abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136615889
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 08:09 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Is een feest van niet-Moslims per definitie 'slecht'? Let wel, valentijn is geen feestdag.

Dus vaderdag/moederdag(/verjaardag) mag ook niet?
Je kan die dagen beter overslaan ja, maar als jouw moeder verwacht die dag dat je haar belt, bel haar dan. Gehoorzaamheid aan ouders heeft hogere prioriteit. Maar inderdaad dit zijn typische dagen die niet mogen. Ik zou bijvoorbeeld bij je kind niet telkens de verjaardag vieren. Enige reden waarom kind verjaardagsfeestje wilt is voor cadeaus en om vrienden uit te nodigen. Dan kun je beter random die vrienden uitnodigen en naar de bioscoop oid brengen en af en toe het kind een cadeau geven. Ik heb bij mijn moeder duidelijk gecommuniceerd dat ik omwille van islamitische principes haar niet zal feliciteren of een cadeau geven voor haar verjaardag en ze vond het logisch. Nu viert niemand hier zijn verjaardag thuis, al wilt mijn zusje nog wel eens een cadeau voor haar verjaardag.

Uiteraard zijn bepaalde geleerden hier milder in, je mag je verjaardag vieren op voorwaarde dat je dan niet doet wat de ongelovers en polytheisten doen. Zoals verjaardagsliedjes zingen, champagne, maar staan ze zaken als cadeau's geven e.d. wel toe. Het beste alternatief is echter wat ik in de eerste alinea heb beschreven en hoe cliché het ook klinkt, het hoort elke dag moeder- en vaderdag te zijn. Zij hebben in feite recht dat wanneer zij dat willen, je hun wel elke dag belt en op bezoek gaat wanneer dat kan. :P . In kort, de meningen variëren grotendeels - van wat ik weet - van haram tot makrooh. Misschien dat TS of Mathemaat een nieuw licht kan werpen hierop. :o

[ Bericht 10% gewijzigd door Arcadia op 12-02-2014 09:34:53 ]
pi_136616543
Niet elke dag bayram hebben :')
pi_136616889
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 09:29 schreef Weissman het volgende:
Niet elke dag bayram hebben :')
Gewoon multi-gevolig zijn, dan heb je bijna dagelijks een religieuze feestdag. 8-)
pi_136617094
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 08:47 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Je kan die dagen beter overslaan ja, maar als jouw moeder verwacht die dag dat je haar belt, bel haar dan. Gehoorzaamheid aan ouders heeft hogere prioriteit. Maar inderdaad dit zijn typische dagen die niet mogen. Ik zou bijvoorbeeld bij je kind niet telkens de verjaardag vieren. Enige reden waarom kind verjaardagsfeestje wilt is voor cadeaus en om vrienden uit te nodigen. Dan kun je beter random die vrienden uitnodigen en naar de bioscoop oid brengen en af en toe het kind een cadeau geven. Ik heb bij mijn moeder duidelijk gecommuniceerd dat ik omwille van islamitische principes haar niet zal feliciteren of een cadeau geven voor haar verjaardag en ze vond het logisch. Nu viert niemand hier zijn verjaardag thuis, al wilt mijn zusje nog wel eens een cadeau voor haar verjaardag.

Uiteraard zijn bepaalde geleerden hier milder in, je mag je verjaardag vieren op voorwaarde dat je dan niet doet wat de ongelovers en polytheisten doen. Zoals verjaardagsliedjes zingen, champagne, maar staan ze zaken als cadeau's geven e.d. wel toe. Het beste alternatief is echter wat ik in de eerste alinea heb beschreven en hoe cliché het ook klinkt, het hoort elke dag moeder- en vaderdag te zijn. Zij hebben in feite recht dat wanneer zij dat willen, je hun wel elke dag belt en op bezoek gaat wanneer dat kan. :P . In kort, de meningen variëren grotendeels - van wat ik weet - van haram tot makrooh. Misschien dat TS of Mathemaat een nieuw licht kan werpen hierop. :o
Ergens te begrijpen, maar eigenlijk vind ik dit wel weer in de extreme richting. Mijn zoon gaat binnenkort naar de peuterspeelzaal en straks naar de basisschool. Op die leeftijd zie je dat al je klasgenoten hun verjaardag viert, traktaties, cadeaus, zingen. Ik zie graag dat mijn zoon daarin mee doet.
pi_136617369
Gew je kinderen bang maken met cehennem, straf en shit _O_
pi_136617525
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:06 schreef Weissman het volgende:
Gew je kinderen bang maken met cehennem, straf en shit _O_
Als je gestoorde kinderen wil, dan is dat dé manier inderdaad. :P
pi_136617539
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 09:55 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ergens te begrijpen, maar eigenlijk vind ik dit wel weer in de extreme richting. Mijn zoon gaat binnenkort naar de peuterspeelzaal en straks naar de basisschool. Op die leeftijd zie je dat al je klasgenoten hun verjaardag viert, traktaties, cadeaus, zingen. Ik zie graag dat mijn zoon daarin mee doet.
Gebruik er wijsheid in, je moet uiteindelijk doen als ouder wat jou het slimste lijkt. Wanneer hij een kind is mee laten doen aan verjaardagen zodat hij niet sociaal wordt uitgesloten, maar wanneer hij puber is een gehele uitleg geven. Uiteindelijk is de ouder die bepaalt wat wel of niet het beste is voor het kind en hij moet daarbij af en toe een compromis sluiten.
pi_136617936
Arcadia, tesbihin olayim, cek beni O+
pi_136617972
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:29 schreef Weissman het volgende:
Allahu musta'an
pi_136618013
quote:
9s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:30 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Allahu musta'an
Takke'n olayim, kafandan cikarma O+
pi_136618031
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:15 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Gebruik er wijsheid in, je moet uiteindelijk doen als ouder wat jou het slimste lijkt. Wanneer hij een kind is mee laten doen aan verjaardagen zodat hij niet sociaal wordt uitgesloten, maar wanneer hij puber is een gehele uitleg geven.
Tot hier ben ik het helemaal met je eens.

quote:
Uiteindelijk is de ouder die bepaalt wat wel of niet het beste is voor het kind en hij moet daarbij af en toe een compromis sluiten.
Hier ben ik het dus niet mee eens. Als het kind na je uitleg nog steeds zijn verjaardag wil vieren, dan moet hij dat kunnen doen. Een geloof moet je niet opdwingen vind ik.
pi_136618058
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:32 schreef Weissman het volgende:

[..]

En dan vastlijmen met 404 hè? Tot de dood jullie scheidt. :+
pi_136618073
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:33 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Tot hier ben ik het helemaal met je eens.

[..]

Hier ben ik het dus niet mee eens. Als het kind na je uitleg nog steeds zijn verjaardag wil vieren, dan moet hij dat kunnen doen. Een geloof moet je niet opdwingen vind ik.
Ik heb niks anders gezegd.

Sowieso is het verantwoordelijkheid zelf bij het kind vanaf zijn puberteit of hij mee participeert of niet.
pi_136618086
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:32 schreef Weissman het volgende:

[..]

Je zit al veel vaker in mijn hoofd, dan ik zou willen :@
pi_136618562
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 23:03 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ga naar bed.
Had ik gedaan ja.
pi_136618637
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:35 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Je zit al veel vaker in mijn hoofd, dan ik zou willen :@
Imam ol, camiiden cikmayim O+

Islak terlik ol, corabimla basayim O+

Zombie ol, isir beni O+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2014 10:53:43 ]
pi_136618690
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:53 schreef Weissman het volgende:

[..]

Zombie ol, isir beni O+
_O- _O-

Tijd om op te staan, snor trimmen en college ;(
pi_136618774
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:55 schreef Arcadia het volgende:

[..]

_O- _O-

Tijd om op te staan, snor trimmen en college ;(
Ben hapsurayim, sen cok yasa, Arcadia O+
pi_136618788
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:58 schreef Weissman het volgende:

[..]

_O_ _O-
pi_136618840
Weiss _O_
pi_136618865
Ah dersim yokmus, gelukkig keek ik nog op blackboard :')
pi_136618883
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:35 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Ik heb niks anders gezegd.

Sowieso is het verantwoordelijkheid zelf bij het kind vanaf zijn puberteit of hij mee participeert of niet.
quote:
Uiteindelijk is de ouder die bepaalt wat wel of niet het beste is voor het kind (..)
Dat interpreteerde ik als "De ouder bepaalt wel voor het kind dat ie zijn verjaardag niet mag vieren." :X
pi_136619066
Volgens mij ben ik een light versie van Arcadia, ik vier ook niks :P.
pi_136619070
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 11:02 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

[..]

Dat interpreteerde ik als "De ouder bepaalt wel voor het kind dat ie zijn verjaardag niet mag vieren." :X
Ja, maar bepalen bedoelde ik dus dat zij wel inzicht hebben, zij hebben de taak om het kind te informeren wanneer hij/zij de puberteit bereikt van zijn verplichte taken en wat hij/zij niet behoort te doen. De rest komt vanzelf. Ik heb nooit druk gelegd op mijn eigen zusje wat betreft bidden of geloven en nu begint ze langzaam mijn voorbeeld te volgen, had ik het zo gedaan dat ik haar dwingend riep, dan zou ze het nooit met de juiste intentie hebben gedaan noch zou ze ervan gehouden hebben. Je kunt kinderen niet dwingen en zeker niet tijdens de puberteit, daarom is het belangrijk om een sterke fundering in de kinderjaren aan te leggen wat betreft gehoorzaamheid aan de ouders en islamitische kennis. En dan heb ik het niet over de jahil manier van vele Turkse ouders in de bergdorpjes die op alles "haram" roepen, geen nuances weten te leggen en bang maken met djahannam. Als je bijvoorbeeld bidt en een kind zou geluid maken, een onwetende zou het kind slaan. Maar dit is de voorbeeld van de profeet aleyhisselatu wasalaam:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 11:08 schreef expans het volgende:
Mja, zelfs buiten de principes van islam vierde ik al jaren niks. Het was wel zo dat bijvoorbeeld als een persoon daar belang aan hechtte, ik liet zien dat ik herinnerde dat die persoon jarig was om de band aan te scherpen. Niks meer dan politiek voor mij :@
pi_136619267
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 11:08 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Ja, maar bepalen bedoelde ik dus dat zij wel inzicht hebben, zij hebben de taak om het kind te informeren wanneer hij/zij de puberteit bereikt van zijn verplichte taken en wat hij/zij niet behoort te doen. De rest komt vanzelf. Ik heb nooit druk gelegd op mijn eigen zusje wat betreft bidden of geloven en nu begint ze langzaam mijn voorbeeld te volgen, had ik het zo gedaan dat ik haar dwingend riep, dan zou ze het nooit met de juiste intentie hebben gedaan noch zou ze ervan gehouden hebben. Je kunt kinderen niet dwingen en zeker niet tijdens de puberteit, daarom is het belangrijk om een sterke fundering in de kinderjaren aan te leggen wat betreft gehoorzaamheid aan de ouders en islamitische kennis. En dan heb ik het niet over de jahil manier van vele Turkse ouders in de bergdorpjes die op alles "haram" roepen, geen nuances weten te leggen en bang maken met djahannam. Als je bijvoorbeeld bidt en een kind zou geluid maken, een onwetende zou het kind slaan. Maar dit is de voorbeeld van de profeet aleyhisselatu wasalaam:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Mja, zelfs buiten de principes van islam vierde ik al jaren niks. Het was wel zo dat bijvoorbeeld als een persoon daar belang aan hechtte, ik liet zien dat ik herinnerde dat die persoon jarig was om de band aan te scherpen. Niks meer dan politiek voor mij :@
Die versie is ook niet mijn ding. Obey or burn in hell gibi.
pi_136619268
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 11:08 schreef expans het volgende:
Jammer, was je jezelf maar gebleven.
pi_136619278
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2014 11:14 schreef Weissman het volgende:

[..]

Jammer, was je jezelf maar gebleven.
Waar zijn die lieve woorden van daarnet ;(

quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 11:14 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Die versie is ook niet mijn ding. Obey or burn in hell gibi.
Toont aan dat je wat intelligenter bent dan dat. Je zult kinderen hebben die er naar luisteren, maar niet alleen zul je zo foute kennis verspreiden, ook de gedrag van het kind kun je verpesten en uiteindelijk zelfs een slecht gevoel geven bij zijn geloof.
pi_136619315
quote:

[..]

SPOILER
[..]

In dat geval: ^O^
pi_136619345
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 11:15 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Jole olayim, sacina sur beni O+
pi_136619364
quote:

[..]

[..]

Toont aan dat je wat intelligenter bent dan dat. Je zult kinderen hebben die er naar luisteren, maar niet alleen zul je zo foute kennis verspreiden, ook de gedrag van het kind kun je verpesten en uiteindelijk zelfs een slecht gevoel geven bij zijn geloof.
Had ik een tijd ook.. :)

De gedrag? :')!!! Zeg jij dit?!
pi_136619428
quote:

[..]

[..]

Helemaal mee eens. Eén van de redenen waarom het bij mij is misgegaan. ;)
pi_136619432
quote:

[..]

something had happened or that you were receiving revelation!' He said: 'Neither was the case. Actually, my son made me his mount, and I did not want to hurry him until he had satisfied his wish.'" (Reported by Nasaa'i, Ibn Asaakir, and Haakim)[/spoiler]

[..]

Same, 1x als kind, en een keer vorig jaar alhoewel dat meer was van 'hey, dit weekend komt familie'. Mjah, ik hou niet van dat overdreven gedoe, week van te voren rondbazuinen dat je verjaardag eraankomt etc.

En ik onthoud nooit verjaardagen, weet dan alleen van X en Y zijn ongeveer een week na mij jarig.

Best slecht eigenlijk :').
pi_136619461
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 11:17 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Had ik een tijd ook.. :)

De gedrag? :')!!! Zeg jij dit?!
Per ongeluk. Een goede moslim verbergt de fouten van een andere moslim :@

quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 11:19 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Eén van de redenen waarom het bij mij is misgegaan. ;)
Ook eerder een indicatie dat het aan ouders ligt en niet aan het geloof zelf, zoals hierboven bewezen met de hadith :s)
pi_136619527
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 11:19 schreef expans het volgende:

[..]

Same, 1x als kind, en een keer vorig jaar alhoewel dat meer was van 'hey, dit weekend komt familie'. Mjah, ik hou niet van dat overdreven gedoe, week van te voren rondbazuinen dat je verjaardag eraankomt etc.

En ik onthoud nooit verjaardagen, weet dan alleen van X en Y zijn ongeveer een week na mij jarig.

Best slecht eigenlijk :').
Als je getrouwd bent en je vrouw is zo'n type die er veel waarde aan hecht, kun je wel beter even bloemetjes kopen, vrouwen doen dat meestal wel, zo een week vantevoren aankondigen en dan aftellen hoeveel dagen nog tot ze jarig zijn ( :') )

Vaak vergeet ik zelf dat ik jarig ben tot ik op mijn telefoon kijk om de datum te zien _O-
pi_136619557
Denigrerend doen naar vrouwen toe :') Komt allemaal door die Islam van jou :{
pi_136619614
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2014 11:23 schreef Weissman het volgende:
Denigrerend doen naar vrouwen toe :') Komt allemaal door die Islam van jou :{
Waarom scheren Jodinnen eigenlijk hun hoofd kaal Weis? En val jij op kale vrouwen?
pi_136619852
Weissman, wat zit je constant te bashen. Stfu.
pi_136619887
Al het goede dat ik doe komt van mijn atheïstische en rationele zijde en al het slechte dat ik doe komt vanuit mijn geloofsovertuiging. Aldus Weiss
pi_136619944
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 23:10 schreef Weissman het volgende:

[..]

Arcadia, tarikat kur, muridin olayim O+
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:29 schreef Weissman het volgende:
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:53 schreef Weissman het volgende:

[..]

Zombie ol, isir beni O+
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:58 schreef Weissman het volgende:

[..]

quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2014 11:17 schreef Weissman het volgende:

[..]

Jole olayim, sacina sur beni O+
:D. :').
pi_136620780
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 11:33 schreef Stimorol- het volgende:
Weissman, wat zit je constant te bashen. Stfu.
Sen sunnetci ol, bir daha sunnet...

Yok, bu olmadi :')
pi_136620964
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2014 12:04 schreef Weissman het volgende:

[..]

_O-
pi_136620983
quote:

[..]

:') :') :') :') :') :') :') :')
pi_136621026
quote:

[..]

Azicik ucundan derken...
pi_136621061
quote:
11s.gif Op woensdag 12 februari 2014 12:13 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Azicik ucundan derken...
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
pi_136621132
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 12:14 schreef Arcadia het volgende:

[..]

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
:+
pi_136621145
quote:

[..]

Salak.
pi_136621259
quote:
11s.gif Op woensdag 12 februari 2014 12:13 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Azicik ucundan derken...
Gewoon het hele geslachtsdeel afhakken.
pi_136621346
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 12:21 schreef Unlabeled het volgende:

[..]

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

Ik ga echt een ban krijgen zo
pi_136621501
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 12:21 schreef Unlabeled het volgende:

[..]

:{w

Doe dat maar bij deze jongen.
pi_136622158
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 12:30 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

:{w

Doe dat maar bij deze jongen.
Dat die gast daar een pikkie voor heeft :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')