abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136619735
Zwangerschap & geboorte

2014

07 februari: WupWup (meisje)
09 februari: RunForrestRun (meisje)
***16 februari: Burdie & WebSpider***
19 februari: nummer_zoveel (jongetje)
20 februari: Gateway (papa)

05 maart: klaprooss (jongetje)
17 maart: Kimpossible (meisje)
18 maart: _NIKKI_ (tweeling, 2 jommetjes)
18 maart: Dot. (jongen)
25 maart: Theeleuter (jongen)
26 maart: Rijstebuiltje

04 april: Bolletje (jongen)
05 april: Mevr_Mus (jongetje)
06 april: Babbel1
07 april: Butterflower (meisje)
08 april: Aisly
11 april: Musique (meisjestweeling)
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
12 mei: Ikina (jongen)
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje (meisje)
08 juni: Kwisted (jongen)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongetje)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsell
16 augustus: gewoonmezelf87
17 augustus: geppie
22 augustus: rebel-angel
27 augustus: Dyre
30 augustus: Mangostine

18 september: Vlindur
25 september: Tante_Soesa

2 oktober: Spees_Eend
5 oktober: IsabellaMariaAnna
9 oktober: Skittles
10 oktober: DagenNachtdromer
16 oktober: Loj
16 oktober: kwakz0r
20 oktober: Fee-nix
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Vlinder op 12-02-2014 19:54:20 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_136619780
Wij gaan nu naar een ander kraambureau. Ben over beide vrouwen van vorige keren niet zo te spreken, dus hoop dat we nu iemand krijgen die het wel snapt en van aanpakken weet.
(Dus niet 180x vraagt of ze nog wat kan doen maar gewoon wat gaat doen }:| )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_136619835
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 11:18 schreef Burdie het volgende:
Haha RFR, dat soort dingen denk ik ook steeds; "omg straks komt de kraam en dan is de oven vies :D" en dan snel poetsen :').
Ben blij dat ik niet de enige ben :D .

Denk dat wij wel zo veel mogelijk (zoveel als zij wil) aan de kraamhulp overlaten, want lief kan helaas geen vrij krijgen. Hij werkt ploegen dus is wel de helft van de dag thuis, maar dan wil ik toch graag dat hij zo veel mogelijk met de baby bezig kan zijn.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_136619941
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 11:24 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Even melden bij vk. Kan duiden op zwangerschaps cholestase. (Toch, mignonne?)
He getsie, ik lees wel dat het veel jeuk is op de voetzolen en handen (zeker in het begin) maar daar heb ik helemaal geen last.
Misschien toch een gevalletje van te uitgerekte huid ofzo :')

Bedankt iig :)!
♥ J & S
pi_136620020
Oh boy, ik heb soms last van jeukende borsten, niet normaal. En dan vooral bij de tepels. En dat is gruwelijk irritant aangezien dat gebied niet te krabben is want veel te gevoelig.
Maar ze zijn ook wel een stuk steviger sindskort (gegroeid waren ze al, maar nu zijn ze idd stevig geworden, alsof ze nokkievol zitten haha).
Denk dat het wel met uitgerekte huid te maken heeft!

Ik heb ook steeds meer last van m'n ogen. Dat ik erg m'n best moet doen om te focussen omdat ik wazig zie ofzo. Woorden van een afstand zie ik helemaal niet meer scherp.
Zag dat dat onder invloed van hormonen kan zijn, maar laat denk toch binnenkort ff checken.
Tralalalaaa
  woensdag 12 februari 2014 @ 11:49:08 #6
390026 Aisly
A flower a day..
pi_136620320
rijstebuiltje, nog een ruim uurtje en dan verlof! *O*
Bolletje over een paar dagen verlof! *O*

Dyre, je echo O+

Welkom kwakz0r!

Kim goed bezig! Ik kan ook niet wachten tot ik tijdens mijn verlof alle spulletjes klaar mag zetten en bedje opmaken O+

NZ 39 weken *O*
Klaprooss 37 weken *O*
Enf 24 weken *O*

TAP, dat heb ik ook! Niet echt mn borsten maar mn tepels die jeuken, en dan niet kunnen krabben }:|

Hier vanmorgen weer een sticker bij de VK.
Uitslag van het bloed prikken was helemaal goed, bloeddruk goed, groei goed.
Ook nog even zelf gevoeld hoe de kleine ligt, super vreemd (maar ook O+ ) om ineens een hoofdje en billetjes te voelen
Over twee weken weer terug :)
  woensdag 12 februari 2014 @ 12:08:48 #7
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_136620900
Vlindur dat heb ik straks precies hetzelfde: eentje naar de basisschool en eentje naar de psz. Wij gaan kijken naar de mogelijkheid voor een klein autootje voor mij. Om alles op de fiets te gaan doen zie ik niet zo zitten... Vooral omdat de basisschool en de psz niet bij elkaar in de buurt zullen liggen.
En nog gefeliciteerd! Ik vind t zo leuk dat jij ook zwanger bent van de derde en dat je ook al 2 knulletjes hebt. Schept een band :P.

Dot, aanhaken dat probeer ik inderdaad maar :). Als ik alleen al even ga wandelen met de jongens zijn jullie alweer 3 pagina's verder, haha.

Nog even een *O* voor alle wisseldagen die ik ben vergeten!

Aisly een sticker ^O^ .

De rest weer vergeten...
pi_136621860
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 11:36 schreef klaprooss het volgende:

[..]

He getsie, ik lees wel dat het veel jeuk is op de voetzolen en handen (zeker in het begin) maar daar heb ik helemaal geen last.
Misschien toch een gevalletje van te uitgerekte huid ofzo :')

Bedankt iig :)!
melden kan nooit kwaad. In jouw geval denk ik niet aan cholestase, dan is idd die jeuk op voetzolen en handpalmen kenmerkend.
Er zijn meerdere redenen voor jeuk, gewoon zwangerschapsjeuk, niet zoveel aan te doen helaas. Het kan komen door overrekking van de huid, beginnende striae, of misschien krijg je onder invloed van hormonen een wat drogere huid dan normaal. Wellicht ben je een ander wasmiddel/wasverzachter gaan gebruiken, kan ook nog. Puppp zou kunnen als het chronisch is, verergerd en er fikse huiduitslag bij komt.

Kortom, vanachter een pc niets over te zeggen :+ Even aangeven volgende keer, niet zoveel aan te doen verder helaas. Goeie steunende beha kopen voor je borsten, liefst geen loszittende shirts dragen zodat het niet teveel schuurt over je buik, en shirts die je draagt van katoen bijvoorbeeld zodat je niet zo'n zweetstofje op je buik hebt. Niet wassen met zeep (matig met douchegel) zodat het niet teveel uitdroogt, rustig aan met middeltjes met veel parfum etc. erin (lees: zwitsal) en mentholpoeder/gel kan helpen ter verlichting van jeuk.
:)
pi_136621944
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 12:43 schreef mignonne het volgende:

[..]

melden kan nooit kwaad. In jouw geval denk ik niet aan cholestase, dan is idd die jeuk op voetzolen en handpalmen kenmerkend.
Er zijn meerdere redenen voor jeuk, gewoon zwangerschapsjeuk, niet zoveel aan te doen helaas. Het kan komen door overrekking van de huid, beginnende striae, of misschien krijg je onder invloed van hormonen een wat drogere huid dan normaal. Wellicht ben je een ander wasmiddel/wasverzachter gaan gebruiken, kan ook nog. Puppp zou kunnen als het chronisch is, verergerd en er fikse huiduitslag bij komt.

Kortom, vanachter een pc niets over te zeggen :+ Even aangeven volgende keer, niet zoveel aan te doen verder helaas. Goeie steunende beha kopen voor je borsten, liefst geen loszittende shirts dragen zodat het niet teveel schuurt over je buik, en shirts die je draagt van katoen bijvoorbeeld zodat je niet zo'n zweetstofje op je buik hebt. Niet wassen met zeep (matig met douchegel) zodat het niet teveel uitdroogt, rustig aan met middeltjes met veel parfum etc. erin (lees: zwitsal) en mentholpoeder/gel kan helpen ter verlichting van jeuk.
Lief, dank je :D
♥ J & S
pi_136622536
TAP ik weet van mijn opticien dat ik tijdens de zwangerschap niet langs hoef te komen voor lenscontrole/zichtcontrole. Omdat dat onder invloed van de hormonen alle kanten op schiet en daardoor geen betrouwbaar resultaat biedt.

Nu gaat het wel weer, maar in het begin van de zwangerschap merkte ik ook dat mijn ogen/lenzen heel snel droog werden. Normaal heb ik de hele dag mijn lenzen in, dat kon ik een tijdje echt niet verdragen. Nu met ruim 16 weken zwangerschap weer wel :)
  woensdag 12 februari 2014 @ 13:14:13 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136622806
Ik kreeg jeuk en daarna *boem* buik vol striae.

Was geen leuk kerstcadeautje... ;(.
KuikenGuppy
pi_136622953
ohja TAP! :* daar wilde ik eigk op reageren voordat mn oog op het jeukverhaal viel :D

Ik heb het ook gehad, bij beide zwangerschappen, en ik moet ook eerlijk bekennen dat het hier niet meer helemaal goed is gekomen. Onder invloed van de hormonen verandert de samenstelling van je oogvocht en daarmee de spanning/druk/weetikhet van je oogbol. Daardoor ga je dus anders zien en om die reden doen opticien's dus ook geen oogmeting tijdens de zwangerschap. Een goede opticien zal ook rekening houden met borstvoeding. Je kunt jezelf in de regel 6 weken na stoppen van borstvoeding ongeveer een nieuwe bril/lenzen aan laten smeren. Na die tijd zou je er vanuit moeten kunnen gaan dat je sterkte niet meer verandert. Soms keert het nog terug naar hoe het was, soms niet.

Je kunt natuurlijk wel tussendoor een nieuwe bril of iets aanschaffen, veiligheid staat voorop lijkt me en als je hem net als ik met autorijden nodig hebt dan is het toch wel fijn om goed zicht te hebben (klein understatement :') ).
pi_136623268
Hello ladies,

bedankt voor de welcome wishes. Ik kom nu echt over want heb vanmorgen twee knalstrepen gepiest met ochtendurine 2-4 dagen na NOD/CD 34, en mijn UD mag op 16oktober (voorlopig, volgens babybump app - ik heb data tussen 16 en 20 okt voorbij zien komen...). Goed gepland, want dan zou ik verlof en vakantie ongeveer aan elkaar kunnen plakken (werk in het onderwijs) :P

ik ben niet zo goed in opsomposts, en zie er eerlijk gezegd de noodzaak ook niet zo van in :@ sorry. dus ik kom gewoon af en toe binnenvallen en verwacht ook niet dat iedereen reageert op wat ik zeg. ik kan t toch allemaal niet bijhouden!

Nog bedankt voor de vitaminetips, ik neem t op met de verloskundige als ik die ga bellen. Iemand nog tips in Den Haag w.b. verloskundigen?
Kwak
  woensdag 12 februari 2014 @ 13:31:20 #14
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_136623321
Jaaaa zeg Kwak, dan sta ik nog steeds onderaan }:| :+ .
Welkom! *O* *O* Knalstrepen zijn gaaf O+ .
  woensdag 12 februari 2014 @ 13:31:21 #15
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_136623322
Welke buurt woon je ook alweer Kwak?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_136623503
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 13:29 schreef kwakz0r het volgende:
Hello ladies,

bedankt voor de welcome wishes. Ik kom nu echt over want heb vanmorgen twee knalstrepen gepiest met ochtendurine 2-4 dagen na NOD/CD 34, en mijn UD mag op 16oktober (voorlopig, volgens babybump app - ik heb data tussen 16 en 20 okt voorbij zien komen...). Goed gepland, want dan zou ik verlof en vakantie ongeveer aan elkaar kunnen plakken (werk in het onderwijs) :P

ik ben niet zo goed in opsomposts, en zie er eerlijk gezegd de noodzaak ook niet zo van in :@ sorry. dus ik kom gewoon af en toe binnenvallen en verwacht ook niet dat iedereen reageert op wat ik zeg. ik kan t toch allemaal niet bijhouden!

Nog bedankt voor de vitaminetips, ik neem t op met de verloskundige als ik die ga bellen. Iemand nog tips in Den Haag w.b. verloskundigen?
Tria natuurlijk :7 c_/

op http://www.knovzwanger.nl/ kun je een verloskundige bij jou in de buurt zoeken. Als je vragen hebt kun je me altijd een berichtje sturen. Verder loont het om de websites te bekijken om te zien of zij aanbieden wat voor jou belangrijk is. Je kunt bijvoorbeeld bevallen in het Haga, MCH of Bronovo, (of thuis :P) maar niet elke praktijk doet met elk ziekenhuis zaken. Als je een uitgesproken voorkeur hebt voor 1 ziekenhuis dan zou je dat mee kunnen laten wegen in je beslissing.

Zo even uit mn hoofd zitten in Den Haag Tria, Ella, Femme, Marga Kortekaas&Kirsten Heetkamp, Tuya, Bronovo, Life, Sportlaan, Zora kahedy, Mundo vroedvrouwen, Tara en Otis. Ik vergeet er vast een aantal want er is echt een overkill aan verloskundigen daar :P en als je aan de rand woont dan zouden praktijken in't Wateringse voor Wateringse veld nog kunnen, of bijvoorbeeld Pijnacker/Nootdorp, Ypenburg enz.

-edit-
Anno! see, ik vergeet er al een.
En O+ Margriet O+. Margriet is Pools, haar naam is onuitspreekbaar voor ons dus heeft ze er maar Margriet van gemaakt. Haar praktijk is volledig gericht op Poolse cliënten, ze werkt solo. Ik denk niet dat je er iets aan hebt verder vanwege het Poolse karakter, maar zo wel dan heb je wel een héle goede verloskundige aan je bed :)
pi_136623682
ohja en 'het kroontje' :D de naam is wat :') maar het is een hele leuke meid die verloskundige, jong nog, werkt ook solo. woah! ik zie nu dat ze met zn vier zijn :o dat heeft ze snel gedaan!
En Sifra als je bij Leidschendam-voorburg zit.
  woensdag 12 februari 2014 @ 13:44:58 #18
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136623731
Hier in de regio heb je 1 vk-praktijk per gemeente en kan ik je er voor heel het gebied wel 2 noemen! :+ de keuze is reuze! :')
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_136623793
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 13:19 schreef mignonne het volgende:
ohja TAP! :* daar wilde ik eigk op reageren voordat mn oog op het jeukverhaal viel :D

Ik heb het ook gehad, bij beide zwangerschappen, en ik moet ook eerlijk bekennen dat het hier niet meer helemaal goed is gekomen. Onder invloed van de hormonen verandert de samenstelling van je oogvocht en daarmee de spanning/druk/weetikhet van je oogbol. Daardoor ga je dus anders zien en om die reden doen opticien's dus ook geen oogmeting tijdens de zwangerschap. Een goede opticien zal ook rekening houden met borstvoeding. Je kunt jezelf in de regel 6 weken na stoppen van borstvoeding ongeveer een nieuwe bril/lenzen aan laten smeren. Na die tijd zou je er vanuit moeten kunnen gaan dat je sterkte niet meer verandert. Soms keert het nog terug naar hoe het was, soms niet.

Je kunt natuurlijk wel tussendoor een nieuwe bril of iets aanschaffen, veiligheid staat voorop lijkt me en als je hem net als ik met autorijden nodig hebt dan is het toch wel fijn om goed zicht te hebben (klein understatement :') ).
Fijn om dit ook hier terug te lezen tijden WOGgen. Was vanmorgen al aan het googlen geslagen...reden: gisteren warhoofd en daardoor m'n lenzen kwijt! Vervelend, maar onder invloed van hormonen een mega-drama :X. Zo goed als zeker na peuterzwemmen in het kleedhokje laten liggen gisteren 8)7. (Zat gisteren verre van goed in m'n vel en daarom m'n lenzen helemaal niet meer ingedaan.) En natuurlijk zijn ze niet gevonden. Vanmorgen opticien gebeld of ik zonder meting nieuwe kon bestellen (oude nog geen 1,5 jaar oud; harde lenzen by the way) of dat ik nog een meting moest doen. Zeer duidelijk aangegeven dat ik nu 6 maanden zwanger ben en dat ik had gelezen dat oogmetingen onbetrouwbaar zijn (volgens hun eigen website kan je ook geen zichtgarantie afsluiten tijdens zwangerschap, ook niet voor harde lenzen trouwens. Maar maakte volgens de opticien niet uit. Alleen medicijngebruik zou van belang zijn. Tja, en wat dan als de meting toch heel anders is...dan toch maar oude sterkte bestellen lijkt me...ze moeten namelijk jaren meegaan.

Wat het niet echt beter maakt is dat er in m'n brillenglazen een lichte cilinder zit en die heb ik niet in m'n lenzen...en nu word ik dus echt niet gelukkig van het dragen van m'n bril, want die cilinder is echt niet prettig...wat dus nog wel een week moet. Boeh!
pi_136623806
oh hier ook hoor. In mijn woonplaats 1 praktijk. Ik overweeg er solo tussen te gaan zitten :7
grap eh :+
pi_136623834
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 13:43 schreef mignonne het volgende:
ohja en 'het kroontje' :D de naam is wat :') maar het is een hele leuke meid die verloskundige, jong nog, werkt ook solo. woah! ik zie nu dat ze met zn vier zijn :o dat heeft ze snel gedaan!
En Sifra als je bij Leidschendam-voorburg zit.
Hoe werkt dat eigenlijk, een vk die solo werkt? Dan moet je toch bijna continue achterwacht regelen?
  woensdag 12 februari 2014 @ 13:50:23 #22
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136623892
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 13:47 schreef mignonne het volgende:
oh hier ook hoor. In mijn woonplaats 1 praktijk. Ik overweeg er solo tussen te gaan zitten :7
grap eh :+
Das toch heul niet zon slecht plan? Er is een markt, zeg ik je! :P
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  woensdag 12 februari 2014 @ 13:51:42 #23
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136623928

(Ja, ben nog steeds op zoek naar iets van versiering voor in de tuin. Lekker op tijd :') )
KuikenGuppy
pi_136624090
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 13:48 schreef Dot. het volgende:

[..]

Hoe werkt dat eigenlijk, een vk die solo werkt? Dan moet je toch bijna continue achterwacht regelen?
Klopt.

Meestal hebben ze afspraken met praktijken in de buurt, die zijn dan voor elkaar achterwacht als het ware. De kans dat er iemand bevalt tijdens je spreekuur is er natuurlijk altijd, maar het betekent niet direct dat je alles uit je handen moet laten vallen en direct a la minute weg moet. Heel soms wel. Maar soms kun je ook gewoon wel wat regelen. Van wat ik gezien heb hadden de solisten dan vaak een assistente of een systeem voor henzelf. Je moet er gewoon op bedacht zijn, wat doe ik als iemand belt, goed de urgentie van iets in kunnen schatten. Soms kun je best een uur je spreekuur afmaken tot de lunchpauze, en dat de assistente ondertussen alle mensen van het middagspreekuur opbelt om de afspraak te verzetten naar de volgende dag bijvoorbeeld. Er zijn ook solisten die 's morgens visites rijden, en 's middags spreekuur hebben.

Verder heb je waarneemsters voor als je eens op vakantie wilt of een vrije dag wil/nodig hebt.

En in Den Haag bevalt het overgrote deel in het ziekenhuis. Wat je dan ook wel eens ziet als er twee dames tegelijk bevallen, dat ze gevraagd worden om naar hetzelfde ziekenhuis te komen. Dan hoef je dus geen achterwacht te bellen. Dat gebeurt overigens niet alleen bij solo-praktijken maar ook bij groepspraktijken.
pi_136624195
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 13:50 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Das toch heul niet zon slecht plan? Er is een markt, zeg ik je! :P
hehe er is vast een markt voor. De praktijk hier groeit uit zn voegen en ik vind het zelf niet per se een voordeel dat er straks 5 vk's + waarneemster zitten.

Maar een solopraktijk heeft ook zo zn impact op je gezinsleven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')