waarom het risico lopenquote:Op donderdag 13 februari 2014 14:51 schreef yennasek22 het volgende:
Hi allemaal,
Ik studeer op dit moment Rechten aan de universiteit in Leiden, zit nu in het tweede jaar en gaat helemaal super met de opleiding! Alleen 1 ding:
Ik houd echt van tattoo's! Ik vind ze mooi, sexy, stoer en veel mensen in mijn omgeving (familie) hebben ze.
Ik heb nog geen tatoo's zelf, maar wil er binnenkort 1 op mijn pols (een kleintje, bestaande uit 2 letters met grote betekenis, ongeveer 2 cm groot). Is dit aan te raden voor in mijn toekomstige werkveld? Ik ken verder GEEN kennissen/vrienden/familie in dit werkveld die WEL een tattoo hebben..
Wat denken jullie? Doen of niet doen?
Waarom zijn letters geen pluspunt?quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:01 schreef CafeRoker het volgende:
Het hangt mischien ook een beetje van het soort tattoo af, maar letters vind ik zeker geen pluspunt.
Ik wil hem aan de binnenkant van mijn linkerpols, en dan zó dat er eventueel een horloge overheen kan, zodat hij enigszins bedekt is. Nog steeds geen goeie?quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:00 schreef Panthera1984 het volgende:
Specifiek als advocaat of 'in de rechten' weet ik niet of er ongeschreven regels zijn, maar de meeste openbare functies vragen wel dat als je lichaamsversieringen hebt, deze afneembaar zijn (piercings) of bedekbaar. De pols is net zo'n plek waarover je kan twijfelen. Ik zou een andere plek overwegen als je de tattoo sowieso wil.
Dat is toch een prima plaats.quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:03 schreef yennasek22 het volgende:
[..]
Ik wil hem aan de binnenkant van mijn linkerpols, en dan zó dat er eventueel een horloge overheen kan, zodat hij enigszins bedekt is. Nog steeds geen goeie?
omdat het geen versiering is, maar.. Lettersquote:Op donderdag 13 februari 2014 15:03 schreef yennasek22 het volgende:
[..]
Waarom zijn letters geen pluspunt?
Ik vind ze nogal ordinair, meer dan een abstracte versiering.quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:03 schreef yennasek22 het volgende:
[..]
Waarom zijn letters geen pluspunt?
Ja, maar voor die 2 letters vind ik mijn pols nog wel de mooiste plek. Dus al zou ik een tattoo ergens anders plaatsen, dan blijft nog altijd het verlangen om die 2 letters (letters van mijn ouders) op mijn pols te zetten.quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:03 schreef trovey het volgende:
Andere, niet direct zichtbare, plek is geen optie?
Ik zou het persoonlijk niet doen op die plek, gewoon te zichtbaar en vaak niet gewenst bij het beroep wat je wilt gaan doen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:06 schreef yennasek22 het volgende:
[..]
Ja, maar voor die 2 letters vind ik mijn pols nog wel de mooiste plek. Dus al zou ik een tattoo ergens anders plaatsen, dan blijft nog altijd het verlangen om die 2 letters (letters van mijn ouders) op mijn pols te zetten.
Haha kwestie van smaakquote:Op donderdag 13 februari 2014 15:04 schreef Murdera het volgende:
[..]
omdat het geen versiering is, maar.. Letters
Ik vind een playboybunny of zo'n dolfijn juist ordi.quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:06 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ik vind ze nogal ordinair, meer dan een abstracte versiering.
Als ik eerlijk ben vind ik het ook niet heel erg emotioneel stabiel overkomen.. en dat is toch wel het beeld dat je wil uitstralen.
Tja, uiteindelijk gaat het niet om wat jij zelf vind maar om wat anderen vinden. Dat was tenminste waar je naar vroeg.quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:10 schreef yennasek22 het volgende:
[..]
Ik vind een playboybunny of zo'n dolfijn juist ordi.
letters of een dolfijn zijn de enige opties?quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:09 schreef yennasek22 het volgende:
[..]
Haha kwestie van smaak![]()
Nee, ik geef echt de voorkeur aan letters, een langer tekstje (maar dat dan ergens anders op mijn lichaam) of een tekentje mét betekenis.
Maar een lelijke dolfijn op mijn bovenarm of zo'n versiering net boven je kont.. Nee Dankje
Precies, iedereen heeft gewoon recht op een gelijke behandeling.quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:06 schreef bulldogking123 het volgende:
Met solliciteren heb je wel minder kans denk ik, ondanks dat mensen met tattoos minder kans hebben, vind ik dat echt niet kunnen. Wat nou als mensen met tattoos wel gewoon goed hun werkzaamheden kunnen uitvoeren?
Dat is leuk in de theorie maar de praktijk blijkt vaak er net naast te zitten.quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:13 schreef yennasek22 het volgende:
[..]
Precies, iedereen heeft gewoon recht op een gelijke behandeling.
Zomer en winter met lange mouwen?quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:14 schreef Luxuria het volgende:
Als je er iets overheen kunt doen waardoor het niet zichtbaar is lijkt het me geen probleem.
Ja, nouja ik vroeg eigenlijk naar wat jullie adviseren op het gebied van een kans hebben op een goede baan. Niet wat jullie persoonlijk van tattoo's vinden.quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:11 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Tja, uiteindelijk gaat het niet om wat jij zelf vind maar om wat anderen vinden. Dat was tenminste waar je naar vroeg.
Jij komt hier niet om meningen te horen, jij wil alleen maar horen dat je t vooral moet doen. Prima dat iedereen recht heeft op een gelijke behandeling, feit is dat het niet zo werkt.quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:13 schreef yennasek22 het volgende:
[..]
Want op je rug kan je er zelf tenminste altijd naar kijken.quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:16 schreef Thomas B. het volgende:
Daarom heb ik 'm op m'n rug gezet. Een tattoo neem je in de eerste plaats voor jezelf en niet om te showen. Natuurlijk houdt het geen enkel verband met hoe goed je bent in je werk, maar om gedoe te voorkomen zou ik het toch niet doen op zo'n zichtbare plek.
In de winter is het inderdaad geen probleem.quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:15 schreef trovey het volgende:
[..]
Zomer en winter met lange mouwen?
Precies.quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:17 schreef Murdera het volgende:
[..]
Want op je rug kan je er zelf tenminste altijd naar kijken.
Daar heb je een puntquote:Op donderdag 13 februari 2014 15:15 schreef trovey het volgende:
[..]
Zomer en winter met lange mouwen?
Voor mijn part tatoeëer je je van top tot teen, je vroeg hoe het in je toekomstige baan zou overkomen en volgens mij hebben de meeste mensen het daar ook over.quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:15 schreef yennasek22 het volgende:
[..]
Ja, nouja ik vroeg eigenlijk naar wat jullie adviseren op het gebied van een kans hebben op een goede baan. Niet wat jullie persoonlijk van tattoo's vinden.
En dan vragen krijgen waarom je toch steeds met een bandje om de pols loopt.quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:18 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Daar heb je een punt
Maar ik denk dat zoiets kleins op de pols best af te dekken is met een bandje o.i.d.
Tja maar zo werkt het niet.quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:13 schreef yennasek22 het volgende:
[..]
Ligt er maar aan hoe nieuwsgierig mensen zijn naar de "uitsteeksels" en zover ik mensen ken zijn ze (helaas) dat behoorlijk heftig.quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:17 schreef yennasek22 het volgende:
[..]
In de winter is het inderdaad geen probleem.
Een horloge of pleister? Je ziet dan nog wel wat kleine 'uitsteeksels', maar tis niet zo dat de tattoo echt in je gezicht wordt geduwd. EN ik wil hem niet op mijn rechter-, maar linkerpols. Ik ben rechtshandig.
Zal dat wat uitmaken denk je?
of je het moet doen, moet je vooral zelf weten... ik vind eigenlijk een hoop tattoeage's en zeker die op handen en onderarmen snel een beetje 'tokkie' overkomen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 14:51 schreef yennasek22 het volgende:
Ik wil het sowieso op mijn pols bij een bescheiden tattoo houden. Zo'n max. 2 cm, en niet al te dikke letters.quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
of je het moet doen, moet je vooral zelf weten... ik vind eigenlijk een hoop tattoeage's en zeker die op handen en onderarmen snel een beetje 'tokkie' overkomen.
zeker van die krulletters op onderarmen zijn de nieuwe aarsch-geweien.
Maar jij zult er mee moeten lopen en het is jouw beslissing, en je hebt het volste recht daarbij je niet zonder reden door mensen hun 'mening' te laten leiden.
De kans dat je daarom een baan geweigerd wordt is verder zeer laag; hooguit is iets dat qua 'indruk' kan meespelen als de potentiele werkgever sowieso al veel twijfels heeft om je aan te nemen.
maar verder is het allang niet meer zo dat werkgevers personeel met tattoeage's gelijk al gaan weigeren en hebben ook een hoop mensen deze (hooguit vaak wat meer verborgen).
Het kan zeker zin hebben goed af te wegen hoe 'zichtbaar' je het wel of niet wil hebben.
Nu is de advocatuur mocht je die kant op willen wel wat traditioneel. En daarnaast is de concurrentie voor afgestudeerde juristen fors.quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:22 schreef RM-rf het volgende:
De kans dat je daarom een baan geweigerd wordt is verder zeer laag; hooguit is iets dat qua 'indruk' kan meespelen als de potentiele werkgever sowieso al veel twijfels heeft om je aan te nemen.
maar verder is het allang niet meer zo dat werkgevers personeel met tattoeage's gelijk al gaan weigeren en hebben ook een hoop mensen deze (hooguit vaak wat meer verborgen).
Het kan zeker zin hebben goed af te wegen hoe 'zichtbaar' je het wel of niet wil hebben.
Nee ik wil niet de advocatuur in, maar richting het OM, die kant op. De concurrentie is op dit moment wel fors ja, daar heb je gelijk in..quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:32 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Nu is de advocatuur mocht je die kant op willen wel wat traditioneel. En daarnaast is de concurrentie voor afgestudeerde juristen fors.
quote:"Binnen de advocatuur is Weski een opvallende verschijning. Haar beeldmerk zijn haar donkere, met kool omrande ogen en de grote ringen aan haar vingers met een slang, een adelaar en een doodskop. Naar eigen zeggen is ze van kinds af aan gefascineerd door ogen en draagt ze de ringen vooral omdat ze die zelf mooi vindt en niet zozeer om de goth-uitstraling. Ze kleedt zich vooral in enigszins somber aandoende zwarte of donkerrode gewaden van fluweel, damast of zijde."
Dat zijn vooral cliche's.. 'de advocatuur' bestaat niet (bevat zeer veel verschilende deelgroepen en verschillende kantoren en ook ontzettend verschillende bedrijfsculturen) en altijd zijn er bepaalde bedrijven of personen die meer of minder conservatief zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:32 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Nu is de advocatuur mocht je die kant op willen wel wat traditioneel. En daarnaast is de concurrentie voor afgestudeerde juristen fors.
Les 1 in recht: Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee hele verschillende dingenquote:Op donderdag 13 februari 2014 15:13 schreef yennasek22 het volgende:
[..]
Nee klopt, dan spreek je van formeel recht. Maar ik had het natuurlijk over het materiëlequote:Op donderdag 13 februari 2014 16:29 schreef iFries het volgende:
[..]
Les 1 in recht: Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee hele verschillende dingen
Wat is het verschilquote:Op donderdag 13 februari 2014 17:41 schreef yennasek22 het volgende:
[..]
Nee klopt, dan spreek je van formeel recht. Maar ik had het natuurlijk over het materiële
Ik zie ook liever een chick met een tattoo dan de zeeheks uit de kleine zeemeermin.quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:46 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een tattoo zal dus ook niet zo'n punt meer zijn lijkt me.
Idd.quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:32 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat is absoluut niet waar. Natuurlijk zijn er juristen die absoluut niet in het voorbeeldplaatje passen, die zijn er altijd. Maar dat wil niet zeggen dat je kansen net zo hoog zijn als iemand die meer in het totaalplaatje van veel kantoren past.quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:46 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een tattoo zal dus ook niet zo'n punt meer zijn lijkt me.
haha baan bij de action, no thanksquote:Op donderdag 13 februari 2014 20:18 schreef wenfer2 het volgende:
Materie m.b.t. carrière perspectief TS:
LIF / De Action #82- sla de handen ineen voor tandpasta
Mijn advies: als je per se een tattoo wil, zet hem dan op een plek waar je hem absoluut niet kunt zien als je werkkleding draagt. En het liefst ook niet als je een galajurk aan hebt of zo maar dat is denk ik meer persoonlijk.quote:Op donderdag 13 februari 2014 21:06 schreef yennasek22 het volgende:
Dank jullie wel allemaal voor het goede en duidelijke advies!!!
Zal er inderdaad nog even over nadenken voordat ik een tattoo neem,
moet natuurlijk eerst zien af te studeren en aan een goede baan zien te komen.
Ja klopt, als ik afstudeer heb ik vrij weinig ervaring, mijn kansen liggen door de concurrentie sowieso al wat lager. Ben getint, een vrouw, dus als ik daar een tattoo bij neem maak ik het onnodig moeilijk voor mezelf.quote:Op donderdag 13 februari 2014 18:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is absoluut niet waar. Natuurlijk zijn er juristen die absoluut niet in het voorbeeldplaatje passen, die zijn er altijd. Maar dat wil niet zeggen dat je kansen net zo hoog zijn als iemand die meer in het totaalplaatje van veel kantoren past.
En onderschat niet hoe erg er op uiterlijk geselecteerd wordt. Het is aangetoond dat aantrekkelijke mensen meer verdienen en betere banen hebben dan 'normale' mensen, en het zal niet als een verrassing komen dat het overgrote deel blank is.
Conclusie? Maak het jezelf niet moeilijker dan het is.
Vond je het nooit vreemd dat hij op warme zomerdagen truien/lange mouwen droeg?quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:53 schreef Fripsel het volgende:
Ik heb op de middelbare school 3 jaar langs tekenles gehad van een man en kwam er pas achter dat die complete sleeves had toen we op buitenlande schoolreis gingen.
Genoeg leraren gehad vroeger die vonden dat ze er 'representatief' uit moeten, en zelfs met 30 graden nog in overhemd of zelfs pak lopen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:18 schreef Ludd het volgende:
[..]
Vond je het nooit vreemd dat hij op warme zomerdagen truien/lange mouwen droeg?
Leraren die in pak lopen? Dat heb ik nooit meegemaakt op de middelbare school. Wel leraren in overhemd, maar bij warm weer liepen die sowieso met opgestroopte mouwen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:55 schreef Take2 het volgende:
[..]
Genoeg leraren gehad vroeger die vonden dat ze er 'representatief' uit moeten, en zelfs met 30 graden nog in overhemd of zelfs pak lopen.
Ik vraag me altijd af hoe groot het bedrijf van de mensen is die dit soort comments posten en in welke sector ze zich bevinden.quote:Op donderdag 13 februari 2014 18:55 schreef wenfer2 het volgende:
Ik zal nooit paupers met tatoeages aannemen.
Inez Weskiquote:
hmm zal misschien per regio verschillen? ik zat op een gewone openbare daltonschoolquote:Op vrijdag 14 februari 2014 21:34 schreef Ludd het volgende:
[..]
Leraren die in pak lopen? Dat heb ik nooit meegemaakt op de middelbare school. Wel leraren in overhemd, maar bij warm weer liepen die sowieso met opgestroopte mouwen.
Als die 2 letters WP zijn, zou ik het niet doen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 14:51 schreef yennasek22 het volgende:
Ik heb nog geen tatoo's zelf, maar wil er binnenkort 1 op mijn pols (een kleintje, bestaande uit 2 letters met grote betekenis, ongeveer 2 cm groot). Is dit aan te raden voor in mijn toekomstige werkveld?
Nee wij hadden genoeg docenten die altijd lange mouwen aanhadden. Hij had dan vaak een longsleeve onder een t-shirt aan, maar er waren genoeg docenten die altijd een overhemd dragen, en zelfs een paar die altijd een pak aanhadden.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:18 schreef Ludd het volgende:
[..]
Vond je het nooit vreemd dat hij op warme zomerdagen truien/lange mouwen droeg?
Of altijd en overal bedekt houden, maar dit lijkt me toch best vervelendquote:Op donderdag 13 februari 2014 15:03 schreef trovey het volgende:
Andere, niet direct zichtbare, plek is geen optie?
Dit.quote:Op donderdag 13 februari 2014 21:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn advies: als je per se een tattoo wil, zet hem dan op een plek waar je hem absoluut niet kunt zien als je werkkleding draagt. En het liefst ook niet als je een galajurk aan hebt of zo maar dat is denk ik meer persoonlijk.
wat is dat dan?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:17 schreef thabit het volgende:
[..]
Als die 2 letters WP zijn, zou ik het niet doen.
Ik vind dit geen slim plan. Wat je er zelf ook van vindt, anderen denken er vaak anders over.quote:Op donderdag 13 februari 2014 14:51 schreef yennasek22 het volgende:
Hi allemaal,
Ik studeer op dit moment Rechten aan de universiteit in Leiden, zit nu in het tweede jaar en gaat helemaal super met de opleiding! Alleen 1 ding:
Ik houd echt van tattoo's! Ik vind ze mooi, sexy, stoer en veel mensen in mijn omgeving (familie) hebben ze.
Ik heb nog geen tatoo's zelf, maar wil er binnenkort 1 op mijn pols (een kleintje, bestaande uit 2 letters met grote betekenis, ongeveer 2 cm groot). Is dit aan te raden voor in mijn toekomstige werkveld? Ik ken verder GEEN kennissen/vrienden/familie in dit werkveld die WEL een tattoo hebben..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |