quote:Op maandag 10 februari 2014 22:00 schreef Misan het volgende:
Ik weet dat je pittig eten op meerdere manieren moet blussen afhankelijk van het type pittig. Indonesisch eten kun je goed blussen met rijst, brood, yoghurt of melk. Wasabi kun je 'blussen' door even door je neus te ademen in plaats van door je mond. Heb ook wel eens gehoord dat je Indiase scherpte zou moeten blussen door suiker te eten. In elk geval nooit blussen met water. Weten jullie een mooi overzicht samen te stellen van hoe je de verschillende scherptes kunt blussen als het te heftig is?
quote:Op maandag 10 februari 2014 22:06 schreef Misan het volgende:
[..]
Die werkt voor Indonesische scherpte ja
Melk of egaal welke yoghurtdrink werkt veel beter.quote:Op maandag 10 februari 2014 22:16 schreef Karina het volgende:
Stukje droog brood heb ik ook weleens gehoord.
Dat bedoel ik dus. Zolang je niet doorslikt werkt het redelijk. Zodra je doorslikt sta je weer in de hens.quote:Op maandag 10 februari 2014 22:17 schreef mytec het volgende:
Melk maar toch helpt het allemaal niet echt. Het is alsof je een bosbrand probeert te blussen met 1 brandweer wagen. (madam jeanette pepers dan)
ja dat dus, vandaar dit topiquequote:Op maandag 10 februari 2014 22:17 schreef mytec het volgende:
Melk maar toch helpt het allemaal niet echt. Het is alsof je een bosbrand probeert te blussen met 1 brandweer wagen. (madam jeanette pepers dan)
Veel mensen schijnen dat stoer te vinden, en een roes te halen uit de endorfines die vrijkomen in je lichaam als je erg heet. De werking van endorfine lijkt op die van opiaten.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 00:22 schreef Kola het volgende:
Alle smaak valt weg zodra je mond vlam vat. Wat is het punt van extreem heet/scherp/pittig eten?
Mosterd, Mierikswortel en wasabi vallen idd anders, die branden niet na, zoals chili dat wel kanquote:Op maandag 10 februari 2014 22:40 schreef Sauslepel het volgende:
Voor zover ik weet, vallen producten als mosterd en wasabi in een andere categorie. Hoewel ik hiervoor geen bron heb.
Het enige juiste antwoord.quote:Op maandag 10 februari 2014 22:10 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
[..]
Scherp is gewoon altijd één en de zelfde stof en is hydrofoob dus blus je met vet/olie.
Makkelijkst is dus gewoon melk.
cadeautjequote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:10 schreef RobinOok het volgende:
Thaise en Koreaanse mensen, de stoerste mensen ter wereld! Echte lefgozers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |