abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 februari 2014 @ 20:30:46 #1
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_136640263

Waar ben ik nu weer beland?
Welkom in het centrale Pokémon topic op FOK!! Voor de release van Black & White kreeg elk deel zijn eigen topic, maar die liepen, zodra de game een paar maanden uit was, niet bijzonder goed meer. Hoeft ook niet, maar hopelijk krijgt de franchise op deze manier een impuls op het forum. Bovendien kun je hier ook terecht met vragen en opmerkingen over de vele andere games uit zowel de hoofdserie als alle spin-offs.

Hoewel ik denk dat iedereen wel weet waar Pokémon over gaat, toch even een korte uitleg, te beginnen met de geschiedenis.

De geschiedenis van Pokémon, dat is vast reuze interessant.
Dat is het zeker! Het begon allemaal met Pokémon Red, Green en Blue in Japan, waar ze in 1996-1997 verschenen op de Game Boy. De games werden een groot succes, niet alleen in het Aziatische land, maar ook in Noord-Amerika, Australië en Europa, waar Pokémon Red en Blue in 1998-1999 uitkwamen. Een jaar later verscheen ook nog Pokémon Yellow, dat gericht was op fans van de tekenfilmserie (animé). Deze vier games vormden uiteindelijk de eerste generatie, bestaande uit 151 Pokémon.

De tweede generatie zag in 2000-2001 het levenslicht, volledig in kleur op de GameBoy Color. Pokémon Gold en Silver, en uiteindelijk ook Pokémon Crystal, voegden een heel aantal nieuwe features toe aan de sterke fundering die gelegd was met de eerste generatie; features die we tien jaar later, ondertussen in de vijfde generatie, nog steeds tegenkomen. Naast 100 nieuwe pokémon werden bijvoorbeeld ook breeding, de dag/nacht cyclus en de optie om als meisje te spelen geďntroduceerd.

Hoewel de initiële hype rond Pokémon toen al weg was, verkochten de games uit de tweede generatie goed en werd er een derde generatie aangekondigd. Pokémon Ruby en Sapphire kwamen in 2002-2003 uit en voerden de speler weg van de twee provincies uit de eerste twee generaties (Kanto en Johto). Daarvoor in de plaats werd het eiland Hoenn geďntroduceerd, waar 135 nieuwe pokémon gevangen konden worden. Dit bracht het totaal aantal pokémon op 386. Deze games, die op de Game Boy Advance uitkwamen, konden echter niet ruilen met games uit de eerste twee generaties. Daardoor waren 184 van 251 originele pokémon niet beschikbaar in het spel, een tegenvaller in een franchise die als motto "Gotta catch 'em all!" heeft. Dit werd echter opgelost met de introductie van Pokémon FireRed en LeafGreen, remakes van de games waar het allemaal mee begon, vijf jaar eerder. Later kwam er ook nog Pokémon Emerald uit, een geüpgrade versie van Ruby en Sapphire, die onder andere de Battle Frontier met zich meebracht.

De vierde generatie begon in 2006-2007, met de release van Pokémon Diamond en Pearl, de eerste games uit de main serie die voor de Nintendo DS ontwikkeld werden. De graphics waren sterk verbeterd en voor het eerst kon men via het internet ruilen en vechten met mensen over de hele wereld. Er werden 107 nieuwe pokémon geďntroduceerd, waarmee het totaal op 493 uit kwam. Ondertussen werd er druk gespeculeerd over remakes van Gold en Silver, die in 2009-2010 uitkwamen als Pokémon HeartGold en SoulSilver. Tussendoor werd ook nog Platinum uitgebracht, een verbeterde versie van Diamond en Pearl.

Met de release van Pokémon Black en White, september 2010 in Japan en maart 2011 in de rest van de wereld, is de franchise aangekomen bij de vijfde generatie, die gezien kan worden als een "reboot"; een nieuw begin. De speler wordt meegenomen naar het compleet nieuwe Unova, een gebied gebaseerd op New York, waar hij/zij 156 nieuwe pokémon kan vangen. Pokémon uit de eerdere generaties worden pas later in de game beschikbaar, waarmee de game breekt met een lange traditie van bijvoorbeeld Geodudes en Zubats die in elke cave te vinden waren, in/op welke provincie/eiland de game ook plaatshad.

In 2012 zijn Black 2 en White 2 uitgekomen. Het speelt zich wederom af in Unova, maar wel 2 jaar dan Black en White. Er is dan ook behoorlijk wat veranderd in de regio. Dit keer kun je vanaf het begin Pokémon van alle generaties vangen.

Januari 2013 zijn X & Y, de eerste spellen van de 6e generatie aangekondigd. De spellen zijn uitgekomen in oktober 2013. Nieuw is ook dat deze spellen alleen speelbaar zijn op een Nintendo 3DS. Een ander nieuw onderdeel is de Pokémon Bank. Deze vervangt Poké Transfer en hiermee kun je veel Pokémon op internet opslaan - tegen een betaling van een paar euro per jaar.

De Pokémon franchise is na zestien jaar nog altijd zeer populair en er staan ongetwijfeld nieuwe games in de franchise gepland.

Allemaal leuk en aardig, maar ik heb nog nooit een Pokémon game gespeeld. Wat moet ik me erbij voorstellen?
Pokémon is een zogenaamde Role Playing Game waarin je als speler de rol aanneemt van een beginnende Pokémon trainer. Je krijgt aan het begin van het spel je eerste pokémon, een klein en kleurrijk monstertje, waarmee je vervolgens door de wereld trekt met als doel de beste Pokémon trainer allertijden te worden. Dat doel bereik je door onderweg pokémon te vangen en te trainen, andere trainers te verslaan en badges te verdienen bij Gym Leaders. Ook krijg je te maken met criminele organisaties, die pokémon willen gebruiken om hun snode plannen werkelijkheid te laten worden. Aan jou en je pokémon om hen tegen te houden en om je sterker te tonen dan alle andere trainers in de game. Alleen dan mag je jezelf de Champion noemen...

Dat is het verhaal, vertel ook eens wat over de gameplay.
Zoals gezegd gaat het erom dat je pokémon vangt en traint. Dit doe je door met andere pokémon te vechten in een soort opgeblazen vorm van rock-paper-scissors. Iedere pokémon heeft namelijk een bepaald type, zoals Fire, Grass of Water. Elke type heeft zijn eigen sterke en zwakke punten en het is aan jou als speler om die uit te buiten. Er zijn in totaal zeventien types in totaal, die veelal in combinaties voorkomen, waardoor je goed moet nadenken welke pokémon en welke aanvallen je gebruikt.

Er zijn echter nog duizend andere dingen om rekening mee te houden. Stats zijn erg belangrijk, zij geven aan op welk gebied je pokémon sterk is. Items spelen ook een cruciale rol, een potion kan het verschil maken tussen eeuwige glorie en bitter verlies. Dan zijn er ook nog weersomstandigheden, aandoeningen zoals verlamming en vergiftiging... teveel om op te noemen. Ik zou zeggen: gewoon spelen die game, dan leer je het vanzelf wel.

Ik las ook iets over spin-offs...
Klopt. Naast de games uit de zogenaamde "main franchise" zijn er ook een heel aantal spin-offs ontwikkeld. Ik ga ze niet allemaal opnoemen en beschrijven; dit zijn waarschijnlijk de bekendste op een rijtje:

- Pokémon Stadium en Pokémon Stadium 2. Games voor de Nintendo 64 console van Nintendo, waarmee de pokémon uit de handheld games in 3D op je televisie met elkaar konden vechten.
- Pokémon Pinball. Spreekt voor zich lijkt me. Later kwam er een vervolg uit onder de naam "Pokémon Pinball Ruby & Sapphire".
- Pokémon Snap. Een spel voor de Nintendo 64, waarin je als een jongen genaamd Todd Snap foto's moest maken van Pokémon. In 3D, dus cooler dan het klinkt. Écht.
- Pokémon Colosseum en Pokémon XD: Gale of Darkness. De opvolgers van Pokémon Stadium, uitgebracht op de GameCube. Beide games hadden, naast de (multiplayer)stadiongevechten ook een singleplayer mode, waarin je Pokémon op een speciale manier moest vangen in een land genaamd "Orre".
- Pokémon Mystery Dungeon: Red Rescue Team en Blue Rescue Team. Opvallend doordat je als speler in de huid van een daadwerkelijke pokémon kroop én dat de rode versie voor de Game Boy Advance ontwikkeld was en de blauwe versie voor de Nintendo DS. Later kwamen er nog eens drie vervolgen uit, deze allemaal enkel voor de Nintendo DS en gebaseerd op de vierde generatie, waar de originele games gebaseerd waren op de derde.
- Pokémon Ranger. In deze game, waar later nog eens twee vervolgen op uitkwamen, speel je een ranger, die met behulp van pokémon, maar zonder ze te vangen, de balans van de natuur bewaakt. Één van de leuke spin-offs volgens mij, al heb ik ze nog nooit zelf gespeeld.

Juist ja. Geef eens een aantal linkjes, het is me nog niet helemaal duidelijk allemaal.
Officiële sites:
- Nederland
- Noord-Amerika
- Japan

Fansites:
- Serebii Pokédex - Een database met daarin alle pokémon, de aanvallen die ze kunnen leren, de stats die ze hebben, locaties in de game... Erg handig als je snel iets op moet zoeken over een pokémon.
- Serebii Pokéarth - Een database ingedeeld op locatie. Alle routes, alle caves en alle steden staan erin, samen met de pokémon én de trainers die je op die locatie kunt vinden.
- Bulbapedia - Wikipedia... Pokémon style. Ik hoef denk ik niet uit te leggen dat je hier bakken vol info kunt vinden.

En om af te sluiten, de mascotte van dit alles:

D'aaaaaawwwww. O+

Game on!

Trading zone:
Gen 1

Gen 2

Gen 3

Gen 4

Gen 5

Friendcodes Pokémon X/Y
http://wiki.fok.nl/index.php/Pokemon

Wil je ook in deze lijst?
Voeg het toe aan de Wiki!
Noteer het als volgt: FC - FOK! username - Mii name - Ingame name

Friendsafari types en pokémons
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Regels van het chainen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Momenteel verbannen naar Ubers
Mega Kangaskhan
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
  woensdag 12 februari 2014 @ 20:32:02 #2
376125 CapnIzzy
pi_136640326
De helft van mijn team compleet nu. :+
pi_136640329
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:19 schreef SGYENZO het volgende:

[..]

Heb je nog de game zelf dan? Wil al een tijdje een originele Ruby/Sapphire voor m'n DS Lite _O_
Nee, alles verkocht of weggegeven destijds :(

Maar misschien maar weer bij deze spellen oppakken. Dat ken ik tenslotte. Al is Stadium/Colosseum ook wel nostalgie, mja, lastig op de PC :')
pi_136640468
Wat is jullie "dream-team"?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  woensdag 12 februari 2014 @ 20:37:57 #5
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_136640648
Geen nieuwe TT? -O-

Op smogon had ik al gekeken, maar daar hebben ze maar één set en die is specially defensive. Ik twijfel tussen gemixt en physically defensive.

Audino is idd niet zo goed, maar ik heb een shiny, dus het zou zonde zijn om daar niks mee te doen. Nu kan-ie alleen geen Wish leren, omdat dat een egg move is. ;(
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_136640790
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:34 schreef DoubleUU het volgende:
Lastig te zeggen :') Wat ik momenteel gebruik is Genesect als lead, Ferrothorn, Gengar, Garchomp, Togekiss en Rotom-W maar ik mis een spinner! De beste spinner is Excadrill, maar dan heb je drie steel-types en dan kun je Ferrothorn weer weghalen maar dan mis je weer een setupman enzovoort.

Mooi startpunt is Aegislash, Greninja en/of Talonflame samen met Rotom en van daaruit een beetje kijken wat je allemaal nodig hebt, denk ik
Ga weg
pi_136640835
Overigens ben ik echt verliefd geworden op Mega Charizard Y maar die zuigt zo hard zonder spin, ook al heb je roost op hem
Ga weg
pi_136640875
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:40 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Lastig te zeggen :') Wat ik momenteel gebruik is Genesect als lead, Ferrothorn, Gengar, Garchomp, Togekiss en Rotom-W maar ik mis een spinner! De beste spinner is Excadrill, maar dan heb je drie steel-types en dan kun je Ferrothorn weer weghalen maar dan mis je weer een setupman enzovoort.

Mooi startpunt is Aegislash, Greninja en/of Talonflame samen met Rotom en van daaruit een beetje kijken wat je allemaal nodig hebt, denk ik
Ik moet zeggen dat ik enkel pokemon ken uit de eerste 2 generaties...zodoende is mijn dream-team:
Venusaur
Charizard
Blastoise
Alakazam
Raichu
Mewtwo
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_136641368
lol hoe voeg je friends toe (voor friend safari, en waar vind ik mijn code ?)
pi_136641546
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:51 schreef Mr_Brownz het volgende:
lol hoe voeg je friends toe (voor friend safari, en waar vind ik mijn code ?)
Vanaf je Home, klik op de oranje smilie.
Als goed is zie je jezelf staan met je FC.

Om nieuwe vrienden toe te voegen klik je op Register Friend.
pi_136641721
Nice nice thanks blijkbaar is mijn code: 2766-9750-3283
Iemand zijn codes hier zodat ik kan kijken in wat safaries, en iemand welke mijne wilt bekijken?
pi_136651168
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:56 schreef Mr_Brownz het volgende:
Iemand zijn codes hier zodat ik kan kijken in wat safaries, en iemand welke mijne wilt bekijken?
Toegevoegd. :)

1418-7097-6280

[ Bericht 0% gewijzigd door Syntos op 13-02-2014 13:12:33 ]
pi_136651540
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 00:34 schreef Syntos het volgende:

[..]

Toegevoegt. :)

1418-7097-6280
Ik jou ook, zag dat je een flying safari hebt.
Swanna en spearow tegen gekomen :P

Enig idee wat ik heb ?
  donderdag 13 februari 2014 @ 01:59:00 #14
376125 CapnIzzy
pi_136652257
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:34 schreef DoubleUU het volgende:
Umbreon/Vaporeon
Aegislash
Aerodactyl
Charizard Y
Dragonite
Gliscor
pi_136655410
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 00:54 schreef Mr_Brownz het volgende:

[..]

Ik jou ook, zag dat je een flying safari hebt.
Swanna en spearow tegen gekomen :P

Enig idee wat ik heb ?
Een Bug safari met Beautifly en Ledyba. De derde kan ik niet zien.
pi_136656210
quote:
quote:

[..]

1418-7097-6280
Heb jullie allebei toegevoegd

0619-4341-5809
  donderdag 13 februari 2014 @ 13:12:07 #17
376125 CapnIzzy
pi_136661150
quote:

[..]

1418-7097-6280
quote:
Toegevoegd. Mijne is 3754-8098-9185
  donderdag 13 februari 2014 @ 13:12:49 #18
376125 CapnIzzy
pi_136661176
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:41 schreef Nikmans het volgende:
Overigens ben ik echt verliefd geworden op Mega Charizard Y maar die zuigt zo hard zonder spin, ook al heb je roost op hem
Wat wordt er bedoeld met spinner :') :?
  donderdag 13 februari 2014 @ 13:30:34 #19
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_136661865
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 13:12 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Wat wordt er bedoeld met spinner :') :?
Rapid spin om spikes/rocks/web/tspikes weg te werken
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_136664011
Charizard is dubbel weak tegen rock dus verliest 50% van zijn hp als ie inswitcht in stealth rocks
Ga weg
pi_136664046
quote:
9s.gif Op donderdag 13 februari 2014 14:34 schreef Nikmans het volgende:
Charizard is dubbel weak tegen rock dus verliest 50% van zijn hp als ie inswitcht in stealth rocks
Gebruiken als lead in sunteam
pi_136664086
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 14:35 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Gebruiken als lead in sunteam
Da's toch niet viable man zonder +3 beurten extra sun item :P
Ga weg
  donderdag 13 februari 2014 @ 15:53:11 #23
376125 CapnIzzy
pi_136667328
Iemand een 5iv addy dratini met ha/5 iv jolly aerodactyl pressure/rockhead/5iv adamant fletchling met ha? Heb nog een box vol.
pi_136674058
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:53 schreef CapnIzzy het volgende:
Iemand een 5iv addy dratini met ha/5 iv jolly aerodactyl pressure/rockhead/5iv adamant fletchling met ha? Heb nog een box vol.
Ik heb wel oren naar een aerodactyl en fletchling. Stonden ook nog op mijn lange lijstje te breeden Pokemon :P
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  donderdag 13 februari 2014 @ 18:49:45 #25
376125 CapnIzzy
pi_136674119
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:48 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Ik heb wel oren naar een aerodactyl en fletchling. Stonden ook nog op mijn lange lijstje te breeden Pokemon :P
Had ik jou al? Wat is je ign?
pi_136674185
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:49 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Had ik jou al? Wat is je ign?
Trainer naam is Rolf. Geen idee of ik jou al toegevoegd had. Mijn FC is iig 1118-1345-7723. Zal ff online komen.
  donderdag 13 februari 2014 @ 18:51:50 #27
376125 CapnIzzy
pi_136674202
O, Rolf _O_ Jij hebt mij toen die Honedge gegeven die alleen nog maar EV training nodig had. Zit nu in mijn team :*
pi_136674218
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:51 schreef CapnIzzy het volgende:
O, Rolf _O_ Jij hebt mij toen die Honedge gegeven die alleen nog maar EV training nodig had. Zit nu in mijn team :*
Hehe, tof. :D
  donderdag 13 februari 2014 @ 18:52:50 #29
376125 CapnIzzy
pi_136674245
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:52 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Hehe, tof. :D
Ook nog interesse in Gligar?
pi_136674265
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:52 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Ook nog interesse in Gligar?
Ja, zeker! Klere ding om tegen te knokken :P
Heb zelf niet veel meer over aan leftovers. Wat Litwick, Eevee, Fennekin, Snivy, Mawile, Mr mime, Honedge en Piplup.
  donderdag 13 februari 2014 @ 18:55:14 #31
376125 CapnIzzy
pi_136674344
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:53 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Ja, zeker! Klere ding om tegen te knokken :P
Heb zelf niet veel meer over aan leftovers. Wat Litwick, Eevee, Fennekin, Snivy, Mawile, Mr mime, Honedge en Piplup.
Snivy/Litwick zou wel tof zijn ;)
  donderdag 13 februari 2014 @ 18:56:51 #32
376125 CapnIzzy
pi_136674411
Laatst een shiny Chandelure weten te snipen voor een Reshiram

Kijk hoe sexy

pi_136674453
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:56 schreef CapnIzzy het volgende:
Laatst een shiny Chandelure weten te snipen voor een Reshiram
Das wel nice. Ik ga na mn nieuwe playthrough eerst Pokedex vol krijgen. Dan weer shiny hunten.
pi_136674498
Top! Dank. Dratini hek zelf al :)
  donderdag 13 februari 2014 @ 18:59:53 #35
376125 CapnIzzy
pi_136674522
Thanks
pi_136674575
Gisteren een timid, 31IV in HP, SpAtk en Sp.def, 23IV in defense, 9 IVspeed Xerneas gevangen. Ook wel een leuke.
pi_136674652
Hoe schaf je Pokebank aan als je die trail-versie hebt, zeg maar? :') Ik heb nu tegoed, maar ik vind geen knopje om te kunnen betalen :+
pi_136677029
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:03 schreef La-Vache-Qui-Rit het volgende:
Hoe schaf je Pokebank aan als je die trail-versie hebt, zeg maar? :') Ik heb nu tegoed, maar ik vind geen knopje om te kunnen betalen :+
Als goed is krijg je een melding om je subscription te verlengen als je nog maar 14 dagen gratis trial hebt.
  donderdag 13 februari 2014 @ 20:05:38 #39
380217 SGYENZO
Ik wil kaas. Nu.
pi_136677374
Legendaries ruilen voor Pokémon met andere kleurtjes

:')
"Does my thumb look Spanish?"
--Cat
  donderdag 13 februari 2014 @ 20:20:33 #40
376125 CapnIzzy
pi_136678041
Wuuut, zojuist met EV training een Shiny Nosepass gevangen en een shiny 6iv ditto geruild voor mijn shiny 6iv drapion :D

Ditto O+
pi_136678422
6IV Ditto is echt zo handig O+
  donderdag 13 februari 2014 @ 20:30:16 #42
376125 CapnIzzy
pi_136678461
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:29 schreef La-Vache-Qui-Rit het volgende:
6IV Ditto is echt zo handig O+
Ja was al lang op zoek, en ook gelijk shiny :*
  donderdag 13 februari 2014 @ 20:30:30 #43
380217 SGYENZO
Ik wil kaas. Nu.
pi_136678470
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:32 schreef Quasi-intellectueel het volgende:

[..]

Nee, alles verkocht of weggegeven destijds :(

Maar misschien maar weer bij deze spellen oppakken. Dat ken ik tenslotte. Al is Stadium/Colosseum ook wel nostalgie, mja, lastig op de PC :')
Aaah I see :s)
--Cat
  donderdag 13 februari 2014 @ 20:32:26 #44
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_136678562
Shiny's zijn geen donder meer waard thanks to Gen V(I)
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  donderdag 13 februari 2014 @ 20:33:41 #45
380217 SGYENZO
Ik wil kaas. Nu.
pi_136678630
quote:
9s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:32 schreef Faux. het volgende:
Shiny's zijn geen donder meer waard thanks to Gen V(I)
Waren ze dat ooit wel dan

een ander kleurtje, schei toch uit _O- :')
--Cat
pi_136680301
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:33 schreef SGYENZO het volgende:

[..]

Waren ze dat ooit wel dan

een ander kleurtje, schei toch uit _O- :')
Heb je shinies? Zo ja: ruilen? :P
  donderdag 13 februari 2014 @ 21:05:12 #47
380217 SGYENZO
Ik wil kaas. Nu.
pi_136680465
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 21:02 schreef La-Vache-Qui-Rit het volgende:

[..]

Heb je shinies? Zo ja: ruilen? :P
Hmmm kan wel alleen water shinies regelen _O-
--Cat
pi_136681217
Iedereen met een gen 5 game heeft eindeloze shinies, alleen jammer dat niemand toe durft te geven dat ze genned zijn :')
Ga weg
  donderdag 13 februari 2014 @ 21:29:59 #49
380217 SGYENZO
Ik wil kaas. Nu.
pi_136682003
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2014 21:17 schreef Nikmans het volgende:
Iedereen met een gen 5 game heeft eindeloze shinies, alleen jammer dat niemand toe durft te geven dat ze genned zijn :')
Durf met alle moed te zeggen dat mijn shinies in Black 2 en White 2 genned zijn

En nu

[ Bericht 0% gewijzigd door SGYENZO op 13-02-2014 22:16:59 ]
--Cat
pi_136682960
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 21:29 schreef SGYENZO het volgende:

[..]

Durf met alle moed te zeggen dat mijn shinies in Black 2 en White 2

En nu
Nu niks.
Ga weg
  donderdag 13 februari 2014 @ 22:17:29 #51
380217 SGYENZO
Ik wil kaas. Nu.
pi_136684835
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2014 21:44 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Nu niks.
Ok Niksman
--Cat
pi_136685328
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:17 schreef SGYENZO het volgende:

[..]

Ok Niksman
Battle?
Ga weg
  donderdag 13 februari 2014 @ 22:59:15 #53
380217 SGYENZO
Ik wil kaas. Nu.
pi_136686487
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:28 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Battle?
Ik kan nog niet OTL
DS nog afgepakt
--Cat
pi_136686977
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:59 schreef SGYENZO het volgende:

[..]

Ik kan nog niet OTL
DS nog afgepakt
Hoe lang?
Hier moet meer gebattled worden :(
Ga weg
  vrijdag 14 februari 2014 @ 02:40:24 #55
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_136691710
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:59 schreef SGYENZO het volgende:

[..]

Ik kan nog niet OTL
DS nog afgepakt
Wat heb je gedaan dan? :P

Ik ben van plan een paar walls te trainen, maar is dat niet ontzettend kut? Zo'n Pokémon is offensief vaak zwak en dan ben je toch afhankelijk van de Exp. Share?
pi_136691724
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 02:40 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Ik ben van plan een paar walls te trainen, maar is dat niet ontzettend kut? Zo'n Pokémon is offensief vaak zwak en dan ben je toch afhankelijk van de Exp. Share?
Gewoon twee rondjes Restaurant Le Wow en klaar
Ga weg
  vrijdag 14 februari 2014 @ 02:44:31 #57
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_136691729
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 02:43 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Gewoon twee rondjes Restaurant Le Wow en klaar
In White 2 bedoel ik.
pi_136691754
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 02:44 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

In White 2 bedoel ik.
Wie speelt dat nu nog
Ga weg
  vrijdag 14 februari 2014 @ 02:54:54 #59
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_136691761
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 02:52 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Wie speelt dat nu nog
Ik. 8-) XY vind ik veel minder leuk. En heel belangrijk: in White 2 heb ik Join Avenue waardoor ik mijn Pokémon tegen betaling volledig kan EV-trainen zonder ook maar één Pokémon te hoeven verslaan. :7 En ik kan ze altijd nog naar XY sturen.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 08:20:17 #60
380217 SGYENZO
Ik wil kaas. Nu.
pi_136692914
quote:
11s.gif Op donderdag 13 februari 2014 23:11 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Hoe lang?
Hier moet meer gebattled worden :(
T/m het weekend. :(
--Cat
  vrijdag 14 februari 2014 @ 08:21:35 #61
380217 SGYENZO
Ik wil kaas. Nu.
pi_136692922
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 02:40 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Iets niet voor school gemaakt. :{
--Cat
  vrijdag 14 februari 2014 @ 10:39:42 #62
376125 CapnIzzy
pi_136695898
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 02:54 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Ik. 8-) XY vind ik veel minder leuk. En heel belangrijk: in White 2 heb ik Join Avenue waardoor ik mijn Pokémon tegen betaling volledig kan EV-trainen zonder ook maar één Pokémon te hoeven verslaan. :7 En ik kan ze altijd nog naar XY sturen.
EV trainen in XY kost je ook maar 10 minuten.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 10:40:25 #63
376125 CapnIzzy
pi_136695920
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 08:21 schreef SGYENZO het volgende:

[..]

Foei o|O
  vrijdag 14 februari 2014 @ 11:49:40 #64
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_136698041
Gisteravond in een Friend Safari mijn aller eerste Shiny gevangen.... Een Audino!
  vrijdag 14 februari 2014 @ 11:50:44 #65
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_136698070
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 08:21 schreef SGYENZO het volgende:

[..]

En je weet zeker dat je moeder niet zelf aan het spelen is?
Dan kan je natuurlijk nog lang wachten . :)
  vrijdag 14 februari 2014 @ 13:01:35 #66
380217 SGYENZO
Ik wil kaas. Nu.
pi_136700168
OOOOOOOOP HEB M TERUG GODZIJDANK JEZUS

Kom maar op met die battles :)
--Cat
pi_136700545
Heeft iemand een Cacnea/Cacturne en/of een Eevee met Hidden Ability in de aanbieding?
pi_136700690
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 13:12 schreef Flightguy1986 het volgende:
Heeft iemand een Cacnea/Cacturne en/of een Eevee met Hidden Ability in de aanbieding?
Ik heb nog wel een Naive/Anticipation Eevee met 31/31/31/31/31/x.
Je kan hem zo krijgen.
pi_136702887
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 13:15 schreef Syntos het volgende:

[..]

Ik heb nog wel een Naive/Anticipation Eevee met 31/31/31/31/31/x.
Je kan hem zo krijgen.
Dat zou geweldig zijn, bedankt. Enige wat ik terug kan bieden zijn wat 3/4 IV mon die overgebleven zijn na breeding projects helaas
pi_136702921
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:23 schreef Flightguy1986 het volgende:

[..]

Dat zou geweldig zijn, bedankt. Enige wat ik terug kan bieden zijn wat 3/4 IV mon die overgebleven zijn na breeding projects helaas
Stuur maar wat je kan missen. ;)
Ik heb alleen vanavond pas weer tijd.

1418-7097-6280
pi_136703512
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:24 schreef Syntos het volgende:

[..]

Stuur maar wat je kan missen. ;)
Ik heb alleen vanavond pas weer tijd.

1418-7097-6280
Top, bedankt. Ik zal je even toevoegen, FC 3540-0055-5834

Stuur maar een DM ofzo als je online bent :)
pi_136709353
Bedankt Syntos :)
pi_136709506
Veel plezier er mee. :)
  vrijdag 14 februari 2014 @ 18:53:24 #74
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_136711342
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2014 21:17 schreef Nikmans het volgende:
Gewat?

quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:53 schreef CapnIzzy het volgende:
Ik zou wel graag een HA Dratini en een HA Fletchling willen. Ik heb alleen geen waardevolle Pokémon om te geven.
Edit: ik heb wel Pokémon met PokéRus.

[ Bericht 1% gewijzigd door Madame_Paon op 14-02-2014 21:54:09 ]
pi_136711850
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 18:53 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Gewat?

[..]

Ik zou wel graag een HA Dratini en een HA Fletchling willen. Ik heb alleen geen waardevolle Pokémon om te geven.
Genned, gennen, genereren. Duizend en één manieren om dat te doen :P Daarom heeft iedereen 6 IV shiny Ditto's enzo, plus die shit komt meestal gewoon door Pokébank heen (zolang de stats en moveset realistisch zijn) dus in XY zie je inmiddels ook mensen met teams vol shinies.
Ga weg
  vrijdag 14 februari 2014 @ 19:15:52 #76
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_136712073
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 19:08 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Genned, gennen, genereren. Duizend en één manieren om dat te doen :P Daarom heeft iedereen 6 IV shiny Ditto's enzo, plus die shit komt meestal gewoon door Pokébank heen (zolang de stats en moveset realistisch zijn) dus in XY zie je inmiddels ook mensen met teams vol shinies.
Oh, gehackt? Mijn 4 shinies in gen 5 zijn wel echt. :Y
pi_136712139
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 19:15 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Oh, gehackt? Mijn 4 shinies in gen 5 zijn wel echt. :Y
Yeah ^O^ Doodsimpel
En wmb de enige manier om een fatsoenlijke legend of event-mon te krijgen :')
Ga weg
  vrijdag 14 februari 2014 @ 19:20:02 #78
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_136712227
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 19:17 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Yeah ^O^ Doodsimpel
Op die manier een event-only Pokémon krijgen, dat moet gewoon kunnen. Als je zo'n event hebt gemist, kun je zo'n beest anders nooit meer krijgen.
pi_136712287
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 19:20 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Op die manier een event-only Pokémon krijgen, dat moet gewoon kunnen. Als je zo'n event hebt gemist, kun je zo'n beest anders nooit meer krijgen.
Ja precies, en een week resetten voor een fatsoenlijke Kyurem is ook weer zoiets, vind ik iig. Verder vind ik het leuker om gewoon te breeden dus whatever ^O^
Ga weg
  vrijdag 14 februari 2014 @ 20:22:05 #80
380217 SGYENZO
Ik wil kaas. Nu.
pi_136714538
Kut Moltres.
--Cat
pi_136714803
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 19:17 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Yeah ^O^ Doodsimpel
Tuurlijk niet. Gewoon even wachten. Ze delen regelmatig oude legendaries uit.
pi_136718073
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 19:08 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Dat laatste hoeft niet te betekenen dat ze gehackt zijn, zodra ik klaar ben met breeden heb ik ook een team vol met shinies :P
pi_136722380
Ben ook van plan om voor mijn living pokedex de event pokemon te krijgen. Zullen clones zijn maar dat maakt me weinig uit als ze precies zijn zoals ze toentertijd uitgegeven zijn met goede trainername, moves etc.

Zelf nu 5 shinies gehad in gen 6 allemaal echt (nog een 6e, mijn 6iv ditto maar das een clone en prolly gegenned). Die 5 zijn zonder die 6iv ditto gebreed.

Maar goed: de pokeleague is verslagen met mijn eeveelutions! Nu dus de living pokedex completen. Gaat wat worden.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 07:47:31 #84
376125 CapnIzzy
pi_136726782
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 18:53 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Gewat?

[..]

Edit: ik heb wel Pokémon met PokéRus.
Maakt niet uit, heb er toch te veel. Word dan zondagochtend/avond dat ik tijd heb.
pi_136730274
Iemand interesse in 5IV Grimer/Staryu/Chimchar/Honedge?
  zaterdag 15 februari 2014 @ 13:10:21 #86
380217 SGYENZO
Ik wil kaas. Nu.
pi_136733116
Poke Transporter via een 3G hotspot downloaden:

Tering lang _O-
--Cat
  zaterdag 15 februari 2014 @ 13:11:03 #87
380217 SGYENZO
Ik wil kaas. Nu.
pi_136733140
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 11:41 schreef La-Vache-Qui-Rit het volgende:
Iemand interesse in 5IV Grimer/Staryu/Chimchar/Honedge?
Chimchar graag! Wat zoek je?
--Cat
pi_136733412
Geen idee of het al eerder gepost is, maar je kan momenteel op Twitch met 14000 anderen Pokemon Red spelen.

http://www.twitch.tv/twitchplayspokemon
pi_136733549
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 13:11 schreef SGYENZO het volgende:

[..]

Chimchar graag! Wat zoek je?
Niks, geef maar iets :) Iron Fist of Blaze? Heb ik jou al in m'n friend list?
Edit: nee dus. Toegevoegd. Mijn FC is 1779-0174-6226
pi_136735186
Wow, een Tornadus en een shiny Feraligatr van Wondertrade _O_ Ook nog eens van dezelfde persoon gekregen :')
pi_136738273
Nog steeds geen enkele shiny :(

Wel mn manaphy piones ofzo laten breeden en wat oudere pokemons.

Rayquaza,suicune,entei,raikou wel compleet nu :)

Ik krijg pokeradar maar niet goed tot 6 chains leek het te lukken en dan Faal verkeerde patch
pi_136744231
Heb nu een miljoen in pokemon Y, kan je daar buiten clothes en accessories nog iets mee (moet nog enkele tms kopen bijv) ?
  zondag 16 februari 2014 @ 00:24:04 #93
380217 SGYENZO
Ik wil kaas. Nu.
pi_136758465
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 13:20 schreef La-Vache-Qui-Rit het volgende:

[..]

Niks, geef maar iets :) Iron Fist of Blaze? Heb ik jou al in m'n friend list?
Edit: nee dus. Toegevoegd. Mijn FC is 1779-0174-6226
Doe maar Iron Fist :) heb je ook toegevoegd!
--Cat
pi_136758499
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 18:16 schreef Mr_Brownz het volgende:
Heb nu een miljoen in pokemon Y, kan je daar buiten clothes en accessories nog iets mee (moet nog enkele tms kopen bijv) ?
Heeeeeel veel Calcium, Protein etc kopen om EV-training te versnellen :P
Ga weg
  zondag 16 februari 2014 @ 00:26:20 #95
380217 SGYENZO
Ik wil kaas. Nu.
pi_136758521
Pokemon Transporter hack check= FAIL.

Wilde een legit Zekrom overzetten: deed ie niet.
--Cat
  zondag 16 februari 2014 @ 02:16:32 #96
238711 Mr_Brownz
is niet bruin
pi_136760332
quote:
14s.gif Op zondag 16 februari 2014 00:25 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Heeeeeel veel Calcium, Protein etc kopen om EV-training te versnellen :P
Faaaaack daar had ik niet eens aan gedacht, thanks :D
  zondag 16 februari 2014 @ 09:10:42 #97
380217 SGYENZO
Ik wil kaas. Nu.
pi_136761868
Poke Transporter laat dus mijn legit Zekrom niet door, maar wel mijn nonlegits lvl 100 shiny Volcarona en lvl 100 shiny Emolga :?
--Cat
pi_136771636

Met commands in de chatbox wordt de pokemon game bestuurd. Jammer dat alleen 30.000 mensen dit nu doen =D
  zondag 16 februari 2014 @ 15:09:00 #99
100521 Krizzol
Whoaaah Ondertitel
pi_136771889
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 15:04 schreef Ooku het volgende:

Met commands in de chatbox wordt de pokemon game bestuurd. Jammer dat alleen 30.000 mensen dit nu doen =D
Ja haha dat viel mij dus ook al op. En het is megairritant om zo te volgen...
Whoaaah
pi_136772085
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 15:09 schreef Krizzol het volgende:

[..]

Ja haha dat viel mij dus ook al op. En het is megairritant om zo te volgen...
Na haast 90 uur spelen zitten ze haast aan het eind van de rock tunnel :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')