Op Nederland 2 gezien zeker? Ik heb ook met stijgende verbazing zitten kijken, maar als je er lang over nadenkt is het wel een diepzinnige film. Toont maar weer aan hoe ontspoord mensen kunnen opgroeien als ze 0,0 contact met de buitenwereld hebben. Die incest scenes waren wel apart.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:13 schreef Iemand91 het volgende:
Eindelijk weer wat films wezen kijken; maar daarom wel films die hier al lang genoemd zijn.
Dogtooth / Kynodontas (2009)
[ afbeelding ]
Hier blijf ik kort over; wat the f*ck heb ik zitten kijken?![]()
Ik ga 'm even bekijken. Bedankt voor de tip!quote:Op donderdag 13 februari 2014 22:39 schreef Timo20 het volgende:
Dallas Buyers Club
Het op waarheid gebaseerde verhaal van electricien Ron Woodroof die in het Dallas van 1985 te horen krijgt dat ie AIDS heeft en nog slechts 30 dagen te leven heeft. In eerste instantie probeert hij alles uit z`n nog resterende dagen te halen maar dan gaat hij zich ook inlezen in en informeren over de (proef)medicatie tegen AIDS. Hij raakt er van overtuigd dat die medicatie niet werkt en gaat op zoek naar alternatieven. Met de hulp van een Amerikaanse dokter in Mexico krijgt hij de beschikking over vitaminen en proteïnen. Dit combinatie werkt verrassend goed en dus maakt hij het zijn missie om zoveel mogelijk mensen aan die middelen te helpen, ondertussen er zelf ook financieel beter van wordend.
Over het algemeen is het een goed drama waarin een bijna onherkenbaar magere Matthew McConaughey een sterke performance geeft. Het grootste problem is echter dat het ritme van de film vaak niet klopt en het evenwicht af en toe ver te zoeken is. Dat is vooral het geval in de stukken waarin Woodroof de internationale drugsdealer speelt en het drama element naar de achtergrond verdwijnt. Opeens gaat het tempo, voor slechts een paar minuten, onverklaarbaar omhoog. Voor je het doorhebt en je zelf de vraagt kunt stellen waarom dat gebeurd wordt je weer terug geworpen in het drama. Dat kan irritant werken en haalt je even uit de film. Erg jammer. Want het verhaal en rollen van McConaughey en Leto verdienen eigenlijk beter. Als regisseur Valleé het alleen bij drama had gelaten was dit vast en zeker een veel sterkere film geworden. Nu is het een (overigens lang niet slechte) film die op twee gedachten hinkt.
IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
Ooit op aanraden van een docent gekeken, ik vond hem juist briljant, zo absurd maar ook beangstigend.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:13 schreef Iemand91 het volgende:
Eindelijk weer wat films wezen kijken; maar daarom wel films die hier al lang genoemd zijn.
Dogtooth / Kynodontas (2009)
[ afbeelding ]
Hier blijf ik kort over; wat the f*ck heb ik zitten kijken?![]()
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 20:50 schreef JDx het volgende:
The Notebook (2004) - IMDb
In tegenstelling tot wat de titel je doet vermoeden, gaat deze film niet over een draagbare computer. Na bijna een jaar samenwonen en uitstellen heb ik deze film toch moeten kijken. Het begon erg saai en ik had de neiging om de film af te zetten, maar overall was ie best te doen.
7,.
Daar hou ik van, ongemakkelijke films.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.N.B. Leuk om Nick Clooney (vader van) in zijn allereerste filmrol te zien.
Ook recent gezien. Blij dat nog iemand zich ermee heeft vermaakt. Absolute aanraderquote:Op zaterdag 15 februari 2014 08:06 schreef SeLang het volgende:
The Kings of Summer (2013)
Three teenage friends, in the ultimate act of independence, decide to spend their summer building a house in the woods and living off the land.
Leuke film. Ik wil weer jong zijn.
8-
Shailene Woodley is dat al, zou ik wel zeggenquote:Op zondag 16 februari 2014 00:14 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Ook recent gezien. Blij dat nog iemand zich ermee heeft vermaakt. Absolute aanrader![]()
Als je van 'coming-of-age' films houdt, dan kan je deze misschien ook waarderen: The Spectacular Now (2013) - IMDb. Beide hoofdrolspelers zullen we waarschijnlijk nog wel veel van gaan zien. Rijzende sterren.
Is ze al echt bekend bij het grote publiek? Ik denk dat dat nog moet komen. Maar heeft net als Miles Teller wel potentie tot supersterstatus.quote:Op zondag 16 februari 2014 00:35 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Shailene Woodley is dat al, zou ik wel zeggen
Whehequote:Op zaterdag 15 februari 2014 20:50 schreef JDx het volgende:
The Notebook (2004) - IMDb
In tegenstelling tot wat de titel je doet vermoeden, gaat deze film niet over een draagbare computer.
quote:Op zondag 16 februari 2014 08:46 schreef habitue het volgende:
12 Years a Slave (2013) - IMDb
Deze is dan wel weer heel goed. Leuk verhaal, geweldig geacteerd, je leeft ook echt met de slaven mee.
8.5/10
The Perks of being a Wallflower is ook zo'n soort film toch? Ik kende het boek niet, en verwachtte ook niet heel veel van de films, maar was aangenaam verrast.quote:Op zondag 16 februari 2014 00:14 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Ook recent gezien. Blij dat nog iemand zich ermee heeft vermaakt. Absolute aanrader![]()
Als je van 'coming-of-age' films houdt, dan kan je deze misschien ook waarderen: The Spectacular Now (2013) - IMDb. Beide hoofdrolspelers zullen we waarschijnlijk nog wel veel van gaan zien. Rijzende sterren.
hehe my bad, ik bedoelde natuurlijk goed.quote:
Dat snap ik niet helemaal. Veel dingen uit die tijd kloppen in de film en daardoor is het minder een film? kan natuurlijk ook gewoon een historisch correcte film zijn, hoeft niet per se meteen een docu te zijn.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik niet helemaal. Maar ja, smaken verschillen en ik heb die tijd natuurlijk erg meegemaakt als volwassene en zie dat er heel veel dingen kloppen en zie het dus minder als film, maar meer als document van die tijd.
Dikke aanrader heb hem al 2x gekeken,quote:Op zondag 16 februari 2014 22:02 schreef Chiadora het volgende:
The Man from Earth (2007)
IMDB: 8,0
De hele film speelt zich af in een kamer waar een groep vrienden met elkaar aan het praten is, geen flashback of wat dan ook. Nooit gedacht dat ik dat anderhalf uur vol zou houden, maar ik bleef tot het einde geboeid.
Het gaat over John, die na 10 jaar ontslag heeft genomen als professor aan een universiteit, zijn collega's geven een afscheidsfeestje voor hem bij hem thuis. Hij heeft ze niet vertelt waar wat hij hierna gaat doen en geeft steeds ontwijkende antwoorden. Uiteindelijk geeft hij toch toe en 'bekent' dat hij al 14.000 jaar op aarde rondloopt. Zijn collega's reageren vol ongeloof, maar hij lijkt overal een antwoord op te hebben.
Het klinkt heel vergezocht, maar ik vond het een enorm interessant film.
8/10
* Prego zet deze film op z'n lijstquote:Op zondag 16 februari 2014 22:02 schreef Chiadora het volgende:
The Man from Earth (2007)
IMDB: 8,0
De hele film speelt zich af in een kamer waar een groep vrienden met elkaar aan het praten is, geen flashback of wat dan ook. Nooit gedacht dat ik dat anderhalf uur vol zou houden, maar ik bleef tot het einde geboeid.
Het gaat over John, die na 10 jaar ontslag heeft genomen als professor aan een universiteit, zijn collega's geven een afscheidsfeestje voor hem bij hem thuis. Hij heeft ze niet vertelt waar wat hij hierna gaat doen en geeft steeds ontwijkende antwoorden. Uiteindelijk geeft hij toch toe en 'bekent' dat hij al 14.000 jaar op aarde rondloopt. Zijn collega's reageren vol ongeloof, maar hij lijkt overal een antwoord op te hebben.
Het klinkt heel vergezocht, maar ik vond het een enorm interessant film.
8/10
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |