abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 maart 2014 @ 14:40:58 #201
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_137306318
Ik twijfel toch, het liefste haal ik me een automaat.

Zoek een stijlvol horloge, ben zelf aan het kijken naar modellen als de Tissot Le Locle:

Maar mag ook best een rechthoekig horloge zijn, liefst wel ongeveer deze kleurcombinatie.

Horloges die me erg aanspreken (maar allemaal natuurlijk ver boven mijn budget liggen):

Zoals jullie zien vind ik vooral klassiek uitziende horloges mooi, wil er het liefste ook een flinke tijd mee doen.

Die Armani met groene band vind ik eerlijk gezegd een van de mooiste, maar het voelt gewoon alsof ik teveel betaal voor een quartz horloge.

Buget is max. 400 euro, liefst daaronder aangezien ik ga studeren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Susteren op 02-03-2014 14:49:03 ]
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_137308122
3e horloge wat je laat zien is +- ¤160, koop je die toch? Tissot visodate is ook mooi en voldoet aan je eisen.

Verder laat je geen Armani horloge met groene band zien...
  zondag 2 maart 2014 @ 15:32:23 #203
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_137308556
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:20 schreef bezemsteeltaart het volgende:
3e horloge wat je laat zien is +- ¤160, koop je die toch? Tissot visodate is ook mooi en voldoet aan je eisen.

Verder laat je geen Armani horloge met groene band zien...
Ja echt? Wist ik helemaal niet!

Maar ben het volgende merk tegengekomen: www.larssonandjennings.com

Hun ontwerpen spreken me erg aan!

Kennen jullie dit merk? Ziet er prijs/kwaliteitsgewijs beter uit dan bv. zo'n Armani, saffier is immers wel een pré voor me.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
  zondag 2 maart 2014 @ 15:33:06 #204
165633 eriksd
The grand facade...
pi_137308591
Nooit van gehoord. Zou sowieso bij goudkleurig wegblijven, tenzij volledig van echt goud.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_137308796
quote:
99s.gif Op zondag 2 maart 2014 14:40 schreef Susteren het volgende:
Ik twijfel toch, het liefste haal ik me een automaat.

Zoek een stijlvol horloge, ben zelf aan het kijken naar modellen als de Tissot Le Locle:

[ afbeelding ]

Maar mag ook best een rechthoekig horloge zijn, liefst wel ongeveer deze kleurcombinatie.

Horloges die me erg aanspreken (maar allemaal natuurlijk ver boven mijn budget liggen):

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zoals jullie zien vind ik vooral klassiek uitziende horloges mooi, wil er het liefste ook een flinke tijd mee doen.

Die Armani met groene band vind ik eerlijk gezegd een van de mooiste, maar het voelt gewoon alsof ik teveel betaal voor een quartz horloge.

Buget is max. 400 euro, liefst daaronder aangezien ik ga studeren.
Het zijn wellicht wel allemaal wat 'ouderen' horloges. Dragen wat jij mooi vindt, maar kennelijk ben je nog best jong terwijl ik bij een aantal horloges toch een 65+ idee krijg.

De Le Locle vind ik een hele fraaie, ik twijfelde alleen of ik (27 jaar oud) wel met die romeinse cijfers moest gaan lopen. Zeer fraai horloge in zijn geheel, voor een automaat betaalbaar, alleen die cijfers...kitsch en oubollig of kan dat prima?

Overigens, heb je de Tissot tradition gezien? (T0636101603700) Weliswaar quartz, maar redelijk geprijsd en lijkt erg op het design dat je aanspreekt in je post hierboven. Voor +/- 135 euro heb je al een Tissot classic dream, met saffierglas en romeinse cijfers.
  zondag 2 maart 2014 @ 15:41:20 #206
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_137308954
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:37 schreef bear87 het volgende:

[..]

Het zijn wellicht wel allemaal wat 'ouderen' horloges. Dragen wat jij mooi vindt, maar kennelijk ben je nog best jong terwijl ik bij een aantal horloges toch een 65+ idee krijg.

De Le Locle vind ik een hele fraaie, ik twijfelde alleen of ik (27 jaar oud) wel met die romeinse cijfers moest gaan lopen. Zeer fraai horloge in zijn geheel, voor een automaat betaalbaar, alleen die cijfers...kitsch en oubollig of kan dat prima?
Vind zelf "ouwbollig" me vrij goed staan, ookal zeg ik het zelf. :P

Draag ook vrijwel altijd nette kleding, daar staat een ICE-watch nou eenmaal niet echt bij. :D
  zondag 2 maart 2014 @ 15:43:18 #207
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_137309030
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:33 schreef eriksd het volgende:
Nooit van gehoord. Zou sowieso bij goudkleurig wegblijven, tenzij volledig van echt goud.
Ik ook niet!

Waarom als ik vragen mag? Die 3e met gouden band wordt het sowieso niet, maar ging meer om het idee.

Heb tot nu toe 2 goudkleurige horloges gehad (erg kleine, niet opvallend) van Casio. Eigenlijk gekocht als "wegwerphorloges" voor feestjes etc, maar begon ze steeds meer te dragen aangezien het goudkleurige met wit en bruin lederen band erg mooi stond bij nette kleding.

Vandaar dat ik naar een wat beter horoge met deze kleuren op zoek ben. :)
pi_137309034
quote:
99s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:41 schreef Susteren het volgende:

[..]

Vind zelf "ouwbollig" me vrij goed staan, ookal zeg ik het zelf. :P

Draag ook vrijwel altijd nette kleding, daar staat een ICE-watch nou eenmaal niet echt bij. :D
Ice watch was ook niet helemaal wat ik bedoelde (moet ik ook niks van hebben ;) ), maar kijk bv eens naar die Tissot Tradition of de classic dream. Ook klassiek, maar wel wat tijd- en leeftijdslozer.
pi_137309131
Doet me denken aan de topics in PTA over het uitzoeken van een auto :')
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  zondag 2 maart 2014 @ 15:48:49 #210
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_137309293
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:45 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Doet me denken aan de topics in PTA over het uitzoeken van een auto :')
Nja m'n keuze is zo goed als gemaakt daarover. Ga voor een mooie Rover 75 aangezien een van de weinige Rover garages zowat op loopafstand is en ik het een prachtige automobiel vind.
  zondag 2 maart 2014 @ 15:49:18 #211
165633 eriksd
The grand facade...
pi_137309316
quote:
99s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:43 schreef Susteren het volgende:

[..]

Ik ook niet!

Waarom als ik vragen mag? Die 3e met gouden band wordt het sowieso niet, maar ging meer om het idee.

Heb tot nu toe 2 goudkleurige horloges gehad (erg kleine, niet opvallend) van Casio. Eigenlijk gekocht als "wegwerphorloges" voor feestjes etc, maar begon ze steeds meer te dragen aangezien het goudkleurige met wit en bruin lederen band erg mooi stond bij nette kleding.

Vandaar dat ik naar een wat beter horoge met deze kleuren op zoek ben. :)
Ik vind het vrij goedkoop eruit zien: gaat toch wat verkleuren en krassen. Daarnaast associeer ik het met oudere figuren. Last but not least zie je aan de drager dan weer of het echt goud is of niet, met als gevolg dat het in de gevallen waar dat evident niet geval is het helemaal een goedkope bedoening wordt. :P
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_137309417
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:49 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik vind het vrij goedkoop eruit zien: gaat toch wat verkleuren en krassen. Daarnaast associeer ik het met oudere figuren. Last but not least zie je aan de drager dan weer of het echt goud is of niet, met als gevolg dat het in de gevallen waar dat evident niet geval is het helemaal een goedkope bedoening wordt. :P
Dat dus. En dan zou ik dat nog willen onderverdelen in:

-een horloge dat dan ook daadwerkelijk niet duur is; prima dat het geen echt goud is!
-een horloge dat, zie bovenstaande voorbeelden, toch kennelijk rond de 400 euro kost; een gemiste kans!
  zondag 2 maart 2014 @ 16:02:20 #213
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_137310049
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:49 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ghehe ja ik snap wat je bedoeld, maar dat is met alle luxewaar wel het geval.

Bij de een staat een LV tas (wat ik overigens foeilelijk vind, maar dat terzijde) erg goed en stijlvol, bij de ander kamperig. Als je alleen maar grote logo's draagt staat zo'n tas gewoon niet (niks staat dan goed imho). Echter, draag je "eenvoudige" kwaliteitskleding zonder grote logo's, maar wat wel precies de juiste maat is en van goede stof is gemaakt staat zo'n tas ineens enorm stijlvol.

Zelfde gaat op voor horloges vind ik. Een Rolex (waar ik bij de meeste modellen geen fan van ben qua design) staat prachtig als je gewoon een goedzittend pak/hemd draagt, maar als je een hoody met baggy denim eronder aan hebt staat het gewoon enorm fout.

Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld het publiek dat Polo Ralph Lauren draagt en de mensen die Ralph Lauren kiezen.

Ralph Lauren for the poor:

De naar mijn mening mooie kleding van Ralph Lauren:

Bij de foto's is geen toelichting nodig denk ik zo. :P
pi_137310518
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:51 schreef bear87 het volgende:

[..]

Dat dus. En dan zou ik dat nog willen onderverdelen in:

-een horloge dat dan ook daadwerkelijk niet duur is; prima dat het geen echt goud is!
-een horloge dat, zie bovenstaande voorbeelden, toch kennelijk rond de 400 euro kost; een gemiste kans!
Hoezo is het bij een horloge van 400 euro een gemiste kans?
Een horloge van 400 euro zal echt niet helemaal van goud kunnen zijn, omdat het materiaal daarvoor gewoon te duur is.

Verder deel ik uiteraard de mening dat als iets van goud lijkt, het ook van goud hoort te zijn.

Omega en Breitling voldoen dus bijvoorbeeld ook niet met hun staalgouden modellen.
Om even terug te komen op die gemiste kans, Omega en Breitling voldoen daaraan.
pi_137310662
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:10 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Hoezo is het bij een horloge van 400 euro een gemiste kans?
Een horloge van 400 euro zal echt niet helemaal van goud kunnen zijn, omdat het materiaal daarvoor gewoon te duur is.

Verder deel ik uiteraard de mening dat als iets van goud lijkt, het ook van goud hoort te zijn.

Omega en Breitling voldoen dus bijvoorbeeld ook niet met hun staalgouden modellen.
Om even terug te komen op die gemiste kans, Omega en Breitling voldoen daaraan.
Ik bedoel dat op deze manier: 400 euro vind ik een beste som geld voor een horloge, dat maakt het in mijn ogen extra spijtig om het dan te besteden aan een goudkleurig, niet zijnde goud, horloge. Voor 150 euro oid zal het je een zorg zijn. Voor 400 euro ga ik het extra jammer vinden, ook al kan je voor dat geld nog altijd geen echt goud krijgen inderdaad. Maar voor 400 euro kun je zoveel leuks kopen en het is veel geld, vandaar. Maar dat is natuurlijk geen absolute regel, ieder z'n ding.
  zondag 2 maart 2014 @ 16:20:38 #216
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_137311060
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:13 schreef bear87 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat op deze manier: 400 euro vind ik een beste som geld voor een horloge, dat maakt het in mijn ogen extra spijtig om het dan te besteden aan een goudkleurig, niet zijnde goud, horloge. Voor 150 euro oid zal het je een zorg zijn. Voor 400 euro ga ik het extra jammer vinden, ook al kan je voor dat geld nog altijd geen echt goud krijgen inderdaad. Maar voor 400 euro kun je zoveel leuks kopen en het is veel geld, vandaar. Maar dat is natuurlijk geen absolute regel, ieder z'n ding.
Het is niet zo dat ik een goud horloge wil faken, maar vind de kleur bij de meeste kleding die ik draag mooier staan dan m'n staalkleurig horloge. Een "echt" gouden horloge is gewoon geen optie.
  zondag 2 maart 2014 @ 16:31:51 #217
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_137311691
Ik denk dat ik voor een Tissot ga, alleen is de vraag natuurlijk welke.

Classic Dream:
Ontwerp spreekt me erg aan, prijs is perfect (130 euro). Enige jammere is natuurlijk dat het een quartz is.

Le Locle:
Kleuren vind ik mooier, prijs is flink stuk duurder (390 euro) maar het is dan wel een automaat.

Jullie mening, wat zouden jullie kiezen? Beginnen met een goedkopere quartz en eventueel later een automaat aanschaffen of meteen voor de Le Locle gaan? :)
  zondag 2 maart 2014 @ 16:32:57 #218
165633 eriksd
The grand facade...
pi_137311735
Dan zou ik voor de LeLocle gaan, mooi horloge. Zelf dan in staal, maargoed, gelet op je voorkeur en je wensen lijkt mij dat het beste horloge voor de komende jaren.
Bis bis bis
pi_137312203
quote:
99s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:31 schreef Susteren het volgende:
Ik denk dat ik voor een Tissot ga, alleen is de vraag natuurlijk welke.

Classic Dream:
Ontwerp spreekt me erg aan, prijs is perfect (130 euro). Enige jammere is natuurlijk dat het een quartz is.
[ afbeelding ]

Le Locle:
Kleuren vind ik mooier, prijs is flink stuk duurder (390 euro) maar het is dan wel een automaat.
[ afbeelding ]

Jullie mening, wat zouden jullie kiezen? Beginnen met een goedkopere quartz en eventueel later een automaat aanschaffen of meteen voor de Le Locle gaan? :)
Lekker scheef om je zo druk te maken om de prijs terwijl je het wel over 'Ralph Lauren for the poor' hebt.
"Fear is only as deep as the mind allows."
  zondag 2 maart 2014 @ 16:43:58 #220
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_137312259

Wat een gast trouwens.

"Corporate masturbation!" *maakt rukkende gebaren*

Ik proestte het uit. _O-
  zondag 2 maart 2014 @ 16:44:49 #221
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_137312313
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:42 schreef Push. het volgende:

[..]

Lekker scheef om je zo druk te maken om de prijs terwijl je het wel over 'Ralph Lauren for the poor' hebt.
Het gaat niet om het geld, maar het publiek wat kleding met zo'n onmogelijk grote logo's draagt. Hoopte dat je dat wel begreep.
  zondag 2 maart 2014 @ 16:45:09 #222
165633 eriksd
The grand facade...
pi_137312335
quote:
99s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:43 schreef Susteren het volgende:

Wat een gast trouwens.

"Corporate masturbation!" *maakt rukkende gebaren*

Ik proestte het uit. _O-
Ah, Archie. Zoek die van de Fuck Off Look eens op :')

Edit: hebbes

Bis bis bis
pi_137312451
quote:
99s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:44 schreef Susteren het volgende:

[..]

Het gaat niet om het geld, maar het publiek wat kleding met zo'n onmogelijk grote logo's draagt. Hoopte dat je dat wel begreep.
Kan je beter gewoon smakelozen zeggen. Kapitaal en smaak hebben vrij weinig met elkaar te maken an sich.
"Fear is only as deep as the mind allows."
  zondag 2 maart 2014 @ 16:52:35 #224
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_137312671
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:47 schreef Push. het volgende:

[..]

Kan je beter gewoon smakelozen zeggen. Kapitaal en smaak hebben vrij weinig met elkaar te maken an sich.
Had ik wellicht inderdaad beter kunnen zeggen.
  zondag 2 maart 2014 @ 16:53:07 #225
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_137312697
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:45 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ah, Archie. Zoek die van de Fuck Off Look eens op :')

Edit: hebbes

Eens kijken. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')