Ben blij dat ik niet de enige benquote:Op woensdag 12 februari 2014 11:18 schreef Burdie het volgende:
Haha RFR, dat soort dingen denk ik ook steeds; "omg straks komt de kraam en dan is de oven vies" en dan snel poetsen
.
He getsie, ik lees wel dat het veel jeuk is op de voetzolen en handen (zeker in het begin) maar daar heb ik helemaal geen last.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:24 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Even melden bij vk. Kan duiden op zwangerschaps cholestase. (Toch, mignonne?)
melden kan nooit kwaad. In jouw geval denk ik niet aan cholestase, dan is idd die jeuk op voetzolen en handpalmen kenmerkend.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:36 schreef klaprooss het volgende:
[..]
He getsie, ik lees wel dat het veel jeuk is op de voetzolen en handen (zeker in het begin) maar daar heb ik helemaal geen last.
Misschien toch een gevalletje van te uitgerekte huid ofzo![]()
Bedankt iig!
Lief, dank jequote:Op woensdag 12 februari 2014 12:43 schreef mignonne het volgende:
[..]
melden kan nooit kwaad. In jouw geval denk ik niet aan cholestase, dan is idd die jeuk op voetzolen en handpalmen kenmerkend.
Er zijn meerdere redenen voor jeuk, gewoon zwangerschapsjeuk, niet zoveel aan te doen helaas. Het kan komen door overrekking van de huid, beginnende striae, of misschien krijg je onder invloed van hormonen een wat drogere huid dan normaal. Wellicht ben je een ander wasmiddel/wasverzachter gaan gebruiken, kan ook nog. Puppp zou kunnen als het chronisch is, verergerd en er fikse huiduitslag bij komt.
Kortom, vanachter een pc niets over te zeggenEven aangeven volgende keer, niet zoveel aan te doen verder helaas. Goeie steunende beha kopen voor je borsten, liefst geen loszittende shirts dragen zodat het niet teveel schuurt over je buik, en shirts die je draagt van katoen bijvoorbeeld zodat je niet zo'n zweetstofje op je buik hebt. Niet wassen met zeep (matig met douchegel) zodat het niet teveel uitdroogt, rustig aan met middeltjes met veel parfum etc. erin (lees: zwitsal) en mentholpoeder/gel kan helpen ter verlichting van jeuk.
Tria natuurlijkquote:Op woensdag 12 februari 2014 13:29 schreef kwakz0r het volgende:
Hello ladies,
bedankt voor de welcome wishes. Ik kom nu echt over want heb vanmorgen twee knalstrepen gepiest met ochtendurine 2-4 dagen na NOD/CD 34, en mijn UD mag op 16oktober (voorlopig, volgens babybump app - ik heb data tussen 16 en 20 okt voorbij zien komen...). Goed gepland, want dan zou ik verlof en vakantie ongeveer aan elkaar kunnen plakken (werk in het onderwijs)
ik ben niet zo goed in opsomposts, en zie er eerlijk gezegd de noodzaak ook niet zo van insorry. dus ik kom gewoon af en toe binnenvallen en verwacht ook niet dat iedereen reageert op wat ik zeg. ik kan t toch allemaal niet bijhouden!
Nog bedankt voor de vitaminetips, ik neem t op met de verloskundige als ik die ga bellen. Iemand nog tips in Den Haag w.b. verloskundigen?
Fijn om dit ook hier terug te lezen tijden WOGgen. Was vanmorgen al aan het googlen geslagen...reden: gisteren warhoofd en daardoor m'n lenzen kwijt! Vervelend, maar onder invloed van hormonen een mega-dramaquote:Op woensdag 12 februari 2014 13:19 schreef mignonne het volgende:
ohja TAP!daar wilde ik eigk op reageren voordat mn oog op het jeukverhaal viel
Ik heb het ook gehad, bij beide zwangerschappen, en ik moet ook eerlijk bekennen dat het hier niet meer helemaal goed is gekomen. Onder invloed van de hormonen verandert de samenstelling van je oogvocht en daarmee de spanning/druk/weetikhet van je oogbol. Daardoor ga je dus anders zien en om die reden doen opticien's dus ook geen oogmeting tijdens de zwangerschap. Een goede opticien zal ook rekening houden met borstvoeding. Je kunt jezelf in de regel 6 weken na stoppen van borstvoeding ongeveer een nieuwe bril/lenzen aan laten smeren. Na die tijd zou je er vanuit moeten kunnen gaan dat je sterkte niet meer verandert. Soms keert het nog terug naar hoe het was, soms niet.
Je kunt natuurlijk wel tussendoor een nieuwe bril of iets aanschaffen, veiligheid staat voorop lijkt me en als je hem net als ik met autorijden nodig hebt dan is het toch wel fijn om goed zicht te hebben (klein understatement).
Hoe werkt dat eigenlijk, een vk die solo werkt? Dan moet je toch bijna continue achterwacht regelen?quote:Op woensdag 12 februari 2014 13:43 schreef mignonne het volgende:
ohja en 'het kroontje'de naam is wat
maar het is een hele leuke meid die verloskundige, jong nog, werkt ook solo. woah! ik zie nu dat ze met zn vier zijn
dat heeft ze snel gedaan!
En Sifra als je bij Leidschendam-voorburg zit.
Das toch heul niet zon slecht plan? Er is een markt, zeg ik je!quote:Op woensdag 12 februari 2014 13:47 schreef mignonne het volgende:
oh hier ook hoor. In mijn woonplaats 1 praktijk. Ik overweeg er solo tussen te gaan zitten![]()
grap eh![]()
Klopt.quote:Op woensdag 12 februari 2014 13:48 schreef Dot. het volgende:
[..]
Hoe werkt dat eigenlijk, een vk die solo werkt? Dan moet je toch bijna continue achterwacht regelen?
hehe er is vast een markt voor. De praktijk hier groeit uit zn voegen en ik vind het zelf niet per se een voordeel dat er straks 5 vk's + waarneemster zitten.quote:Op woensdag 12 februari 2014 13:50 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Das toch heul niet zon slecht plan? Er is een markt, zeg ik je!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |