abonnement Unibet Coolblue
pi_138137176
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 13:17 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Die 2094 is mijn blender :Y Gebruik hem niet meer zo veel want ik vind de glazen kan zo zwaar en het is veel schoonmaakwerk met alle losse onderdeeltjes (en er blijft viezigheid zitten in het rubber). Maar voor ijs crushen zou ik die wel gebruiken, dat durf ik niet met m'n nieuwe.
Ja, die kannen zijn best zwaar, maar valt ook wel weer mee toch?
Ik heb er niet zo'n moeite mee, ik ben soms wel eens bang dat ik hem uit mijn handjes laat flikkeren,
maar is gelukkig nog niet gebeurd, de losse onderdeeltjes krijg ik wel goed schoon eigenlijk, gewoon
effe in een sopje, maar ik dacht dat die blender van jou ook wel goed zou zijn eigenlijk, want dat is
best een dure, ik heb daar nog over zitten twijfelen of ik die zou kopen, dus misschien maar beter
dat ik dat dan niet heb gedaan als ik jou zo hoor.. (of lees eigenlijk :P )
pi_138141054
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat is dezelfde als ik heb :D ik heb er nog steeds geen spijt van...
Zag het al ja :-) waar is dat domme lepeltje voor? En doe jij er meer mee dan smoothies en shakes maken?
pi_138141503
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 23:26 schreef MeneerLogica het volgende:

[..]

Zag het al ja :-) waar is dat domme lepeltje voor? En doe jij er meer mee dan smoothies en shakes maken?
Die lepel gebruik ik nooit :+ is bedoeld als er iets vast zit ofzo, maar dan gebruik k een houten lepel,
dat gebeurde trouwens alleen in het begin, toen ik nog niet precies wist hoe alles werkte en dan
deed ik wel een niet de juiste hoeveelheden van alles erin, maar heb ik inmiddels niet meer nodig.

Ik gebruik hem alleen voor Smoothies en shakes eigenlijk...
pi_138146732
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 23:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Die lepel gebruik ik nooit :+ is bedoeld als er iets vast zit ofzo, maar dan gebruik k een houten lepel,
dat gebeurde trouwens alleen in het begin, toen ik nog niet precies wist hoe alles werkte en dan
deed ik wel een niet de juiste hoeveelheden van alles erin, maar heb ik inmiddels niet meer nodig.

Ik gebruik hem alleen voor Smoothies en shakes eigenlijk...
Vanochtend voor het eerst gebruikt, beviel uitstekend! Shake smaakte bijna lekkerder :@
pi_138150543
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:15 schreef MeneerLogica het volgende:

[..]

Vanochtend voor het eerst gebruikt, beviel uitstekend! Shake smaakte bijna lekkerder :@
:D Mooi Zo! :+
  dinsdag 25 maart 2014 @ 13:59:12 #256
401956 _Dido_
Remember me!
pi_138154462
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ja, die kannen zijn best zwaar, maar valt ook wel weer mee toch?
Ik heb er niet zo'n moeite mee, ik ben soms wel eens bang dat ik hem uit mijn handjes laat flikkeren,
maar is gelukkig nog niet gebeurd, de losse onderdeeltjes krijg ik wel goed schoon eigenlijk, gewoon
effe in een sopje, maar ik dacht dat die blender van jou ook wel goed zou zijn eigenlijk, want dat is
best een dure, ik heb daar nog over zitten twijfelen of ik die zou kopen, dus misschien maar beter
dat ik dat dan niet heb gedaan als ik jou zo hoor.. (of lees eigenlijk :P )
Hij is wel goed hoor (als je het over de 2094 hebt, tenminste ;)).

Maar ik heb nu een foodprocessor waar ook een blender (van kunsstof) bij zit, dus die gebruik ik bij voorkeur want: minder schoonmaakwerk en neemt minder ruimte in beslag doordat ik er niet nog een andere blender apart naast hoef te zetten :). Ik gebruik de blender elke dag en heb al genoeg afwas, dus wil zo min mogelijk gedoe ;).
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_138157017
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:59 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Hij is wel goed hoor (als je het over de 2094 hebt, tenminste ;)).

Maar ik heb nu een foodprocessor waar ook een blender (van kunsstof) bij zit, dus die gebruik ik bij voorkeur want: minder schoonmaakwerk en neemt minder ruimte in beslag doordat ik er niet nog een andere blender apart naast hoef te zetten :). Ik gebruik de blender elke dag en heb al genoeg afwas, dus wil zo min mogelijk gedoe ;).
Ah........... een foodprocessor, dat is luxe :D
  dinsdag 25 maart 2014 @ 19:25:56 #258
401956 _Dido_
Remember me!
pi_138165899
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 15:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ah........... een foodprocessor, dat is luxe :D
Nee joh, kost maar een beetje meer dan een blender en je kunt er wel veel meer mee (tot nu toe vooral de blender gebruikt :'))
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_138167954
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 19:25 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Nee joh, kost maar een beetje meer dan een blender en je kunt er wel veel meer mee (tot nu toe vooral de blender gebruikt :'))
:D dus aan een blender had je eigenlijk ook genoeg gehad :+

je kan ook eigenlijk genoeg met een blender, ik vin het ook wel best zo :P
pi_138224102
Weet iemand hoe je boerenkool goed blendert? Ik heb zo'n zak gesneden boerenkool van de AH en na het goed en lang blenderen blijven er nog steeds veel harde stukjes over, die ik echt niet weg krijg...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 28 maart 2014 @ 16:26:25 #261
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_138266195
Ik heb geen moeite met boerenkool in de blender dus ik heb geen tips.

Heeft iemand wel eens wortel in een smoothie gebruikt? Zou geraspte wortel dan het best werken? en kan je geraspte wortel invriezen?
Spoilers!
pi_138266995
Hoi, ik las hier een recept voor smoothies met eiwitten, zoals noten of havermout. Nu vroeg ik me af of het gewoon aan mij ligt, of is 50 tot 100 gram wel heel erg veel? De smoothie wordt zo korrelig dan. Iemand ervaring mee?
  vrijdag 28 maart 2014 @ 18:05:42 #263
401956 _Dido_
Remember me!
pi_138269500
quote:
7s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:20 schreef teknomist het volgende:
Weet iemand hoe je boerenkool goed blendert? Ik heb zo'n zak gesneden boerenkool van de AH en na het goed en lang blenderen blijven er nog steeds veel harde stukjes over, die ik echt niet weg krijg...
blender met groter vermogen kopen. Hoe meer het vermogen, hoe egaler de smoothie.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_138270468
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 16:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb geen moeite met boerenkool in de blender dus ik heb geen tips.

Heeft iemand wel eens wortel in een smoothie gebruikt? Zou geraspte wortel dan het best werken? en kan je geraspte wortel invriezen?
Ik gebruik wel eens worteltjes, van die kleintjes, wordt helemaal glad hoor zoals in deze smoothie


Boerenkool heb ik ook wel eens gedaan, werd ook glad, maar is niet mijn favoriet om eerlijk
te zijn, dan doe ik er liever een beetje spinazie of sla doorheen dat gaat bij mij ook goed.

Of je geraspte wortel kan invriezen weet ik eigenlijk niet :@
  zaterdag 29 maart 2014 @ 20:03:45 #265
401956 _Dido_
Remember me!
pi_138305922
Deze week voor het eerst een groene smoothie met boerenkool. Ben benieuwd! Vandaag andijvie op, morgen ook, daarna komt paksoi, daarna boerenkool en daarna weer O+ spinazie O+.

Overigens helpt een beetje citroensap ook als je je smoothie nog wat zoeter wilt krijgen :Y
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 20:04:24 #266
401956 _Dido_
Remember me!
pi_138305941
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 16:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb geen moeite met boerenkool in de blender dus ik heb geen tips.

Heeft iemand wel eens wortel in een smoothie gebruikt? Zou geraspte wortel dan het best werken? en kan je geraspte wortel invriezen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 16:50 schreef LetItBleed het volgende:
Hoi, ik las hier een recept voor smoothies met eiwitten, zoals noten of havermout. Nu vroeg ik me af of het gewoon aan mij ligt, of is 50 tot 100 gram wel heel erg veel? De smoothie wordt zo korrelig dan. Iemand ervaring mee?
Gewoon proberen :P.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 20:06:59 #267
244933 trovey
Nachtoele
pi_138306023
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 16:50 schreef LetItBleed het volgende:
Hoi, ik las hier een recept voor smoothies met eiwitten, zoals noten of havermout. Nu vroeg ik me af of het gewoon aan mij ligt, of is 50 tot 100 gram wel heel erg veel? De smoothie wordt zo korrelig dan. Iemand ervaring mee?
Ik gooi er meestal 3 eetlepels havermout in en dat is zo'n 45 -50 gram, merk je helemaal niets meer van...gewoon even flink doorblenden. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_138306223
Boerenkool met amandelmelk en kaneel, evt banan, heeeeerlijk
pi_138314102
Ik had nog geraspte wortel over en was geinspireerd door dit topic. :D Toen heb ik vanochtend een smoothie gemaakt met wortel, aardbei, kiwi, melk en honing. Lekker hoor! Leuk kleurtje ook en ik vond de wortel niet zo overheersend terwijl er toch heel wat wortel in zat dus lekker gezond. :)
  maandag 7 april 2014 @ 09:42:43 #270
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_138602109
Omnomnom :9

Giekse yoghurt, sinaasappelsap, cranberries, banaan en kokosrasp :Y)
Spoilers!
  Redactie Frontpage donderdag 10 april 2014 @ 09:11:04 #271
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_138717478
Gisteren met mijn staafmixer voor het eerst een smoothie gemaakt (appel, wortel, aardbeien, aangelengd met water). Vanochtend meegenomen naar m'n werk, maar ik wil toch een andere beker (deze 'verstopt' door de manier waarop dat ding gemaakt is). Iemand tips? Ik heb aan Rosti Mepal bekers gedacht, maar die zijn denk ik iets te klein (want voor schoolkinderen eigenlijk).

Oh en ik gisteravond een blender besteld :+
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_138718200
gvd, dat moet ik ook eens proberen
en niet de tellsell HG mixer gebruiken..die is baas man...

wortels invriezen
http://eten-en-drinken.in(...)groenten-r-tm-w.html
pi_138994388
Ik heb laatst een leuk boek gekocht: '70 groene smoothies' van Marjolijn van der Velde. Het boek ziet er mooi uit en bevat natuurlijk groene smoothie recepten, maar ook uitleg en tips. Aanrader!

pi_139141298
Erg grappige uitzending gister bij P&W over Superfood :P

je kan hier de uitzending terugkijken...

http://www.tzum.info/2014(...)an-en-een-oplichter/



Nieuws: Midas Dekkers noemt Kris Verburgh een charlatan en een oplichter
NIEUWS | 21 APR 2014

‘Hou nou eens op met je gezwets!’ Midas Dekkers maakt een wegwerpgebaar naar Kris Verburgh, de man die zijn bestsellervoedselboekjes baseert op enorm veel studies, zoveel dat een leek al lang niet meer weet wat juist is of niet. De schrijvers-biologen Maarten ‘t Hart en Midas Dekkers moeten er niets van hebben. Vooral de laatste is fel in de babylonische spraakverwarring in Pauw & Witteman, vooral als Verburgh het heeft over ‘de aard van de calorie’. ‘Charlatan, oplichter.’

Het wordt leuk vanaf 38.30. :+

Ik hou wel een beetje van Midas, maar af en toe kraamt hij ook volledige onzin uit,
zoals ''Laten we eerst vaststellen: gezond eten bestaat niet. Er bestaan ook geen gezonde lantaarnpalen'' dat slaat natuurlijk weer nergens op, maar in sommige dingen heeft hij wel
zeker gelijk :D
  woensdag 23 april 2014 @ 07:31:33 #275
401956 _Dido_
Remember me!
pi_139171234
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 11:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Erg grappige uitzending gister bij P&W over Superfood :P

je kan hier de uitzending terugkijken...

http://www.tzum.info/2014(...)an-en-een-oplichter/

[ afbeelding ]

Nieuws: Midas Dekkers noemt Kris Verburgh een charlatan en een oplichter
NIEUWS | 21 APR 2014

‘Hou nou eens op met je gezwets!’ Midas Dekkers maakt een wegwerpgebaar naar Kris Verburgh, de man die zijn bestsellervoedselboekjes baseert op enorm veel studies, zoveel dat een leek al lang niet meer weet wat juist is of niet. De schrijvers-biologen Maarten ‘t Hart en Midas Dekkers moeten er niets van hebben. Vooral de laatste is fel in de babylonische spraakverwarring in Pauw & Witteman, vooral als Verburgh het heeft over ‘de aard van de calorie’. ‘Charlatan, oplichter.’

Het wordt leuk vanaf 38.30. :+

Ik hou wel een beetje van Midas, maar af en toe kraamt hij ook volledige onzin uit,
zoals ''Laten we eerst vaststellen: gezond eten bestaat niet. Er bestaan ook geen gezonde lantaarnpalen'' dat slaat natuurlijk weer nergens op, maar in sommige dingen heeft hij wel
zeker gelijk :D
Thanks, ga ik even terugkijken later! :D
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  woensdag 23 april 2014 @ 07:32:51 #276
401956 _Dido_
Remember me!
pi_139171246
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 21:58 schreef Mieshka het volgende:
Ik heb laatst een leuk boek gekocht: '70 groene smoothies' van Marjolijn van der Velde. Het boek ziet er mooi uit en bevat natuurlijk groene smoothie recepten, maar ook uitleg en tips. Aanrader!

[ afbeelding ]
Dat boek heb ik ook :Y Het is leuk en handig voor beginners, maar inmiddels gebruik ik het niet meer en flikker ik gewoon zelf wat dingen bij elkaar waarbij ik vooral veel groente gebruik en oppas met m'n fruit. En als het te bitter is, gaat er wat citroensap in :P.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_139172571
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 11:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Erg grappige uitzending gister bij P&W over Superfood :P

je kan hier de uitzending terugkijken...

http://www.tzum.info/2014(...)an-en-een-oplichter/
Heb het even teruggekeken, altijd wel interessant dit soort dingen!

Het blijft toch voorlopig wel zo dat over voeding iedereen wat anders beweert waardoor je haast niet meer weet wat nu waar is.

Maar er zijn ook overeenkomsten die regelmatig terugkomen. Zo is iedereen het er wel over eens dat groente en fruit gezond zijn. Verder water drinken, afgewisseld met koffie en thee.

Daarnaast heb je dan voeding die vaak ter discussie staat, maar waar men het (nog) niet over eens is: suiker, kunstmatige zoetstoffen, zuivel, brood, pasta, rijst, aardappels en superfoods.

Zelf denk ik dat superfoods heus wel gezond zijn, maar het wordt teveel gehyped en het is vaak te duur. Daarom vind ik het meestal onzin. Er zijn natuurlijk ook goedkopere superfoods zoals boerenkool, niks mis mee!
pi_139174949
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:22 schreef Mieshka het volgende:

[..]

Heb het even teruggekeken, altijd wel interessant dit soort dingen!

Het blijft toch voorlopig wel zo dat over voeding iedereen wat anders beweert waardoor je haast niet meer weet wat nu waar is.

Maar er zijn ook overeenkomsten die regelmatig terugkomen. Zo is iedereen het er wel over eens dat groente en fruit gezond zijn. Verder water drinken, afgewisseld met koffie en thee.

Daarnaast heb je dan voeding die vaak ter discussie staat, maar waar men het (nog) niet over eens is: suiker, kunstmatige zoetstoffen, zuivel, brood, pasta, rijst, aardappels en superfoods.

Zelf denk ik dat superfoods heus wel gezond zijn, maar het wordt teveel gehyped en het is vaak te duur. Daarom vind ik het meestal onzin. Er zijn natuurlijk ook goedkopere superfoods zoals boerenkool, niks mis mee!
Superfoods is inderdaad een gehypete marketingterm, waar men vaak ook denkt dat "wat van ver komt lekkerder/beterder/gezonder" is. Maar niks mis met "onze eigen superfoods" zoals boerenkool, lijnzaad, broccoli etc.

En binnen de voedselwetenschappen is inderdaad veel dispuut (lange termijn-effecten van voeding is immers lastig te onderzoeken), maar vaak is er ook discussie omdat bepaalde achterhaalde waarheden nog steeds in de hoofden van de mensen zitten; ook instituten (zoals voedingscentrum) baseren zich vaak nog op oude en/of achterhaalde info. Even buiten beschouwing gelaten dat er ook economische belangen mee gemoeid zijn.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_139176396
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:22 schreef Mieshka het volgende:

[..]

Heb het even teruggekeken, altijd wel interessant dit soort dingen!

Het blijft toch voorlopig wel zo dat over voeding iedereen wat anders beweert waardoor je haast niet meer weet wat nu waar is.

Maar er zijn ook overeenkomsten die regelmatig terugkomen. Zo is iedereen het er wel over eens dat groente en fruit gezond zijn. Verder water drinken, afgewisseld met koffie en thee.

Daarnaast heb je dan voeding die vaak ter discussie staat, maar waar men het (nog) niet over eens is: suiker, kunstmatige zoetstoffen, zuivel, brood, pasta, rijst, aardappels en superfoods.

Zelf denk ik dat superfoods heus wel gezond zijn, maar het wordt teveel gehyped en het is vaak te duur. Daarom vind ik het meestal onzin. Er zijn natuurlijk ook goedkopere superfoods zoals boerenkool, niks mis mee!
Was wel een geinige uitzending toch? :D Midas was écht boos volgens mij :')

Ik hou het bij Havermout in mijn Smoothie en een flinke lepel lijnzaad, goed voor de stoelgang :+


Voor de rest geloof ik het wel, veel groente en fruit en melk drink ik niet meer omdat
ik daar o.a. buikklachten van kreeg, heb ik nu geen last meer van, niet dat ik hélemaal
geen zuivel meer neem, maar minimaal dus.
  woensdag 23 april 2014 @ 19:27:20 #280
401956 _Dido_
Remember me!
pi_139189780
Ik heb die aflevering net ook gezien en vond Midas maar kinderachtig :')
Verder denk ik dat de waarheid ergens in het midden ligt. Ik las laatst wel dat de Schijf van Vijf verouderd is en dat ze hem willen aanpassen. Raar dat daar niets over gezegd werd.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_139190185
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:27 schreef _Dido_ het volgende:
Ik heb die aflevering net ook gezien en vond Midas maar kinderachtig :')
Verder denk ik dat de waarheid ergens in het midden ligt. Ik las laatst wel dat de Schijf van Vijf verouderd is en dat ze hem willen aanpassen. Raar dat daar niets over gezegd werd.
De schijf van vijf is een voorbeeld van achterhaalde info omtrent voeding: te weinig groenten/fruit, teveel koolhydraten, verbanning van verzadigde vetten etc. Het enige goed van de schijf van vijf is dat het gevarieerd eten promoot.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_139190296
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:27 schreef _Dido_ het volgende:
Ik heb die aflevering net ook gezien en vond Midas maar kinderachtig :')
Verder denk ik dat de waarheid ergens in het midden ligt. Ik las laatst wel dat de Schijf van Vijf verouderd is en dat ze hem willen aanpassen. Raar dat daar niets over gezegd werd.
ja, hij was kinderachtig toen hij dat glaasje tarwegras niet wilde proeven, dat was flauw :')
en soms was ie gewoon onbeschoft, maar het was wél weer grappig :D

:Y waarheid zal inderdaad wel ergens in het midden liggen en sommige dingen verschillen per
persoon natuurlijk...
pi_139190319
Vanavond een smoothie van 1 banaan, een halve zak Hollandse wokgroenten (AH), een paar porties (ingevroren) boerenkool, wat lijnzaad en water.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_139190385
quote:
14s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:43 schreef teknomist het volgende:
Vanavond een smoothie van 1 banaan, een halve zak Hollandse wokgroenten (AH), een paar porties (ingevroren) boerenkool, wat lijnzaad en water.
Wokgroenten, nog nooit aan gedacht :@ je weet natuurlijk nog niet of ie lekker was of is ie
al op?
pi_139190486
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ja, hij was kinderachtig toen hij dat glaasje tarwegras niet wilde proeven, dat was flauw :')
en soms was ie gewoon onbeschoft, maar het was wél weer grappig :D

:Y waarheid zal inderdaad wel ergens in het midden liggen en sommige dingen verschillen per
persoon natuurlijk...
Midas Dekkers is vaak een beetje gek en tegendraads maar hij heeft soms een punt, bijvoorbeeld als het gaat om sport. Voldoende lichaamsbeweging is gezond, maar men gaat soms te ver dat het ook niet echt gezond meer is: denk aan veel krachttraining en het lopen van marathons.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-je-dik-en-dom.dhtml
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_139190645
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:47 schreef teknomist het volgende:

[..]

Midas Dekkers is vaak een beetje gek en tegendraads maar hij heeft soms een punt, bijvoorbeeld als het gaat om sport. Voldoende lichaamsbeweging is gezond, maar men gaat soms te ver dat het ook niet echt gezond meer is: denk aan veel krachttraining en het lopen van marathons.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-je-dik-en-dom.dhtml
lijkt mij wel een leuk boek :D
pi_139190649
quote:
11s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Wokgroenten, nog nooit aan gedacht :@ je weet natuurlijk nog niet of ie lekker was of is ie
al op?
Gisteren de 1e 200 gram op met een banaan en een geschilde kiwi. Erg lekker! Die zakken zijn ideaal vooral de Europese varianten (Hollands/Provençaals); een gevarieerde mix van groenten zoals broccoli, wortels, tomaten, sperziebonen en bloemkool. Ook helemaal niet zo bitter i.t.t. een smoothie met alleen broccoli of bloemkool.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_139190771
quote:
7s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:50 schreef teknomist het volgende:

[..]

Gisteren de 1e 200 gram op met een banaan en een geschilde kiwi. Erg lekker! Die zakken zijn ideaal vooral de Europese varianten (Hollands/Provençaals); een gevarieerde mix van groenten zoals broccoli, wortels, tomaten, sperziebonen en bloemkool. Ook helemaal niet zo bitter i.t.t. een smoothie met alleen broccoli of bloemkool.
Goeie tip, ga ik maar eens proberen dan!
pi_139191033
Als vaste AH-bezoeker vind ik hun aanbod van (fruit) smoothies erg beperkt; ik denk dat ze een gat in de markt zou aanboren als ze ook groene smoothies zouden verkopen; of in ieder geval kant-en-klare pakketten met groenten zouden aanbieden voor het maken een groene smoothie.

Als er supermarkten bestaan die dit wel aanbieden dan hoor ik dit graag. Ik houd van groene smoothies maar ik ben te lui om het iedere avond te bereiden en de hele blender schoon te maken. :P

Bij mij om de hoek zit een vegetarische toko (Arq) die kant-en-klare groene smoothies verkoopt, maar die zijn dan gelijk EUR 8,50 voor een smoothie. :{
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_139191140
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 20:01 schreef teknomist het volgende:
Bij mij om de hoek zit een vegetarische toko (Arq) die kant-en-klare groene smoothies verkoopt, maar die zijn dan gelijk EUR 8,50 voor een smoothie.
Belachelijk :o
pi_139191186
Dat ga ik er dus écht niet voor betalen hoor, dan maak ik de blender wel effe schoon :')
pi_139191308
Het is wel goede shit hoor.

http://www.ilovearq.nl/wp(...)rq_menukaart_web.pdf

Maar idd, veel te duur.
Dan maak ik zelf liever ook de blender schoon. :')
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_139194811
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 20:07 schreef teknomist het volgende:
Het is wel goede shit hoor.

http://www.ilovearq.nl/wp(...)rq_menukaart_web.pdf

Maar idd, veel te duur.
Dan maak ik zelf liever ook de blender schoon. :')
nah... voor 8,50 euro kan ik deze ook wel voor je maken :D

quote:
Alkaline balans
Boerenkool, komkommer, spinazie, citroen, appel,
krootjes en peer
deze zou ik wel eens willen proberen trouwens ...

quote:
The Dutch Weedburger ¤ 12,00
De 100% plantaardige burger verrijkt
met zeewier op een algenbroodje,
met vegan mayonaise, tomaat en sla.
pi_139194962
Vegan mayo hoeft dan ook weer niet persé, maar goed is bij de prijs inbegrepen dus doe dan maar
  Moderator / Miss SHO woensdag 23 april 2014 @ 21:44:40 #295
22592 crew  Ole
pi_139195797
¤12,- :o
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_139195961
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:44 schreef Ole het volgende:
¤12,- :o
:D nah jah.. voor een keertje :+
  Moderator / Miss SHO woensdag 23 april 2014 @ 21:55:18 #297
22592 crew  Ole
pi_139196264
Als het dan maar wel heel lekker is.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_139197054
Ik had die aflevering ook gezien en vond Midas ook erg flauw.. :P

Weten jullie een lekkere combi met bleekselderij? Ik had een paar dagen geleden beetje geëxperimenteerd er mee, maar was toch niet echt een succes :P
Was met komkommer, gember, munt en een halve banaan. En dan water en beetje kokosmelk.
pi_139198139
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 12:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Was wel een geinige uitzending toch? :D Midas was écht boos volgens mij :')
Ja, ik vond het leuk om te zien! Midas Dekkers was duidelijk helemaal klaar met Kris Verburgh.

Ik heb trouwens het Voedselzandloper boek van Kris Verburgh en in grote lijnen bevat het zeker een goede boodschap hoor. Wel interessant leesvoer hoewel soms wat ingewikkeld. Vind dit soort boeken altijd wel boeiend.

Als je (bijna) geen brood eet (zoals ik) gaat het je pas opvallen wat een bizar grote rol brood blijkbaar heeft in bijna iedereens eetpatroon. Het wordt je ook zo ongeveer opgelegd dat je toch echt zoveel boterhammen per dag moet eten want anders kun je onmogelijk een gezond eetpatroon hebben! Ook dietisten komen altijd met van die eetschema's met als ontbijt brood, tussendoor brood, lunch brood en tussendoor weer brood. Brood, brood, brood. Blegh. Vast de invloed van het Voedingscentrum. :)
  donderdag 24 april 2014 @ 07:10:03 #300
401956 _Dido_
Remember me!
pi_139204313
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

nah... voor 8,50 euro kan ik deze ook wel voor je maken :D

[..]

deze zou ik wel eens willen proberen trouwens ...

[..]

Ik wil die weedburger ook een keer proberen :Y

Man, de allerlekkerste smoothie maak je toch met een halve ananas, een banaan en een halve zak spinazie (225 gram). Zit zo'n heerlijk zachte laag bovenop O+
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')