmogelijk.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:39 schreef Metaan het volgende:
[..]
Okee. Minstens derde worden zou moeten kunnen als ze niet weer op hun kont gaan in die ploegen achtervolgingen...
NL zou toch in de buurt van 10 maal goud moeten komen daarvoor.
Maar het hangt er ook vanaf hoe de grote landen het goud gaan verdelen...
Ook bij de landenwedstrijd zijn ze geen favoriet voor goud. Een medaille moet er wel inzitten, maar goud lijkt momenteel echt een brug te ver. Vooral de dames hebben enorm geleden onder het stoppen van een paar absolute wereldtoppers in de afgelopen jaren en dat gat is (nog) niet opgevuld.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zie ze ook niet zo 1,2,3 een gouden medaille winnen, of hebben ze serieus kans bij de landenwedstrijd. Gisteren wel de eerste medaille met Lesser.
Herbert Cool tot recent en Chardine Sloof. Maar niet op de Spelen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:53 schreef Metaan het volgende:
Hebben we eigenlijk biathlonners in NL?
Dat is al moeilijk, want uit het rijtje concurrenten voor de plekken van vijf tot tien (Oostenijk, Zwitserland, Rusland, Zweden, China, Korea) zullen er waarschijnlijk toch wel één of twee landen boven ons eindigen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:03 schreef SuperHarregarre het volgende:
Op het schaatsen na halen we ook niks meer dus alles hangt daar vanaf. Ik denk dat vijfde plek hoogst haalbare is.
Bij de landenwedstrijd biathlon zijn ze ook niet kansloos voor goud.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:12 schreef Leatherface het volgende:
Edit - Frankrijk misschien ook nog in dat rijtje wat ik hierboven noem, als ten minste Fourcade nog meer goud pakt en ze wat meevallers hebben met het alpine skiën.
Yep, maar daar speelt Fourcade een belangrijke rol in natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:18 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Bij de landenwedstrijd biathlon zijn ze ook niet kansloos voor goud.
Nederland heeft zich ook gekwalificeerd voor de aflossingsfinale bij de mannen bij het shorttrack, daar is in principe alles mogelijk.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:03 schreef SuperHarregarre het volgende:
Op het schaatsen na halen we ook niks meer dus alles hangt daar vanaf. Ik denk dat vijfde plek hoogst haalbare is.
Klopt ja, toen was de ratio goud-ander eremetaal ook heel opvallend bij die Zwitsers.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:53 schreef Columbiafan het volgende:
De Zwitsers net als in Vancouver weer bijna uitsluitend goud als ze een medaille halen
Dat werd gister inderdaad goed duidelijk.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nederland heeft zich ook gekwalificeerd voor de aflossingsfinale bij de mannen bij het shorttrack, daar is in principe alles mogelijk.
Yuskov op de 1500m, ga maar vast juichen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:42 schreef Anonymousz het volgende:
ik had meer goud verwacht van rusland
Je lijkt wel een Amerikaan.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:21 schreef -0- het volgende:
We hebben totaal nu wel de meeste medailles
Klien Zwiep.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:24 schreef Nober het volgende:
[..]
Je lijkt wel een Amerikaan.
Morgen goud en zilver op de 1500m? Word wel tijd na twee keer zilver en brons.
Riesch is niet zo goed op de (reuzen)slalom? En bobsleeën zijn Duitsers toch ook vrij goed in.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:49 schreef Columbiafan het volgende:
Duitsland zal op het eerste zicht niet veel gouden medailles meer halen, hun sterke onderdelen zijn grotendeels al voorbij
Als werkelijk alles goed uitpakt hebquote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:54 schreef Van_Poppel het volgende:
NL nu mooi op koers voor 20-25 medailles:
1500m vrouwen: 2-3 medailles
10km vrouwen: 2-3 medailles
5km vrouwen: 1-2 medailles
TP: 2 medailles
Shortrack: 0-2 medailles
Snowboard: 0-1???? medailles
22 is al twee keer zoveel als in Nagano, het record tot nu toe op de winterspelen. Al is dat niet een eerlijke vergelijking natuurlijk, er zijn vrij veel onderdelen bijgekomen sinds 1998.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:55 schreef -0- het volgende:
[..]
Als werkelijk alles goed uitpakt heb
1500 vrouwen 3
10 km mannen 3
5 km vrouwen 2
TP 2
Shorttrack 2
Snowboard 1
is totaal 27 medailles.Zou zelfs een all time olympisch record zijn.
Realistischer kom je rond 22 uit dnek ik.
Rebensburg wel regerend olympische kampioene, maar die was het hele seizoen maar middelmatig. Riesch, reuzenslalom is haar minste onderdeel, ik denk daar eerder aan top 8. Bobbers hebben er een rotseizoen opzitten en overtuigen ook niet echt in de trainingen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:53 schreef Felagund het volgende:
[..]
Riesch is niet zo goed op de (reuzen)slalom? En bobsleeën zijn Duitsers toch ook vrij goed in.
1500m, 2-3quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:55 schreef -0- het volgende:
[..]
Als werkelijk alles goed uitpakt heb
1500 vrouwen 3
10 km mannen 3
5 km vrouwen 2
TP 2
Shorttrack 2
Snowboard 1
is totaal 27 medailles.Zou zelfs een all time olympisch record zijn.
Realistischer kom je rond 22 uit dnek ik.
13 schaatsmedailles is al twee meer dan in Nagano zonder de ploegenachtervolging.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
22 is al twee keer zoveel als in Nagano, het record tot nu toe op de winterspelen. Al is dat niet een eerlijke vergelijking natuurlijk, er zijn vrij veel onderdelen bijgekomen sinds 1998.
Rusland pakt zojuist goud op skeleton, Tretiakov is de winnaar voor T. Dukurs en Antoine.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:41 schreef marcodej het volgende:
Nederland staat nu alleen op de vierde plek. Heeft nu qua aantal de meeste medailles, samen met Rusland, dat zevende staat.
3 duizendste houdt ons van de tweede plek.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:00 schreef Nober het volgende:
[..]
Rusland pakt zojuist goud op skeleton, Tretiakov is de winnaar voor T. Dukurs en Antoine.
Maar dan verliezen we weer dik van andere landen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:06 schreef Uccie het volgende:
Als je dat aantal deelnemers van NL (41) afzet tegen die 200+ van o.a. VS en Rusland dan zijn we al dikke winnaars in de medaillespiegel.
Even nog een paar binnenharken eerst dan, voor we gaan rekenenquote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:07 schreef Montov het volgende:
[..]
Maar dan verliezen we weer dik van andere landen.
Je moet het eigenlijk baseren op medailles per inwoner, dat is eerlijker.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:06 schreef Uccie het volgende:
Als je dat aantal deelnemers van NL (41) afzet tegen die 200+ van o.a. VS en Rusland dan zijn we al dikke winnaars in de medaillespiegel.
Heeft Monaco medaillekansen...want dan zie ik wel een bedreiging.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:19 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Je moet het eigenlijk baseren op medailles per inwoner, dat is eerlijker.
Maar daarmee zijn wij nog steeds veel beter.
Oostenrijk, Zwitserland, Noorwegen, Zweden en Finland staan in dat geval sowieso boven ons.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:20 schreef Uccie het volgende:
[..]
Heeft Monaco medaillekansen...want dan zie ik wel een bedreiging.
Nee.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:20 schreef Uccie het volgende:
[..]
Heeft Monaco medaillekansen...want dan zie ik wel een bedreiging.
We hebben bv al geen ijshockeyploegen....quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:06 schreef Uccie het volgende:
Ik bedoelde dat ze meer mensen inzetten om al die medailles te winnen dan wij.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:25 schreef Metaan het volgende:
[..]
We hebben bv al geen ijshockeyploegen....
Als je de hoogste berg in de berekening meeneemt, staan we gewoon eerstequote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:25 schreef Uccie het volgende:
Kortom, er is bijna geen manier te bedenken om te berekenen dat we 1 zijn
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:26 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als je de hoogste berg in de berekening meeneemt, staan we gewoon eerste![]()
![]()
Bij Nederlanders ga je niet zomaar naar de OS hequote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:07 schreef Montov het volgende:
[..]
Maar dan verliezen we weer dik van andere landen.
Het is allang aangetoond dat dat technisch en financieel totaal niet haalbaar is.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:40 schreef TLC het volgende:
Het wordt hoog tijd dat Nederland die kunstberg eens gaat bouwen zodat we over -tig jaar ook eens wat skieers e.d. zien op de OS
Heel groot diep gat dan...quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:44 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het is allang aangetoond dat dat technisch en financieel totaal niet haalbaar is.
Jawel hoor....alleen het schaatsenklassement mee laten tellen....staan we dik op !quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:25 schreef Uccie het volgende:
Alleen kijken naar de echte sporten dus alleen langebaan schaatsen telt.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:25 schreef Uccie het volgende:
Zeg een beetje sneller typen dan ik????quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:47 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Jawel hoor....alleen het schaatsenklassement mee laten tellen....staan we dik op !
Dan typ je wel heel langzaam, want mijn 2 vingersysteem heeft het tempo van een bejaarde met reuma.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zeg een beetje sneller typen dan ik????
De langebaan deed me de das om, ik had eerst alleen schaatsen staan maar met de shorttrack erbij en het kunstrijden is dat nog geen garantie.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:51 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dan typ je wel heel langzaam, want mijn 2 vingersysteem heeft het tempo van een bejaarde met reuma.
Dat scheelt behoorlijk... 25 mannen en 21 vrouwen voor de ijshockeyploegen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:25 schreef Metaan het volgende:
[..]
We hebben bv al geen ijshockeyploegen....
Met 1 goud staan we al weer tweedequote:Op zondag 16 februari 2014 09:29 schreef marcodej het volgende:
Nederland nu zevende... Het wordt weer tijd voor goud!
16.27.......................Wustquote:Op zondag 16 februari 2014 09:29 schreef marcodej het volgende:
Nederland nu zevende... Het wordt weer tijd voor goud!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |