Als je idd in partjes van 10,- uitzet is het geen doen handmatig of in elk geval zou ik dat niet willen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 08:42 schreef BartNH het volgende:
I
De automatische investeringen via die filters zie ik steeds minder als ideaal. Misschien is het wel verstandig het automatische helemaal uit te zetten. Dat kan weer veel aandacht gaan kosten als je b.v. 50+ leningen uit hebt staan en dus maandelijks gaat herinvesteren. Ik speel nog ff verder met die 100 euro voor er eventueel meer geld in gaat.
Fundyd werkt met een Stichting Derdengelden dus je bent je geld mocht Fundyd failliet gaan zeker niet kwijt. Ook terugbetalingen zijn gescheiden van de operatie. [url=https://www.fundyd.nl/faq/cat=1#items]quote:Op zondag 23 februari 2014 20:10 schreef Sparafucile het volgende:
[..]
Fundyd: Ik begrijp dat je het bedrag bij het intekenen van de investering gelijk (via ideal) moet voldoen. De lening gaat pas in als de aanvraag volledig is volgeschreven. Dat vind ik wel een nadeel, want dat betekent rentederving over de inschrijvingsperiode van maximaal 90 dagen én risico mocht Fundyd failliet gaan (dan ben je dit geld vermoedelijk kwijt). Daar staat tegenover dat de kosten lager zijn dan bij Geldvoorelkaar (0,75% VS 0,9%).
Verder krijg je rente en aflossing per kwartaal volgens lineaire aflossing. Ik vind dat weer een voordeel ten opzicht van Geldvoorelkaar: aflossing vindt wat sneller plaats dan bij annuïteit en het is voor de meeste mensen eenvoudiger na te rekenen. Verder is er sprake van een bonus na afloop. Omdat deze pas na afloop wordt betaald is het effect beperkt.
Kijk ..leuk dat er steeds meer lieden ook zo zich van een sociale kant laten zien inzake het helpen van anderen op financieel gebied.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:08 schreef Tha_Duck het volgende:
Dat is nog wel het leukste, het gevoel dat je erbij hebt.
Ik heb bijvoorbeeld geld gestopt in René Professional (http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=3777). Na wat communicatie een sample pakket gekregen in Januari met zijn producten en van de week viel zijn eigen gemaakte thee op de mat als kado.
Heel vreemd, maar je voelt je toch een beetje trots. Zo ook op MonkeyTown, heb ik in de franchise geïnvesteerd en sinds kort is er 1 bij ons in de buurt. Toch tof als je daar dan loopt en beseft dat je het mede mogelijk hebt gemaakt.
Ja precies dat vind ik ook altijd!quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:08 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat is nog wel het leukste, het gevoel dat je erbij hebt.
Ik heb bijvoorbeeld geld gestopt in René Professional (http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=3777). Na wat communicatie een sample pakket gekregen in Januari met zijn producten en van de week viel zijn eigen gemaakte thee op de mat als kado.
Heel vreemd, maar je voelt je toch een beetje trots. Zo ook op MonkeyTown, heb ik in de franchise geïnvesteerd en sinds kort is er 1 bij ons in de buurt. Toch tof als je daar dan loopt en beseft dat je het mede mogelijk hebt gemaakt.
Zie je het of heb je het zojuist zelf gepubliceerd?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:20 schreef Newsaddict het volgende:
vanavond ook weer nieuw project zie ik: ****************
Bij Geldvoorelkaar is het ook een stichting derdengelden rekening!quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:12 schreef Newsaddict het volgende:
[..]
Fundyd werkt met een Stichting Derdengelden dus je bent je geld mocht Fundyd failliet gaan zeker niet kwijt. Ook terugbetalingen zijn gescheiden van de operatie. [url=https://www.fundyd.nl/faq/cat=1#items]
Bij geldvoorelkaar loopt wel alles door het bedrijf meen ik
Dit vermoedelijk, hoewel het vast ook wel door iemand anders geplaatst zal worden.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 22:59 schreef BartNH het volgende:
[..]
Zie je het of heb je het zojuist zelf gepubliceerd?
Dat zou idd geweldig zijn! Ik heb nu ook een paar projecten die al bijna twee jaar lopen en zou het erg handig vinden een verslag te krijgen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 22:07 schreef AQuila360 het volgende:
Wat ik me nu wel bedenk trouwens:
Het zou wel mooi zijn als je gewoon ook een jaarlijks verslag van een project zou krijgen hoeft niet eens heel uitgebreid maar stel dat je 5 jaar hebt gedaan dan hoor je eigenlijk nooit meer iets en heb je ook geen kennis van hoe het gaat ( je zou wel eventueel websites in de gaten kunnen houden dat wel)
Maar als ze bijvoorbeeld van prognose X uitgingen bij de aanvraag dan is het wel handig om te weten of ze een jaar later ook nog op koers liggen bijvoorbeeld.Dus gewoon even een korte update hoe en wat het verloopt en dat ze bijvoorbeeld aangeven dat de terugbetaling nog steeds geen probleem is.
Zal iemand geld niet overgemaakt hebben, en dan krijg je nieuwe schuldeisers en dus een nieuwe schuldbekentenisquote:Op woensdag 26 februari 2014 12:05 schreef leolinedance het volgende:
Waarom krijgen we een nieuwe schuldbekentenis van HIN Verzekeringen?
Inderdaad wel leuk maar aan de andere kant kan je nix met die info. De investering is niet verhandelbaar voor zover ik weet. Je gaat dan de lener verplichten tussentijds verantwoording te geven terwijl er geen enkele consequentie aan verbonden kan zijn. Als je echt geïnteresseerd bent zijn vrijwel alle leners wel via google terug te vinden natuurlijk. Een spontaan berichtje ten tijde van de laatste betaling zou ik wel heel leuk vinden.quote:Op woensdag 26 februari 2014 11:50 schreef mesaana het volgende:
[..]
Dat zou idd geweldig zijn! Ik heb nu ook een paar projecten die al bijna twee jaar lopen en zou het erg handig vinden een verslag te krijgen.
Een kleine update met verwacht u het komende jaar problemen met de terugbetaling ja/nee/misschien dan weet ik in elk geval al hoe en wat ook bij slecht nieuws wil ik dat wel graag weten. Al zullen ze slecht nieuw ook liever niet vertellen natuurlijk.quote:Op woensdag 26 februari 2014 12:12 schreef BartNH het volgende:
[..]
Inderdaad wel leuk maar aan de andere kant kan je nix met die info. De investering is niet verhandelbaar voor zover ik weet. Je gaat dan de lener verplichten tussentijds verantwoording te geven terwijl er geen enkele consequentie aan verbonden kan zijn. Als je echt geïnteresseerd bent zijn vrijwel alle leners wel via google terug te vinden natuurlijk. Een spontaan berichtje ten tijde van de laatste betaling zou ik wel heel leuk vinden.
Mijn 'oudste' lening loopt af in oktober 2014.
Ja, dat vind ik eigenlijk wel. Nu is het een beetje gissen naar de redenquote:Op woensdag 26 februari 2014 14:25 schreef BliepTuut het volgende:
Zou het van GvE uit niet een goed idee zijn als ze melden wát er dan veranderd is op het moment dat ze een nieuwe schuldbekentenis sturen? Nu is die email een beetje mystiek...
Vind ik dus ook. Heb hier best een aardig bedrag ingelegd.quote:Op woensdag 26 februari 2014 14:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik eigenlijk wel. Nu is het een beetje gissen naar de reden
Ik wilde je een pm sturen, maar omdat ik hier vrij nieuw ben mag dit nog niet omdat je eerst een minimum aantal berichten moet hebben neergezet hier. Wil je kijken of je mij een pm kan sturen, want ik ben wel benieuwd.quote:Op woensdag 12 februari 2014 23:27 schreef Sparafucile het volgende:
Voor mensen die wat serieuzer om willen gaan met het risico en het uitstaande vermogen heb ik een excel sheet beschikbaar. Als je deze ook wilt hebben stuur me dan even een PM.
De afhandeling duurt wel langer dan gemiddeld. Stroperig project bij elkaar. Hoop dat het geen voorbode is voor de rest van het verhaal.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:34 schreef Blik het volgende:
Was me even ontschoten dat ik ook nog in Monkey Town had geïnvesteerd, vandaag het overschrijvingsverzoek gekregen en overgeschreven.
Ik had er gister ineens 5 dat is tof ja, ik heb wel bijna alle betalingen in de 2de helft van de maand.quote:Op donderdag 27 februari 2014 17:22 schreef leolinedance het volgende:
Vandaag in één keer 7 betalingen binnen. Dat gaat wel lekker zo
Tsja..quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:27 schreef k_man het volgende:
Op GvE is net een nieuwe investeringsmogelijkheid verschenen. Classificatie 1 / AA. Looptijd 4 jaar tegen 8%.
Ik schat in dat ie binnen een uur vol zit.
Kan aan mij liggen, maar dat 'beperken van de priveopnames' kan net zo goed een slecht teken zijn toch?quote:Noot van Geldvoorelkaar.nl:
Arend Beveiliging wordt ingedeeld in risicoklasse 1 omdat zij de priveopnames uit de v.o.f. de afgelopen twee jaar met opzet tot het uiterste beperken. Dat levert niet alleen winst en cashflow op, maar vooral de mogelijkheid om het oplopende debiteurensaldo, voortkomend uit de omzetgroei, zonder extra financiering te kunnen opvangen. Deze strategie wordt begeleid door de accountant.
6-feb ¤ 1,93quote:Op vrijdag 28 februari 2014 13:16 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik had er gister ineens 5 dat is tof ja, ik heb wel bijna alle betalingen in de 2de helft van de maand.
Krijg nu wel eindelijk elke maand een hoop binnen dan loopt het allemaal lekker snel door.
Nu al! Net te laat, had die ook nog wel willen doenquote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:27 schreef k_man het volgende:
Op GvE is net een nieuwe investeringsmogelijkheid verschenen. Classificatie 1 / AA. Looptijd 4 jaar tegen 8%.
Ik schat in dat ie binnen een uur vol zit.
Maar dan heb je er ook wel rond de 7k inzitten als ik jouw bedrag zo bekijk, correct?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
6-feb ¤ 1,93
6-feb ¤ 35,15
6-feb ¤ 4,03
6-feb ¤ 4,03
11-feb ¤ 36,76
12-feb ¤ 18,81
12-feb ¤ 2,23
14-feb ¤ 3,85
14-feb ¤ 5,79
20-feb ¤ 6,07
20-feb ¤ 4,03
20-feb ¤ 6,16
20-feb ¤ 4,21
20-feb ¤ 4,03
21-feb ¤ 11,10
27-feb ¤ 2,32
27-feb ¤ 2,23
27-feb ¤ 2,22
27-feb ¤ 14,70
27-feb ¤ 4,03
27-feb ¤ 3,85
Totaal ¤ 177,53
Heb het eens bekeken van deze maand, wat een variatie qua boekingsdatum en bedragen![]()
Komende maand komen er nog 3 bij (MonkeyTown, HIN en Quickboats) en dan is het effe genoeg geweest.
Volgens mij wel zo iets ja.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:57 schreef Blik het volgende:
[..]
Maar dan heb je er ook wel rond de 7k inzitten als ik jouw bedrag zo bekijk, correct?
Ik zit op iets minder dan de helft momenteel, krijg nu rond de 80 euro per maand terug. Vind het nu ook wel mooi geweest eventjes, ga nu even focussen op vrij besteedbaar spaargeld verhogen.quote:
Vaag.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 15:03 schreef Spaardertje het volgende:
Heb vanochtend contact gehad met de belastingdienst en je hoeft uitgeleend geld via crowdfunding niet op te geven werd mij verteld..
Klopt niet!quote:Op zaterdag 1 maart 2014 15:03 schreef Spaardertje het volgende:
Heb vanochtend contact gehad met de belastingdienst en je hoeft uitgeleend geld via crowdfunding niet op te geven werd mij verteld..
Minus die 512 euro kennelijk.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 15:27 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Klopt niet!
Tenminste misschien zei je ik heb minder dan 21k totaal dus dan hoef ik nix te doen? Maar het is gewoon box 3 vermogen net als je spaargeld, aandelen, obligaties en contant geld boven een bepaald bedrag.
Dan wordt het waarschijnlijk toch opgeven dat spul.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 15:41 schreef Spaardertje het volgende:
Wat vaag want ik heb het gevraagd en heb zo'n 750 euro in projecten zitten. Ook heb ik meer spaargeld dan die 21000 euro.
Lijkt me ook eerder het geval.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:15 schreef Kirov het volgende:
Hij valt hieronder http://www.belastingdiens(...)wijzen_en_dergelijke dacht ik.
Nee maar crowdfunding apart noemen zal ook niet perse hoeven en het is ook nog niet zo oud, maar het moet gewoon vallen in box 3 net als je spaargeld, aandelen en obligaties enzulks.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoezo? Waaronder dan precies? Er is toch helemaal geen sprake van aandelen of obligaties?
Het zal vast in box 3 horen, maar het lijkt me meer te passen onder die 'overige vorderingen'. Pak je dus leuk die vrijstelling mee.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:29 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Nee maar crowdfunding apart noemen zal ook niet perse hoeven en het is ook nog niet zo oud, maar het moet gewoon vallen in box 3 net als je spaargeld, aandelen en obligaties enzulks.
Ik zou het niet weten eigenlijk dat lijkt meer om contant + tegoedbonnen en een tientje dat je aan een vriend leent te gaanquote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:15 schreef k_man het volgende:
[..]
Het zal vast in box 3 horen, maar het lijkt me meer te passen onder die 'overige vorderingen'. Pak je dus leuk die vrijstelling mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |