Dit ding levert niet genoeg warm water, dat is het probleem.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:36 schreef goed_volk het volgende:
Een boiler is 'duur', tenminste, voor een jaar. Al een thermostaatkraan op de douche gezet? Dat zou ik eerst proberen, voordat je monteurs laat komen. Gewoon even een tweedehandse op MP voor een paar tientjes.
Ik heb boven een CV ketel (ook uit een zelfde jaartal). Maar dat geheel vervangen gaat denk ik wel in de papieren lopen voor een jaar. Deze woning word dan gesloopt, dus dan zou ik de CV mee moeten nemen. Ik heb geen idee waar ik dan kom te wonen, dus dat is geen optie.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik had ook zo'n ding dat ouder was dan ik, hoewel deze nog ouder is schat ik zo. Douchen ging ook niet ivm te weinig warm water levering.
Ik heb het vervangen door een hr-ketel.
Je kan er een elektrische boiler neer zetten of een nieuwe geiser op gas. Die laatste is goedkoper.
Waarom is het duur voor een jaar? Een thermostaat lost dit probleem niet op. De druk is te laag. Dat gaat een thermostaat niet oplossen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:36 schreef goed_volk het volgende:
Een boiler is 'duur', tenminste, voor een jaar. Al een thermostaatkraan op de douche gezet? Dat zou ik eerst proberen, voordat je monteurs laat komen. Gewoon even een tweedehandse op MP voor een paar tientjes.
Die hangt erquote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit ding levert niet genoeg warm water, dat is het probleem.
Zonder een CO-melder in de keuken, zou ik daar trouwens niet durven wonen![]()
Buitenmuur. Dus dik zat.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:13 schreef naaa het volgende:
Een geiser is goedkoper dan een (doorstroom)boiler;
houd ook rekening dat je boiler op een aparte groep moet
(en dus een kabel getrokken zou worden).
Geiser zou nog op dat wandje kunnen, een boiler heb ik mijn twijfels over;
dat ligt er geheel aan wat voor wand (steen?) er achter die schoten zit
In beide gevallen zal waarschijnlijk het leidingwerk voor je keukenkraan aangepast moeten worden.
Elektrische boiler dus. Het is voor een jaar, dus het energieverbruik weegt niet op tegen het gemak en ze zijn relatief goedkoop op MP en makkelijk te installeren.quote:
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
Een aparte groep hoeft niet als je oppast.
Er zijn zat huizen in NL waarin de gehele keuken, wasmachine, droger, magnetron, waterkoker en oven op 1 groep zitten, zoals in mijn huis.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:15 schreef naaa het volgende:
[..]![]()
Dat ligt een beetje aan het element wat erin zit.
Een enkel element zal nog wel gaan samen met andere apparatuur;
dubbel element vraagt een dergelijk vermogen wat geheid problemen gaat geven.
Even buiten beschouwing gelaten dat dit soort apparatuur gewoon een vaste aansluiting moet hebben.
Na googlen kan ik je vertellen dat die er al op zit. Dus helaas ook geen optiequote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:46 schreef BartNH het volgende:
Koop eerst eens een spaardouchekop, mogelijk red je het daar al mee. Lelijk maar erg goed bruikbaar is deze:
http://www.de12ambachten.nl/douchekop.html
Als dat het probleem oplost ook prima. Weet je wat zoiets kost?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 16:00 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Grotere geiser geen optie? Moet je wel een gat door de muur boren voor de afvoer en een gewone keukenkraan monteren.
Je hebt je stop door een spijker vervangen ofzo?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Er zijn zat huizen in NL waarin de gehele keuken, wasmachine, droger, magnetron, waterkoker en oven op 1 groep zitten, zoals in mijn huis.
Als ik een elektrische boiler zou aanschaffen zou die er gewoon bij komen op die groep.
Nog nooit is die stop erdoor heen gegaan, ook niet toen we per ongeluk de droger en vaatwasser en magnetron op hetzelfde moment aanhadden.
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit ding levert niet genoeg warm water, dat is het probleem.
Zonder een CO-melder in de keuken, zou ik daar trouwens niet durven wonen![]()
Gooi die er dan gelijk vanaf, de geiser heeft een tapdebiet, kom je eronder dan schakelt deze uit.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:51 schreef Puala het volgende:
[..]
Na googlen kan ik je vertellen dat die er al op zit. Dus helaas ook geen optie![]()
Dat lost zeker het probleem op.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 16:01 schreef Puala het volgende:
[..]
Als dat het probleem oplost ook prima. Weet je wat zoiets kost?
dat zeg ik toch?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:53 schreef klipper het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Het ding is bedoeld voor kortdurig gebruik, lees de vaat en eigenlijk al te klein om te douchen.
Hij staat dan ook niet uren achter elkaar aan bij normaal gebruik, waar jij het nu over hebt is excessief gebruik
Nee je moet gewoon oppassen. Een droger vraagt niet 3,5 uur 2kW en een vaatwasser ook niet.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 16:09 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je hebt je stop door een spijker vervangen ofzo?
Ik heb 5 groepen voor de keuken (en een aparte voor mijn wasmachine en nog een aparte voor mijn droger, maar die staan niet in de keuken).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |