maak er maar 6 en 15 van..quote:Op zondag 9 februari 2014 23:54 schreef Enchanter het volgende:
Baden en douchebakken bouwmarkt : 3mm acryl of ABS met een dun laagje acryl.
A merk douchebak / bad (normaal gesproken) 5mm acryl
Kranen bouwmarkt : 9 van de 10 keer , made in China
Die zijn van een 'Consumentenlijn' en dus niet vergelijkbaar met de kwaliteit van de vakhandel.quote:Op maandag 10 februari 2014 02:07 schreef arjan1112 het volgende:
Bouwmarkten verkopen ook kranen van Grohe
Yeah.... en de vakhandel kijkt niet naar de marges? Wat is je definitie van vakhandel dan? Wie zegt dat die installateur niet ff gewoon een Grohe bij de praxis haalt.quote:Op maandag 10 februari 2014 08:30 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Die zijn van een 'Consumentenlijn' en dus niet vergelijkbaar met de kwaliteit van de vakhandel.
Onderbouw je mening eens?quote:Op maandag 10 februari 2014 08:30 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Die zijn van een 'Consumentenlijn' en dus niet vergelijkbaar met de kwaliteit van de vakhandel.
Dat is wat ik heb gehoord, dat de binnenwerken (deels) van plastic zijn gemaakt in plaats van metaal, dat soort verschillen. Net zoals roodband bij de bouwmarkt verschilt van wat je bij de vakhandel haalt.quote:
U heeft het verkeerd. Een Grohe 1000 van de GPK is exact hetzelfde als een Grohe 1000 van de de groothandel waar installateurs hun spullen halen. Het verschil zit hem in bepaalde series. De Praxis heeft series als: Grohe Precision Trend en Precision Joy. Dat is de bouwmarkt lijn. En daarvan zijn bepaalde onderdelen van kunststof ipv metaal.quote:Op maandag 10 februari 2014 18:16 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Dat is wat ik heb gehoord, dat de binnenwerken (deels) van plastic zijn gemaakt in plaats van metaal, dat soort verschillen. Net zoals roodband bij de bouwmarkt verschilt van wat je bij de vakhandel haalt.
Correct me if I'm wrong![]()
En ook in china gemaaktquote:Op maandag 10 februari 2014 08:30 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Wij hebben een Damixa keukenkraan; wij zijn daar in ieder geval erg tevreden over !quote:Op maandag 10 februari 2014 18:18 schreef usernaamvergeten het volgende:
Je kan ook nog eens kijken wat Damixa momenteel in het assortiment heeft, ben zelf van mening dat ze wel mooie kranen hebben
Prima merkquote:Op maandag 10 februari 2014 19:05 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Wij hebben een Damixa keukenkraan; wij zijn daar in ieder geval erg tevreden over !
Dit dus.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:23 schreef blomke het volgende:
Neem svp een plaatstalen douchebak en overige sanitairwasbakken en toiletpot van V&B. Iets duurder, maar zoveel beter kwaliteit.
Die installateur wil winst maken op de kraan en haalt deze natuurlijk bij de groothandel, samen met de standaardkorting die hij krijgt is hij dan veel goedkoper uit dan bij de Gamma.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:55 schreef Gompy58 het volgende:
Yeah.... en de vakhandel kijkt niet naar de marges? Wat is je definitie van vakhandel dan? Wie zegt dat die installateur niet ff gewoon een Grohe bij de praxis haalt.
Dank voor de uitleg.quote:Op maandag 10 februari 2014 18:26 schreef cvboer het volgende:
[..]
U heeft het verkeerd. Een Grohe 1000 van de GPK is exact hetzelfde als een Grohe 1000 van de de groothandel waar installateurs hun spullen halen. Het verschil zit hem in bepaalde series. De Praxis heeft series als: Grohe Precision Trend en Precision Joy. Dat is de bouwmarkt lijn. En daarvan zijn bepaalde onderdelen van kunststof ipv metaal.
En de bevestiging van Grohe zelf: http://www.grohe.com/nl/2(...)ten/precision-trend/
Onder het tabblad doe het zelf producten, zie je de door mij genoemde series. Onder het tabblad thermosstaatkranen zie je de pro serie zoals ik en vele andere installateurs kopen.
Voor wat de garantie betreft is er geen verschil, die is beide gevallen 5 jaar.
Wij ook, wat ook wel prettig is dat de onderdelen nog leverbaar zijn na 15 jaarquote:Op maandag 10 februari 2014 19:05 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Wij hebben een Damixa keukenkraan; wij zijn daar in ieder geval erg tevreden over !
Dat weet je niet. Daar kom je pas na verloop van tijd achter. Klinkt stom, maar zo is het wel.quote:Op donderdag 13 februari 2014 21:14 schreef kleinmannetje2 het volgende:
Bedankt voor jullie reacties en tips!
In ieder geval A merk boven eigen merk dus. Verder raden jullie dus een plaatstalen douchebak aan, waarom de douchebak wel van plaatstaal en de badkuip niet?
Van de bekende merken (V&B, Grohe, Hans Grohe, Sphinx) vinden we niet echt een kraan die we mooi vinden. Nu hebben we bij de karwei een kraan van Isifix en een kraan van Vanti gezien die we mooi vinden. Zijn dat een beetje goede merken? Hoe weten we wat een goed merk is en wat niet?
Precies, ik heb een jaar of 2 voor 200 euro een haceka kraan bij de bouwmarkt gekocht en toen ik hem laatst uit elkaar haalde omdat hij niet meer draaide bleek het ding van plastic te zijnquote:Op donderdag 13 februari 2014 21:16 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Daar kom je pas na verloop van tijd achter. Klinkt stom, maar zo is het wel.
Dan voel je je flink genaaid...quote:Op donderdag 13 februari 2014 21:19 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Precies, ik heb een jaar of 2 voor 200 euro een haceka kraan bij de bouwmarkt gekocht en toen ik hem laatst uit elkaar haalde omdat hij niet meer draaide bleek het ding van plastic te zijn
Zou voor een A merk gaan, heb je langer plezier van. SMS heb ik geen ervaring mee, kan ik je dus niks over vertellen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 21:30 schreef kleinmannetje2 het volgende:
Andere vraag, als we voor plaatstaal gaan, is het merk dan minder van belang, omdat de kwaliteit dan zowiezo beter is?
Verder zagen we ook nog deze douchebak, die van SMC (Sheet Moulding Compound) is gemaakt. Iemand ervaring met dit materiaal? Is dat wat?
http://www.badkamerwarenh(...)90x4-wit-bwh-design/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |