abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage donderdag 13 februari 2014 @ 08:28:54 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_136653443
Het topic over alles wat met sushi te maken heeft! Vraag hier wat je wilt weten, of geef je tips of ervaringen met je sushi experimenten.

Omdat je er al veel over sushi gepraat wordt, wat plaatjes om de smaakpapillen te kietelen:

Itadakimasu!

Vorige topic: CUL / Zelf sushi maken deel VI
pi_136653665
Ah tof een eigen thread, die ik nu pas opmerk. :)

Sushi maak ik minstens eens per maand. Tip voor verse goeie en vooral heerlijke zalm voor sashimi en nigiri: Hanos.
Raoul Duke: "Quick, like a bunny!"
----------------------------------------
pi_136653724
Ugh, hoe heet die sushi van zalm die bijna op een tonijn-achtige consistentie lijkt? Ik denk dat dat de meest gore sushi is die ik heb gehad toen ik in Tokyo was. :D

Als iemand weet hoe hij heet kan ik mezelf behoeden voor het weer per ongeluk eten van zo'n ding.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_136653949
Oh en Makro heeft goede verse gember (om in te maken, easy peasy) en rettich (daikon).

Rettich vind ik zelf een lekker tegenhanger voor steeds komkommer in sushi en neurtraliseert, net als de ingelegde gember, de smaak.

Japanse komkommersalade erbij is ook erg lekker en goed met stokjes te eten.

Ik heb weer zin in sushi. :)
pi_136654037
Morgen weer *O* voor valentijnsdag sushi maken.
pi_136654481
Topic maar even volgen.
Werk al een halfjaartje als sushi roller in een sushi rest. En wat het lekkerste is als je gefrituurde garnaal in je sushi stopt met avocado om het lekker fris te maken. Met wat Tobiko om je sushi kan het ook heerlijk smaken. :Y)
pi_136654684
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 09:38 schreef Karloklp het volgende:
Topic maar even volgen.
Werk al een halfjaartje als sushi roller in een sushi rest. En wat het lekkerste is als je gefrituurde garnaal in je sushi stopt met avocado om het lekker fris te maken. Met wat Tobiko om je sushi kan het ook heerlijk smaken. :Y)

Oeh tof! Meer tips please! :D
pi_136657089
Waar kun je die viskuit (tobiko) eigenlijk kopen? Ik vind het zelf erg lekker, al gruwden de anderen in mijn gezelschap ervan toen we een keer ergens sushi gingen eten :') In de supermarkt heb je wel van die nepkaviaar, maar dat lijkt me niet echt geschikt, veel te zout.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 13 februari 2014 @ 13:05:49 #9
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_136660946
In de diepvries van de toko.
  Redactie Frontpage donderdag 13 februari 2014 @ 13:30:34 #10
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_136661864
Heb onlangs het volgende gedaan, voor een verjaardag voor 50 euro vis gekocht, totaal opgesneden in reepjes, wat ik over had in porties van 5 reepjes ingevroren, 5 reepjes zalm en 5 reepjes tonijn en dat elke keer weer ontdooit , 5 reepjes zalm en 5 reepjes tonijn en daar kon ik weer 8 tot 10 rollen van maken en smaakte nog steeds vers. Wel uit de koelkast ondooien, had 1x het ontdooit in water en dat werd niet lekkerder
  vrijdag 14 februari 2014 @ 00:12:59 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_136689452
Zo. Nu 2 keer zelf gedaan, de zoektocht naar perfecte ingredienten gaat beginnen alleen ik woon in de UK dus ik kan niet zomaar op RobinOok d'r linkjes afgaan. Voor het gemak maar even bij waitrose binnen gestapt maar het kan veel beter.

Zijn er speciale trucjes voor binnenstebuiten of gaat dat gaandeweg vanzelf beter? Beide keren veel te los. Normaal draaien ging erg goed trouwens, viel me heel erg mee. En hoe in vredesnaam krijg je mooie zalm en tonijnstukjes die je bovenop die sushis zonder nori kunt leggen (naam is me even ontschoten, deze heb ik zelf nog niet gemaakt.
Resistance is futile.
pi_141451881
Het water loopt me in de mond bij het zien van de foto's!
Ik ben nu sinds een week verslaafd aan sushi (zelf maken). Ik had het wel eens ergens gegeten en een diepvries happie bij iemand gehad (jakkie!) maar whoah, ik ben verliefd O+
pi_141484024
Tip: de Jumbo (tenminste die aan de Biltstraat Utrecht) heeft nu gigantische rettich te koop voor 99 cent :)
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  dinsdag 24 juni 2014 @ 12:19:37 #14
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_141484832
Ik heb geinvesteerd in een Sushi Cube ... eens benieuwd of het echt werkt zoals in de promo aangegeven.

Maki roller heb ik ook en die werkt goed maar ben ondertussen behendig in het rollen met bamboe matjes dus de roller gebruik ik enkel als er bezoek komt en ik veel moet maken :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_141490388
Waar kun je die automatische roller [zeewier aan de buitenkant] kopen?
  Designer dinsdag 24 juni 2014 @ 16:22:20 #16
266257 crew  DeZwabber
dugga doo dugga dugga doo
pi_141493352
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 12:19 schreef HaerdenC het volgende:
Ik heb geinvesteerd in een Sushi Cube ... eens benieuwd of het echt werkt zoals in de promo aangegeven.

[ afbeelding ]

Maki roller heb ik ook en die werkt goed maar ben ondertussen behendig in het rollen met bamboe matjes dus de roller gebruik ik enkel als er bezoek komt en ik veel moet maken :)
Hmm, dus gewoon twee vormpjes die op elkaar passen en ruimte laten voor een kubus.

Kan niet veel mee fout gaan denk ik.

Persoonlijk was ik denk ik dan gegaan voor een oshizushi pers. Wat minder plastic, en wat authentieker, voor zover je daar waarde aan wilt gaan hechten :P

Toch eens een keertje halen.
🐙
pi_141493866
Hahaha ik zal m'n verstekbak uit de schuur halen :D

Heb net weer een rolletje gemaakt voor vanavond!
Gerookte zalm en komkommer. Ga morgen eens voor de inside out!
Gister surimi en avocado maar dat vond ik maar slap en niet zo smakelijk. Heb toch liever een bite van binnen!
  Designer dinsdag 24 juni 2014 @ 17:56:18 #18
266257 crew  DeZwabber
pi_141496488
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:37 schreef ChilllayD het volgende:
Hahaha ik zal m'n verstekbak uit de schuur halen :D

[ afbeelding ]

Heb net weer een rolletje gemaakt voor vanavond!
Gerookte zalm en komkommer. Ga morgen eens voor de inside out!
Gister surimi en avocado maar dat vond ik maar slap en niet zo smakelijk. Heb toch liever een bite van binnen!
Daar lijkt het wel op he _O-
🐙
  woensdag 25 juni 2014 @ 06:45:36 #19
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_141522311

Gisteren voor het eerst getest en heel erg goed bevonden! Je moet het wel beetje nat maken. Op de verpakking stond dat je het zonder suiker kon doen maar voor de zekerheid toch mijn rijst maar voorzien van 1 koffie lepel poedersuiker en 2 koffielepels rijstazijn.
  † In Memoriam † woensdag 25 juni 2014 @ 08:03:21 #20
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141522682
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:03 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Waar kun je die automatische roller [zeewier aan de buitenkant] kopen?
action verkoopt de perfect roll. bedoel je die?

(niet aanklikken, liedje blijft de hele dag hangen :( )
  Designer woensdag 25 juni 2014 @ 08:09:17 #21
266257 crew  DeZwabber
pi_141522741
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 08:03 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

action verkoopt de perfect roll. bedoel je die?

(niet aanklikken, liedje blijft de hele dag hangen :( )
Mijn god wat een foute reclame _O-

Maar hoe moeilijk is het nou werkelijk om gewoon een blaadje op te rollen met wat rijst er in. De hoeveelheid accesoires die er voor zijn uitgevonden doet denken dat het schier onmogelijk is. Ik wacht op de sushiroller met lasergeleiding.
🐙
  woensdag 25 juni 2014 @ 08:17:12 #22
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_141522817
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juni 2014 08:09 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Maar hoe moeilijk is het nou werkelijk om gewoon een blaadje op te rollen met wat rijst er in. De hoeveelheid accesoires die er voor zijn uitgevonden doet denken dat het schier onmogelijk is. Ik wacht op de sushiroller met lasergeleiding.
Ik heb er een paar getest en blijf bij mijn bamboe matje met een diepvrieszakje rond. Nu er zijn wel redenen op een mijn sushi rollertje uit te halen. Als er bezoek komt en ik wil allemaal perfect dezelfde makkies dan gebruik ik het rollertje omdat je dan echt alles op identiek dezelfde diameter hebt. Het grootste nadeel (en dat is bij veel keuken gerief) vind ik het extra werk aan afwas. Meeste van die dingen hebben onnoemelijk veel plaatsjes waar rijst en restjes tussen kunnen.

Dan nog even iets dat ik tegen kwam paar weken geleden betreffende je "laser" ... wel :) er is een bedrijf dat je nori bladen in patronen maakt door middel van laser. Daarmee kan je dit soort vette makkie rolletjes maken ;)

BTW ... hoe moeilijk kan pizza snijden zijn ...

† In Memoriam † woensdag 25 juni 2014 @ 08:24:30 #23
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141522878
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juni 2014 08:09 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

hoppa! zoiets?

woensdag 25 juni 2014 @ 08:45:07 #24
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_141523068
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 08:24 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

hoppa! zoiets?

GODDAMN ... Dat moet ik hebben! Zal wel TriljoenMiljoen kosten helaas
pi_141539367
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 06:45 schreef HaerdenC het volgende:
[ afbeelding ]

Gisteren voor het eerst getest en heel erg goed bevonden! Je moet het wel beetje nat maken. Op de verpakking stond dat je het zonder suiker kon doen maar voor de zekerheid toch mijn rijst maar voorzien van 1 koffie lepel poedersuiker en 2 koffielepels rijstazijn.
Ziet er wel leuk uit!
Maarrrrr........ wat veel rijst in die blokjes. Of nee, veel rijst en erin weinig :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')