abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 februari 2014 @ 18:50:18 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136596173
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
>> Achter de schermen
SPOILER
pi_136596210
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:55 schreef James1988 het volgende:
Toch gelukt:
NS_online twitterde op dinsdag 11-02-2014 om 17:55:08 Schiedam-Delft: treinverkeer wordt opgestart. http://t.co/axyyfHaEPO #rtdgv reageer retweet
meh. 'de intercity naar Dordrecht rijdt niet verder dan Delft'.

Ver genoeg voor mij gelukkig.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 18:55:43 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136596355
quote:
13s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 18:51 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

meh. 'de intercity naar Dordrecht rijdt niet verder dan Delft'.

Ver genoeg voor mij gelukkig.
Die zag ik net in Delft staan. Waarom die is beperkt tot Delft is mij een raadsel, hij vertrok gewoon op tijd uit Den Haag HS (nouja, met +1).
pi_136596356
Tegen alle ellende in, zowel vanochtend v. 09:00 als vanmiddag v. 15:58 een trein op lengte gekregen en stipt op tijd. Wat een geluk! :D
pi_136596428
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 18:55 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die zag ik net in Delft staan. Waarom die is beperkt tot Delft is mij een raadsel, hij vertrok gewoon op tijd uit Den Haag HS (nouja, met +1).
misschien dan toch ook een vastgelopen wegsleeploc?

Er is overigens wel een overstap voor de reizigers die verder moeten, volgens de omroep.
pi_136596465
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 18:57 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

ICR stam met defecte luchtleiding in de loc, staat te Schiedam C.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 18:59:20 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136596474
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 18:57 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Er is overigens wel een overstap voor de reizigers die verder moeten, volgens de omroep.
Ik denk i.v.m. drukte tussen Delft-Zuid en Rotterdam. Mijn trein rijdt nu in de buurt van Schiedam met een slakkengangetje.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 19:02:36 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136596602
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 18:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Zojuist door Schiedam gerold, niks meer van te zien.
pi_136596613
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 18:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Falend alschmede gebrekkig onderhoud. Onder normaal weer zoals nu moet dat niet kunnen. Blafbrief levensgevaarlijk onnodige overlast ditdat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136596648
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zojuist door Schiedam gerold, niks meer van te zien.
Dat is dan snel geregeld, de 6455 heeft hem weggehaald, aldus iemand op Somda.
pi_136596661
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Falend alschmede gebrekkig onderhoud. Onder normaal weer zoals nu moet dat niet kunnen. Blafbrief levensgevaarlijk onnodige overlast ditdat.
U vergeet verscherpt toezicht ILenT.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 19:13:34 #12
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136597034
In Rotterdam overgestapt op de ICd, want de IC naar Venlo zal vast wel weer z'n treinpad kwijt zijn. Treinpersoneel van de ICd wist niet dat Den Haag - Rotterdam weer vrij is en vertelde reizigers naar Brussel dat hun trein niet zou rijden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Staat nu in Rotterdam spoor 4 bezet te houden.

[ Bericht 33% gewijzigd door James1988 op 11-02-2014 19:19:32 ]
pi_136597327
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:04 schreef b2py het volgende:

[..]

U vergeet verscherpt toezicht ILenT.
Neenee, zo'n pijp, dat is luchtdruk. Explosiegevaar!

*Stoomwezen schrijft*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 februari 2014 @ 19:25:39 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136597585
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:03 schreef b2py het volgende:

[..]

wat boeit dat nummertje? Als het spul maar weggehaald is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136597826
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

wat boeit dat nummertje? Als het spul maar weggehaald is
Je kan er ook overheen lezen als je het niet wilt weten. Doe ik ook regelmatig bij jouw posts.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 19:34:49 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136598059
Whoop whoop, goed gegokt door over te stappen in Rotterdam. Ben nu bijna in Breda terwijl de IC naar Venlo waarschijnlijk pas ergens bij Lage Zwaluwe is. De +10 die dat ding had bij vertrek uit Den Haag HS is inmiddels opgelopen naar +25.
  Forum Admin dinsdag 11 februari 2014 @ 19:38:43 #17
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_136598215
Echt, met dit weer merk je pas hoe waardeloos die nieuwe "hippe" stationnetjes zijn, fcking windtunnels, regen waait er gewoon onderdoor :') ontwerper een vlinder in de poepert stoppen gaarne.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_136598356
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Echt, met dit weer merk je pas hoe waardeloos die nieuwe "hippe" stationnetjes zijn, fcking windtunnels, regen waait er gewoon onderdoor :') ontwerper een vlinder in de poepert stoppen gaarne.
Amsterdam c (Of gewoon 'CS') is ook koud hoor :P
pi_136604898
Ik zie overal aversie ontstaan tegen het dichttrappen van stations waardoor de traverse functie vervalt. NS heeft volgens mij in 2009 of 2010 dit al aagekondigd, waarom is het echt bij ALLES zo dat gemeentes en steden zo laat reageren als het al 1 voor 12 is?
pi_136605189
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 21:46 schreef b2py het volgende:
Ik zie overal aversie ontstaan tegen het dichttrappen van stations waardoor de traverse functie vervalt. NS heeft volgens mij in 2009 of 2010 dit al aagekondigd, waarom is het echt bij ALLES zo dat gemeentes en steden zo laat reageren als het al 1 voor 12 is?
Omdat iedereen dacht dat NS op tijd zou inzien wat een bezopen achterlijk mongolenidee het is.
pi_136605231
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Omdat iedereen dacht dat NS op tijd zou inzien wat een bezopen achterlijk mongolenidee het is.
Amsterdam is het wel gelukt, daar komen gewoon twee tunnels bij...

En verder, zo bezopen vind ik het niet..
pi_136605373
Daar zijn allerlei redenen voor. Gemeentes zijn natuurlijk gewoon traag. Als je jaren geleden was gaan klagen, had je te horen gekregen dat je niet zo moet zeuren omdat er nog van alles kan veranderen. En uiteraard zijn er ook stations waar de individuele perrons zijn afgesloten ipv het hele station.

Enig idee hoe je wél effectief bezwaar kan aantekenen? Dat heeft met de rest van de ov-chipkaart gerelateerde perikelen ook zo goed uitgepakt tenslotte.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_136605499
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom? De NS gelooft heilig dat het zwartrijden gaat tegengaan en alle nadelen worden afgewenteld op de reiziger en in dit geval, stadsbewoner. Waarom zou de NS dan tot inkeer komen? Pas over een paar jaar om huilie te doen over teruglopende reizigersaantallen en vooral teruglopende omzet ex-Servex, dat wel. Maar dat had NIEMAND kunnen voorzien.
pi_136605751
quote:
Ik snap het probleem niet zo. Je kan toch gewoon inchecken en aan de andere kant weer uitchecken?

Oh, en dat poortjes zwartrijden vermindert blijkt trouwens allang in de dagelijkse praktijk in de Rotterdamse metro. Daarmee verbeterd ook de sociale veiligheid. Dus er is zeker iets voor te zeggen. Het wordt anders dan voorheen, ja. En alle verandering roept weerstand op. Ebt wel weer weg, dunkt me.
pi_136606036
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:03 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ik snap het probleem niet zo. Je kan toch gewoon inchecken en aan de andere kant weer uitchecken?
Als je een ov-chipkaart hebt. Mét voldoende saldo :').
quote:
Oh, en dat poortjes zwartrijden vermindert blijkt trouwens allang in de dagelijkse praktijk in de Rotterdamse metro.
Daar is ook alles achter poortjes zodat je een gesloten systeem hebt. Dat gaat voor zover ik begrijp nog lange tijd niet op voor alle stations.

Het "alle verandering is eng" mag in dezelfde vuilnisbak als "alle verandering is verbetering". Non-argument.
pi_136606163
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:08 schreef Litpho het volgende:

[..]

Inderdaad, en het gros van de reizigers reist inmiddels al met een OV-chipkaart en dat wordt steeds meer. Het probleem, nogmaals?

quote:
Daar is ook alles achter poortjes zodat je een gesloten systeem hebt. Dat gaat voor zover ik begrijp nog lange tijd niet op voor alle stations.
Niet alle stations, nee. Wel een (ongetwijfeld steeds groter wordend) aantal grote en middelgrote stations. Zal ook al effect hebben.
pi_136606195
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:08 schreef Litpho het volgende:

[..]

EN de poortjes zijn niet in storing. EN je hebt tijd zat om twee keer per doorgang in de rij te gaan staan.
pi_136606248
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

EN de poortjes zijn niet in storing. EN je hebt tijd zat om twee keer per doorgang in de rij te gaan staan.
Het inchecken bij een poortje duurt inderdaad een stuk langer dan vroeger toen je nog kaartjes moest kopen bij de automaat. ^O^

Beetje valse nostalgie volgens mij.
pi_136606257
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:11 schreef KnightSolaire het volgende:
Inderdaad, en het gros van de reizigers reist inmiddels al met een OV-chipkaart en dat wordt steeds meer. Het probleem, nogmaals?
Die doorgangen zijn openbare weg. Het gros van de REIZIGERS heeft inmiddels wel zo'n kutkaart overdwars ion zijn strot zitten joechei. Maar het gros van de stedelijke voetgangers is helemaal geen reiziger.
pi_136606293
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:12 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Het inchecken bij een poortje duurt inderdaad een stuk langer dan vroeger toen je nog kaartjes moest kopen bij de automaat. ^O^

Beetje valse nostalgie volgens mij.
Jezus wat ben jij dom.
pi_136606337
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jezus wat ben jij dom.
Oh, je was gewoon sarcastisch aan het praten, waarop ik niet serieus in had hoeven gaan? Dat had ik niet herkend. Excuses.
pi_136606350
quote:

[..]

Oh, en dat poortjes zwartrijden vermindert blijkt trouwens allang in de dagelijkse praktijk in de Rotterdamse metro. Daarmee verbeterd ook de sociale veiligheid. Dus er is zeker iets voor te zeggen. Het wordt anders dan voorheen, ja. En alle verandering roept weerstand op. Ebt wel weer weg, dunkt me.
Eens met vermindering zwartrijden metro, opvallend detail. Hoeveelheid zwartrijders is in de tram nog verder gedaald en procentueel zelfs minder dan bij de metro, maar geen poortjes..
pi_136606454
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Eens met vermindering zwartrijden metro, opvallend detail. Hoeveelheid zwartrijders is in de tram nog verder gedaald en procentueel zelfs minder dan bij de metro, maar geen poortjes..
Is het dan misschien in de gehele OV-keten afgenomen?

Er zijn wel meer interessante details. Zoals de aangekondigde wegbezuiniging van diverse lijnen bij de GVB in Amsterdam, die niet doorging vanwege... de inkomsten via de OV-chipkaart.
pi_136606498
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:11 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

De niet-reizigers die het als traverse gebruiken en de incidentele reizigers die de trein uit worden gepest?
  dinsdag 11 februari 2014 @ 22:18:10 #35
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_136606527
quote:
Oh, en dat poortjes zwartrijden vermindert blijkt trouwens allang in de dagelijkse praktijk in de Rotterdamse metro. Daarmee verbeterd ook de sociale veiligheid.
Hmm-hm, ja. Die poortjes worden om de haverklap ingetrapt. (ja nee niet in het centrum, wel in de minder gezellige wijken)
doei
pi_136606659
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:17 schreef Litpho het volgende:

[..]

De niet-reizigers die het als traverse gebruiken en de incidentele reizigers die de trein uit worden gepest?
Ik denk dat dit in de praktijk meevalt en dat de OV-chipkaart uiteindelijk gewoon een van de standaardpasjes in eenieders portemonnee wordt. Dat zal de praktijk leren. En dan kan er in de praktijk van worden geleerd. In Woerden zijn nu bv. alle poortjes dicht dus dan kan daar wel lering uit worden getrokken. Beter dan vooraf op basis van (overigens legitieme) vragen/vermoedens allerlei dingen uit te sluiten, dunkt me.
pi_136606760
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:18 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Hmm-hm, ja. Die poortjes worden om de haverklap ingetrapt. (ja nee niet in het centrum, wel in de minder gezellige wijken)
Nesselande? Ik heb me in Noord-Oost nooit echt onveilig gevoeld eigenlijk..
  dinsdag 11 februari 2014 @ 22:25:51 #38
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_136606974
In Nesselande is het ook niet gezellig maar dat komt door iemand anders.
doei
pi_136607077
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:20 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ik denk dat dit in de praktijk meevalt en dat de OV-chipkaart uiteindelijk gewoon een van de standaardpasjes in eenieders portemonnee wordt.
Zolang er saldo op moet? Denk het niet.
quote:
Beter dan vooraf op basis van (overigens legitieme) vragen/vermoedens allerlei dingen uit te sluiten, dunkt me.
Kijk b2py, daar heb je je antwoord waarom alles 1 voor 12 lijkt te gaan :+.
pi_136607191
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:27 schreef Litpho het volgende:
Of we gooien het gewoon op de bekende vooroordelen over ambtenaren ;)
pi_136607587
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:27 schreef Litpho het volgende:
[..]

Onzin, hoe naīef sommigen ook zijn, ze hadden ook deelneming kunnen nemen aan het overleg. Uit eigen initiatief via het ROCOV bijvoorbeeld.
pi_136607626
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:29 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Of we gooien het gewoon op de bekende vooroordelen over ambtenaren ;)
Nou ja, ik had meer de langzame beslissingstrajecten met inspraak en comissies in gedachten. Deze keer :P.
  Redactie Sport dinsdag 11 februari 2014 @ 22:38:46 #43
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136607859
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 18:49 schreef James1988 het volgende:
Nou dennistd, je kunt weer:

[..]

Eens even gaan plannen, vandaag in elk geval een mooie dag gehad. Helaas wel +20 opgelopen doordat de ICE waarop ik overstapte in Hannover vertraging had. Ik had beter gewoon in de IC kunnen blijven zitten, maar de ICE kwam pas op de borden na vertrek van de IC....

De eerste IC uit Bentheim hoort trouwens te stoppen in Ibbenbüren. Hoort, want dat deed ie vanmorgen dus niet, gewoon met 140km/h er langs. Pas bij Osnabrück kwam de omroep dat reizigers voor Ibbenbüren terug mochten reizen met de Westfalenbahn, maar daar hebben de mensen die op het perron stonden te wachten natuurlijk weinig aan :N
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_136607914
Retourtje München? Heen via Stuttgart en terug via Nürnberg? Gewoon omdat kilometers trappen.
pi_136607983
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:12 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

De reizigersstromen op de stations gaan nu bij overstap van trein op trein (bij stations die perrons afsluiten) of trein op bus/bus op trein (bij afgesloten stations) langzamer dan voorheen. Kaartjes kopen kon altijd nog van tevoren (5-kaart, trajectabonnement), maar hier kan je als reiziger weinig aan doen.

En dan heb ik het spelen met het sturen van reizigersstromen nog niet genoemd. Tijdje terug op Lelystad de enige roltrap verstopt achter rode kruizen. Gelukkig is er nog een lift voor mensen die slecht ter been zijn.
  Redactie Sport dinsdag 11 februari 2014 @ 22:41:59 #46
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136608060
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:39 schreef b2py het volgende:
Retourtje München? Heen via Stuttgart en terug via Nürnberg? Gewoon omdat kilometers trappen.
Morgen even rustig aan doen, vandaag ook al een boel gelopen en een lange dag gehad.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_136608143
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:40 schreef Litpho het volgende:

[..]

De reizigersstromen op de stations gaan nu bij overstap van trein op trein (bij stations die perrons afsluiten) of trein op bus/bus op trein (bij afgesloten stations) langzamer dan voorheen. Kaartjes kopen kon altijd nog van tevoren (5-kaart, trajectabonnement), maar hier kan je als reiziger weinig aan doen.

En dan heb ik het spelen met het sturen van reizigersstromen nog niet genoemd. Tijdje terug op Lelystad de enige roltrap verstopt achter rode kruizen. Gelukkig is er nog een lift voor mensen die slecht ter been zijn.
Zijn er stations waarbij je een overstap hebt en waarbij je dan tussendoor moet uit- en inchecken? Dat lijkt me om allerlei redenen niet wenselijk, ook m.b.t. bv. berekening van de ritprijs die daardoor geloof ik veranderd?
Bij poortjes denk ik vooral aan de stations waar deze bij de entree en de uitgang staan, niet voor de (rol)trappen richting station. Dat lijkt mij niet wenselijk.
pi_136608199
Naast de prachtige sport in Sotsji en het debat met Plasterk en Hennis is er vandaag ook weer interessant leesvoer gerold uit de kamer:

Goedkeuring implementatieplannen spoorgoederencorridors Rotterdam-Genua en Rotterdam-Lyon
Notitie Bierman over de ordening van de spoorsector
Spitsmijden in de trein: Werkgeversonderzoek
pi_136608234
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:43 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Zijn er stations waarbij je een overstap hebt en waarbij je dan tussendoor moet uit- en inchecken? Dat lijkt me om allerlei redenen niet wenselijk, ook m.b.t. bv. berekening van de ritprijs die daardoor geloof ik veranderd?
Bij poortjes denk ik vooral aan de stations waar deze bij de entree en de uitgang staan, niet voor de (rol)trappen richting station. Dat lijkt mij niet wenselijk.
Sowieso naar iedere andere vervoerder. Verder ja, Sloterdijk als je vanaf Hemboog terugkomt naar 'Hoofdstation'.
  Redactie Sport dinsdag 11 februari 2014 @ 22:46:20 #50
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136608363
Hilversum spoor 1 ook dacht ik
PM mij!
pi_136608394
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:43 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Lelystad, achterste overstap tussen perrons op Almere Centrum. En dan laat ik de tweeperron-stations als Almere Buiten even buiten beschouwing, dat is niet echt een normale overstap.

Tegenwoordig zie ik niet zoveel anders meer dan de Hanzelijn helaas -O-
pi_136608444
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:46 schreef Litpho het volgende:

[..]

Lelystad, achterste overstap tussen perrons op Almere Centrum. En dan laat ik de tweeperron-stations als Almere Buiten even buiten beschouwing, dat is niet echt een normale overstap.

Tegenwoordig zie ik niet zoveel anders meer dan de Hanzelijn helaas -O-
Ja ik bedoel inderdaad de normale overstappen, niet als de enige 'overstap' een trein is die terug gaat naar waar je vandaan kwam.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 22:49:05 #53
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_136608570
Amsterdam Muiderpoort.

Maar wat de ritprijs maakt het nu toch niet meer uit nu NS het fenomeen "overstap" heeft ingevoerd?
pi_136608809
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:44 schreef b2py het volgende:
Naast de prachtige sport in Sotsji en het debat met Plasterk en Hennis is er vandaag ook weer interessant leesvoer gerold uit de kamer:

Goedkeuring implementatieplannen spoorgoederencorridors Rotterdam-Genua en Rotterdam-Lyon
Notitie Bierman over de ordening van de spoorsector
Spitsmijden in de trein: Werkgeversonderzoek
Die laatste is wel aardig, alhoewel ik vind dat de NS hierin slechts kan faciliteren en, doordat er zoveel inertie is in het bedrijfsleven, elke poging tot sturen door negatieve financiële prikkels in de praktijk (nog) neerkomt op een prijsverhoging. Degene die de suggestie "werken in de trein" heeft geopperd, gaat trouwens duidelijk met de auto naar het werk :').
pi_136608913
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:47 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ja ik bedoel inderdaad de normale overstappen, niet als de enige 'overstap' een trein is die terug gaat naar waar je vandaan kwam.
Sterker nog, dan wil je vrijwel altijd dat mensen in- en uitchecken. Tenzij je terug moet rijden naar een station waarvan te laat is aangekondigd dat je het ging passeren. Gelukkig gebeurt dat zelden. Bij de NS dus, over DB kan ik niet spreken :+.
pi_136609002
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:52 schreef Litpho het volgende:

[..]

Die laatste is wel aardig, alhoewel ik vind dat de NS hierin slechts kan faciliteren en, doordat er zoveel inertie is in het bedrijfsleven, elke poging tot sturen door negatieve financiële prikkels in de praktijk (nog) neerkomt op een prijsverhoging. Degene die de suggestie "werken in de trein" heeft geopperd, gaat trouwens duidelijk met de auto naar het werk :').
Vooral het voor- en natransport kan hier in faciliteren, NS heeft niet zoveel bewegingsruimte wat dat betreft. Dit is meer ketenlogisitiek en ketensamenwerking.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 22:58:44 #57
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136609184
quote:
1 voor 12
Met de invoering van de Fyra was het toch precies hetzelfde verhaal?
pi_136609198
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:55 schreef b2py het volgende:

[..]

Vooral het voor- en natransport kan hier in faciliteren, NS heeft niet zoveel bewegingsruimte wat dat betreft. Dit is meer ketenlogisitiek en ketensamenwerking.
Nou ja, ik doelde meer op het met enige onregelmaat gebezigde concept "spitsheffing". Maar ja, met name op het HRN is het dusdanig druk dat er maar weinig speling is. Dat wordt met PHS alleen maar erger :).
pi_136609313
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

Met de invoering van de Fyra was het toch precies hetzelfde verhaal?
Vooral de deactivering van de Benelux, maar goed dat past wel bij elkaar.
Je ziet het nu ook, gemeente Dordrecht houdt zich mooi koest nu de IC naar Den Haag C er nog rijdt maar als die straks naar de HSL gaat staan ze te schreeuwen. Tsja, mooi dom. Het is al vaak zat geroepen in de media.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 23:06:36 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136609566
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 23:00 schreef b2py het volgende:

[..]

Vooral de deactivering van de Benelux, maar goed dat past wel bij elkaar.
Je ziet het nu ook, gemeente Dordrecht houdt zich mooi koest nu de IC naar Den Haag C er nog rijdt maar als die straks naar de HSL gaat staan ze te schreeuwen. Tsja, mooi dom. Het is al vaak zat geroepen in de media.
De Drechtsteden zijn al aan het klagen geweest bij I&M hoor. De media heeft het niet helemaal goed opgepakt (of de Drechtsteden zijn ontzettend slecht geīnformeerd), want Dordrecht zou ook de IC naar Vlissingen verliezen. Onzin natuurlijk _O-
pi_136609665
Laten we maar uitgaan van een combinatie van factoren, dat lokale politici het vaak niet begrijpen is algemeen bekend.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 23:09:38 #62
146033 ReisT
pi_136609692
Het is toch voor een belangrijk deel een mediakwestie.

Het gedoe om de poortjes (NS vs. gemeenten) speelt ook al jááren dat is echt niet ineens iets nieuws van de laatste tijd. Alleen doordat het nu weer actueel is (doordat nu ergens daadwerkelijk die poortjes gesloten worden) pikken de media het weer op, waardoor het een "nieuw" probleem lijkt.

Dat NS dit soort dingen keer op keer uitstelt (afschaffen van papieren kaartjes is ook zoiets) helpt ook niet echt.
  Redactie Sport dinsdag 11 februari 2014 @ 23:10:37 #63
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136609730
Zo, reisplan voor morgen:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Bad Bentheim        9:28    1   IC 141 
Hannover Hbf        11:18   9

Hannover Hbf        12:01   4   IC 2371
Frankfurt(Main)Hbf  15:05   13

Frankfurt(Main)Hbf  16:10   7   ICE 626 
Düsseldorf Hbf      17:37   17

Düsseldorf Hbf      18:17   17  IC 137 
Rheine              19:54   2

Rheine              20:21   2   IC 140
Bad Bentheim        20:34   2
PM mij!
pi_136609754
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 23:09 schreef ReisT het volgende:
Het is toch voor een belangrijk deel een mediakwestie.

Het gedoe om de poortjes (NS vs. gemeenten) speelt ook al jááren dat is echt niet ineens iets nieuws van de laatste tijd. Alleen doordat het nu weer actueel is (doordat nu ergens daadwerkelijk die poortjes gesloten worden) pikken de media het weer op, waardoor het een "nieuw" probleem lijkt.
Als de gemeenten goede afspraken gemaakt hadden over implementatie en uitvoering zou er al minder oproer uit die hoek zijn. Dat blijkt dat er gemeenteraden via de media communiceren en druk willen zetten zegt genoeg dunkt me.
pi_136609774
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 23:10 schreef dennistd het volgende:
[ code verwijderd ]

Veel plezier _O_
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 februari 2014 @ 23:13:32 #66
Maffe Fries
pi_136609876
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 23:10 schreef dennistd het volgende:
[ code verwijderd ]

Dankzij Geisenberger en dankzij Vogt :P
  Redactie Sport dinsdag 11 februari 2014 @ 23:14:55 #67
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136609948
Ja, wel jammer dat het beiden op één dag is, dat gun ik die Moffen ook weer niet >:)
PM mij!
pi_136610261
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:46 schreef dennistd het volgende:
Hilversum spoor 1 ook dacht ik
Yups, spoor 1 heeft een eigen set poortjes. Dat betekent uitchecken en opnieuw inchecken bij een overstap. Of wat nog veel vaker voorkomt: een spoorwijziging van spoor 1 naar 2 en andersom.

Gaat dan ook je degressief kilometertarief eraan?
pi_136610338
Nee, binnen 35 opnieuw inchecken zelfde vervoerder houdt je je degressieve tarief. Dit geldt bij alle vervoerders.
  Redactie Sport dinsdag 11 februari 2014 @ 23:28:17 #70
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136610627
Maar niet als je om 6.28u ingecheckt bent in Weesp en snel naar Amersfoort wil
PM mij!
pi_136611204
Die snap ik niet?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 februari 2014 @ 23:43:15 #72
Maffe Fries
pi_136611274
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 23:41 schreef b2py het volgende:
Die snap ik niet?
moet je overstappen op Hilversum en dat gaat alleen maar met uit- en weer inchecken. Als je met korting reist geldt het als twee aparte reizen, want je bent na 6.30 uur opnieuw ingecheckt ;)
pi_136611390
Op die fiets, overstappen in Naarden-Bussum?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 februari 2014 @ 23:47:15 #74
Maffe Fries
pi_136611473
daar stopt geen IC richting Amersfoort, dus daar heb je weinig aan
pi_136611614
Pak je toch de directe sprinter? Ik begrijp het probleem niet zo goed..
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 februari 2014 @ 23:56:14 #76
Maffe Fries
pi_136611852
anders had je een kwartiertje langer kunnen blijven liggen ;)
pi_136611922
Nu ben je een kwartier eerder thuis, woohoo..
  Redactie Sport woensdag 12 februari 2014 @ 00:18:37 #78
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136612695
Die poortjes zijn gewoon vreemd geplaatst daaar
PM mij!
pi_136615321
Sowieso is Hilversum een kutgat waar je nog niet dood gevonden wilt worden natuurlijk. Laatste keer dat ik daar was ontspoorde mijn trein gewoon WTF 8)7
  woensdag 12 februari 2014 @ 07:46:57 #80
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136615364
Ik ben een keer aan een treinramp ontsnapt door ziek te zijn.

Remember 14 februari 2005.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136615370
Veertig minuten op een tochtig station wachten is geen geweldig begin van je dag -O-.
pi_136615455
quote:
6s.gif Op woensdag 12 februari 2014 07:46 schreef Duvel het volgende:
Ik ben een keer aan een treinramp ontsnapt door ziek te zijn.

Remember 14 februari 2005.
Help me even, wat was er toen ook weer? :?
pi_136615546
oh leuk, we komen met +3 Amersfoort binnen, geen idee waarom want we reden toch best lekker door en we waren op tijd weg uit Apeldoorn. Maar de overstap naar Schiphol kan niet gegarandeerd worden. Een van de grootste overstapknopen van het land en er kan niet eens EEN minuutje gewacht worden. NS is weer gestiekt door de autobranche.

Overigens bleef de trein naar Schiphol nog wel NET lang genoeg wachten.
  woensdag 12 februari 2014 @ 08:34:37 #84
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136615734
quote:
5s.gif Op woensdag 12 februari 2014 08:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Help me even, wat was er toen ook weer? :?

:')
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136615798
Dat is niet goed :N
pi_136615820
Rotterdam?
  woensdag 12 februari 2014 @ 09:02:12 #87
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136616090
quote:
11s.gif Op woensdag 12 februari 2014 08:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is niet goed :N
Scherp! Geen gewonden, wel veel materiële schade.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 08:41 schreef b2py het volgende:
Rotterdam?
Yep. De IC van 7:07 versus de Sprinter van iets daarna.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136616146
Aha. Ik daarna even zoeken op ILenT.nl kan je niet verder terug dan 2008. Iemand enig idee of er een inspectierapport van is, en zoja waar ik die kan vinden?
  woensdag 12 februari 2014 @ 09:15:36 #89
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136616311
http://www.nrc.nl/handels(...)t-machinist-10576796

De rapportage is door IVW opgesteld, zou dus ergens in de archieven van het ministerie van V&W achterhaalbaar moeten zijn.

Het was 11 februari 2005, excuses.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 12 februari 2014 @ 09:16:37 #90
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136616334
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2014 09:15 schreef Duvel het volgende:
http://www.nrc.nl/handels(...)t-machinist-10576796

De rapportage is door IVW opgesteld, zou dus ergens in de archieven van het ministerie van V&W achterhaalbaar moeten zijn.

Het was 11 februari 2005, excuses.
http://www.ilent.nl/Image(...)CS_tcm334-319681.pdf
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136616360
Ik dank u. De mobiele site van ilent is niet echt gebruiksvriendelijk.
pi_136619728
European railways unveil joint technical strategy

EUROPE: An outline of the technical requirements needed to support 'a successful railway of the future' was published on February 11 by the 'Railway Operating Community', which brings together those European train operators and infrastructure managers who are members of CER, EIM and UIC.

Co-ordinated by UIC, the Rail Technical Strategy Europe is intended to complement the Challenge 2050 vision document prepared by the ROC members in 2013. Although it is 'not a research agenda', it is intended to sit alongside the Shift2Rail research initiative in helping to shape the evolution of Europe's railways.

Challenge 2050 addressed the issues facing Europe's railways from the perspective of stakeholders, passengers, freight shippers and suppliers, with the key challenges grouped under three main pillars: policy, technical and services. RTSE in turn addresses the technical requirements which 'will enable the sector to exploit its opportunities to satisfy customer requirements'.

Bron en meer
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 februari 2014 @ 13:36:42 #93
Maffe Fries
pi_136623470
Drie lichtgewonden in Oostenrijk nadat twee locs heuvelafwaarts waren gerold en tegen een stilstaande trein zijn geklapt
http://tirol.orf.at/news/stories/2630135/
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 februari 2014 @ 13:56:05 #94
Maffe Fries
pi_136624097
Dennis kan ook morgen weer op reis :')
  woensdag 12 februari 2014 @ 14:08:36 #95
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136624564
quote:
11s.gif Op woensdag 12 februari 2014 13:36 schreef Peterselieman het volgende:
Drie lichtgewonden in Oostenrijk nadat twee locs heuvelafwaarts waren gerold en tegen een stilstaande trein zijn geklapt
http://tirol.orf.at/news/stories/2630135/
Die reactie van ÖBB. :{
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 12 februari 2014 @ 15:01:18 #96
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136626386
Hee Duvel, als je DDZ Utrecht-Gouda wilt, die gaat 15:27 als IC 2057 uit Gouda naar Utrecht, die kan je dus terugzien als IC 2852, Utrecht C. vertrek 16:02, spoor 12A.
  Redactie Sport woensdag 12 februari 2014 @ 15:22:23 #97
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136627257
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 13:56 schreef Peterselieman het volgende:
Dennis kan ook morgen weer op reis :')
ik kan net zo goed onderweg blijven _O-
PM mij!
  Redactie Sport woensdag 12 februari 2014 @ 15:30:55 #98
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136627586
Mijn uitzicht op dit moment:
PM mij!
pi_136627984
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 15:22 schreef dennistd het volgende:

[..]

Wat let je?
  woensdag 12 februari 2014 @ 15:43:56 #100
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136628120
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 15:22 schreef dennistd het volgende:

[..]

Hop, doorreizen naar Salzburg jij :+
pi_136628185
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 15:30 schreef dennistd het volgende:
Mijn uitzicht op dit moment:
[ afbeelding ]
Heuh, chips gehaald daar bij dat kot links voor.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 12 februari 2014 @ 15:49:20 #102
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136628364
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 15:01 schreef greavy het volgende:
Hee Duvel, als je DDZ Utrecht-Gouda wilt, die gaat 15:27 als IC 2057 uit Gouda naar Utrecht, die kan je dus terugzien als IC 2852, Utrecht C. vertrek 16:02, spoor 12A.
Ik heb babydienst vandaag! ;) Ik heb 'm gezien als IC naar Den Haag toen ik een wandelingetje deed! Maar bedankt!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136628796
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 15:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik heb babydienst vandaag! ;) Ik heb 'm gezien als IC naar Den Haag toen ik een wandelingetje deed! Maar bedankt!
Papadag! :D
Mooi schaatsen kijken!
  woensdag 12 februari 2014 @ 16:05:32 #104
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136629135
Nee, thuiswerken (poging tot).
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136630835
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2014 16:05 schreef Duvel het volgende:
Nee, thuiswerken (poging tot).
Stiekem heb je wel gekeken toch? :@
  woensdag 12 februari 2014 @ 16:31:10 #106
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136630919
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 16:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Stiekem heb je wel gekeken toch? :@
Nee.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 12 februari 2014 @ 16:31:37 #107
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_136630947
Tenzij ja.
doei
pi_136630958
quote:
7s.gif Op woensdag 12 februari 2014 16:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee.
:o ;(

(Heeft de NOS Stream in de trein bekeken via de WiFi :D )
  woensdag 12 februari 2014 @ 16:37:59 #109
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136631247
Het boeit me gewoon niet!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136631510
Zo. IenM maakte gehakt van verhaal NS over Fyra...

http://www.rtlnieuws.nl/e(...)-over-fyra-evaluatie

Pats!
pi_136631653
Gehakt? Ik vind kibbelden een beter woord.
pi_136631737
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 09:18 schreef b2py het volgende:
Ik dank u. De mobiele site van ilent is niet echt gebruiksvriendelijk.
Ilent houdt niet zo van mobiliteit :P
  woensdag 12 februari 2014 @ 16:48:45 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136631744
NS, 23 mei 2013: "Eerste V250's gaan in 2015 weer rijden"
NMBS tegen I&M/NS, 28 mei 2013: "Wij gaan geen V250's afnemen"
NS, 3 juni 2013: "Wij stoppen er ook mee"

NS bleef tot einde in Fyra geloven

Vreemde gang van zaken.
pi_136631979
NS zijn gewoon een stelletje willoze, planloze, hopeloze en besluiteloze slappe zakken geweest. Maar is dat nou nieuws of zo? Dacht het niet :N
pi_136632236
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 16:43 schreef DriekOplopers het volgende:

Pats!
En nu? Nu rijdt die trein ineens weer ofzo?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 februari 2014 @ 17:10:29 #116
Maffe Fries
pi_136632690
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 16:43 schreef DriekOplopers het volgende:

Pats!
gehakt is een groot woord, maar zoals het verhaal nu leest kun je wel stellen dat de NS voor de buitenwereld niets wil leren van het V250-debacle, omdat de eigen rol totaal niet genoemd wordt, al kan ik me niet voorstellen dat er intern niet een documentje rondzweeft waarin ook de NS er flink van langs krijgt over de eigen rol in het geheel.
pi_136632784
Het zou me niet verbazen als er 200 van zulke documentjes "intern rondzweven". Alleen helemaal niemand is op de hoogte van meer dan drie van die documentjes tegelijk :') Van Sharepoint kun je een fantastische grabbelton maken als je wilt namelijk O+
pi_136632889
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 16:48 schreef James1988 het volgende:
NS, 23 mei 2013: "Eerste V250's gaan in 2015 weer rijden"
NMBS tegen I&M/NS, 28 mei 2013: "Wij gaan geen V250's afnemen"
NS, 3 juni 2013: "Wij stoppen er ook mee"

NS bleef tot einde in Fyra geloven

Vreemde gang van zaken.
"NS geeft toe dat ze te weinig naar de reiziger geluisterd hebben."

Nu nog diezelfde realisatie bij de afdeling ov-chipkaart en poortjessluiters en het wordt nog wel eens wat :+.
  woensdag 12 februari 2014 @ 17:16:16 #119
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136632893
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2014 17:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Het zou me niet verbazen als er 200 van zulke documentjes "intern rondzweven". Alleen helemaal niemand is op de hoogte van meer dan drie van die documentjes tegelijk :') Van Sharepoint kun je een fantastische grabbelton maken als je wilt namelijk O+
Is het dat niet by default al?
pi_136633209
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 17:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Is het dat niet by default al?
Beetje. Het nodigt iig van harte uit om er een nog veel grotere puinhoop van te maken :Y
  woensdag 12 februari 2014 @ 17:30:35 #121
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136633442
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 17:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Beetje. Het nodigt iig van harte uit om er een nog veel grotere puinhoop van te maken :Y
"Hier heb je een SharePoint-site voor het hele bedrijf, maak er maar mapjes in aan" => puinzooi
"Hier heb je een site per projectteam/afdeling, doe er wat leuks mee" => onoverzichtelijke bende aan teamsites waarvan niemand meer weet wie de beheerder is

:Y
  woensdag 12 februari 2014 @ 17:35:17 #122
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136633595
Grappig: Denen wijzen er op dat AB verouderde techniek gebruikt, MinVenW vraagt zich vervolgens af waarom er geen TGV gekocht is. :')

Dit was dus voordat de AGV bestond.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136633626
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 17:00 schreef b2py het volgende:

[..]

En nu? Nu rijdt die trein ineens weer ofzo?
Nee. Wie zegt dat dan?

Dit document maakt wat anders duidelijk. Het onderstreept wat een onvoorstelbaar belachelijk besluit het was om de NS de HSL-concessie niet af te nemen. Terwijl IenM dus dondersgoed wist, wat een wereldvreemde toko die NS is, die niet eens in staat is om naar zijn eigen rol te kijken.

Ik wil nooit in de politiek, maar als ik Kamerlid was, riep ik Mansveld en Dijsselbloem naar de Kamer. Ook omdat dit document voor de Kamerleden is achtergehouden tijdens de besluitvormingsfase over het noodplan van NS.
  woensdag 12 februari 2014 @ 17:41:21 #124
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136633789
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 17:36 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Terwijl IenM dus dondersgoed wist, wat een wereldvreemde toko die NS is, die niet eens in staat is om naar zijn eigen rol te kijken.
bla

Nee laat maar.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136634411
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:49 schreef ReisT het volgende:
Amsterdam Muiderpoort.

Maar wat de ritprijs maakt het nu toch niet meer uit nu NS het fenomeen "overstap" heeft ingevoerd?
Jawel, het enige wat ze gedaan hebben is het opstaptarief skippen. Maar je hebt ook nog te maken met een afnemende kilometerprijs als je reis langer is. Als je uit- en weer incheckt telt dat als 2 korte reizen en dat is duurder dan één lange reis.

In Amersfoort staan geen poortjes, maar als ze die neer zouden zetten waar nu de palen staan, dan krijg je daar ook uit/incheck perikelen tussen spoor 1/2 en de overige sporen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 februari 2014 @ 18:04:18 #126
Maffe Fries
pi_136634465
het is niet te hopen, anders zou je het spoorlopen nog aantrekkelijk maken ook ...
pi_136634590
quote:
11s.gif Op woensdag 12 februari 2014 18:04 schreef Peterselieman het volgende:
het is niet te hopen, anders zou je het spoorlopen nog aantrekkelijk maken ook ...
Gewoon net als bij de metro een derde rail invoeren 8-).
  woensdag 12 februari 2014 @ 18:21:20 #128
178444 DenS
Crientj <3
pi_136635001
Zojuist een nieuwe chipkaart ontvangen omdat de ander over 2 weken verloopt. Zag online dat er nu geen studenten ov erop staat terwijl ze in de brief zeiden ALLES over te zetten. Mag dus hopen als ik straks naar NS automaat ga dat ik het product gewoon kan ophalen?
pi_136635220
quote:
6s.gif Op woensdag 12 februari 2014 18:08 schreef Litpho het volgende:

[..]

Gewoon net als bij de metro een derde rail invoeren 8-).
Dat is lastiger hordelopen dan je denkt trouwens :X
pi_136635463
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 18:28 schreef b2py het volgende:

[..]

"Bzzzzzt. Tja, niet gemotiveerd genoeg."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 februari 2014 @ 18:42:35 #131
Maffe Fries
pi_136635641
Hoe willen ze het in Amersfoort bij de andere voetgangersbrug gaan doen?
pi_136636019
Cool, ik mag even anderhalf uur omreizen ivm een springer bij Voorschoten :r
  woensdag 12 februari 2014 @ 19:07:31 #133
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136636463
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 18:28 schreef b2py het volgende:

[..]

Zeg, je hebt toch wel je metroveiligheidscursus gedaan hč?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 12 februari 2014 @ 19:13:14 #134
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136636644
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 18:42 schreef Peterselieman het volgende:
Hoe willen ze het in Amersfoort bij de andere voetgangersbrug gaan doen?
Daar komen de poortjes aan de buitenkant van de brug.
pi_136636694
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:13 schreef greavy het volgende:

[..]

Daar komen de poortjes aan de buitenkant van de brug.
makkelijkste oplossing idd, voor die 5 reizigers per uur die daar gebruik van maken.
  woensdag 12 februari 2014 @ 19:14:59 #136
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136636714
Daar staan de paaltjes ook al bij de in/uitgang.
pi_136636754
quote:
6s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zeg, je hebt toch wel je metroveiligheidscursus gedaan hč?
Een beetje overdrijven is nooit weg ;)
pi_136638092
EU provides ¤34m for Brussels TEN-T projects

THE European Union is set to allocate ¤34m from its TEN-T funding programme to enhance railway traffic on the Brussels - Luxembourg - Strasbourg corridor, or TEN-T Priority Project 28, by eliminating bottlenecks in and around Brussels.

The funding will support work in the Brussels districts of Watermael, Schuman and Josaphat, including civil engineering works on the under-construction 1.25km Schuman - Josaphat tunnel, which is a key component of the Brussels RER project and in which track laying began on January 28. The funds will also support the addition of a link from the corridor to the new Brussels airport line to provide a direct link from the Brussels - Strasbourg corridor to the Paris - Brussels, Brussels - Cologne, and London - Amsterdam high-speed corridors.

Bron en meer
  woensdag 12 februari 2014 @ 20:09:05 #139
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136639146
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:46 schreef b2py het volgende:
EU provides ¤34m for Brussels TEN-T projects

THE European Union is set to allocate ¤34m from its TEN-T funding programme to enhance railway traffic on the Brussels - Luxembourg - Strasbourg corridor, or TEN-T Priority Project 28, by eliminating bottlenecks in and around Brussels.

The funding will support work in the Brussels districts of Watermael, Schuman and Josaphat, including civil engineering works on the under-construction 1.25km Schuman - Josaphat tunnel, which is a key component of the Brussels RER project and in which track laying began on January 28. The funds will also support the addition of a link from the corridor to the new Brussels airport line to provide a direct link from the Brussels - Strasbourg corridor to the Paris - Brussels, Brussels - Cologne, and London - Amsterdam high-speed corridors.

Bron en meer
Ah, de Franse lobby om Straatsburg te behouden heeft weer een succesje gescoord?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 12 februari 2014 @ 20:18:58 #140
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136639634
Ha, toch nog een V250 gespot vandaag! B-)

woensdag 12 februari 2014 @ 20:20:52 #141
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_136639742
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:18 schreef James1988 het volgende:

[ afbeelding ]
Ah. Een ombouw tot space-shuttle. Da's allicht beter dan wegroesten op de Watergraafsmeer.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_136639824
quote:

[ afbeelding ]
Met een lichte helling zodat eventuele zelfkritiek er meteen vanaf glijdt O+
pi_136639897
Toch is het enorm zonde om twee maal per dag die dingen te moeten zien wegroesten op de Dijksgracht. Ik heb een prima rit met dat ding gemaakt. ;(
pi_136639923
Weet je wat zonde is? Boter op je hoofd smeren en droog brood vrett'n.
  woensdag 12 februari 2014 @ 20:25:04 #145
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_136639952
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:23 schreef b2py het volgende:
Toch is het enorm zonde om twee maal per dag die dingen te moeten zien wegroesten op de Dijksgracht. Ik heb een prima rit met dat ding gemaakt. ;(
één prima rit.
hoeveel niet prima ritten?
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_136640060
quote:

[ afbeelding ]
Ah, een mockup van de JSF?
pi_136640082
Deze vliegt beter >:) ( kunnen we testen wat er gebeurt als we hem van een klif afgooien? :P

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2014 20:27:41 ]
pi_136640141
quote:
99s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:27 schreef CrashO het volgende:
Deze vliegt beter >:) ( kunnen we testen wat er gebeurt als we hem van een klif afgooien? :P
Zul je net zien dat de bodemplaat dan wel blijft zitten
  woensdag 12 februari 2014 @ 20:29:25 #149
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_136640188
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:25 schreef MPG het volgende:

[..]

één prima rit.
Dat zou betekenen dat hij überhaupt de kans heeft gekregen er vaker dan 1 keer in te zitten. Vind ik nogal een aanname.
pi_136640341
quote:
99s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:27 schreef CrashO het volgende:
ze zeggen data helikopters blijven zweven omdat ze zo lelijk zijn dat de aarde ze afstoot. Volgens die theorie moet een V250 ook een heel eind komen :P
pi_136640667
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:25 schreef MPG het volgende:

[..]

één prima rit.
Twee goede, 0 slechte. Twee door mijn neus geboord bij nieuwjaarsronde 2013.
pi_136641440
Is een rit die niet rijdt niet de definitie van de allerslechtste rit die maar mogelijk is dan?
pi_136641620
quote:
5s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:52 schreef KomtTijd... het volgende:
Is een rit die niet rijdt niet de definitie van de allerslechtste rit die maar mogelijk is dan?
Is een rit die niet rijdt geldig voor het punctualiteitsoverzicht? Ook nee ;)
  woensdag 12 februari 2014 @ 21:05:20 #154
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_136642269
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Is een rit die niet rijdt geldig voor het punctualiteitsoverzicht? Ook nee ;)
Als ik 's morgens op het perron sta te vernikkelen en mijn trein rijdt niet, dan zal het punctualiteitsoverzicht me aan mijn hol roesten. Puntje voor KomtTijd dus.
pi_136642542
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:05 schreef JDude het volgende:

[..]

Als ik 's morgens op het perron sta te vernikkelen en mijn trein rijdt niet, dan zal het punctualiteitsoverzicht me aan mijn hol roesten. Puntje voor KomtTijd dus.
Scheelt dat het voor ons al vier dagen bekend was ;)
pi_136642853
Tevens: Joechei ik ben thuis. Uiteindelijk met "slechts" een uur en 20 minuten vertraging.
pi_136643585
Ik ben tot nu toe elke dag dat ik om 16:00 de deur uit ging op kantoor, keurig om 18:28 aangekomen op mijn bestemmingsstation. Scheelt dat ik een voldoende ruime overstap in Den haag heb, en verder helemaal geen overstaps meer, want in de aanloop gaat echt wel van alles mis. Maar toch!
pi_136643690
quote:
11s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben tot nu toe elke dag dat ik om 16:00 de deur uit ging op kantoor, keurig om 18:28 aangekomen op mijn bestemmingsstation. Scheelt dat ik een voldoende ruime overstap in Den haag heb, en verder helemaal geen overstaps meer, want in de aanloop gaat echt wel van alles mis. Maar toch!
Sticker? :P
pi_136643799
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Sticker? :P
Ya man O+

Zal je zien dat het morgen finaal de gruwelijke puinsoep in draait :')
pi_136643885
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ya man O+

Zal je zien dat het morgen finaal de gruwelijke puinsoep in draait :')
Ik hoop het! ^O^
pi_136644259

Uit: http://www.rijksoverheid.(...)1/beter-en-meer.html

Edit: Zit overigens een fout in, Dordrecht - Breda wordt alleen sprinter. Geen IC.

[ Bericht 15% gewijzigd door b2py op 12-02-2014 21:54:28 ]
pi_136644402
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:34 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik hoop het! ^O^
eet een drol en overlijd ^O^
  woensdag 12 februari 2014 @ 21:55:01 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136644769
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:42 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Uit: http://www.rijksoverheid.(...)1/beter-en-meer.html

Edit: Zit overigens een fout in, Dordrecht - Breda wordt alleen sprinter. Geen IC.
Dat staat toch gewoon goed ingetekend? Die donkere 4x/u-lijn loopt over de HSL, niet over Dordrecht.
pi_136644812
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:55 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat staat toch gewoon goed ingetekend? Die donkere 4x/u-lijn loopt over de HSL, niet over Dordrecht.
De lijn verwijst wel naar 2x IC per uur, maar dat is dus fout. Moet sprinter zijn.
pi_136644843
Trouwens nog even over die vonkeritus en die gelaste breuken van jou van gisteren he B2py. Zou het kunnen dat gelaste breuken aan de bovenkant van de rijdraad een soort versterkings-plakkertje met tweemaal drie schroeven gekregen hebben? In dat geval hebben we hier namelijk niet minder dan vijf gelaste breuken op een paar meter afstand. Elders zie ik zulke dingen niet. Misschien eens gewoon dat hele stukkie draad vervangen dan? :? Offeh?

pi_136644979
quote:
3s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Trouwens nog even over die vonkeritus en die gelaste breuken van jou van gisteren he B2py. Zou het kunnen dat gelaste breuken aan de bovenkant van de rijdraad een soort versterkings-plakkertje met tweemaal drie schroeven gekregen hebben? In dat geval hebben we hier namelijk niet minder dan vijf gelaste breuken op een paar meter afstand. Elders zie ik zulke dingen niet. Misschien eens gewoon dat hele stukkie draad vervangen dan? :? Offeh?

[ afbeelding ]
ProRail wist mij te melden via Twitter dat het om een scheiding in bovenleidinggroep ging, nou leek mij dat wel erg sterk maar je weet het nooit.

Zo'n versterker hoeft niet direct een breuk te zijn, maar kan ook gewoon een zwakke plek in de infrastructuur zijn die extra verstevigd is. Het is ongetwijfeld geen toeval dat het net direct allemaal onder die brug zit. Ik zou me er niet zo druk over maken, anders had die trein wel niet zo hard gereden.
  woensdag 12 februari 2014 @ 22:00:23 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136645048
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:55 schreef b2py het volgende:

[..]

De lijn verwijst wel naar 2x IC per uur, maar dat is dus fout. Moet sprinter zijn.
Dat lijkt mij over de IC naar Vlissingen te gaan. T.h.v. Lage Zwaluwe gaat de lijn vanaf de HSL over de andere lijn heen waardoor het niet meer te zien is.
pi_136645085
Er komt gewoon iedere keer weer een kluitje-in-riet-verhaal dus :') ondertussen vonkt het de hele boel bijmekaar en ziet het er uitermate knullig uit.

Ik zal maar de hand schudden van die machinist die ook meerdere keren klaagde over een uitgebrokkeld puntstuk bij Dordrecht. Die zich niet zo'n zorgen moest maken. En die pas serieus genomen werd toen de chloorwagens sissend en spuitend op hun ruggetje lagen te spartelen in een miljoenenagglomeratie _O-
  woensdag 12 februari 2014 @ 22:02:09 #169
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136645137
Ach, als het ernstig is vliegt er vanzelf wel een keer een stroomafnemer weg :Y
pi_136645179
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat lijkt mij over de IC naar Vlissingen te gaan. T.h.v. Lage Zwaluwe gaat de lijn vanaf de HSL over de andere lijn heen waardoor het niet meer te zien is.

Zoals het in de Errata staat.
  woensdag 12 februari 2014 @ 22:03:00 #171
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_136645181
En die wordt dan in de spits het perron opgeslingerd, vol wachtende forenzen. En de draad, waar nog 1800V op staat, zwiept de andere kant op, langs de forenzen op het andere perron. Goed plan.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_136645249
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:03 schreef V2 het volgende:
En die wordt dan in de spits het perron opgeslingerd, vol wachtende forenzen. En de draad, waar nog 1800V op staat, zwiept de andere kant op, langs de forenzen op het andere perron. Goed plan.
Eerder dan dat DAT echt gebeurt, is er geen reden om in te grijpen. En dan nog. Het is maar Delft Zuid weetje.
  woensdag 12 februari 2014 @ 22:05:00 #173
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_136645280
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:02 schreef James1988 het volgende:
Ach, als het ernstig is vliegt er vanzelf wel een keer een stroomafnemer weg :Y
Stuur er een V250 langs, dan vallen rondvliegende onderdelen minder op.
  woensdag 12 februari 2014 @ 22:05:15 #174
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136645299
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:02 schreef b2py het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zoals het in de Errata staat.
Oh. Nou, dan is het een foutje dat al bekend is. In een concept-document notabene. Wat een ramp zeg, man man man.
pi_136645422
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:05 schreef JDude het volgende:

[..]

Stuur er een V250 langs, dan vallen rondvliegende onderdelen minder op.
Hebben ze gedaan, meerdere keren. Eentje strandde bij Hoofddorp, eentje bij De Vink en eentje bij Moerwijk ;(
  woensdag 12 februari 2014 @ 22:08:50 #176
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_136645480
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Oh. Nou, dan is het een foutje dat al bekend is. In een concept-document notabene. Wat een ramp zeg, man man man.
Waarom überhaupt een plaatje publiceren met een tabel met fouten erbij? Pas dan het plaatje aan. Zeker als het toch een of ander lelijk gepaint ding is waarin de MerwedeLingeLijn nauwelijks van het Hollands Diep te onderscheiden is.
pi_136645485
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nouja, ik wijs er vooral op omdat er onder andere hier nog wel eens discussie/onenigheid is over de bediening van Dordrecht - Breda als de IC Den Haag - Venlo naar de HSL verschuift. Het standpunt van NS/ProRail is in ieder geval duidelijk. De lokale gemeenten kunnen het nu zelfs weten en in actie komen. ;)
  woensdag 12 februari 2014 @ 22:10:04 #178
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136645541
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:59 schreef b2py het volgende:

[..]

ProRail wist mij te melden via Twitter dat het om een scheiding in bovenleidinggroep ging, nou leek mij dat wel erg sterk maar je weet het nooit.

Zo'n versterker hoeft niet direct een breuk te zijn, maar kan ook gewoon een zwakke plek in de infrastructuur zijn die extra verstevigd is. Het is ongetwijfeld geen toeval dat het net direct allemaal onder die brug zit. Ik zou me er niet zo druk over maken, anders had die trein wel niet zo hard gereden.
Een scheiding in een bovenleidinggroep zomaar onder een viaduct? Lijkt me niet. Op de foto zie je nogal wat lasklemmen. Bedenk wel dat je twee rijdraden hebt, dus ze hoeven niet allemaal in dezelfde draad te zitten.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136645557
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:08 schreef JDude het volgende:

[..]

Waarom überhaupt een plaatje publiceren met een tabel met fouten erbij?
Omdat het je toch geen flikker kan schelen wie het leest en al helemaal niet wat die er dan ook nog van vindt of niet. Je hebt gepubliceerd, punt.

Let maar op, KPN gaat ze nogeens aanklagen omdat er grote stukken uit het telefoonboek in een volgend rapport zitten. Op z'n kop natuurlijk, dat dan weer wel.
pi_136645588
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:10 schreef Duvel het volgende:

[..]

Een scheiding in een bovenleidinggroep zomaar onder een viaduct? Lijkt me niet. Op de foto zie je nogal wat lasklemmen. Bedenk wel dat je twee rijdraden hebt, dus ze hoeven niet allemaal in dezelfde draad te zitten.
Dat klopt, daar wou ik morgen naar gaan kijken als ik weer op het andere perron sta :)
  woensdag 12 februari 2014 @ 22:12:31 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136645653
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:08 schreef JDude het volgende:

[..]

Waarom überhaupt een plaatje publiceren met een tabel met fouten erbij? Pas dan het plaatje aan. Zeker als het toch een of ander lelijk gepaint ding is waarin de MerwedeLingeLijn nauwelijks van het Hollands Diep te onderscheiden is.
Waarschijnlijk was een lijstje met errata maken sneller gedaan dan het plaatje aanpassen.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:08 schreef b2py het volgende:

[..]

Nouja, ik wijs er vooral op omdat er onder andere hier nog wel eens discussie/onenigheid is over de bediening van Dordrecht - Breda als de IC Den Haag - Venlo naar de HSL verschuift. Het standpunt van NS/ProRail is in ieder geval duidelijk. De lokale gemeenten kunnen het nu zelfs weten en in actie komen. ;)
Ja euh, iedereen die een beetje kan lezen wist dat in oktober al. Inclusief de lokale gemeenten die aan het lobbyen zijn om de IC Den Haag - Venlo toch vooral de IC Den Haag - Venlo te laten en 'm niet te veranderen in een ICd Den Haag - Eindhoven.

-=-

En wat vinden jullie van het NS Serviceforum? Een nieuwe manier van klantenservice door NS.
pi_136645715
Een NS Service forum. WAUW.
pi_136645717
quote:
3s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[ afbeelding ]
Lijkt op iets wat die bovenleidingboeren 'stoot' noemen: http://www.energievoorziening.info/vakjargon/vakjargon.htm

Beetje apart dat daarvan zoveel kort achter elkaar zitten lijkt me. Ik kan me voorstellen dat de draad daar niet meer zo dynamisch reageert en meer over de stroomafnemer stuitert dan contact maakt. Maar goed, ik heb er geen verstand van. Waarschijnlijk iemand die een paar keer het draadje wat te kort afgeknipt heeft enzo.
pi_136645721
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:12 schreef James1988 het volgende:
En wat vinden jullie van het NS Serviceforum? Een nieuwe manier van klantenservice door NS.
Ze kunnen beter gewoon hier meelezen.

Nu dat forum hier bekend is kunnen ze de tent wel sluiten. Of een glimmend rack vol glanzende servers neerzetten EN honderd moderators aannemen. Ganiegebeure :N
pi_136645742
Spamm0n.
pi_136645879
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:13 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Lijkt op iets wat die bovenleidingboeren 'stoot' noemen: http://www.energievoorziening.info/vakjargon/vakjargon.htm

[ afbeelding ]

Beetje apart dat daarvan zoveel kort achter elkaar zitten lijkt me. Ik kan me voorstellen dat de draad daar niet meer zo dynamisch reageert en meer over de stroomafnemer stuitert dan contact maakt. Maar goed, ik heb er geen verstand van. Waarschijnlijk iemand die een paar keer het draadje wat te kort afgeknipt heeft enzo.
Nja iets dergelijks denk ik ook. Maar nogmaals, kun je dan niet beter even dat hele stuk vervangen? Hoewel, als het op beide rijdraden is elimineer je daar in het slechtste geval maar 1 zo'n ding mee. Het ziet er niet goed uit iig. Ik zal morgen even kijken welke klemmen er op welke rijdraad zitten.

Sowieso verdacht dat kennelijk beide rijdraden op dezelfde plek te kort afgeknipt zijn of wat het ook mag wezen. Er klopt daar gewoon iets niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door Dr_Flash op 12-02-2014 22:22:41 ]
  woensdag 12 februari 2014 @ 22:22:05 #187
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136646118
Een beetje lompe dubbele rijdraadbreuk levert hoe dan ook vier lasklemmen op, die niet naast elkaar mogen zitten volgens mij. Dus krijg je dit soort mooie oplossingen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136646286
Overigens staat in dat Beter en Meer document dat alle sprinters uitgezonderd SGM-II een toilet komt, SLT gaat hem dus ook krijgen. Er staat alleen niet bij wanneer.
pi_136646303
quote:
7s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:22 schreef Duvel het volgende:
Een beetje lompe dubbele rijdraadbreuk levert hoe dan ook vier lasklemmen op, die niet naast elkaar mogen zitten volgens mij. Dus krijg je dit soort mooie oplossingen.
Voor spoorstaven is zo'n regel dat thermietlassen minimaal 2 meter uit elkaar moeten zitten, ik kan me niet echt voorstellen dat er niet een soortgelijke regel is voor een rijdraad?
  woensdag 12 februari 2014 @ 22:26:34 #190
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136646370
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:24 schreef b2py het volgende:
Overigens staat in dat Beter en Meer document dat alle sprinters uitgezonderd SGM-II een toilet komt, SLT gaat hem dus ook krijgen. Er staat alleen niet bij wanneer.
De bedoeling was vanaf de eerste grote revisie, vanaf 2018 ofzo.
pi_136646408
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:25 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Voor spoorstaven is zo'n regel dat thermietlassen minimaal 2 meter uit elkaar moeten zitten, ik kan me niet echt voorstellen dat er niet een soortgelijke regel is voor een rijdraad?
Je kan er beter 12 binnen een meter zetten, dan stuikt de stroomafnemer over de eerste heen en heb je van de rest geen last meer ^O^
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 februari 2014 @ 22:27:30 #192
Maffe Fries
pi_136646417
quote:
Ze dachten hyves is ter ziele, dan kunnen wij mooi dat gat opvullen? :P
  woensdag 12 februari 2014 @ 22:29:30 #193
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136646535
quote:

[..]

Ongetwijfeld... Maar ik heb echt geen idee!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136646616
quote:

[..]

http://energievoorziening.funnymedia.nl/hulp%20gezocht/hulp.htm
De tweede is een vraag hierover.
Het bijbehorende document is uit '89 maar geeft wel een vrij aardig beeld vermoed ik. Enige probleem is dat ik er niet uit haal hoeveel lasklemmen nou per m1 mogen zitten.
pi_136646642
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je kan er beter 12 binnen een meter zetten, dan stuikt de stroomafnemer over de eerste heen en heb je van de rest geen last meer ^O^
Dan wordt het een soort van incidenteel berijdbare sluis :P
pi_136646989
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:30 schreef b2py het volgende:

[..]

http://energievoorziening.funnymedia.nl/hulp%20gezocht/hulp.htm
De tweede is een vraag hierover.
Het bijbehorende document is uit '89 maar geeft wel een vrij aardig beeld vermoed ik. Enige probleem is dat ik er niet uit haal hoeveel lasklemmen nou per m1 mogen zitten.
Ik denk dat er te weinig vraagtekens staan.
  woensdag 12 februari 2014 @ 22:44:25 #197
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136647311
quote:
9s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik denk dat er te weinig vraagtekens staan.
Wat een draak van een website. :X

Inhoudelijk zal het allemaal wel kloppen, maar zowel de tekst als de vorm laat veel te wensen over...
pi_136647375
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat een draak van een website. :X

Inhoudelijk zal het allemaal wel kloppen, maar zowel de tekst als de vorm laat veel te wensen over...
Technici & digitaal is iets wat niet zo goed samengaat ben ik wel achter gekomen :')
pi_136647428
quote:
Wie gaat er voor de eerste ban? })
pi_136647464
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:45 schreef b2py het volgende:

[..]

Technici & digitaal is iets wat niet zo goed samengaat ben ik wel achter gekomen :')
Oh DAT overlapt elkaar grotendeels wel hoor :Y

"Mensen die veel van iets in het spoorwezen weten" en "mensen die ook maar IETS van ook maar IETS BUITEN het spoorwezen weten". Nee, dat wordt lastig.
pi_136647518
Het eerste topic waar Greavy zich helemaal thuis voelt is overigens al geopend! :') _O-
https://forum.ns.nl/de-trein-11/comfort-virm-351
  woensdag 12 februari 2014 @ 22:51:47 #202
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136647661
Over de V250:

Weten we in ieder geval dat een NS-advocaat niet "de treinstellen voldoen niet aan wat we gevraagd hebben" kan aanvoeren als ontbindende voorwaarde bij de rechter. Dan vraag je er gewoon om hoor, als NS zijnde.

Via @ReneLukassen
pi_136647691
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:48 schreef b2py het volgende:
Het eerste topic waar Greavy zich helemaal thuis voelt is overigens al geopend! :') _O-
https://forum.ns.nl/de-trein-11/comfort-virm-351
"De nieuwste technologieën zoals stopcontacten en zo" _O- :D :'(
pi_136647749
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:51 schreef James1988 het volgende:
Over de V250:

[ afbeelding ]

Weten we in ieder geval dat een NS-advocaat niet "de treinstellen voldoen niet aan wat we gevraagd hebben" kan aanvoeren als ontbindende voorwaarde bij de rechter. Dan vraag je er gewoon om hoor, als NS zijnde.

Via @ReneLukassen
Voor of na afname? Tijdens afname? Proefritten? Onder welke condities en afspraken zijn die proefritten gemaakt?
  woensdag 12 februari 2014 @ 22:54:57 #205
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136647815
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Voor of na afname? Tijdens afname? Proefritten? Onder welke condities en afspraken zijn die proefritten gemaakt?
Het komt uit een brief van I&M en gaat over het Fyra-debacle. Deze zin heeft betrekking op treinstellen die door NS zijn afgenomen van AnsaldoBreda.
pi_136647821
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:51 schreef James1988 het volgende:
Over de V250:

[ afbeelding ]

Ik vind het meer een tekst waar je gewoon alle kanten mee op kan, zoals zo vaak. Het lijkt het Orakel van Delphi wel.

Treinen kopen kunnen ze niet, treinen bestellen kunnen ze niet, kijken of gekochte treinen lijken op bestelde treinen kunnen ze niet, en daarover praten kunnen ze ook niet. Jongens Hallo? Wat IS dit? 8)7
pi_136647990
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:54 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het komt uit een brief van I&M en gaat over het Fyra-debacle. Deze zin heeft betrekking op treinstellen die door NS zijn afgenomen van AnsaldoBreda.
Onder welke voorwaarden zijn die afgenomen, staat daar nog iets over?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 februari 2014 @ 23:03:52 #208
Maffe Fries
pi_136648253
quote:
5s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik vind het meer een tekst waar je gewoon alle kanten mee op kan, zoals zo vaak. Het lijkt het Orakel van Delphi wel.

Treinen kopen kunnen ze niet, treinen bestellen kunnen ze niet, kijken of gekochte treinen lijken op bestelde treinen kunnen ze niet, en daarover praten kunnen ze ook niet. Jongens Hallo? Wat IS dit? 8)7
Te veel bezig met marketing en image, terwijl je de voorwaarde goed materieel ondergeschoven kindje laat zijn. Ik zie de kansen voor Ansaldo bij de rechter stijgen, zonder de verdere inhoudelijke details te kennen
  Redactie Sport woensdag 12 februari 2014 @ 23:09:23 #209
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136648485
Zo, reisje voor morgen (en overmorgen) is gepland: Bentheim-Osnabrück-Köln-München, daar een paar uur rondkijken (van 6 tot 9 of zo) en dan via Stuttgart en langs de Rijn terug naar Bentheim.

Enige probleem is dat als Duitsland morgen geen goud haalt, dan keer ik in Osnabrück al weer om...
PM mij!
pi_136648513

Hieraan mankeert nogal wat. O.a. de volgende interpretaties zijn mogelijk.

1. Het wordt uit de beschrijving niet duidelijk OF er risicoafwegingen zijn gemaakt etc.

Mocht dat wel zo zijn, je weet het maar nooit, dan stuiten we op de volgende tombola:

2. Zijn genoemde risicoafwegingen gemaakt TEN TIJDE VAN de aflevering van de eerste treinstellen? Waarom niet vooraf? En hoe kan dat als de treinstellen nog niet aan de voorwaarden van de purchase agreement voldeden?

3. Zijn er treinstellen afgeleverd terwijl er onduidelijke risicoafwegingen zijn gemaakt waarvan alleen bekend was dat ze niet aan de voorwaarden van de purchase agreement voldeden? Stonden er dan voorwaarden voor een risicoafweging in de purchase agreement?

4. Moet deze zin gezien worden als een dubbele beschuldiging (met "terwijl" als nevenschikkend voegwoord dus), i.e. "Het wordt uit de beschrijving niet duidelijk welke risicoafwegingen zijn gemaakt bij de afleveringen van de eerste treinstellen" EN "ze [de treinstellen] voldeden nog niet aan de voorwaarden van de purchase agreement"?

Dit is zo'n typische wollige marketingzin, als je hem vanuit hoek 1 aanvalt "blijkt" altijd dat je het vanuit een andere hoek moet zien. Ik ben heel benieuwd wat hoek 5 aan deze zin zal "blijken" te zijn.

Cursusje eenduidig communiceren zou geen kwaad kunnen.
pi_136648549
quote:
6s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:09 schreef dennistd het volgende:
Zo, reisje voor morgen (en overmorgen) is gepland: Bentheim-Osnabrück-Köln-München, daar een paar uur rondkijken (van 6 tot 9 of zo) en dan via Stuttgart en langs de Rijn terug naar Bentheim.

Enige probleem is dat als Duitsland morgen geen goud haalt, dan keer ik in Osnabrück al weer om...
We wachten op een integraal verslag van Dennis'GoldRush _O_ Na afloop van de Spelen ^O^
  woensdag 12 februari 2014 @ 23:13:22 #212
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136648656
Zoals bekend is wil Finmeccanica zo snel mogelijk van AnsaldoBreda af, omdat het bedrijf inmiddels zo'n slechte reputatie en financiële situatie heeft dat het een bedreiging vormt voor de rest van de Finmeccanicagroep.

Er is een gerucht opgedoken dat men AnsaldoBreda zou willen splitsen in een 'good company' dat de lopende projecten en patenten e.d. krijgt (zoals de Frecciarossa 1000) en een 'bad company', dat de probleemgevallen (V250, IC4, verschillende trams) krijgt.

Mocht zoiets gebeuren dan verwacht ik dat die 'bad company' vrij snel failliet zal gaan (er is immers geen productie meer), een curator die daarna wordt aangesteld zal als taak hebben om de verliezen zo ver mogelijk te beperken. Dan blijft NS achter met treinen die het niet doen, reserveonderdelen die niet meer te krijgen zijn, en zonder mogelijkheid om (een deel van) het geld terug te krijgen.
quote:
15s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

Hieraan mankeert nogal wat. O.a. de volgende interpretaties zijn mogelijk.

(...)

Cursusje eenduidig communiceren zou geen kwaad kunnen.
Hele document staat hier:
http://www.rtlnieuws.nl/s(...)cept%20evaluatie.pdf

----

Oepsie:
renelukassen twitterde op woensdag 12-02-2014 om 23:08:58 Want als gevolg hiervan: https://t.co/K3SI5LCG11, zit #NS met n juridisch probleem zo groot als de #Fyra #v250 zelf. http://t.co/dak5VbUMAx reageer retweet
pi_136648768
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:13 schreef James1988 het volgende:
Zoals bekend is wil Finmeccanica zo snel mogelijk van AnsaldoBreda af, omdat het bedrijf inmiddels zo'n slechte reputatie en financiële situatie heeft dat het een bedreiging vormt voor de rest van de Finmeccanicagroep.
Reputatie ja :D Nee FinMec moet wat zeggen :') _O- Wie was er vorig jaar ook weer opgepakt voor fraude en corruptie? :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 februari 2014 @ 23:16:17 #214
Maffe Fries
pi_136648786
quote:

er is rodelen, dus ik geef je een goede kans dat het weer goud zal worden :P
pi_136648833
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:13 schreef James1988 het volgende:
Oepsie:
renelukassen twitterde op woensdag 12-02-2014 om 23:08:58 Want als gevolg hiervan: https://t.co/K3SI5LCG11, zit #NS met n juridisch probleem zo groot als de #Fyra #v250 zelf. http://t.co/dak5VbUMAx reageer retweet
[ afbeelding ]
Ik liet nezen kan hier flikker van geen. :'(
  Redactie Sport woensdag 12 februari 2014 @ 23:18:26 #216
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136648895
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

We wachten op een integraal verslag van Dennis'GoldRush _O_ Na afloop van de Spelen ^O^
Overigens zie ik tot mijn grote schrik dat ik zowel gisteren als vandaag niet over de 1000km ben gegaan :o
Gisteren 914, vandaag 936
PM mij!
pi_136648899
Enneh, NS met een juridisch probleem? Lees financieel probleem? Wie gaat dat betalen?

Eerst maar eens die 331 miljoen winst van vorig jaar daarin stoppen voordat je het meteen weer op de reiziger gaat afwentelen.
pi_136648924
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:18 schreef dennistd het volgende:

[..]

Overigens zie ik tot mijn grote schrik dat ik zowel gisteren als vandaag niet over de 1000km ben gegaan :o
Gisteren 914, vandaag 936
Tikt toch aardig aan ;)
  woensdag 12 februari 2014 @ 23:20:21 #219
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136648995
quote:
15s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik liet nezen kan hier flikker van geen. :'(
PTO = Purchase-to-Order, zegmaar overgaan tot aanschaf.

quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Enneh, NS met een juridisch probleem? Lees financieel probleem? Wie gaat dat betalen?

Eerst maar eens die 331 miljoen winst van vorig jaar daarin stoppen voordat je het meteen weer op de reiziger gaat afwentelen.
De financiële jongens van NS hebben al een risicoreservering ter hoogte van de nog niet betaalde geldsommen van het V250-contract opgenomen in de cijfers van het eerste halfjaar van 2013, waardoor NS toen voor het eerst in jaren rode cijfers schreef.
  Redactie Sport woensdag 12 februari 2014 @ 23:20:39 #220
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136649009
Dat wel ja :Y
Vandaag trouwens voor het eerst met 300km/h gereisd, ging lekker snel :Y
De 200 die daarna gereden werd voelde gewoon langzaam aan :D
PM mij!
pi_136649069
oh hmm. er is enigszins chocola van te maken. Geen best verhaal though
pi_136649133
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:20 schreef James1988 het volgende:
De financiële jongens van NS hebben al een risicoreservering ter hoogte van de nog niet betaalde geldsommen van het V250-contract opgenomen in de cijfers van het eerste halfjaar van 2013, waardoor NS toen voor het eerst in jaren rode cijfers schreef.
Ilent ho! Stop! Wacht even!

Er blijkt wel niet uit JULLIE beschrijving welke risicoafweging er gemaakt is bla bla moeilijke dure woorden, maar uit de post van internetgebruiker James1988 blijkt dat WEL! *O* Oppelosjt *O*
  woensdag 12 februari 2014 @ 23:23:47 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136649147
quote:
8s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Er klopt ineens ook geen ene kankeritus van heel die zin ook nie. Xal sterve alstnie waaris.
14-01-2013, NedTrain: "Jongens, die trein is onveilig!"
15-01-2013, leasemaatschappij NS: "Hey vrienden van AnsaldoBreda, toppiejoppie treinen! Stuur maar hierheen"
17-01-2013, bodemplaat dondert eruit.

Is die trein nou goed, of niet?
pi_136649153
Voor NS kan het financieel alleen maar nog meevallen, doordat de kosten er al van zijn afgeboekt.
  woensdag 12 februari 2014 @ 23:24:32 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136649185
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:23 schreef b2py het volgende:
Voor NS kan het financieel alleen maar nog meevallen, doordat de kosten er al van zijn afgeboekt.
Klopt.

Al worden die treinen morgen weggegeven aan de eerste de beste conservenblikjesfabrikant die zich ervoor meldt, voor NS maakt het financieel niet meer uit.
pi_136649218
Dus het loopt met een sisser af en morgen rijdt mijn trein naar Amsterdam gewoon weer. Hoezé.
pi_136649264
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

14-01-2013, NedTrain: "Jongens, die trein is onveilig!"
15-01-2013, leasemaatschappij NS: "Hey vrienden van AnsaldoBreda, toppiejoppie treinen! Stuur maar hierheen"
17-01-2013, bodemplaat dondert eruit.

Is die trein nou goed, of niet?
Jip-und-Janneke-Sprache, ich liebe es *;
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 februari 2014 @ 23:26:41 #228
Maffe Fries
pi_136649289
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

PTO = Purchase-to-Order, zegmaar overgaan tot aanschaf.

[..]

mja, dan rekenen ze de torenhoge juridische kosten nog niet mee. Dat gaat ook miljoenen kosten en dan heb ik het nog niet eens over een mogelijke schadevergoeding aan Ansaldo.
pi_136649326
Miljoenen op 350 miljoen, waar hebben we het over :')
pi_136649329
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Klopt.

Al worden die treinen morgen weggegeven aan de eerste de beste conservenblikjesfabrikant die zich ervoor meldt, voor NS maakt het financieel niet meer uit.
Dan nemen jullie wel even aan dat NS een definitief en helder beeld heeft van wat de schade maximaal zou kunnen worden.

Dat zou de eerste keer sinds George Stephenson zijn dat NS waar dan ook een definitief en helder beeld van heeft. Je moet maar durven.
  woensdag 12 februari 2014 @ 23:29:15 #231
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136649380
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:25 schreef b2py het volgende:
Dus het loopt met een sisser af en morgen rijdt mijn trein naar Amsterdam gewoon weer. Hoezé.
Zoals PSM al zegt: nu komen de kosten van de advocaten, kosten verwant aan het in stand houden van het materieel (stalling, kosten voor dat retourtje Maarssen, onderhoud) en wat er nog meer gaat komen.

quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan nemen jullie wel even aan dat NS een definitief en helder beeld heeft van wat de schade maximaal zou kunnen worden.
Het is in zoverre duidelijk dat het materieel geen cent extra gaat kosten, maar de rest is nog onbekend. :)
quote:
Dat zou de eerste keer sinds George Stephenson zijn dat NS waar dan ook een definitief en helder beeld van heeft. Je moet maar durven.
_O-
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 februari 2014 @ 23:29:17 #232
Maffe Fries
pi_136649385
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:27 schreef b2py het volgende:
Miljoenen op 350 miljoen, waar hebben we het over :')
als de NS verliest zal het niet bij een paar miljoen blijven, dat weet ik wel zeker
pi_136649526
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:29 schreef James1988 het volgende:

_O-
Heb ik geen gelijk dan? :{
  woensdag 12 februari 2014 @ 23:39:37 #234
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136649759
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heb ik geen gelijk dan? :{
Zo lang terug zal het niet zijn, t/m de aflevering van de eerste DD-IRM's wist NS meestal wel waar ze mee bezig waren. Sindsdien hebben veel technici en oude rotten het bedrijf verlaten en zijn ze vervangen door MBA'ers en marketinglui.

Kijk maar naar zo iemand als Timo Huges, de baas van NS. Het is vast een prima kerel en hij heeft wel de nodige ervaring met logistiek, maar hij heeft nog nooit iets met het spoor te maken gehad. Dat zie je op meer plekken in de organisatie: de lui die de knopen kunnen doorhakken hebben geen idee hoe het 'nou echt werkt' en laten zich adviseren door mensen die het ook allemaal niet precies weten, terwijl de mensen die het wel weten nauwelijks gehoord worden omdat ze niet dicht genoeg tegen de verantwoordelijke manager aanschurken.

Dat zie je overigens niet alleen bij NS, maar bij vrij veel grote bedrijven.
pi_136649884
Prima verhaal, maar met een nuance. Opgetekend door een hobbyist, overigens wel een met veel kennis.
pi_136649976
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zo lang terug zal het niet zijn, t/m de aflevering van de eerste DD-IRM's wist NS meestal wel waar ze mee bezig waren. Sindsdien hebben veel technici en oude rotten het bedrijf verlaten en zijn ze vervangen door MBA'ers en marketinglui.
in 1960 riepen ze al dat er in 1962 "nul verwijtbare storingen aan het spoor zullen zijn". In 2011 riepen ze dat over 2015 weer. Iets wijzer geworden? Neuh.
  woensdag 12 februari 2014 @ 23:47:44 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136650041
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:42 schreef b2py het volgende:
Prima verhaal, maar met een nuance. Opgetekend door een hobbyist, overigens wel een met veel kennis.
Helemaal waar.

Ik heb geen ervaring in de sector, alleen kennis over de sector met de (soms frisse) blik van een buitenstaander. Ik weet niet waarom sommige dingen gaan zoals ze gaan, ik hoef het ook niet te weten, ik wil alleen dat sommige dingen anders gaan.

Voorbeeldje: 3 uur doen over een evacuatie van een gestrande trein op een toegankelijke locatie is bijvoorbeeld onacceptabel. Zo'n trein moet - in de daluren - binnen een uur leeg zijn. Dat dat ijzer er dan nog een halve dag staat zal mij aan m'n reet roesten. :)
pi_136650086
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:47 schreef James1988 het volgende:

zal mij aan m'n reet roesten. :)
hehe woordkeus. _O_
pi_136650129
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:39 schreef James1988 het volgende:

Kijk maar naar zo iemand als Timo Huges, de baas van NS. Het is vast een prima kerel en hij heeft wel de nodige ervaring met logistiek, maar hij heeft nog nooit iets met het spoor te maken gehad.
Huges moet veel van logistiek weten. Hij snapt dat een ICM-viertje wat anders is dan een VIRM-zesje. En dat een ontbrekende machinist in Groningen na een probleem bij Anna Pawlona toch gek is. En dat een opgeheven trein dus vervelend is voor reizigers, ook als die niet meetelt in de punctualiteit.
En juist omdat hij van buiten komt, heeft hij geen last van bedrijfsblindheid. Hij is niet gevoelig voor kletskoek als “het rangeerplan zegt dat nu eenmaal”, “we kopen een nieuwe computer voor de bijsturing” of meer van dat soort klanthatende “we doen het nu eenmaal zo” gelul.
pi_136650294
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:50 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Huges moet veel van logistiek weten. Hij snapt dat een ICM-viertje wat anders is dan een VIRM-zesje. En dat een ontbrekende machinist in Groningen na een probleem bij Anna Pawlona toch gek is. En dat een opgeheven trein dus vervelend is voor reizigers, ook als die niet meetelt in de punctualiteit.
En juist omdat hij van buiten komt, heeft hij geen last van bedrijfsblindheid. Hij is niet gevoelig voor kletskoek als “het rangeerplan zegt dat nu eenmaal”, “we kopen een nieuwe computer voor de bijsturing” of meer van dat soort klanthatende “we doen het nu eenmaal zo” gelul.
Ja, kan wel wezen. Maar hij is er nu alle onderknuppelinnetjes uit aan het gooien (of dacht je echt dat Merel en Ingrid zelf "een nieuwe uitdaging gevonden hebben"? :') ) en daarmee alle WEL-spoor-kennis eruit aan het werken. En ik moet nog zien of hij een bak VIRM anders behandelt dan een rolcontainer tulpen. Een afnemer van snijbloemen kan gewoon zeggen "ik betaal niet, hou je troep maar". Daar heeftie al die tijd hard voor moeten lopen.

Du moment dat iemand hem vertelt dat al die OV-reizende sloebers toch geen auto kunnen betalen is het natuurlijk erg verleidelijk om te zeggen "ooooow dus ik HOEF helemaal niks! *O* "

En na een hoop gemorrel en gezeik en nieuwe verkiezingen komt er dan over een paar jaar eens iemand naar hem toe van "eej maat, het schiet nog niet echt op met dat spoor van je, wel?"

"Tsja, Ingrid en Merel moesten ineens weg, kan ik het helpen? O-) "

Serieus, wat voor garanties, of ook maar hoop, moet ik hebben dat deze man het tij gaat keren? Ik luister.
  woensdag 12 februari 2014 @ 23:58:16 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136650318
Daarover gesproken, in één van de meest recente edities van Modern Railways staat een uitgebreid stuk over een nieuw systeem genaamd "Simulated Traffic Management System". Een computersysteem dat alles over de spoorwegen kent in allerlei omstandigheden: materieelkarakteristieken, personeelsdiensten, baanvaksnelheden, planningsnormen, enzovoorts.

Dat systeem kan ruim van tevoren doorrekenen wat een bepaalde actie (zoals het langer stil blijven staan voor het overnemen van een aansluiting) voor invloed gaat hebben op de rest van het treinverkeer langs een bepaalde route. Zo kan er op voorhand al worden besloten dat het zinvol kan zijn om een alternatief te zoeken.

Het inladen van een rolstoel schijnt in Engeland 10 minuten in beslag te nemen. Met STMS zou een treindienstleider kunnen vaststellen dat daardoor verderop langs de lijn een conflict gaat ontstaan, waardoor een HST nog meer vertraging oploopt (achter een goederentrein bijvoorbeeld) en reizigers uiteindelijk recht krijgen op GtbV. Een operator kan dan besluiten om die rolstoelganger niet met de trein te vervoeren maar om - op kosten van de operator - een rolstoeltaxi te regelen.

(Moet die rolstoel ter plekke in elkaar worden gezet?)
pi_136650487
Rolstoelen rijden links in Engeland he, moet je niet onderschatten die problematiek.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 februari 2014 @ 00:06:11 #243
Maffe Fries
pi_136650559
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:58 schreef James1988 het volgende:
Daarover gesproken, in één van de meest recente edities van Modern Railways staat een uitgebreid stuk over een nieuw systeem genaamd "Simulated Traffic Management System". Een computersysteem dat alles over de spoorwegen kent in allerlei omstandigheden: materieelkarakteristieken, personeelsdiensten, baanvaksnelheden, planningsnormen, enzovoorts.

Dat systeem kan ruim van tevoren doorrekenen wat een bepaalde actie (zoals het langer stil blijven staan voor het overnemen van een aansluiting) voor invloed gaat hebben op de rest van het treinverkeer langs een bepaalde route. Zo kan er op voorhand al worden besloten dat het zinvol kan zijn om een alternatief te zoeken.

Het inladen van een rolstoel schijnt in Engeland 10 minuten in beslag te nemen. Met STMS zou een treindienstleider kunnen vaststellen dat daardoor verderop langs de lijn een conflict gaat ontstaan, waardoor een HST nog meer vertraging oploopt (achter een goederentrein bijvoorbeeld) en reizigers uiteindelijk recht krijgen op GtbV. Een operator kan dan besluiten om die rolstoelganger niet met de trein te vervoeren maar om - op kosten van de operator - een rolstoeltaxi te regelen.

kijk, zo'n systeem moeten we in Nederland ook hebben. Het is een van de beste manieren om nog enkele procenten winst te kunnen boeken
pi_136650906
quote:
13s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:57 schreef Dr_Flash het volgende:

"Tsja, Ingrid en Merel moesten ineens weg, kan ik het helpen? O-) "
Mijn gedachten over het vertrek van Ingrid en Merel kan ik niet op deze openbare plek zetten. belangstellenden sturen een PM.
quote:
Serieus, wat voor garanties, of ook maar hoop, moet ik hebben dat deze man het tij gaat keren? Ik luister.
Ik zie dat Timo schoon schip maakt in zijn organisatie. Minder vergadergelul en het feit dat er een nieuw Hoofd Logistiek is begonnen spreekt boekdelen. En natuurlijk, over twee jaar weten we meer.
  donderdag 13 februari 2014 @ 08:00:04 #245
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136653237
quote:
13s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, kan wel wezen. Maar hij is er nu alle onderknuppelinnetjes uit aan het gooien (of dacht je echt dat Merel en Ingrid zelf "een nieuwe uitdaging gevonden hebben"? :') ) en daarmee alle WEL-spoor-kennis eruit aan het werken. En ik moet nog zien of hij een bak VIRM anders behandelt dan een rolcontainer tulpen. Een afnemer van snijbloemen kan gewoon zeggen "ik betaal niet, hou je troep maar". Daar heeftie al die tijd hard voor moeten lopen.
Merel van Vroonhoven is ook niet uit de NS organisatie komen boven drijven. Net als Huges komen veel topmannen van NS niet uit het bedrijf zelf.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136653310
Vandaag slechts 11 bakjes koploper in de weetikhoeveel van Enschede naar Den Haag in plaats van 12, en het is gewoon niet genoeg. 12 altijd wel.Heb toch het idee dat er eenredelijk nauwkeurig beeld van de reizigersdruk gevormd kan worden :)
  donderdag 13 februari 2014 @ 08:14:30 #247
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136653344
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2014 08:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Vandaag slechts 11 bakjes koploper in de weetikhoeveel van Enschede naar Den Haag in plaats van 12, en het is gewoon niet genoeg. 12 altijd wel.Heb toch het idee dat er eenredelijk nauwkeurig beeld van de reizigersdruk gevormd kan worden :)
Zit je helemaal achterin weer?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136653386
quote:
2s.gif Op donderdag 13 februari 2014 08:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zit je helemaal achterin weer?
ja :Y Kom je erbij zitten dalek? :D
  donderdag 13 februari 2014 @ 08:21:55 #249
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136653394
quote:
6s.gif Op donderdag 13 februari 2014 08:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja :Y Kom je erbij zitten dalek? :D
Nee, ik ben al op 't werk. Het zou kunnen dat het bij jou niet past, omdat mensen op het perron nog op een plek stonden waar geen trein kwam, en die dus allemaal bij jou zijn ingestapt.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136653406
Oh well, ik vind het wel prima zolang ik kan zitten :s)
  donderdag 13 februari 2014 @ 08:27:02 #251
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_136653425
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2014 08:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh well, ik vind het wel prima zolang ik kan zitten :s)
Egoīst!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_136653466
Precies *)
pi_136653697
En weer een omgeleide Thalys, deze keer door Gouda. Geen mensen erin trouwens.
pi_136653981
Opschieten Flessie en James, tussen 09:55 en 10:30 ligt Den Haag HS - Centraal er uit.
  donderdag 13 februari 2014 @ 09:17:17 #255
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136654058
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 08:54 schreef Dr_Flash het volgende:
En weer een omgeleide Thalys, deze keer door Gouda. Geen mensen erin trouwens.
Ik las 'omgewaaide' :@

quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 09:13 schreef b2py het volgende:
Opschieten Flessie en James, tussen 09:55 en 10:30 ligt Den Haag HS - Centraal er uit.
Ik zit nu in de IC naar Den Haag Centraal, die zal als het goed is wel rijden.

Overigens wel frappant: een paar weken terug reed deze trein structureel met 2x DDZ-IV. Nu rijdt het ding met één VIRM-IV en in mijn rijtuig (halverwege de trein notabene) zijn er zelfs nog stoelen vrij. Zijn er dan zoveel reizigers verjaagd?

Ik wil overigens niet weten hoe knus het was tussen Venlo en Eindhoven waar dat ding vol in de ochtendspits reed...
pi_136654284
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 09:13 schreef b2py het volgende:
hoezo? :( Ik ben daar al voorbij trouwens
pi_136654427
quote:
13s.gif Op donderdag 13 februari 2014 09:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

hoezo? :( Ik ben daar al voorbij trouwens
Je verwacht het niet, maar herstelwerkzaamheden.
  donderdag 13 februari 2014 @ 10:00:42 #258
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136654904
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 09:35 schreef b2py het volgende:

[..]

Je verwacht het niet, maar herstelwerkzaamheden.
Lijkt erop dat spoor 4+5 te Den Haag HS buiten dienst zijn.
pi_136654936
Een beetje ziekjes, heb gelijk de herinstructie voor dit jaar maar gemaakt.
Ben nu tot eind 2015 klaar ^O^
pi_136655024
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:58 schreef James1988 het volgende:

Dit zal men in Nederland wel niet aan durven te schaffen omdat het systeem te duur is, of omdat men weer eens hopeloos faalt met de ICT :')
(Om na een jaar te evalueren en dat men de kosten al lang en breed terug verdiend had kunnen hebben, en reizigersbeoordelingen weer hoger uit kwamen etc etc)

Fantastisch systeem als ik dit zo lees _O_
pi_136656685
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

Lijkt erop dat spoor 4+5 te Den Haag HS buiten dienst zijn.
Voorbij spoor 4 en 5 inderdaad, op 4 hebben we de benelux gekeerd ;)
  donderdag 13 februari 2014 @ 11:09:44 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136656722
quote:
2s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:08 schreef Maegrim het volgende:

[..]

Voorbij spoor 4 en 5 inderdaad, op 4 hebben we de benelux gekeerd ;)
Volgens mij zag ik een kortsluitlans in spoor 4 zitten ergens tussen Den Haag HS richting Centraal/NOI :)

Het was in ieder geval geel en zat tussen de spoorstaven geklemd.

Rara wat is het? :')
pi_136657744
Een trein1!!!!1!!
  donderdag 13 februari 2014 @ 13:17:15 #264
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136661375
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:06 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dit zal men in Nederland wel niet aan durven te schaffen omdat het systeem te duur is, of omdat men weer eens hopeloos faalt met de ICT :')
(Om na een jaar te evalueren en dat men de kosten al lang en breed terug verdiend had kunnen hebben, en reizigersbeoordelingen weer hoger uit kwamen etc etc)
Dit is nu typisch een systeem waarvan de kosten grotendeels bij de verkeersleiding/infrabeheerder terecht komen maar waarvan de baten voornamelijk zich bij vervoerders bevinden. Daar gaat het heel vaak fout.
  donderdag 13 februari 2014 @ 13:18:17 #265
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_136661418
:W

Zo ik ben er weer,ik ben tevens verhuisd en heb tegenwoordig uitzicht op de LGV Interconnexion Est :Y op 269 meter van mijn pand

Heb ik nog wat gemist?

quote:

[..]

Oh, en dat poortjes zwartrijden vermindert blijkt trouwens allang in de dagelijkse praktijk in de Rotterdamse metro. Daarmee verbeterd ook de sociale veiligheid.
Je houd er misschien een bepaalde categorie zwartrijders met tegen ala Huisvrouwtjes met booschappentassen die m een paart haltes willen piepen, maar zolang die poortjes niet afgesteld mogen worden op standje bottenbreken zul je altijd achter iemand aan kunnen lopen om naar binnen te gaan...

Om het echt waterdicht te timmeren moet je gewoon van die poortjes instaleren die je ook weleens ziet op aankomstzones op een luchthaven (met dubbele deur)

Edit:

Dit dus
  donderdag 13 februari 2014 @ 13:38:47 #266
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136662159
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 13:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dit is nu typisch een systeem waarvan de kosten grotendeels bij de verkeersleiding/infrabeheerder terecht komen maar waarvan de baten voornamelijk zich bij vervoerders bevinden. Daar gaat het heel vaak fout.
Prijs treinpad met 1 ct/km verhogen gedurende een paar jaar en je verdient het geheel terug, zonder dat het de vervoerders buitensporig veel meer kost. Uiteindelijk profiteert de reiziger ervan.

quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2014 13:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
:W

Zo ik ben er weer,ik ben tevens verhuisd en heb tegenwoordig uitzicht op de LGV Interconnexion Est :Y op 269 meter van mijn pand

Heb ik nog wat gemist?
Alleen het gebruikelijke Fyragefaal. En mijn V250 op een stokje :)
  donderdag 13 februari 2014 @ 13:44:15 #267
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_136662393
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 13:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Prijs treinpad met 1 ct/km verhogen gedurende een paar jaar en je verdient het geheel terug, zonder dat het de vervoerders buitensporig veel meer kost. Uiteindelijk profiteert de reiziger ervan.
Maarja.. verantwoordelijkheden etc... Ik weet nog wel meer van dat soort maatregelen.. Seinverdichting op de IJsselbrug richting Zwolle b.v: kost misschien een miljoen euro maar het scheelt vele gemiste overstappen en vertragingen van 30 minuten voor reizigers.
  donderdag 13 februari 2014 @ 13:52:56 #268
200192 Darkwing_Duck
pi_136662730
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 13:38 schreef James1988 het volgende:
Alleen het gebruikelijke Fyragefaal. En mijn V250 op een stokje
Heb ik voorbij zien komen, heb nu gelijk een ideetje waar we zon treinstel kwijt kunnen

http://goo.gl/maps/wJ5rz :')
  donderdag 13 februari 2014 @ 13:54:02 #269
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136662770
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 13:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Heb ik voorbij zien komen, heb nu gelijk een ideetje waar we zon treinstel kwijt kunnen

http://goo.gl/maps/wJ5rz :')
:D
  donderdag 13 februari 2014 @ 14:44:07 #270
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_136664388
Ik ben best benieuwd wie hier zo'n DB-Gold BahnCard heeft en al dagen gratis door Duitsland heencrosst?

quote:
Gold, Gold, Gold! Herzlichen Glückwunsch an alle Inhaber einer GOLD BahnCard 25: Sie dürfen morgen kostenlos mit den ICE-/IC- und EC-Zügen sowie den IC-Bussen der DB fahren!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_136664503
DennisTD :)
  donderdag 13 februari 2014 @ 14:47:23 #272
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136664505
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2014 14:44 schreef bork het volgende:
Ik ben best benieuwd wie hier zo'n DB-Gold BahnCard heeft en al dagen gratis door Duitsland heencrosst?
dennistd :Y
pi_136664542
quote:

pi_136667468
Binnen Voor Beter OV geaarzeld. Wel of niet reageren op al die gewobte stukken over Fyra.

Na uitvoerig overleg toch besloten, te reageren. Aan de Kamer is informatie onthouden.

http://www.voorbeterov.nl/130606.php
pi_136667604
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:55 schreef DriekOplopers het volgende:
Binnen Voor Beter OV geaarzeld. Wel of niet reageren op al die gewobte stukken over Fyra.

Na uitvoerig overleg toch besloten, te reageren. Aan de Kamer is informatie onthouden.

http://www.voorbeterov.nl/130606.php
Link naar RTL is stuk.
pi_136667721
Het blijft een vervelende mengelmoes de materieelinzet tussen Den Haag en Venlo, geen dag hetzelfde... Vandaag was het een VIRM4 (1558 vanaf HS)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 13 februari 2014 @ 16:02:56 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136667819
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 16:00 schreef _serial_ het volgende:
Het blijft een vervelende mengelmoes de materieelinzet tussen Den Haag en Venlo, geen dag hetzelfde... Vandaag was het een VIRM4 (1558 vanaf HS)
Ha, dat ding gaat dus vol in de avondspits van Eindhoven naar Venlo. Lachen joh :D
pi_136668545
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Link naar RTL is stuk.
Dank voor je seintje. gefikst.
  donderdag 13 februari 2014 @ 16:24:20 #279
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_136669115
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 16:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ha, dat ding gaat dus vol in de avondspits van Eindhoven naar Venlo. Lachen joh :D
Godzijdank blijf ik vanavond tot laat in Eindhoven :') .
Heb vandaag al ICR, ICMm en DDZ voorbij zien fietsen op die lijn :') .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  donderdag 13 februari 2014 @ 16:29:37 #280
200192 Darkwing_Duck
pi_136669366
Nieuwe schrootlijn?
pi_136669368
Alweer VIRM vandaag, net als altijd. :(
  donderdag 13 februari 2014 @ 16:41:09 #282
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136669874
quote:
Helaas kan de Bijsturing er weer niks van, met deze treinserie. Er hoort geen VIRM4 in te rijden.
- 5x ICR-TD9
- 1x ICM7 (één rit in de middagspits met ICM10)
- 2x VIRM6

En als zo'n VIRM6'je wordt omgewisseld voor een viertje, dan zit je in de spits dus gegarandeerd met problemen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 februari 2014 @ 16:50:10 #283
Maffe Fries
pi_136670259
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 16:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nieuwe schrootlijn?
zo zou ik het niet willen noemen, maar wel een zorgenlijntje, net als de Zaanlijn en Utrecht - Amersfoort.
  donderdag 13 februari 2014 @ 16:51:02 #284
146033 ReisT
pi_136670291
quote:
Het blijft een vervelende mengelmoes de materieelinzet tussen Den Haag en Venlo, geen dag hetzelfde...
Het blijft een vervelende eenheidsworst de materieelinzet tussen Amsterdam en Utrecht, elke dag hetzelfde...
pi_136670491
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 16:51 schreef ReisT het volgende:

[..]

Het blijft een vervelende eenheidsworst de materieelinzet tussen Amsterdam en Utrecht, elke dag hetzelfde...
_O_
  donderdag 13 februari 2014 @ 17:19:25 #286
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_136671320
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 16:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik zag 'm net voor een rood sein staan bij Boxtel.
pi_136671345
Wat een gezeik, ik ben blij als ik kan zitten :s)
pi_136671447
Oh b2py ik heb een slomo filmpje gemaakt van het vonken jeuj *O*

En ik heb ontdekt dat er ca 40 meter voorbij die 5 lasklemmen nog 5 zitten, waar dus ook nog weleens wat wil gaan flippen. Zou eigenlijk voor de gein eens over de hele perronlengte van Delft Zuid de lasklemmen moeten tellen, maar alleen op spoor 2 hebben we er dus al minimaal 10. Op spoor 1 voor zover bekend niks trouwens. 2 van die nieuwe 5 zitten trouwens wel degelijk precies naast elkaar op beide rijdraden.

Filmpje komt vanavond wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 13-02-2014 17:35:55 ]
pi_136672164
Altijd slim. Een op tijd rijdende intercity aan de kant gooien voor een vertraagde stoptrein, zo tussen Overvecht en Breukelen :') Vingerverven op Olympisch niveau O+
pi_136672262
En ja hoor, voornoemde stoptrein op het middenspoor aan de kant om de IC weer voor te laten _O- Wat zijn die lui aan het doen joh 8)7 :D
  donderdag 13 februari 2014 @ 17:48:55 #291
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136672290
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:48 schreef Dr_Flash het volgende:
En ja hoor, voornoemde stoptrein op het middenspoor aan de kant om de IC weer voor te laten _O- Wat zijn die lui aan het doen joh 8)7 :D
Wedstrijdje :Y
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 februari 2014 @ 17:49:09 #292
Maffe Fries
pi_136672297
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Altijd slim. Een op tijd rijdende intercity aan de kant gooien voor een vertraagde stoptrein, zo tussen Overvecht en Breukelen :') Vingerverven op Olympisch niveau O+
Breukelen of Bilthoven? :P
pi_136672372
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wedstrijdje :Y
Haasje over :+.
pi_136672447
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Breukelen of Bilthoven? :P
Bilthoven. konko autocorrect 8)7
pi_136672626
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Gevalletje TRDL Utrecht en TRDL Amersfoort :P
  donderdag 13 februari 2014 @ 18:01:29 #296
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136672657
Utrecht: Ja, daahaag, laat ARI maar werken
Amersfoort: Ja, daahaag, daar steken wij een stokje voor

Ofzo?
pi_136672697
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:01 schreef greavy het volgende:
Utrecht: Ja, daahaag, laat ARI maar werken
Amersfoort: Ja, daahaag, daar steken wij een stokje voor

Ofzo?
Ze zullen elkaar gewoon wel niet opgebeld hebben ofzo, of wellicht was er per ongeluk een wissel dat bijna 24 uur niet bereden was. Je weet het niet eah, gelukkig.
  donderdag 13 februari 2014 @ 18:04:28 #298
200192 Darkwing_Duck
pi_136672742
Breukelen+Bilthoven = Breukhoven

donderdag 13 februari 2014 @ 18:09:04 #300
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136672870
De stamlijn Zwijndrecht, altijd een leuk item. Maar soms snap je het niet, want de gemeente heeft de aansluiting naar Ashland en/of Univar nu echt 'geblokkeerd'. Tot zeker een halfjaar terug kon je daar komen, als er gesnoeid werd. ProRail hield zelfs het wissel in stand. Een trapwissel, niet eens een klootwissel.
Maar daar rijdt al enige jaren geen trein meer, maar de beide bedrijven kan je nog bereiken. Op het terrein van beide bedrijven is het spoor nog intact.

Maar oh, de gemeente vond dat je daar snelheidsremmers moest hebben, omdat er altijd veel volk van het Heerema-terrein naar de parkeerplekken gaat (of omgekeerd) en heeft nu - voor het gemak - drempels aangelegd. En aan de zijkant van de drempels betonnen wanden (van zo'n 75 centimeter hoogte) geplaatst, die een krappe centimeter van het spoor staan.
Ondanks dat volgens ProRail deze aansluiting nog steeds intact is (zelfs nu nog, stand vanmiddag...), heeft de gemeente daar een mooi obstakel voor een trein geplaatst. Deze situatie is inmiddels maar even gemeld...
  donderdag 13 februari 2014 @ 18:09:17 #301
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_136672875
Und voll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')