abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 februari 2014 @ 18:50:18 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136596173
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
>> Achter de schermen
SPOILER
pi_136596210
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:55 schreef James1988 het volgende:
Toch gelukt:
NS_online twitterde op dinsdag 11-02-2014 om 17:55:08 Schiedam-Delft: treinverkeer wordt opgestart. http://t.co/axyyfHaEPO #rtdgv reageer retweet
meh. 'de intercity naar Dordrecht rijdt niet verder dan Delft'.

Ver genoeg voor mij gelukkig.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 18:55:43 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136596355
quote:
13s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 18:51 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

meh. 'de intercity naar Dordrecht rijdt niet verder dan Delft'.

Ver genoeg voor mij gelukkig.
Die zag ik net in Delft staan. Waarom die is beperkt tot Delft is mij een raadsel, hij vertrok gewoon op tijd uit Den Haag HS (nouja, met +1).
pi_136596356
Tegen alle ellende in, zowel vanochtend v. 09:00 als vanmiddag v. 15:58 een trein op lengte gekregen en stipt op tijd. Wat een geluk! :D
pi_136596428
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 18:55 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die zag ik net in Delft staan. Waarom die is beperkt tot Delft is mij een raadsel, hij vertrok gewoon op tijd uit Den Haag HS (nouja, met +1).
misschien dan toch ook een vastgelopen wegsleeploc?

Er is overigens wel een overstap voor de reizigers die verder moeten, volgens de omroep.
pi_136596465
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 18:57 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

ICR stam met defecte luchtleiding in de loc, staat te Schiedam C.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 18:59:20 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136596474
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 18:57 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Er is overigens wel een overstap voor de reizigers die verder moeten, volgens de omroep.
Ik denk i.v.m. drukte tussen Delft-Zuid en Rotterdam. Mijn trein rijdt nu in de buurt van Schiedam met een slakkengangetje.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 19:02:36 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136596602
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 18:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Zojuist door Schiedam gerold, niks meer van te zien.
pi_136596613
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 18:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Falend alschmede gebrekkig onderhoud. Onder normaal weer zoals nu moet dat niet kunnen. Blafbrief levensgevaarlijk onnodige overlast ditdat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136596648
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zojuist door Schiedam gerold, niks meer van te zien.
Dat is dan snel geregeld, de 6455 heeft hem weggehaald, aldus iemand op Somda.
pi_136596661
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Falend alschmede gebrekkig onderhoud. Onder normaal weer zoals nu moet dat niet kunnen. Blafbrief levensgevaarlijk onnodige overlast ditdat.
U vergeet verscherpt toezicht ILenT.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 19:13:34 #12
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136597034
In Rotterdam overgestapt op de ICd, want de IC naar Venlo zal vast wel weer z'n treinpad kwijt zijn. Treinpersoneel van de ICd wist niet dat Den Haag - Rotterdam weer vrij is en vertelde reizigers naar Brussel dat hun trein niet zou rijden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Staat nu in Rotterdam spoor 4 bezet te houden.

[ Bericht 33% gewijzigd door James1988 op 11-02-2014 19:19:32 ]
pi_136597327
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:04 schreef b2py het volgende:

[..]

U vergeet verscherpt toezicht ILenT.
Neenee, zo'n pijp, dat is luchtdruk. Explosiegevaar!

*Stoomwezen schrijft*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 februari 2014 @ 19:25:39 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136597585
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:03 schreef b2py het volgende:

[..]

wat boeit dat nummertje? Als het spul maar weggehaald is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136597826
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

wat boeit dat nummertje? Als het spul maar weggehaald is
Je kan er ook overheen lezen als je het niet wilt weten. Doe ik ook regelmatig bij jouw posts.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 19:34:49 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136598059
Whoop whoop, goed gegokt door over te stappen in Rotterdam. Ben nu bijna in Breda terwijl de IC naar Venlo waarschijnlijk pas ergens bij Lage Zwaluwe is. De +10 die dat ding had bij vertrek uit Den Haag HS is inmiddels opgelopen naar +25.
  Forum Admin dinsdag 11 februari 2014 @ 19:38:43 #17
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_136598215
Echt, met dit weer merk je pas hoe waardeloos die nieuwe "hippe" stationnetjes zijn, fcking windtunnels, regen waait er gewoon onderdoor :') ontwerper een vlinder in de poepert stoppen gaarne.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_136598356
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Echt, met dit weer merk je pas hoe waardeloos die nieuwe "hippe" stationnetjes zijn, fcking windtunnels, regen waait er gewoon onderdoor :') ontwerper een vlinder in de poepert stoppen gaarne.
Amsterdam c (Of gewoon 'CS') is ook koud hoor :P
pi_136604898
Ik zie overal aversie ontstaan tegen het dichttrappen van stations waardoor de traverse functie vervalt. NS heeft volgens mij in 2009 of 2010 dit al aagekondigd, waarom is het echt bij ALLES zo dat gemeentes en steden zo laat reageren als het al 1 voor 12 is?
pi_136605189
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 21:46 schreef b2py het volgende:
Ik zie overal aversie ontstaan tegen het dichttrappen van stations waardoor de traverse functie vervalt. NS heeft volgens mij in 2009 of 2010 dit al aagekondigd, waarom is het echt bij ALLES zo dat gemeentes en steden zo laat reageren als het al 1 voor 12 is?
Omdat iedereen dacht dat NS op tijd zou inzien wat een bezopen achterlijk mongolenidee het is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136605231
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Omdat iedereen dacht dat NS op tijd zou inzien wat een bezopen achterlijk mongolenidee het is.
Amsterdam is het wel gelukt, daar komen gewoon twee tunnels bij...

En verder, zo bezopen vind ik het niet..
pi_136605373
Daar zijn allerlei redenen voor. Gemeentes zijn natuurlijk gewoon traag. Als je jaren geleden was gaan klagen, had je te horen gekregen dat je niet zo moet zeuren omdat er nog van alles kan veranderen. En uiteraard zijn er ook stations waar de individuele perrons zijn afgesloten ipv het hele station.

Enig idee hoe je wél effectief bezwaar kan aantekenen? Dat heeft met de rest van de ov-chipkaart gerelateerde perikelen ook zo goed uitgepakt tenslotte.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_136605499
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom? De NS gelooft heilig dat het zwartrijden gaat tegengaan en alle nadelen worden afgewenteld op de reiziger en in dit geval, stadsbewoner. Waarom zou de NS dan tot inkeer komen? Pas over een paar jaar om huilie te doen over teruglopende reizigersaantallen en vooral teruglopende omzet ex-Servex, dat wel. Maar dat had NIEMAND kunnen voorzien.
pi_136605751
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 21:46 schreef b2py het volgende:
Ik snap het probleem niet zo. Je kan toch gewoon inchecken en aan de andere kant weer uitchecken?

Oh, en dat poortjes zwartrijden vermindert blijkt trouwens allang in de dagelijkse praktijk in de Rotterdamse metro. Daarmee verbeterd ook de sociale veiligheid. Dus er is zeker iets voor te zeggen. Het wordt anders dan voorheen, ja. En alle verandering roept weerstand op. Ebt wel weer weg, dunkt me.
pi_136606036
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:03 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ik snap het probleem niet zo. Je kan toch gewoon inchecken en aan de andere kant weer uitchecken?
Als je een ov-chipkaart hebt. Mét voldoende saldo :').
quote:
Oh, en dat poortjes zwartrijden vermindert blijkt trouwens allang in de dagelijkse praktijk in de Rotterdamse metro.
Daar is ook alles achter poortjes zodat je een gesloten systeem hebt. Dat gaat voor zover ik begrijp nog lange tijd niet op voor alle stations.

Het "alle verandering is eng" mag in dezelfde vuilnisbak als "alle verandering is verbetering". Non-argument.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')