abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136636089
Tevens is Ziyech ook zo'n licht geval dat weinig aankan. Vaak op de bank gezeten wegens fitheid.
  Moderator woensdag 12 februari 2014 @ 18:58:17 #252
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_136636124
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 18:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Al schieten Marokanen normaal nooit van meer dan 10 meter, dan mis je de kans om een paar verdedigers uit te spelen.
Of ze kunnen niet goed richten op de pompbediende.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator woensdag 12 februari 2014 @ 18:58:29 #253
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_136636132
quote:
7s.gif Op woensdag 12 februari 2014 18:52 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Da's bluf.
Hey, je vroeg dingen die beter waren dan boulevard. Ik gaf je slechts advies.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_136636152
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 18:57 schreef Ajacied422 het volgende:
Tevens is Ziyech ook zo'n licht geval dat weinig aankan. Vaak op de bank gezeten wegens fitheid.
Meh, Clasie heeft 10 jaar een eigen trainingsprogramma gehad, zegt me weinig.

Uiteraard wel onhaalbaar en tevens voor een andere positie dan Clasie.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  Moderator woensdag 12 februari 2014 @ 19:01:22 #255
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_136636241
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 18:58 schreef Jimbo het volgende:

[..]

Hey, je vroeg dingen die beter waren dan boulevard. Ik gaf je slechts advies.
Jammer, iets met vader wens en gedachte ;(
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_136636244
Lopen er in de jeugd eigenlijk nog spelers rond die de posities van o.a. BMI, Clasie kunnen gaan invullen of moet er zeker gekocht gaan worden om die plekken fatsoenlijk in te vullen?
blablablabla
pi_136636302
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:01 schreef Elan het volgende:
Lopen er in de jeugd eigenlijk nog spelers rond die de posities van o.a. BMI, Clasie kunnen gaan invullen of moet er zeker gekocht gaan worden om die plekken fatsoenlijk in te vullen?
Kongolo, Woudenberg en Dekker wellicht.
pi_136636869
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 18:04 schreef elCholo het volgende:
Iedereen is vervangbaar met eigen jeugd, behalve Clasie en Pelle.
Voor Clasie die Ziyech van Heerenveen halen. Voor Pelle maar hopen op weer een verrassing van van Geel.
Voor de rest hebben we met van Beek en Kongolo mee dan prima vervangers in huis voor onze huidige verdedigers
Goed idee, een 10/buitenspeler op de VM plek :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_136637004
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:01 schreef Elan het volgende:
Clasie -> Vormer, Dekker 2e man op die plek.
BMI -> Nelom, Woudenberg, evt. Kongolo,
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_136637044
We hebben eerder een buitenspeler nodig dan een vervanger voor Indi of Clasie, die hebben we al in huis.
pi_136639754
Net terug. Review komt nu van TOSOTHIW.
pi_136639898
Twente :')

Hopen dat die film ze potdomme aan 't denken zet, je kan er nog zomaar een leuk seizoen van maken.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  woensdag 12 februari 2014 @ 20:26:58 #263
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_136640059
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:21 schreef Helpmefok het volgende:
Ben benieuwd.
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_136640138
quote:
blablablabla KUTBEELD omdat ze niet naar de GROTE HMF geluisterd hebben.

:')
  woensdag 12 februari 2014 @ 20:40:17 #265
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_136640766
quote:
Ik hoef het niet te weten. Ga zelf wel kijken zondag.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_136640834
De langverwachte documentaire over club Feyenoord is daar. De voorgeschiedenis van de documentaire is bekend en behoeft niet veel toelichting.

De allereerste beelden stoorden vrijwel direct. Ongeveer 40-45 sponsors worden tentoon gespreid, van palletsorteerders tot op- en overslagbedrijven; de meest gekke mix bedrijven die je ooit hebt gezien in een beeld. Niets mis mee, de documentaire moet tenslotte betaald worden. De tekst die hierna volgt, levert echter het verkeerde soort kippenvel op:

"Limits, like fears, are often just an illusion". - Michael Jordan.

Op dit moment slaat de schrik mij om het hart. De makers zullen toch niet gaan impliceren dat de limieten van onze selectie aan iets anders te wijden zijn dan een kwaliteitsgebrek? Er kan toch niet daadwerkelijk geïmpliceerd worden dat de kwaliteit van onze selectie van zo'n kwaliteit is, dat de door mij wekelijks waargenomen limieten voortkomen uit een 'illusie'? Ik bedoel: kom op hé. Even realistisch. Onze nummer 10 heet Immers, met alle respect (Vanaf nu ga ik niet meer anti-Immersen, ik beloof het).

Ik schud de desillusie (hihi) snel van me af; ik moet tenslotte nog 67,5 minuten gaan genieten. Beelden van de oorlog volgen, en de veerkracht van onze stad wordt besproken. Het zijn de clichés over onze stad die elke Rotterdammer kent, maar die we toch graag bevestigd zien. Ook is het even lekker om die kutmoffen weer te hekelen. Kortom: niets mis mee, heerlijk dit dat.

De 40-45 minuten (oké, het was meer iets van 7 minuten) die volgen zijn echt pijnlijk. Met een auto wordt over grote stukken snelweg gereden, waarbij de haven van Rotterdam in beeld gebracht wordt. De koppeling met Feyenoord lijkt in eerste instantie te ontbreken (en wordt ook later niet echt gelegd). Oké, eerlijk is eerlijk: 69 minuten van Feyenoord krijg je niet volgeluld zonder stadsaspecten te betrekken. De pijn groeit echter als ik de volgende paar dingen zie:

- Er is vanuit de losse hand geschoten (mijn grootste vrees) in voertuigen die soms over de 100km/h rijden
- Er is niet geschoten met 35mm apparatuur ( ;( de kwaliteit was een VHS-videoband op sommige momenten, en dan ben ik mild)
- Als gekeken wordt naar bijvoorbeeld de stroomkabels van hoogspanningsmasten... De artifacts vliegen je om de oren. Echt héél jammer.

Een glidetrack, Canon 5D Mark III en wat goede lenzen was wel minimaal noodzakelijk geweest. Dat blijkt overigens continu in de film terug te komen. Maar mijn absoluut gigantisch grootste ergernis: het geluid is niet met externe apparatuur opgenomen. Het komt extreem naar voren als je het geluid vergelijkt met de muziek, waar het geluid van de bioscoop wél tot zijn recht komt. Wat volgt, zijn 8 minuten compleet onverstaanbaar gebrabbel van een belangrijke havenmeneer met een hazenlip (denk ik?) in een slecht gekozen shot. Begrijp me niet verkeerd: mijn familie zit vol met hazenlippen, maar juist dan is het zo essentieel om het maximale uit het geluid te trekken. De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik 30% gehoorverlies heb; desondanks was het wel heel duidelijk.

Goed, havenmeneer voorbij, een prachtige jongedame met haar zoon. De zoon is het eerste lichtpuntje in de film: als anderhalfjarig jochie zien we hem de liederen van Feyenoord meezingen en zien we hem alle spelers herkennen op foto's. Van Pi-air tot en met Bosvelt en van Pauwe (Powpow O+) tot en met Kalou (Kloe! O+). Echt frustrerend; de beelden waren niet extreem veel slechter dan sommige beelden uit de zojuist beschreven havensnelwegscenes. Dat is, met alle moderne techniek van tegenwoordig, voor mij als beeldcriticus een gemiste kans.

Er volgt een rits van Feyenoordgezichten waar het beeld extreem scherp is. Echt verbluffend dat het op een meer portretniveau dus wel lukt. De ogen van mensen.... Elk gezicht had een verhaal. Ik vond dit een zeer indrukwekkend gedeelte van de documentaire, hoewel het nog steeds niet duidelijk is welke kant het verhaal op gaat.

Overviewschoten van de stad, verhalen van de tweede plaats, Sem die met BMI, Pi-Air en Vilhena voetbalt (Tering, wat is BMI GROOT gek _O- Zijn kop paste godverdomme niet eens op beeld); het zijn de elementen die de documentaire wel recht aan doen. Hoewel op sommige momenten ook de apparatuurkeus gewoon het maximale weer in de weg zit ;(.

Het verhaal bouwt op naar een climax; althans, zo lijkt het. Dit blijkt eerder een tussenschot te zijn, waarna een fade-out volgt. Einde film? :? Nee, niets van dat. We gaan nog lekker 20 minuten door. Hierbij over Rooie Marck, waarbij het huilen je nabij staat. Niet alleen om het verhaal van deze meneer, maar ook een stuk reflectie naar ervaringen die iedereen in zijn eigen leven zal hebben gehad met die vreselijke ziekte. Ook warme momenten spelen op: nadat bekend wordt dat Marck terminaal is, zegt zijn beste vriend: "Jouw auto is voor mij". :D. Het laat de innige vriendschap zien die sommigen met elkaar kunnen hebben en hoe het leed dat feyenoord heet het leven met zich meebrengt op sommige manieren goed afgevangen kan worden.

Geëindigd wordt met wat uitspraken van Leonardo, die de Kuip in loopt en voor X staat met twee fakkels op de grasmat en een bandana voor met daarop een 'gebit'. Ook hier ontbreekt het exacte doel, al levert het wel extreem zieke beelden op :+.

Wat valt op, wat is de essentie van de documentaire?

Voor mij lijkt dit in eerste instantie gek genoeg een boodschap aan de spelers te zijn. Jongens, jullie kunnen - en moeten - kampioen worden. Van Eenhoorn tot Sem en zijn moeder, van belangrijke mensen die onderdeel zijn van de club tot gewone supporters, iedereen laat zien dat we 'genoeg geleden' hebben. Ik vraag me A) af of de spelers hier überhaupt van onder de indruk zijn en B) of dit überhaupt effect sorteert. Ik zie namelijk geen gebrek aan drive bij de spelers; het is gewoon een kwaliteitsgebrek (naar mijn mening dan).

De tweede boodschap gaat natuurlijk over dat geweldige legioen. Daar zitten me ook pareltjes van beelden tussen hoor. De beelden van de Kuip na de 4-2 hebben weer een nieuwe dimensie gekregen. Toch word je gewoon af en toe misselijk van het heen-en-weer zwiepen van de camera. Ik ben al geen fan van een urban look, maar dit sloeg alles. Toch zaten ook hier wel heel scherpe en mooie beelden bij die de sfeer in ons mooie stadion meer dan goed benadrukten: het liet zien waar wij, Feyenoorders, voor staan. Het laat eigenlijk ook zien dat ons huis, De Kuip, onvervangbaar is. De beelden zullen - zelfs voor mensen die in De Kuip regelmatig staan - de herinneringen bij tijden en wijle overtreffen. Hier niets dan lof voor onze debuterend filmmakers.

Het shot van de Erasmusbrug, waarbij de camera langzaam wegzakt, is misschien nog wel het mooist gelukte shot. Het is te zien dat beide heren een fantastisch oog hebben voor wat de stad te bieden heeft; juist daarom is het soms zo zonde dat de panning uit de losse hand gedaan lijkt of op een extreem slecht statief (fluid-head had waarschijnlijk al enorm veel gescheeld). Toch kon ik genieten van het schot vanuit de Kuipkant van het Varkenoordse viaduct kijkend richting de Erasmusbrugkant van het Varkenoorde viaduct, waar een gigantische mensenmassa overheen trekt.

Kortom: kippenvel en een dikke 10 voor de effort. Jouw club, mijn club, ONZE club, heeft een pareltje van een documentaire erbij die bij geen andere club in Nederland - fuck it, in de wereld - gemaakt kan worden.

Het is daarmee zonde dat sommige details gewoon niet kloppen. Maar fuck, dat zal 99% van de mensen echt niet op gaan vallen. Daarmee wens ik jullie dus ook extreem veel kijkplezier; ik weet dat ik in ieder geval nog steeds opgefokt ben _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2014 20:43:34 ]
pi_136640851
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:28 schreef SjaakBauer het volgende:

[..]

blablablabla KUTBEELD omdat ze niet naar de GROTE HMF geluisterd hebben.

Onzin. :W. Geluid was veel erger :+
pi_136640915
Ik wou die film eigenlijk gewoon zelf gaan bekijken dus skip die review ff.
blablablabla
pi_136641028
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:42 schreef Elan het volgende:
Ik wou die film eigenlijk gewoon zelf gaan bekijken dus skip die review ff.
Bevat an sich weinig spoilers hoor. :)
pi_136641280
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:48 schreef Mani89 het volgende:
‘Matavz faalt voor keuring, PSV loopt bijna acht miljoen euro mis’
Woensdag, 12 februari 2014 om 20:30

:D

Brands _O-
pi_136641649
quote:
"Vandaag ging die in première in Rotterdam"

Ik ben inmiddels overleden.
pi_136641847
quote:
Wat een zeikerd die vent van de NOS.
blablablabla
pi_136641852
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:49 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

:D

Brands _O-
_O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_136642383
Pfff, ik erger me weer dood aan Fox. Elke willekeurige illegale stream is geloof ik beter. Je zal toch maar betaald hebben voor alleen een internet abo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')