abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136582754
Ik woon tijdelijk (voor een jaar ongeveer) in een huis waar dit mijn voorziening van warm water in de keuken en badkamer is:

Dat kleine geisertje ergens uit de jaren 70 dus. En de waterdruk is beroerd, douchen is lastig want echt mengen tot een lekkere temperatuur lukt niet. Het is of sauna of ijskoud.

Dus ik vroeg me af: wat zijn de opties voor een boiler? En wat zou dat kosten? Kan dat op dat muurtje gemonteerd worden? En lost dat het probleem van de waterdruk op?

Kortom: is er iemand die hier wat meer vanaf weet? O+
pi_136582905
Ik had ook zo'n ding dat ouder was dan ik, hoewel deze nog ouder is schat ik zo. Douchen ging ook niet ivm te weinig warm water levering.
Ik heb het vervangen door een hr-ketel.
Je kan er een elektrische boiler neer zetten of een nieuwe geiser op gas. Die laatste is goedkoper.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 12:36:55 #3
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_136582906
Een boiler is 'duur', tenminste, voor een jaar. Al een thermostaatkraan op de douche gezet? Dat zou ik eerst proberen, voordat je monteurs laat komen. Gewoon even een tweedehandse op MP voor een paar tientjes.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_136582929
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 12:36 schreef goed_volk het volgende:
Een boiler is 'duur', tenminste, voor een jaar. Al een thermostaatkraan op de douche gezet? Dat zou ik eerst proberen, voordat je monteurs laat komen. Gewoon even een tweedehandse op MP voor een paar tientjes.
Dit ding levert niet genoeg warm water, dat is het probleem.

Zonder een CO-melder in de keuken, zou ik daar trouwens niet durven wonen :o
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_136583274
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik had ook zo'n ding dat ouder was dan ik, hoewel deze nog ouder is schat ik zo. Douchen ging ook niet ivm te weinig warm water levering.
Ik heb het vervangen door een hr-ketel.
Je kan er een elektrische boiler neer zetten of een nieuwe geiser op gas. Die laatste is goedkoper.
Ik heb boven een CV ketel (ook uit een zelfde jaartal). Maar dat geheel vervangen gaat denk ik wel in de papieren lopen voor een jaar. Deze woning word dan gesloopt, dus dan zou ik de CV mee moeten nemen. Ik heb geen idee waar ik dan kom te wonen, dus dat is geen optie.
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 12:36 schreef goed_volk het volgende:
Waarom is het duur voor een jaar? Een thermostaat lost dit probleem niet op. De druk is te laag. Dat gaat een thermostaat niet oplossen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 12:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Die hangt er ;) Zal hem nu je het zegt wel vanavond even testen of hij werkt (testknopje indrukken) want dat heb ik nog niet gedaan.
pi_136583291
Ik zou op marktplaats kijken voor een elektrische boiler. Die verkoop je over een jaar weer.
pi_136583427
als ik het goed heb zit er een kraan in de aan of afvoer leiding waarmee je de temperatuur en doorstroming kan knijpen. miss staat die dicht en heb je daarrom een kleine straal. hoe is de koud water straal?
anders eens onderhoud laten plegen en vragen of hij hem bij kan stellen!
  Moderator dinsdag 11 februari 2014 @ 12:58:51 #8
45833 crew  Fogel
pi_136583569
Misschien is een doorstroomboiler een optie? Makkelijk te (laten) installeren en ook makkelijk om mee naar een ander huis te nemen of verder te verkopen. Wel vrij duur in gebruik ten opzichte van gas, maar da's een afweging die je moet maken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_136583882
Toen ik in mijn appartement kwam hing er niks, geen geiser en geen boiler (en ook geen ketel want geen cv).
Ik had via marktplaats een badgeiser gekocht en een installateur laten komen. Toen bleek dat deze geiser een vaste afvoer nodig heeft wat een beetje moeilijk te realiseren valt in een appartement. Het werd dus een boiler, ik heb nu een 100 liter boiler. Hij is 50 cm breed, 28 cm diep en 130 cm hoog (even voor je opgemeten). Hij hangt niet in de keuken maar in een bijkeukentje waar ook de wasmachine staat. We zijn met zijn drieën en hebben altijd genoeg warm water. De badgeiser heb ik voor hetzelfde bedrag ook weer via Marktplaats kunnen verkopen.
Oja, de boiler plus installatie kostte ongeveer ¤1000,-

[ Bericht 0% gewijzigd door Angel-A op 11-02-2014 13:15:29 ]
pi_136584033
Een geiser is goedkoper dan een (doorstroom)boiler;
houd ook rekening dat je boiler op een aparte groep moet
(en dus een kabel getrokken zou worden).

Geiser zou nog op dat wandje kunnen, een boiler heb ik mijn twijfels over;
dat ligt er geheel aan wat voor wand (steen?) er achter die schoten zit ;)

In beide gevallen zal waarschijnlijk het leidingwerk voor je keukenkraan aangepast moeten worden.
pi_136584842
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 13:13 schreef naaa het volgende:
Een geiser is goedkoper dan een (doorstroom)boiler;
houd ook rekening dat je boiler op een aparte groep moet
(en dus een kabel getrokken zou worden).

Geiser zou nog op dat wandje kunnen, een boiler heb ik mijn twijfels over;
dat ligt er geheel aan wat voor wand (steen?) er achter die schoten zit ;)

In beide gevallen zal waarschijnlijk het leidingwerk voor je keukenkraan aangepast moeten worden.
Buitenmuur. Dus dik zat.
pi_136586916
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 13:39 schreef Puala het volgende:

[..]

Buitenmuur. Dus dik zat.
Elektrische boiler dus. Het is voor een jaar, dus het energieverbruik weegt niet op tegen het gemak en ze zijn relatief goedkoop op MP en makkelijk te installeren.
Een aparte groep hoeft niet als je oppast.
pi_136588224
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 14:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
Een aparte groep hoeft niet als je oppast.
;(

Dat ligt een beetje aan het element wat erin zit.

Een enkel element zal nog wel gaan samen met andere apparatuur;
dubbel element vraagt een dergelijk vermogen wat geheid problemen gaat geven.

Even buiten beschouwing gelaten dat dit soort apparatuur gewoon een vaste aansluiting moet hebben.
pi_136588557
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 15:15 schreef naaa het volgende:

[..]

;(

Dat ligt een beetje aan het element wat erin zit.

Een enkel element zal nog wel gaan samen met andere apparatuur;
dubbel element vraagt een dergelijk vermogen wat geheid problemen gaat geven.

Even buiten beschouwing gelaten dat dit soort apparatuur gewoon een vaste aansluiting moet hebben.
Er zijn zat huizen in NL waarin de gehele keuken, wasmachine, droger, magnetron, waterkoker en oven op 1 groep zitten, zoals in mijn huis.
Als ik een elektrische boiler zou aanschaffen zou die er gewoon bij komen op die groep.

Nog nooit is die stop erdoor heen gegaan, ook niet toen we per ongeluk de droger en vaatwasser en magnetron op hetzelfde moment aanhadden.
pi_136588605
Ik zit in een huurwoning dus toen mijn geiser werd afgekeurd kreeg ik een boiler, en koste het mij niets :+ Dus aan een kostenplaatje voor de installatie kan ik je niet helpen.
Wel is mijn energierekening gestegen, houd daar ook rekening mee.

Installatie ging verder snel. Alleen hangt er nu een enorm ding tussen mijn keukenkastjes :+ Maar het is wel veel veiliger. (Qua waterdruk of warmte merk ik geen verschil eigenlijk)
  dinsdag 11 februari 2014 @ 15:46:56 #16
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_136589417
Koop eerst eens een spaardouchekop, mogelijk red je het daar al mee. Lelijk maar erg goed bruikbaar is deze:
http://www.de12ambachten.nl/douchekop.html

edit: oeps, wel duur geworden, ik heb indertijd de helft betaald /edit

Verder bestaan er ook elektrische doorstroom apparaten, de capaciteit is een beetje vergelijkbaar met wat die gasgeiser zou moeten leveren, in de jaren zestig waren ze er blij mee, in de jaren zeventig deden we het er mee en in de jaren tachtig begonnen we te denken dat het verouderd was. Sindsdien willen we luxer! Maar voor een jaartje? In combinatie met die douchekop is die doorstromer bruikbaar voor douchen, voor handen wassen en zo ook maar voor de afwas in de winter zou ik er een waterkoker naast zetten voor dat jaar.

K&W / Electrische geiser
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_136589588
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 15:46 schreef BartNH het volgende:
Koop eerst eens een spaardouchekop, mogelijk red je het daar al mee. Lelijk maar erg goed bruikbaar is deze:
http://www.de12ambachten.nl/douchekop.html
Na googlen kan ik je vertellen dat die er al op zit. Dus helaas ook geen optie ;(
  dinsdag 11 februari 2014 @ 16:00:51 #18
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_136589933
Grotere geiser geen optie? Moet je wel een gat door de muur boren voor de afvoer en een gewone keukenkraan monteren.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_136589961
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 16:00 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Grotere geiser geen optie? Moet je wel een gat door de muur boren voor de afvoer en een gewone keukenkraan monteren.
Als dat het probleem oplost ook prima. Weet je wat zoiets kost?
  Moderator dinsdag 11 februari 2014 @ 16:09:33 #20
45833 crew  Fogel
pi_136590227
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 15:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Er zijn zat huizen in NL waarin de gehele keuken, wasmachine, droger, magnetron, waterkoker en oven op 1 groep zitten, zoals in mijn huis.
Als ik een elektrische boiler zou aanschaffen zou die er gewoon bij komen op die groep.

Nog nooit is die stop erdoor heen gegaan, ook niet toen we per ongeluk de droger en vaatwasser en magnetron op hetzelfde moment aanhadden.
Je hebt je stop door een spijker vervangen ofzo?
Ik heb 5 groepen voor de keuken (en een aparte voor mijn wasmachine en nog een aparte voor mijn droger, maar die staan niet in de keuken).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_136594301
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 12:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wat een onzin.

Het ding is bedoeld voor kortdurig gebruik, lees de vaat en eigenlijk al te klein om te douchen.
Hij staat dan ook niet uren achter elkaar aan bij normaal gebruik, waar jij het nu over hebt is excessief gebruik
pi_136594431
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 15:51 schreef Puala het volgende:

[..]

Na googlen kan ik je vertellen dat die er al op zit. Dus helaas ook geen optie ;(
Gooi die er dan gelijk vanaf, de geiser heeft een tapdebiet, kom je eronder dan schakelt deze uit.
De geiser kun je met de waterhoeveelheidsknop aan de zijkant instellen, minder water is warmer, mer water is kouder.
pi_136594519
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 16:01 schreef Puala het volgende:

[..]

Als dat het probleem oplost ook prima. Weet je wat zoiets kost?
Dat lost zeker het probleem op.
Let wel, je heb nu een afvoerloze keuken geiser, deze is ook verkrijgbaar in een afvoergebonden keuken geiser, dit gaat je probleem echter niet oplosse.
Je moet dus een douche geiser nemen, deze is altijd afvoer gebonden.

Een keukengeiser kost ongeveer ¤265
Een douche geiser kost ongeveer ¤512
Kijk bijvoorbeeld bij de lokale bouwmarkt of warmteservice.
pi_136596167
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:53 schreef klipper het volgende:

[..]

Wat een onzin.

Het ding is bedoeld voor kortdurig gebruik, lees de vaat en eigenlijk al te klein om te douchen.
Hij staat dan ook niet uren achter elkaar aan bij normaal gebruik, waar jij het nu over hebt is excessief gebruik
dat zeg ik toch?
pi_136596209
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 16:09 schreef Fogel het volgende:

[..]

Je hebt je stop door een spijker vervangen ofzo?
Ik heb 5 groepen voor de keuken (en een aparte voor mijn wasmachine en nog een aparte voor mijn droger, maar die staan niet in de keuken).
Nee je moet gewoon oppassen. Een droger vraagt niet 3,5 uur 2kW en een vaatwasser ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')