quote:Da's kut, Poes.
quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:46 schreef PS1Vet het volgende:
en verder:
Ben al een hele tijd werkloos, dus wil het niet al teveel over mijn dag/nacht ritme hebben.
Maar ook ik heb 's nachts wel even nodig voor ik in slaap val en 's ochtends weer even nodig om op gang te komen. Ben wel redelijk een avond mens, vind uitslapen ook heerlijk. Maar goed dat zijn eigenlijk kenmerken die niet zo zeer met ASS te maken hebben, maar voor NT'ers net zo goed gelden.
ToT had in vorige topic ook een vraag of je boos werd en lang boos bleef. Ik heb dat met mensen niet echt; maar merkte bijv dat ik wel mijn computer of ander apparaat uitscheld als die meermaals niet doet wat ik wil, en als ik het probeer op te lossen een crash of foutmelding krijg. Ik vind mezelf vrij rustig, nuchter en vredig maar op zo'n moment zou je haast je computer een schop geven.
Ten derde een extra alinea over dat ik het grappig vind hoe ToT lange post's schrijft en als hij of ik zeggen kort samenvatten, dat nog steeds minstens een alinea lang is, wat voor veel NT mensen al uitgebreid is.
en als laatst: eerste keer dat ik deze zin zag, las ik bijna over de komma heen.
was niemand anders dat opgevallen? en heb je dat perongeluk of bewust zo geformuleerd?
[..]
volgens mij gaat PS1Vet zijn vraag er ook meer over of meer mensen het op die manier lezen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 08:37 schreef ToT het volgende:
En die laatste zin was me zelf niet eens opgevallen!
Nou hij vroeg wel of ik het per ongeluk of bewust zo geformuleerd had.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:10 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
volgens mij gaat PS1Vet zijn vraag er ook meer over of meer mensen het op die manier lezen.
in principe zijn die woorden (in mijn ogen) gewoon normaal geschreven door jou.
quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:49 schreef Poesopstokje het volgende:
Zeg, ga mij eens niet vergelijken met vrouwelijke geslachtsdelen ja![]()
Kut op een stokje.. klinkt iets té xHamster.
letterlijk gezien heeft hij dat wel zo gevraagd aan jou ja.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Nou hij vroeg wel of ik het per ongeluk of bewust zo geformuleerd had.
[Social skills module v2.0 needed. Module is absent! Can not compute!]quote:Op woensdag 12 februari 2014 12:02 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
letterlijk gezien heeft hij dat wel zo gevraagd aan jou ja.
maar die vraag komt voort uit zijn verbazing en is in mijn ogen meer een uiting van zijn verbazing, dus je zou het erover kunnen hebben of het werkelijk een vraag is die je moet/wil beantwoorden.
ja hou je wel op de hoogte. weet al wel nietmeer hoe ze eruit ziet maar als ik aan haar denk kan ik haar wel terug ruiken. ben nog altijd bezig met die brief waar nog geen letter op geschreven staat omdat ik niet weet wat ik moet schrijven.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:49 schreef Poesopstokje het volgende:
Zeg, ga mij eens niet vergelijken met vrouwelijke geslachtsdelen ja![]()
Kut op een stokje.. klinkt iets té xHamster.
@Redboyke; wat ontzéttend romantisch én autistisch van jeIk word helemaal blij van je verhaal! Ik hoop dat je haar gauw weer tegenkomt en dat je haar beter kunt leren kennen. Hou je ons op de hoogte?
Och gutquote:Op woensdag 12 februari 2014 12:43 schreef redboyke het volgende:
[..]
ja hou je wel op de hoogte. weet al wel nietmeer hoe ze eruit ziet maar als ik aan haar denk kan ik haar wel terug ruiken. ben nog altijd bezig met die brief waar nog geen letter op geschreven staat omdat ik niet weet wat ik moet schrijven.
Die laatste vraag was voor mij lange tijd reden om in gefrustreerd huilen uit te barstenquote:Op woensdag 12 februari 2014 12:47 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Och gutIk denk dat je gewoon moet schrijven wat er in je opkomt, wat je voelt
Oooooohquote:Op woensdag 12 februari 2014 12:49 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Die laatste vraag was voor mij lange tijd reden om in gefrustreerd huilen uit te barsten
Verwoorden wat er in me omgaat is wel zo'n drama wat dat betreft.
Schrijven van mijn trouwgeloften was ook zo ontzettend moeilijk (maar uiteindelijk wel gelukt)
Dat was de ergste vraag die m'n moeder vroeger aan me kon stellenquote:Op woensdag 12 februari 2014 12:49 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Die laatste vraag was voor mij lange tijd reden om in gefrustreerd huilen uit te barsten
Verwoorden wat er in me omgaat is wel zo'n drama wat dat betreft.
Schrijven van mijn trouwgeloften was ook zo ontzettend moeilijk (maar uiteindelijk wel gelukt)
Het hagnt af van degene die het plaatje bekijkt, die moet de vraag beantwoorden waar Sally haar bal zal zoeken. Iemand met autistische kenmerken zal eerder zeggen dat Sally in de doos zal kijken omdat ze dat op het plaatje zien. Hij/zij houdt dan geen rekening met het feit dat Sally is weggegaan toen Anne de bal van de mand in de doos stopte en Sally dus niet kan weten dat de bal in de doos zit, en dus als eerste in de mand gaat kijken.quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:11 schreef Poesopstokje het volgende:
[ afbeelding ]
Wie wil mij deze even uitleggen? Ik snap hem nog steeds niet. Wie is nou de autist, Sally of Anne?
SPOILER: zeikverhaal :@Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou ja.
En dat verhaal met sally en de doos snap ik wel, de bal zit in de mand.
[ Bericht 1% gewijzigd door summer2bird op 12-02-2014 15:33:43 ]Twiddel
quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:27 schreef summer2bird het volgende:
Hai.Klote dat je niet op je ouders kan bouwen omdat ze het niet goed snappenSPOILER: zeikverhaal :@Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou ja.
Children of the night. What music they make.
En dat vind ik dus zo raar geredeneerd; het logische is juist dat Sally eerst in de mand gaat kijken want daar heeft ze het tenslotte zelf gestopt.quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:20 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Het hagnt af van degene die het plaatje bekijkt, die moet de vraag beantwoorden waar Sally haar bal zal zoeken. Iemand met autistische kenmerken zal eerder zeggen dat Sally in de doos zal kijken omdat ze dat op het plaatje zien. Hij/zij houdt dan geen rekening met het feit dat Sally is weggegaan toen Anne de bal van de mand in de doos stopte en Sally dus niet kan weten dat de bal in de doos zit, en dus als eerste in de mand gaat kijken.
quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:27 schreef summer2bird het volgende:
Hai.SPOILER: zeikverhaal :@Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou ja.
En dat verhaal met sally en de doos snap ik wel, de bal zit in de mand.Godver! Ja je zit zeker voor zweetvoeten daar volgens hen?
Mijn familie heeft ook weinig begrip voor mijn problemen gehad, maar sinds ik een officiele diagnose heb, gaat het een stuk beter. Jouw ouders trekken zich dus weinig aan van wat je therapeuten e.d. zeggen?
Ja zo zit ik idd ook te denken ja.quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:40 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
En dat vind ik dus zo raar geredeneerd; het logische is juist dat Sally eerst in de mand gaat kijken want daar heeft ze het tenslotte zelf gestopt.
(ofwel, ik heb het probleem met het plaatje ook nooit gesnapt)
Logischerwijs kijkt ieder persoon eerst op de plek waar je het het laatst hebt gestopt. Dan de plek die het dichtst erbij in de buurt is en daarna ga je de persoon aanspreken die het laatst bij het voorwerp in de buurt is geweest.quote:Op woensdag 12 februari 2014 16:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja zo zit ik idd ook te denken ja.
Aan de andere kant kan het natuurlijk zijn dat ze zo van slag is dat ze helemaal niet meer weet waar de bal is. Misschien denkt ze wel dat Anne er mee weggerend is.
quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:32 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Logischerwijs kijkt ieder persoon eerst op de plek waar je het het laatst hebt gestopt. Dan de plek die het dichtst erbij in de buurt is en daarna ga je de persoon aanspreken die het laatst bij het voorwerp in de buurt is geweest.
(zit ik me voor de zoveelste keer op te fokken over dat stomme plaatje het is net of ik op cursus ben)
Dank je, ik heb nu ook de controle over mijn leven, en hoe ik ben.quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:35 schreef Poesopstokje het volgende:
Hovie; ik weet niet waar de bal isOf wat ik er van moet denken. Eerste ingeving is de doos, maar zoals jij het uitlegde is dat niet logisch natuurlijk.
Summer;Sterkte komende tijd.. Ik weet hoe het voelt, je moet er even doorheen. Je hoeft niemand iets te verantwoorden, dit is jouw leven en jouw keuze. Als het allemaal achter de rug is kun je trots op jezelf zijn, dat je deze stappen hebt gezet.
Jammer van je ouders..
Het is frustrerend idd.quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:39 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Klote dat je niet op je ouders kan bouwen omdat ze het niet goed snappen
Ze zijn blij met therapeuten zolang die doen en zeggen wat zij willen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 16:42 schreef ToT het volgende:
[..]Godver! Ja je zit zeker voor zweetvoeten daar volgens hen?
Mijn familie heeft ook weinig begrip voor mijn problemen gehad, maar sinds ik een officiele diagnose heb, gaat het een stuk beter. Jouw ouders trekken zich dus weinig aan van wat je therapeuten e.d. zeggen?
dat is niet de vraag.quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:27 schreef summer2bird het volgende:
In de mandquote:Op woensdag 12 februari 2014 18:18 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
dat is niet de vraag.
de vraag is: waar gaat Sally kijken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |