nee hoezo?quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:22 schreef Limone het volgende:
Was ze gekrompen? Ze wordt lekker gemiddeld, zeg!
quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:28 schreef Limone het volgende:
Oh oeps, ik zag het lijntje naar beneden gaan. Getallen zijn nooit mijn sterkste punt geweest
Haha! Ik heb het zelf nog niet eensquote:Op donderdag 13 februari 2014 12:25 schreef GotC het volgende:
[..]
Suiker ik heb dat boek binnen, Easy Peasy. Leuk! Hun manier van doen en laten wb eten sluit aardig aan bij ons
quote:Op donderdag 13 februari 2014 13:29 schreef Sylver_ het volgende:
Ik doe even een egopost zonder bij te lezenMaar er is iets bizars aan de hand!
Nora slaapt nu al 2 uur en 45 minuten en still counting! Mijn kind dat al 6,5 maand normaalgesproken max 50 minuten slaapt per keer overdag![]()
Volgens mij is ze niet ziek. En ze heeft ook gewoon net als anders geslapen vannacht ... Ik weet niet wat me overkomt
Ook zo lang? Wat een raar gevoel geeft dat, hequote:Op donderdag 13 februari 2014 13:32 schreef pessie het volgende:
[..]Nathan sliep ook altijd 3 kwartier maar heel soms had hij een inhaal dag waarop hij opeens veel meer sliep.
Idd! Onze babyfoon heeft een 'talk' knop en ik heb die wel 20 keer ingedrukt om naar haar ademhaling te luisterenquote:Op donderdag 13 februari 2014 13:38 schreef .Sparkling. het volgende:
Sylver, hier ook vandaag! Beetje vreemd he? Ik ben aan de deur gaan luisteren en ga zo maar even kijken want ik vind dit best eng![]()
Ik vind het zeker leuk! Maar het gebaar voor melk is een beetje eh... hmmm, als je borstvoeding geeftquote:Op donderdag 13 februari 2014 13:38 schreef .Sparkling. het volgende:
Sylver, hier ook vandaag! Beetje vreemd he? Ik ben aan de deur gaan luisteren en ga zo maar even kijken want ik vind dit best eng![]()
Cwen, leuk he? Vind het nu nog lastig het precies op het goede moment te doen en moet er nog erg bij nadenken. Ik vind het gebaar voor melk trouwens erg leuk![]()
Heftig van je schildklier trouwens, succes met het verdere verloop van alles
Ik wel wou je zeggen?quote:Op donderdag 13 februari 2014 13:41 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ik vind het zeker leuk! Maar het gebaar voor melk is een beetje eh... hmmm, als je borstvoeding geeft. Ik ben toch verdorie geen koe?
Samsung eco bubblequote:Op donderdag 13 februari 2014 10:49 schreef Shandaly het volgende:
On the bright side: Ik mag/moet een nieuwe wasmachine uitzoeken!![]()
Iemand tips/trucs/dingen waar ik op moet letten? Hoop dat we snel een nieuwe geregeld krijgen, want de was hoopt zich natuurlijk al snel op...
Borstvoeding is een ander gebaar hequote:Op donderdag 13 februari 2014 13:41 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ik vind het zeker leuk! Maar het gebaar voor melk is een beetje eh... hmmm, als je borstvoeding geeft. Ik ben toch verdorie geen koe?
Sylver, wow!
Kan je nagaanquote:Op donderdag 13 februari 2014 13:13 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Haha! Ik heb het zelf nog niet eensMaar fijn dat ik nu weet dat het echt leuk is
Ja, dat is precies de tekst van bol.comquote:Op donderdag 13 februari 2014 14:27 schreef GotC het volgende:
[..]
Kan je nagaan![]()
Samenvatting van easy peasy? Ehm..deels recepten, deels uitleg over hun 'visie':
'Waarom is het beter om te beginnen met het geven van groente ipv fruit? Wat is het voordeel van een suikervrije start? Op wat voor manier stimuleer je de smaakontwikkeling? En hoe overleef je de twee is nee fase?'
'Gezond eten is meer dan koken. Het is begrijpen wat je kan doen en waarom. Easy peasy is naast rrn kookboek met meer dan 80 recepten dé houvast voor ouders van de allerkleinsten (0-4 jaar).'
Limone MILF!!
Het is de achterkant van het boek en ja ik heb het overgetyptquote:Op donderdag 13 februari 2014 14:31 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ja, dat is precies de tekst van bol.comMaar toch bedankt voor het overtypen!
(of copy pasten)
quote:Op donderdag 13 februari 2014 14:48 schreef GotC het volgende:
[..]
Het is de achterkant van het boek en ja ik heb het overgetypt!
Hihi, wat schattigquote:Op donderdag 13 februari 2014 14:47 schreef L-E het volgende:
Kan het ook andersom, dat mijn baby een gebaar maakt en ik dan kan leren wat hij bedoelt?
Sticker zit hele dagen a la Stevie Wonder zijn hoofd heen en weer te schudden. Soms als ik zijn naam noem, soms als ik hem zoen, ik ben zo benieuwd wat hij ermee wil zeggen.
J. doet dat ook de hele dag, sinds een paar dagen zelfs aan de borst met de tepel in haar mondquote:Op donderdag 13 februari 2014 14:47 schreef L-E het volgende:
Kan het ook andersom, dat mijn baby een gebaar maakt en ik dan kan leren wat hij bedoelt?
Sticker zit hele dagen a la Stevie Wonder zijn hoofd heen en weer te schudden. Soms als ik zijn naam noem, soms als ik hem zoen, ik ben zo benieuwd wat hij ermee wil zeggen.
Melk is volgens m'n boek hier 2 vuisten met de duim omhoog op borsthoogte en die op en neer bewegen - alsof je een koe melkt dusquote:Op donderdag 13 februari 2014 14:43 schreef bellelena het volgende:
Kyara, SPAM!![]()
Cursus babygebaren, dat wil ik ook! Ik ga snel googlen! Wat is het gebaar voor melk? Het gebaar van 'bad' (eigenlijk douche) weten we en doen we ook al heel lang! Nin weet het ook precies!
Ik wil eigenlijk alles weten over dat boek. Alles. Succes!quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:09 schreef GotC het volgende:
Maar ik wil er best wat meer over typen (remember: alles mobiel![]()
).
Ik ga straks wel even een boekverslag schrijven. Incl foto's.quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:30 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk alles weten over dat boek. Alles. Succes!
quote:Details
Documentaire - Vanavond start de nieuwe televisieserie Nederland van Alleman. Een serie over Nederland gepresenteerd door Art Rooijakkers. In acht afleveringen kijken wij met verwondering naar ‘de Nederlander’, hoe hij beweegt, kijkt, handelt, lacht, speelt, huilt, voelt, verdriet heeft en uitzinnig van vreugde is. Kortom hoe een Nederlander zich gedraagt van wieg tot graf. Startpunt in iedere aflevering is de film Alleman van Bert Haanstra uit 1963, de meest bekeken Nederlandse documentaire ooit. De film ging niet over bijzondere, opvallende personen maar juist over het leven van alledag van de gemiddelde Nederlander. Alleman dus.
Wat was anno 1963 belangrijk voor ons? Wat waren onze gewoontes? Hoe gingen we om met onze kinderen, wat was onze blik op de liefde en wat deden we in onze vrije tijd? Inmiddels is het een halve eeuw later en zijn we twee generaties verder. De tijd van toen lijkt een ander tijdperk, van oom agent en stoepjes schoonvegen, van een kuis volk en kerkgangers. De jeugd van toen heeft inmiddels kleinkinderen. In Nederland van Alleman zien we aan de hand van beelden van toen en nu opnieuw naar Nederland, anno 2014, door te kijken naar menselijk gedrag. Wat is er eigenlijk allemaal gebeurd in het dagelijks leven van de Nederlander de afgelopen 50 jaar? Zijn wij als Nederlanders echt zo radicaal veranderd? En hoe dan? Hoe zijn we zover gekomen? En wat is hetzelfde gebleven?
In acht afleveringen zien we het gedrag van Nederlanders voorbij komen verdeeld over acht thema’s: Kinderen, Wonen, Seks en Liefde, Vrije Tijd, Sport, Tradities en Gewoonten en Werk.
De eerste aflevering van Nederland van Alleman op donderdag 13 februari gaat over onze kinderen. In de tijd van Alleman in 1963 gingen kinderen gewoon mee met de stroom van het gezin. Tegenwoordig moeten kinderen al van alles en zijn er hoge verwachtingen vanuit de ouders. Kinderen groeien van jongs af aan op met heel veel keuze. Bewijzen we ze daarmee wel een dienst? De rol van de vader is in 50 jaar veranderd. Zijn simpele opdracht van vroeger - geld verdienen en zijn gezin beschermen tegen 'de buitenwereld' - is uitgebreid met een serie 'zachte' taken. Behalve stoer en solide moet hij nu ook lief en zorgzaam zijn.
In de tijd van Alleman, kwam de pil op de markt en daarna groeide het besef dat we konden kiezen hoeveel kinderen we wilden. De gezinnen werden snel kleiner. In de jaren ‘60 kreeg de Nederlandse vrouw gemiddeld 3 kinderen. Nu zijn het er nog maar 1,7 en worden we moeder rond ons dertigste jaar. Eerst de opleiding afmaken, een huis zoeken en een carrière opbouwen. Dan, als het leven goed op de rails staat, kunnen de kinderen komen. Nederland is wereldkampioen ‘uitgesteld ouderschap’. In geen land ter wereld krijgen vrouwen hun eerste kind zo laat.
Hey bedankt voor de tipquote:Op donderdag 13 februari 2014 11:56 schreef Suikertante het volgende:
Handig he dat drinken uit een rietje! F kan het inmiddels ook als de rietjesbeker nog maar half vol is. Eerst moest ik er wat lucht in blazen zodat het water hoog in het rietje zat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat leuk dat babygebaren. Ik ga me daar eens in verdiepen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen weer naar de wijk ben weer benieuwd naar de stats. Ti's in combinatie met een groepsbijeenkomst dus ben ook daar benieuwd naar
Ik heb gewoon de HEMA rietjesbeker maar soms kauwt hij inderdaad alleen op het rietje. De andere keer neemt hij een paar slokjesquote:Op donderdag 13 februari 2014 19:34 schreef Fieder het volgende:
[..]
Hey bedankt voor de tipiemand nog advies over de perfecte rietjesbeker? Difrax hoor ik goede verhalen over. Ik heb nu n goedkope van prenatal maar hij bijt alleen keihard op t rietje...
Cwen dat wist ik niet, dat je na een zwangerschap last kunt krijgen van je schildklier! Sterkte ermee
Spark bedankt voor de link, leuk!!
Ja, maar het klinkt wel als erg genoeg voor de ha. Ik zou even bellen!quote:Op vrijdag 14 februari 2014 08:05 schreef Spirit82 het volgende:
Even voor de zekerheid, onder ontstoken oog verstaan jullie ook dichtgeplakt met groene prut, gezwollen, oogwit is rood en oog traant de hele tijd en is de hele tijd samengeknepen?
Ik geloof dat een rietjesbeker juist beter is voor de mondmotoriek, maar het voordeel van een tuitbeker is dat ze hem moeten kantelen om er water uit te krijgen. Ik laat hem dus soms uit een beker drinken die ik vasthoud, daar doe hij vanzelf ook zijn handjes omheen. Binnenkort een keer een bekertje water geven als hij in bad zit, ik geloof wel dat hij het zo leert hoor zonder die tuitbekerquote:Op vrijdag 14 februari 2014 05:47 schreef Sylver_ het volgende:
Bij Nora hebben we ook gewoon het oog schoon gemaakt met water en een watje. Destijds wel een oogzalf gekregen van de huisarts, omdat we vlak voor het weekend zaten, maar uiteindelijk niet gebruikt. Ging vanzelf over na een dag of 3.
Wel belangrijk dat ze er geen last van heeft, dat ze niet het oogje dichtknijpt bijvoorbeeld. Dan zou ik wel even langs de huisarts gaan.
Is het om zelf te leren drinken belangrijk om een tuitbeker als tussenstap te hebben? Ik was eigenlijk van plan om alleen een rietjesbeker te gebruiken en daarnaast te leren drinken uit een gewone beker.
Tssk.. perfectionist!quote:Op donderdag 13 februari 2014 22:32 schreef Hilzillah het volgende:
De achtergrond is helaas nog niet zo mooi wit als ik zou willen... Dus nog even verder oefenen!
Wat een schatjes HillieEn idd een beste bult!
SPOILER: Lastig te fotograferen met zo'n wriemelwurmbabyOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:34 schreef Mineola het volgende:
Ja kan! Of fruit!
Zoveel mogelijk droog houden, insmeren met bepanthen of zinkzalf. Of sudo (ik wissel het altijd maar een beetje af dus ik weet niet wat precies werkt)
Gaat vanzelf weer over.
Die heb ik alquote:Op vrijdag 14 februari 2014 13:40 schreef laziness het volgende:
Hier kwam op die leeftijd het eczeem spontaan op om pas zes maanden later weer weg te gaan.
Als het aanhoudt kan je bij de apotheek vaseline lanette creme halen eventueel.
Daar kwam niks uit hoorquote:Op vrijdag 14 februari 2014 21:50 schreef Spirit82 het volgende:
LB, mag ik jouw borsten even lenen dan?
Oh sorry, niet goed gelezen.... lijkt me inderdaad wel heel naar... Sterkte!quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:26 schreef Spirit82 het volgende:
Maar de zalf moet IN haar oog... Niet erlangsWie dat bedacht heeft voor baby's...
Heel voorzichtig met het uiteinde van het tubetje langs het ooglid gaan. Soort van veegbeweging. Dan wel ff tubetje ontsmetten ivm kruisbesmettingquote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:26 schreef Spirit82 het volgende:
Maar de zalf moet IN haar oog... Niet erlangsWie dat bedacht heeft voor baby's...
Wat doe jij hier dan??quote:Op zaterdag 15 februari 2014 08:33 schreef GotC het volgende:
Aw![]()
Bizar he, hoe kleintjes soms iets kunnen doen zonder een kik te geven.
T. slaapt nog steeds![]()
Nu, doe het nu! Zal het aan niemand doorvertellen! En wijzig de datum op je camera voor het geval dat je het moet bewijzen!quote:Op zaterdag 15 februari 2014 09:00 schreef LadyBlack het volgende:
Wel potver![]()
Dan ben ik gisteren dus wéér vergeten om een vermaandfoto te maken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Drie?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 15:21 schreef laiveneertiekje het volgende:
En hilliebillie en Sylver, ik kreeg hier de laatste keer ook te horen dat kinderen van 6 maanden meestal naar 3 flessen gingen. Maar vanwege V. haar groei (6600 gram, 63,5 cm) mocht ik dat echt nog niet doen. Ik moest wel echt met fruithap en avondeten bezig.
En gelukkig vind ze het eten ook wel steeds interessanter, maar er gaan nog geen grote hoeveelheden in.
Ik stond ook raar te kijken. Maar ze wilden dan dat je de fles van rond 3 uur 's middags ging vervangen door diksap oid met een soepstengel/koekje/knabbel.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 20:20 schreef Sylver_ het volgende:
Wat een leuke foto's!
[..]
Drie?Ik was al blij dat onlangs de 5de fles er af was gevallen (nee, uiteraard niet die van de nacht. Stel je voor
)
Nog meer eet tips van LE. Die tiramisutaart is ook zo lekkerquote:Op zaterdag 15 februari 2014 21:04 schreef Cwen het volgende:
Hmmm... Twijfelachtig advies imho. Maar ik wil dan ook niet weten wat ze van die 10-12 keer bv per dag zouden vinden.
Mandy, fijn dat hij zich beter voelt!
LE, ik moet je nog bedanken voor je tip van de brownietaart van de Lidl! Hij is echt zooooo lekker - nou ja, was, want we hebben er al zo'n 4 op de afgelopen weken.
Ik ga mee hoor!quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:47 schreef Fieder het volgende:
Oh nog 2 weken en dan hoor ik hier niet meer![]()
![]()
Hier gaat T. ook altijd rond half 7 naar boven en na het ritueeltje, tanden poetsen etc. slaapt hij rond 7 uur.quote:Op zondag 16 februari 2014 09:23 schreef Sylver_ het volgende:
Awwwh, die foto van Femke![]()
Ah gelukkig, de bedtijden hier zijn dan niet zo raar![]()
Helaas heb ik geen slaapkopjeVaak is ze rond 5 uur al wakker, maar dat probeer ik altijd te rekken tot een uur of 6 (meestal wordt het half 6).
Wel raar hoor, met een papa en een mama die allebei geen ochtendmensen, maar echte avondmensen zijn! Ik had verwacht dat het net zoals bij LB zou zijn
Normaalgesproken moesten we altijd ergens tussen 5 en 6 opstaan omdat ze moet poepen en dat kan ze blijkbaar niet in bed![]()
![]()
Dan konden we half uur of een uur later weer naar bed en sliepen we nog even een uurtje (of als ik geluk had 1,5 uur). Maar dat lijkt sinds gisteren veranderd te zijn en wil ze nu echt langer opblijven. Gisteren wilde ze ook elke keer niet slapen, terwijl ze normaal altijd maar max 2 uur op kon blijven. Nu hadden we gisteren ineens maar 2 dutjes (en die zijn al nooit zo lang bij haar).
Photobucket app. Heel tevreden over.quote:Op zondag 16 februari 2014 11:29 schreef danic het volgende:
En dit was geheel ontopic want ik wil Rosalie showen
Bij Nora komt het ook weer omhoog, maar ze heeft er dankzij de Omeprazole niet zoveel last van (behalve dat ze dan een hele tijd aan het herkauwen is).quote:Op zondag 16 februari 2014 10:52 schreef Suusz het volgende:
Oja Sylver, hoe gaat water drinken trouwens bij Nora (ivm met (verborgen) reflux). T vind het erg lekker en interessant maar hij heeft er daarna wel last van omdat het makkelijker omhoog komt.. Ik vind het ook weer zowat om dit ook in te gaan dikken met jbpm .. Of iemand anders tips?
Tja, gewoon doorbikkelen en mijn wallen koesterenquote:Op zondag 16 februari 2014 21:03 schreef ikke_84 het volgende:
Sylver!! Zo lang nog aan de nacht fles??
voor jou!! Hoe doe je dat in combi met je werk?
Mats heeft ook nog 1 nachtfles, maar ik hoop dat die er toch echt heel snel af is want gebroken nachten zijn best killing!!
En ook nog eens zo vroeg opstaan omdat ze niet in bed kan poepen![]()
Wat sneu van die buikpijnnacht. Helaas heb ik geen advies voor je.
Ik herken het niet, maar meteen aanleren om het op de wc te doen, zou ik zeggen!quote:Herkent iemand het dat je kindje niet in de luier wil poepen? Mats jengelt net zo lang tot je zijn luier af doet en dan pas gaat hij poepenHij kan dat toch niet nu al vies vinden?? Hij is morgen pas 7 weken!!
Haha, das waar. Maar dat mag 's nachts ook, als ze dan maar gewoon verder gaat slapenquote:Op maandag 17 februari 2014 07:02 schreef ikke_84 het volgende:
Hilz wat goed van jullie kleine grote man!! Wat gaat dat snel zeg
Shandalyja je kijkt te veel misdaad series haha
kleintjes introductie schema....ff onthouden klinkt handig
Weet je hoe knap dat is dat je op je buik kan draaien sylvermaar pfff ik voel met je mee
![]()
Netjes hoor! Hier heeft het 5 maanden geduurd voordat we enigszins een ritme haddenquote:hier gaat t wel goed geloof ik. Tussen 6 en 7 de eerste fles en daarna 11,15,19,23 uur snachts komt hij dan rond 3 of 4 uur maar dan krijgt hij een klein flesje van +/- 90cc. Dat doen we in de hoop dat hij overdag meer gaat drinken en uiteindelijk die fles niet meer nodig zal hebben
Verder is t een heerlijk mannetje en begint nu geluidjes te maken waar hij dan zelf om moet lachen
En vooral investigation discovery!!!quote:Op maandag 17 februari 2014 07:43 schreef GotC het volgende:
Hilz, schattig is dat!![]()
ShandalyIk denk ook altijd zo. CSI/NCIS/Bones
Ja dat is 'm hoorquote:Op maandag 17 februari 2014 08:04 schreef Sylver_ het volgende:
Hilz, ik ben benieuwd naar zijn stats - succes bij het cb straks!
Ik kwam trouwens deze tegen toen ik zocht voedselintroductieschema Kleintjes, die bedoelde je toch pessie?
Wat een tof schema!! Vanaf 6mnd mag al best wel veel!quote:Op maandag 17 februari 2014 08:04 schreef Sylver_ het volgende:
Hilz, ik ben benieuwd naar zijn stats - succes bij het cb straks!
Ik kwam trouwens deze tegen toen ik zocht voedselintroductieschema Kleintjes, die bedoelde je toch pessie?
Helemaal niet leuk om met een knaaggevoel naar het cb te gaan. Ik heb er niet heel erg veel verstand van, maar het is toch niet zo heel erg dat hij iets minder hard groeit. Je hebt heul grote kindjes en niet zo heul grote kindjes denk ik altijd.quote:Op maandag 17 februari 2014 08:05 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
En vooral investigation discovery!!!
Hilz wat goed van S!!
Pfff hier moeten we zo naar het cb voor eerste prikjes maar ik ben zenuwachtiger voor het wegen aangezien hij 2 wkn geleden niet goed gegroeid was.
Heb het idee dat hij nu ook niet veel meer is aangekomen.Maar hij plast goed, is helder, meldt zich duidelijk voor voeding, ontdekt en verandert dus heel erg zorgen maak ik me ook niet. Maar ergrns knaagt t wel.
quote:Op maandag 17 februari 2014 08:55 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Wat een tof schema!! Vanaf 6mnd mag al best wel veel!![]()
Die Maisboogies hè... Die mogen toch ook?
quote:
Jumbo heeft ze niet standaard in het assortiment maar ze kunnen ze wel bestellen. Even navragen dus dan bestellen ze ze voor jequote:Op maandag 17 februari 2014 08:59 schreef Sylver_ het volgende:
Ik wil ook maisboogies voor Nora! Maar kan ze niet vinden hier in de buurt. Volgens de website heeft Jumbo ze ook, maar de 2 Jumbo's waar ik geweest ben niet![]()
Misschien toch maar eens omfietsen naar de C1000 (als die er nog zit).
Dat gaat ook niet overal goed helaas. Bij de eerste Jumbo keken ze me aan alsof ik Chinees sprak... en bij de tweede staat het al minstens 3 weken in bestelling, maar komt het blijkbaar maar niet binnen. Ik rij er flink voor om naar een C1000....quote:Op maandag 17 februari 2014 09:01 schreef Kyara het volgende:
[..]
Jumbo heeft ze niet standaard in het assortiment maar ze kunnen ze wel bestellen. Even navragen dus dan bestellen ze ze voor je
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Limone op 17-02-2014 11:44:01 ]
Jaaa die geluidjes en lachjesquote:Op maandag 17 februari 2014 07:39 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Haha, das waar. Maar dat mag 's nachts ook, als ze dan maar gewoon verder gaat slapen
[..]
Netjes hoor! Hier heeft het 5 maanden geduurd voordat we enigszins een ritme hadden
En zo leuk als ze ineens geluid gaan maken, he. En een baby's lach - er kan gewoon niks mooiers zijn!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Limone wat lekker dat je na dat feestje ook lekker heb kunnen slapen!! Ook wel een keer fijn als dat kanWas het een leuk feestje??
en nog even een spam met ons mooie mannetje
Wat vervelend dat het dan een stempel druk op allesquote:
quote:Op maandag 17 februari 2014 12:33 schreef ikke_84 het volgende:
en nog even een spam met ons mooie mannetje
Jumbo is zo fijn met dat soort dingenquote:Op maandag 17 februari 2014 09:01 schreef Kyara het volgende:
Jumbo heeft ze niet standaard in het assortiment maar ze kunnen ze wel bestellen. Even navragen dus dan bestellen ze ze voor je
quote:Op zondag 16 februari 2014 23:04 schreef Hilzillah het volgende:
MIJN KLEINE IENIEMIENIE BEEBIE KAN ZITTEN!!
Je moet nietsquote:Op maandag 17 februari 2014 13:43 schreef .Sparkling. het volgende:
Maar ja, ze zou al wel stukjes moeten eten toch?
quote:Op maandag 17 februari 2014 13:52 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Je moet nietsals jij denkt dat pureren de oplossing is dan pureer je!
![]()
Luister altijd naar je moedergevoel.
Nu SNEL! Je eigen verhaal typenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat is helemaal niet leuk nee.quote:Op maandag 17 februari 2014 15:06 schreef angelatje het volgende:
Hoiik ben hier alweer even niet geweest omdat ik even wat anders aan mijn hoofd had/heb
Waarschuwing: klaagpost
Ik moest vorige week langs mijn werk omdat ik komende woensdag weer ga beginnen en mijn bedrijfsleider wilde wat bespreken. Over het kolven dacht ik.
Maar nee ik word op een andere afdeling gezet. En dat is werk wat absoluut niks voor mij is. Echt vreselijk vind ik dat werk. Bij het andere filiaal waar ik werkte flikten ze dat ook en toen kon ik na een tijdje bij mijn huidige filiaal terecht. En nu ben ik boosze weten hoe verschrikkelijk ik het toen vond en nu doen ze dus precies hetzelfde...dus ik barstte in tranen uit natuurlijk.
Maar sinds dat gesprek heb ik hoofdpijn, buikpijn, pds is weer in zijn hevigste vorm terug en ik heb weer last van mijn bekkenbodem terwijl dat juist supergoed ging na mijn bevalling. Door alle stress verkramp ik alles waardoor ik weer terug bij af benverder kan ik alleen maar huilen en ik ben gewoon ZO BOOS!
Alles ging zo goed en ik was gelukkiger dan ooit en dan gebeurd er zoiets en donder je van je roze wolk...
Einde klaagpost
M wilde ook per se geen avondeten in stukjes. Geprakt ging een tijdje goed, maar daarna wilde hij het alleen gepureerd en vervolgens was dat ook niet goed genoeg en wilde hij alleen potjes. Zo rond een jaar was dat. Ik heb het allemaal laten begaan en hem gewoon gegeven wat hij wel at. Hij at inderdaad verder prima stukken fruit en rijstwafels en brood. Na een maand of twee, drie, was hij de Olvarit weer beu en wil hij alleen nog maar met de pot meeëten. Ik zou er verder niet de strijd over aan gaan, lekker gepureerd geven, eventueel elke avond wat stukjes van jouw bord aanbieden. De interesse komt vanzelf wel weer. Mijn cb maakte er geen punt van.quote:Op maandag 17 februari 2014 13:43 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik loop trouwens een beetje tegen het avondeten van E aan. Ze eet brood, fruit met stukjes, een banaan peuzelt ze zo op, koekjes, maisboogjes, het maakt allemaal niet uit. Maar avondeten moet ik echt pureren! Als ik het prak dan neemt ze twee hapjes en daarna weigert ze, zelfs als ik het dan alsnog pureer. Ik ben het een week of 2 aan blijven bieden maar ze bleef weigeren, nu heb ik het gisteren glad gepureerd en toen had ze ineens te weinig aan wat ik maakte.Als ik het eten prak of gewoon in stukken geef eet ze zo weinig dat ze niet gaat slapen zonder een fles en komt later op de avond dus voor nog een fles, mijn gevoel zegt dus dat ik het dan maar moet pureren en dat ze stukjes wel leert eten door brood en fruit. Maar ja, ze zou al wel stukjes moeten eten toch? De vorige keer op het CB zeiden ze al dat we haar avondeten nu echt niet meer moeten pureren en daar word ik toch een beetje onzeker van
![]()
Aan de andere kant ben ik ook blij dat er fatsoenlijk avondeten in gaat en dat ik het los moet laten. Ze eet in ieder geval, eerdere ervaringen hebben laten zien dat het ook heel anders kan.
Dus.. Wat wil ik hier eigenlijk mee? Misschien herkennen mensen het of kunnen jullie je mening er eens overheen laten gaan? God, die verrekte onzekerheid.
Nee de dames hier zijn heel fijn wel. Het was vooral een gevoel vs verstand dingetjequote:Op maandag 17 februari 2014 09:19 schreef flowerbox het volgende:
Mabawa, suc6 bij het cb straks. Laat je niet bang maken hoor, ik word altijd wat kriegel van die dames daar. Wat maakt een gram meer of minder nou uit. Niemand die later aan hem vraagt wat hij vroeger met zoveel maanden woog, toch?![]()
Nou dat dus! 9 van de 10 keer geloof ik daar ook in. Maar dan ineens komt er, midden in de nacht, die ene keer die me lekker onzeker maakt.quote:Op maandag 17 februari 2014 09:24 schreef L-E het volgende:
Mabawa, succes! Ik snap je gevoel, maar probeer te vertrouwen op je kindje. Hoe hij het maakt is veel belangrijker dan alle curves en statistieken.
SPOILER: curvesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik duim voor jequote:Op maandag 17 februari 2014 16:00 schreef Tally het volgende:
Nog geen baan maar kreeg net wel een mail van een geinteresseerde werkgever
Dat is een goed begin!quote:Op maandag 17 februari 2014 16:00 schreef Tally het volgende:
Nog geen baan maar kreeg net wel een mail van een geinteresseerde werkgever
Joeh, zal zo even reageren!quote:Op maandag 17 februari 2014 16:14 schreef danic het volgende:
Ff snel want op het werk, maar Skips, heb je mijn dm nog gezien?
Volgens de mevrouw van het CB een afspraak met meerdere moeders tegelijk. Een soort praatuurtje. Het is niet verplicht, en als je niet wil dan kan je een 'gewone' controleer afspraak krijgen. Ik had er ook nog nooit van gehoord.quote:
quote:Op maandag 17 februari 2014 16:24 schreef Mabawa. het volgende:
Ik zie je filmpje niet Skips!
Wat doet M. het goed zeg! Hahaha dat gefrustreerde als het kruipen niet lukt is zeer herkenbaar
Gezelligquote:Op maandag 17 februari 2014 17:41 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Volgens de mevrouw van het CB een afspraak met meerdere moeders tegelijk. Een soort praatuurtje. Het is niet verplicht, en als je niet wil dan kan je een 'gewone' controleer afspraak krijgen. Ik had er ook nog nooit van gehoord.
YOUTUBE?quote:Op maandag 17 februari 2014 17:42 schreef ProjSkippy het volgende:
Hmmm, geen idee waarom 'ie het niet doet. Iemand nog een beter idee waar ik hem online kan gooien zonder dat 'ie gelijk voor iedereen zichtbaar is?
Goeie vraag, ik wilde laatst ook een filmpje uploaden.quote:Op maandag 17 februari 2014 17:42 schreef ProjSkippy het volgende:
[..].
Hmmm, geen idee waarom 'ie het niet doet. Iemand nog een beter idee waar ik hem online kan gooien zonder dat 'ie gelijk voor iedereen zichtbaar is?
Ik zou ook gewoon de buggy-inzet gaan proberen Cwen. Wat Spirit zegt idd, ze moeten nog niet zelf kunnen zitten. De inzet kan heel plat worden gelegd, en ze liggen vast.quote:Op maandag 17 februari 2014 18:35 schreef Cwen het volgende:
Tally, wat goed!!Welke branche werk je?
Angela, dat klinkt echt naar... Kun je erachter komen of het tijdelijk is? Of waarom ze dit zo hebben besloten?
Hoe is het nu met jullie huis?
Limone, ik kon je spoiler niet meer lezen, maar. De bv is ook de reden dat Ellie nog niet is gaan logeren - met 10-12 keer drinken per dag vind ik dat kolfsgewijs niet zo handig...
Spark. Lekker pureren, zou ik zeggen, en soms wat grote stukken aanbieden? Zodat ze dat leert kennen als eten?
XM,voor Noor, klinkt pijnlijk!
Hilz, je beer.
Verder weet ik 't niet meer - heb wel gelachen om alle poepverhalen! Hier kent mevrouw geen schaamte.
Vraag: sinds een week is het Krijsen in de reiswieg. Als ze moe is valt ze wel in slaap, maar als ze echt wakker is dan is het continue krijsen. Na twee keer een half uur met een uit alle macht schreeuwende baby gewandeld te hebben is de lol er wel af...
Want wat is het nou: ze wil rechtop. Zodra je haar oppakt en draagt, of in de reiswieg laat zitten, is het wél leuk. Is dit nu het moment voor de buggyinzet? Is ze niet nog te jong daarvoor?
Hoe erg is het als ze pas om 9 uur slaapt? Is dan echt vervelend de dag erna?quote:Op maandag 17 februari 2014 20:13 schreef Spirit82 het volgende:
Mijn kind wil niet slapen. Ze kruipt haar hele ledikant door en ik hoor nu al 5 min het volgende:
"Dadadada... Pffrrrr..pfffrrr..pfffrrrr..haha! Dada.. Aahhaaaa jaaaa DAAAAA!! Awawawawa! Pfffrrrr" en tussendoor slaat ze met haar speen tegen de spijlen. Ik heb haar echt al 10x goed gelegd, ingestopt, ben met haar op bed gaan liggen... Heeft iemand een rubberen hamer voor meGisteren ging het precies zo en sliep ze pas om 9 uur
Ja. Ze is gewoon doodmoe. Ze slaapt altijd rond 7 uur. Vannacht hebben we ongeveer ieder uur een krijsend kind gehad, maar ze is evengoed om 6 uur wakker. Daarnaast is dit voor ons gewoon zwaar. We slapen snachts amper, werken overdag en zijn dan savonds ook alleen met haar bezigquote:Op maandag 17 februari 2014 20:15 schreef Cwen het volgende:
[..]
Hoe erg is het als ze pas om 9 uur slaapt? Is dan echt vervelend de dag erna?
Misschien zijn we hier erg makkelijk hoor, maar wakker is wakker en dan slaap je maar niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |