Voor jou voelt het misschien zo, ik heb geen reden om aan te nemen dat er gegoocheld is.quote:Op maandag 10 februari 2014 23:01 schreef Arcee het volgende:
Blijft toch vaag van die 0.04 correctie. Het voelt een beetje alsof Smeekens dat goud ontstolen is.
Een correctie van 0.01 komt voor, 0.02 hooguit zelden, maar 0.04 nooit. En zeker niet zo lang na de finish nog.
Het voelt alsof de einduitslag bij elkaar gegoocheld is.
quote:Op maandag 10 februari 2014 20:12 schreef Dale__Cooper het volgende:
http://nos.nl/os2014/vide(...)leven-500-meter.html
Heeft iemand een gif van dat broertje van Kromo? Dit is toch een flinke kopie
Ik mis alleen de hamerquote:
quote:"Ik lag te stuiteren in mijn bed. Je vraagt je toch voortdurend af of je het ergens hebt laten liggen, wat je beter had kunnen doen. Als dit, als dat. Allemaal van dat soort gedachten", aldus Jan Smeekens na de eerste nacht na de dramatische ontknoping van de 500 meter. "Ik heb nog nooit zoveel adrenaline door mijn lijf voelen gieren. Alsof je 300 bakken koffie op hebt…”
Smeekens heeft zich, zo benadrukt hij, inmiddels neergelegd bij het feit ’dat de uitslag de uitslag is’. Maar amateuristisch was het volgens eigen zeggen wel degelijk, die forse tijdcorrectie die hem het goud ontnam. „Een olympische blunder kun je het wel noemen, ja. Mij is verteld dat de transponder om zijn enkel en het elektronisch oog op de finishlijn niet goed op elkaar waren afgestemd. Dat hadden ze anders moeten doen. Op de Spelen mogen dergelijke fouten niet gemaakt worden.”
Smeekens: "Ik worstel nu nog met een dubbel gevoel. Aan de ene kant ben ik trots op olympisch zilver, aan de andere kant, het had zoveel mooier kunnen zijn. Als je denkt dat je gewonnen hebt, is de ontgoocheling enorm wanneer je hoort: sorry, grapje, maar je bent het niet geworden. Ik had me vooraf niet kunnen voorstellen dat ik ooit zo zou kunnen balen van zilver. Vooraf zou ik voor zilver getekend hebben, misschien. Dit is en blijft een enorme deceptie.”
Bij de medaille-uitreiking dinsdagavond op Medal Plaza gingen, opnieuw, de gedachten van Smeekens onwillekeurig weer terug naar die hachelijke momenten op het ijs. „Dan maalt het weer. Ik zit nog steeds in die rollercoaster. Het is en blijft lastig, dat kan ook niet anders. Ik heb nu eenmaal jarenlang geleefd voor goud.”
Smeekens: „Weet je, er zijn mensen die voor mij naar Sotsji zijn gekomen en enorm hebben meegeleefd. Dan moet je op een gegeven moment ook proberen blij te zijn met zilver. Het is gebeurd. Over vier jaar moet ik dan maar mijn revanche halen. Ik ben in ieder geval trots dat Michel, Ronald en ik aan de wereld hebben laten zien dat Nederland veel meer is dan een vijf- en tienkilometerland.”
Ik vraag me toch af of dit met de dopinggeruchten te maken heeft.quote:Op woensdag 12 februari 2014 08:34 schreef Max23 het volgende:
Kramer heeft zich afgemeld voor de 1500m
Dat denk ik niet. Hij twijfelde al heel lang of die wel kans heeft en die dopinggeruchten zijn onzin. Zelfs Pedersen heeft toegegeven dat zijn woorden zijn verdraaid.quote:Op woensdag 12 februari 2014 08:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af of dit met de dopinggeruchten te maken heeft.
Sterker nog, dit lijkt me zeer waarschijnlijk.
Dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 12 februari 2014 08:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af of dit met de dopinggeruchten te maken heeft.
Sterker nog, dit lijkt me zeer waarschijnlijk.
Jij hebt al vaker laten merken de recente resultaten door wel een erg oranje bril te bekijken.quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Hoezo? Ik heb in elk geval nergens gezegd dat ik denk dat de Nederlanders geen doping gebruiken?quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Jij hebt al vaker laten merken de recente resultaten door wel een erg oranje bril te bekijken.
Knutquote:Op woensdag 12 februari 2014 09:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Jij hebt al vaker laten merken de recente resultaten door wel een erg oranje bril te bekijken.
Verder: mooie ui
Een Noor heb ik gehoord in het geruchtencircuit.quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:04 schreef alors het volgende:
Neemt nu nog iemand anders zijn plek in?
Blokhuijsen zou meedoen bij afmelding Kramer dacht ik.quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:04 schreef alors het volgende:
Neemt nu nog iemand anders zijn plek in?
Nee, die is vanochtend op doping gepaktquote:Op woensdag 12 februari 2014 09:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Een Noor heb ik gehoord in het geruchtencircuit.
Verdomme.quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:07 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Nee, die is vanochtend op doping gepakt
Hij is nu op Ned1, maar goed idd dat hij niet met Corendon is teruggevlogenquote:Op woensdag 12 februari 2014 09:07 schreef Zorro het volgende:
[..]
Blokhuijsen zou meedoen bij afmelding Kramer dacht ik.
Edit: Ja dus:
http://www.nu.nl/sport/36(...)meter-in-sotsji.html
Kramer meldde al eerder dat hij wellicht niet zou starten, dus misschien heeft Blokhuijsen hier ook rekening mee gehouden?quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:10 schreef alors het volgende:
[..]
Hij is nu op Ned1, maar goed idd dat hij niet met Corendon is teruggevlogen
Ja klopt, Kramer en hij hadden er ook wel onderling contact over, dus hij wist wel dat de kans groot was.quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:28 schreef Felagund het volgende:
[..]
Kramer meldde al eerder dat hij wellicht niet zou starten, dus misschien heeft Blokhuijsen hier ook rekening mee gehouden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |