abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:22:27 #151
424651 IsitHeaven
Or is it hell ?
pi_139374568
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nicoline zal wel opgelucht zijn.

Ik wacht nu op de analyse van Bosmuis ;)
En za he? Die kan dr ook wat van :P
  Moderator dinsdag 29 april 2014 @ 14:24:28 #152
249559 crew  Lavenderr
pi_139374664
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:22 schreef IsitHeaven het volgende:

[..]

En za he? Die kan dr ook wat van :P
Bosmuis maakt er 'Couperus' van en dat vind ik leuk om te lezen.
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:28:21 #153
424651 IsitHeaven
Or is it hell ?
pi_139374819
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bosmuis maakt er 'Couperus' van en dat vind ik leuk om te lezen.
Dat is waar, maar ze zijn beide wel vol passie over rienk :P
pi_139375410
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:28 schreef IsitHeaven het volgende:

[..]

Dat is waar, maar ze zijn beide wel vol passie over rienk :P
Nou, hij is weer single :P
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:51:46 #155
424651 IsitHeaven
Or is it hell ?
pi_139375712
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:43 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Nou, hij is weer single :P
:D _O-
pi_139379713
Kan Nicoline weer de aandacht op zich zelf vestigen , ze neemt steeds vaker woorden in de mond als f*ck you en f*ikker toch op!
Zo jammer, hoort totaal niet bij haar.
pi_139401614
Wat een verstandig besluit van Rienk, en ook precies op de punten die mij ook stoorden; Nicolien die hun relatie als slechts tijdelijk ziet en dat ook nog eens tegen iedereen zegt (Rienk: liefde is niet tijdelijk), het telkens niet geïnteressseerd zijn van haar kant tijdens de zgn magic moments waarin ze plotseling bv over pindakaas of bloemkool begint of in slaap valt.
Hij gelooft niet in haar liefde voor hem, en ik eerlijk gezegd ook niet.

Voor Bosvleermuis (hier zegt hij hetzelfde als in de video die we niet konden vinden) :

Het is niet meer dan zelfbescherming wat hij heeft gedaan, ookal is hij misschien te trots om dat toe te geven (maar in de video hierboven wel duidelijk genoeg).

Misschien nu het "uit" is beseft Nicolien mogelijk dat hij meer voor haar betekend dan een tijdelijk iets (maar inhoeverre is dat dan weer ook niet een situationeel gevoel van gemis of spijt?), en zo niet dan is het beter zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 30-04-2014 03:57:26 ]
pi_139401938
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 05:37 schreef Kijkertje het volgende:

Maar wat is de uitdaging daaraan?
Sommige vrouwen vinden dat spannend, het spel, de zgn extra bevestiging, het hele gedoe, sommigen vinden het bv een extra "prestatie" wanneer ze een gebonden man aan de haak kunnen slaan. Ik zie die uitdaging ook niet maar ken wel zulke vrouwen.

quote:
Zoals ik het zie is dat helemaal niet zo moeilijk toch? Je moet het wel willen! Je brengt het alsof Rienk zo moeilijk te versieren is.
Rienk kun je niet zomaar voor je winnen of zelfs maar tot je vriend rekenen, daar is wel wat voor nodig, hij is geen Billy (no offense tov Billy)

quote:
Rienk is tegen geld. Dat denkbeeld zal hij nooit door kunnen voeren in Utopia. Rienk is er van overtuigd dat we reincarneren. Ook dat denkbeeld zal hij niet kunnen waarmaken. Rienk weet dat God bestaat. En wederom zal hij daar geen mensen mee overtuigen die er al niet mee opgevoed zijn (Joey). Hij probeert geen mensen te bekeren omdat het nooit zal lukken maar hij ventileert zijn mening regelmatig.
Rienk zit daar met het idee een ideale staat te creeëren, en hij ziet geld als bron van alle kwaad, en in zekere zin heeft hij daar gelijk in. Niet als zijnde geld als "ruilmiddel" bij het verkopen van kaas en er dan groenten mee te kopen, maar geld op zich, geld is vaak een van de hoofdmotieven voor moord, maar ook van oorlog, een citaat :)

Economische factoren als oorlogsoorzaken zijn al vanaf de oudste historische bronnen traceerbaar. De Meso-potamische tabletten, de allereerste geschreven documenten in de geschiedenis, zijn lange inventarislijsten van op de vijand veroverde buit. Deze oorlogen waren ongegeneerde plunder- en strooptochten (met later ook imperialistische motieven). Bij Plato, Aristoteles en Seneca is het de hebzucht die tot oorlog drijft. Thucydides noemt het economisch nut als oorlogsmotief. Bekend is Cicero’s uitspraak ‘Pecunia nervus belli’ (geld is de zenuw van de oorlog).

Dat Rienk in Utopia fel tegen geld is vind ik daarom begrijpelijk.
Zover ik weet probeert hij niemand te bekeren, eist hij geen gebed of zang.

quote:
Nicolien daarentegen heeft valide punten om mensen te overtuigen dat er een betere wereld kan zijn door geen voedsel te verspillen en zelfvoorzienend te worden.
Zij mag dit van mij denken, maar je krijgt er geen betere wereld door. Stel dat men in heel Europa besluit geen voedsel meer te gaan verspillen, zelf groenten te gaan kweken in de tuin of op het balkon, onderling kleding te gaan recylcen en kippetjes houden, regenwater opvangen alles om zoveel mogelijk zelfvoorzienend te worden, dan gaan de economieën plat.

quote:
Inderdaad! En daarmee geeft hij aan dat hij zich totaal niet in kan leven in vrouwen/mannen voor wie dat geen keuze is! Zijn gevoel is nl. geen "standaard". En daar gaat hij wel van uit.
Over het algemeen spreken mensen vanuit hun eigen ervaringen en gevoel zonder daarmee de bedoeling te hebben anderen te kwetsen.
Daarbij bestaat ruim 50% van de gesprekken tussen mensen over het elkaar overtuigen van hetgeen de ander vindt (over wat dan ook, in brede zin), Rienk is daarop geen uitzondering.

quote:
Een gebrek aan inlevingsvermogen (empathie). En over de oorzaak van zulke gevoelens zoals in de wetenschap onderzocht wordt en ontdekt wordt doet hij heel denigrerend. Volgens hem kan dat nl. nooit een oorzaak hebben in de aanleg in je brein zoals de wetenschap vermoedt.
Ik heb dit gesprek niet gezien

quote:
Wederom een gebrek aan inlevingsvermogen bij Rienk. Isabel is geadopteerd en Rienk verteld haar dat ze min of meer "tweederangs" geliefd wordt door haar adoptie-ouders. Voor zo'n onzeker persoontje als Isabel komt zoiets hard aan. Zelfs al zou het zo zijn dan nog zeg je dat niet!
En Billy zou zoiets m.i. nooit zeggen.
Ook dit heb ik niet gezien en is idd vervelend, maar ik geloof niet dat alleen Rienk anderen kwetst in die loods; Laura die jij noemde die gekwetst zou zijn door de uitlatingen van Rienk heb ik over Billy zaken horen zeggen (over haar uiterlijk) die ik hier niet wens te herhalen, en ook Isabel zal vast dingen hebben gezegd die kwetsend zijn geweest voor welke bewoner dan ook, daar is Rienk niet uniek in en volgens mij ook niet op uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 30-04-2014 04:21:30 ]
  woensdag 30 april 2014 @ 11:39:54 #159
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_139406637
Nicoline wordt neergezet als een hulpeloos slachtoffer van Rienk. Wat een grap. Ze is niet hulpeloos en geen slachtoffer. Typisch feministisch denken trouwens, dat alle vrouwen infantiliseert en tot slachtoffer maakt. Nico is er fervent aanhanger van.
Afgelopen dagen heb ik Nicoline Rienk zien uitschelden en de middelvinger zien geven. In de brieven die ze heeft gehad wordt Rienk met de grond gelijk gemaakt en zij laat het hem lezen en zegt dat ze het ermee eens is. Ook in gesprekken tussen hun beide betrekt Nicoline er zo anderen bij om Rienk gezamenlijk in de zeik te zetten en zijn standpunten belachelijk te maken.

Rienk zegt dat Nico dingen verkeerd ziet, true. Nico zegt evengoed dat Rienk alles verkeerd ziet. En nogmaals, betrekt er voortdurend anderen bij om hem erom te veroordelen.
Rienk heeft vreemde niet-politiek correcte standpunten. Waar genoeg. Nicoline heeft evengoed een pakket meest bizarre ideeen.

Rienk heeft geen respect voor haar visie en mening. Andersom wel dan? Rienk is zo gemeen. Hij noemde Nicoline een flut-filosoof en daar moest ze bijna van huilen. Boehoe. Let er eens op wat zij naar zijn hoofd slingert. Of hoe ze keihard lacht als anderen hem in de zeik nemen. Rienk is neerbuigend wordt gezegd. zal best. Nicoline verklaart ondertussen Rienk gewoon voor gek. Wat is dat dan, niet neerbuigend? In een gesprek met Robin noemde ze hem rustig een psychiatrisch patient.

Nico de heilige en Rienk de duivel. Right. Zoals ik het zie is zij veel harder naar hem dan omgekeerd. Nico wordt ontzettend onderschat. Ze zegt ook steeds dat mensen een verkeerd beeld van haar hebben en zij helemaal niet zo'n zacht ei is. Bijvoorbeeld dat ze meerdere vriendjes tegelijk heeft bedrogen en dat ze een keiharde commerciële tante kan zijn. Maar helaas voor Rienk, zij vertegenwoordigt geaccepteerde ideeen en heeft als vrouw automatisch slachtofferstatus.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_139408409
Beste Nicoline,

Rienk is een persoon die op een dag heeft besloten uit de maatschappij te stappen. Een maatschappij zoals wij die NU kennen. Een maatschappij van geld, macht en prestatie. Dat je moet voldoen volgens een bepaald maatstaaf en als je dat niet doet of niet kan 'hoor je er niet bij' en wordt je aan alle kanten opzij geschoven en uitgekotst. Een maatschappij met een 24/7 economie, heel erg consumptief, kei en keihard, waar mensen worden gepest als zij niet 'zo leuk' zijn en waar Bully's de overhand nemen en krijgen. Waar de zwakkere onder ons nog even een trap na krijgen.

Nicoline, Rienk vindt dat we in een wereld leven van oorlog, en terreur. Mensen werken, eten en slapen, doen hun ding en denken niet meer verder na, sterker nog Nicoline mensen denken niet meer voor zich zelf, oh nee zelfstandig denken wordt dadelikk ook gestraft. Wat we eten is niet gezond, hoe we leven ook niet, hoe we met de aarde en de natuur omgaan verdienen we ook geen prijzen mee, en vooral hoe we als mens met elkaar omgaan nou dat verdiend alle helemaal geen schoonheidsprijs. Er is een eilitegroep in de wereld die hun ziel hebben verkocht aan de duivel en alles maar dan ook alles kunnen bepalen. We zijn geboren en opgegroeid in vele illusies die ons is aangeleerd. We worden geïndoctrineerd door narcistische leiders en ideeën en uiteraard ook via tv en andere media. Triggers genoeg om ons heen om het volk klein en dom te houden en vooral niet de macht in eigen hand te nemen.

Die maatschappij dus Nicoline. En jij neemt deel van die maatschappij, sterker nog, met alle respect je bent nog slapende en een brave schaap net zoals de rest. Die denken, wat je om je heen ziet is DE WAARHEID nee Nico die waarheid hebben die leiders/ elite jou als waarheid gegeven.

Rienk kan niet meer in deze maatschappij staan/leven, hij kijkt door de maskers en woorden heen, hij ziet veel wat anderen niet zien of voelen. Hij weet dat er een wereld kan bestaan met alleen liefde zonder oorlog/ geweld, dat wat je een ander aandoet als een speer weer naar jou zelf terug komt, dus doe een ander niet aan wat je zelf ook niet wilt.

Dat dus Nico, alleen Rienk is zoals je vele andere ook zie, tenminste ik ken ze de Rienks, gaan dan op 'zoek' naar zich zelf, of iets anders en gaan dan zodanig uit die maatschappij staan dat ze er niet meer mee kunnen omgaan en communiceren. Daarom blijf altijd met 1 been in deze maatschappij staan, Maar besef je daarbij wel hoe is het om je heen en alles wat ik eerder omschreef. Anders verlies jezelf in iets de een als zwerver de ander gaat in zo'n hare Krishna of andere sekte, de ander verzuipt in een verslaving etc etc...en daarom verwoord Rienk het zo bot en rauw, hij is daar nog niet om juist zich zelf en een ander daarbij niet te schaden, hij is nog een leerling.

En hopelijk vindt hij zijn doel en dat is .......

Als je goed om je heen kijkt, zie je sommige mensen giga wakker worden zoals occupy, conspiricy theorist, indigo, nieuwe tijdse kinderen, high sensitive personen ze hebben allemaal 1 ding gemeen en dus ook 1 doel en dat is de medemens wakker schudden, een nieuwe tijd is aangebroken.

En het is de bedoeling dat wij denken De wereld niet te kunnen veranderen, want dan blijven we slaafs, ipv te denken dat wij zelf De wereld zijn. En ik kies voor een wereld met alleen liefde, wakker genoeg om te denken dat dat juist geen illusie is, maar een utopia, een nieuwe samenleving met alleen maar liefde. Het begint allemaal bij jouw eigen hart.

Pamflet
  Moderator woensdag 30 april 2014 @ 14:17:18 #161
249559 crew  Lavenderr
pi_139411872
Kort samengevat: Rienk is een heilige en Nicoline deugt niet?
pi_139412062
Hele juiste en rake woorden Loesme. Hopelijk komt dit Nicoline een keer onder ogen en doet ze er wat mee.
Nog beter: hopelijk doet een ieder dit het leest er wat mee.
  woensdag 30 april 2014 @ 14:38:38 #163
424651 IsitHeaven
Or is it hell ?
pi_139412507
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 14:17 schreef Lavenderr het volgende:
Kort samengevat: Rienk is een heilige en Nicoline deugt niet?
Idd de wereld op zijn kop. Ik zit echt met verbazing te lezen.
  Moderator woensdag 30 april 2014 @ 15:16:01 #164
249559 crew  Lavenderr
pi_139413652
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 14:24 schreef TheeKeetje het volgende:
Hele juiste en rake woorden Loesme. Hopelijk komt dit Nicoline een keer onder ogen en doet ze er wat mee.
Nog beter: hopelijk doet een ieder dit het leest er wat mee.
Wat moeten we er zoal mee doen dan?
pi_139414550
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 03:56 schreef Za het volgende:

[..]

Sommige vrouwen vinden dat spannend, het spel, de zgn extra bevestiging, het hele gedoe, sommigen vinden het bv een extra "prestatie" wanneer ze een gebonden man aan de haak kunnen slaan. Ik zie die uitdaging ook niet maar ken wel zulke vrouwen.

Ik denk dat Nicolien niet zo'n vrouw is. Dat ze zich oprecht tot Rienk aangetrokken voelt omdat ze allebei in wezen filosofen zijn.
quote:
[..]

Rienk kun je niet zomaar voor je winnen of zelfs maar tot je vriend rekenen, daar is wel wat voor nodig, hij is geen Billy (no offense tov Billy)

Het enige wat er voor nodig is bij Rienk is dat je eerlijk bent. Dat je hem nooit een leugen vertelt. Daarom had hij ook zo'n moeite met Andrea. Daar is wat voor te zeggen, alleen vind ik je wat dat betreft mensen ook moet kunnen inschatten waarom ze liegen. Daar schiet Rienk dan weer in te kort vind ik.

quote:
Rienk zit daar met het idee een ideale staat te creeëren, en hij ziet geld als bron van alle kwaad, en in zekere zin heeft hij daar gelijk in. Niet als zijnde geld als "ruilmiddel" bij het verkopen van kaas en er dan groenten mee te kopen, maar geld op zich, geld is vaak een van de hoofdmotieven voor moord, maar ook van oorlog, een citaat :)

Economische factoren als oorlogsoorzaken zijn al vanaf de oudste historische bronnen traceerbaar. De Meso-potamische tabletten, de allereerste geschreven documenten in de geschiedenis, zijn lange inventarislijsten van op de vijand veroverde buit. Deze oorlogen waren ongegeneerde plunder- en strooptochten (met later ook imperialistische motieven). Bij Plato, Aristoteles en Seneca is het de hebzucht die tot oorlog drijft. Thucydides noemt het economisch nut als oorlogsmotief. Bekend is Cicero’s uitspraak ‘Pecunia nervus belli’ (geld is de zenuw van de oorlog).

Dat Rienk in Utopia fel tegen geld is vind ik daarom begrijpelijk.
Rienk is in Utopia maar ook buiten Utopia tegen geld idd. Wat hij niet ziet is dat geld in wezen hetzelfde is als ruilhandel. De "uitvinding" van geld maakt het alleen makkelijker om te ruilen. Niet het geld is het probleem maar de hebzucht van mensen! Dat los je niet op met het uitbannen van geld.
quote:
Zover ik weet probeert hij niemand te bekeren, eist hij geen gebed of zang.
Mensen bekeren doet hij niet idd. Wat hij wel doet is heel stug vasthouden aan zijn "waarheid". Zijn persoonlijke ervaringen zijn daar het bewijs voor vindt hij en dat is gewoon geen valide argument!

quote:
Zij mag dit van mij denken, maar je krijgt er geen betere wereld door. Stel dat men in heel Europa besluit geen voedsel meer te gaan verspillen, zelf groenten te gaan kweken in de tuin of op het balkon, onderling kleding te gaan recylcen en kippetjes houden, regenwater opvangen alles om zoveel mogelijk zelfvoorzienend te worden, dan gaan de economieën plat.
Geen betere wereld als je gaat recyclen, afval-scheiden, voedselverspilling tegengaat en minder vlees gaat eten? Dat meen je niet!
(Overigens is hierbij de exponentiele groei van de wereldbevolking het echte probleem en daar heb ik zowel Rienk als Nicolien nog niet over gehoord)

quote:
Over het algemeen spreken mensen vanuit hun eigen ervaringen en gevoel zonder daarmee de bedoeling te hebben anderen te kwetsen.
Daarbij bestaat ruim 50% van de gesprekken tussen mensen over het elkaar overtuigen van hetgeen de ander vindt (over wat dan ook, in brede zin), Rienk is daarop geen uitzondering.
Als je mensen wilt overtuigen van je ideeen moet je valide argumenten hebben! Daar schort het gewoon af en toe aan bij Rienk. Zo ook op het gebied van homoseksualiteit.

quote:
[..]

Ik heb dit gesprek niet gezien

[..]

Ook dit heb ik niet gezien en is idd vervelend, maar ik geloof niet dat alleen Rienk anderen kwetst in die loods; Laura die jij noemde die gekwetst zou zijn door de uitlatingen van Rienk heb ik over Billy zaken horen zeggen (over haar uiterlijk) die ik hier niet wens te herhalen, en ook Isabel zal vast dingen hebben gezegd die kwetsend zijn geweest voor welke bewoner dan ook, daar is Rienk niet uniek in en volgens mij ook niet op uit.
Dat mensen elkaar voortdurend (bedoeld of onbedoeld) kwetsen is duidelijk.
Maar als de andere bewoners elkaar kwetsen met uitlatingen komen ze daar meestal in latere gesprekken wel weer op terug en komen ze min of meer wel weer tot elkaar. Wij mensen zijn sociale dieren!
Het storende aan Rienk vind ik dat hij iemand kan kwetsen met zijn mening over adoptie en homoseksualiteit door ze als "waarheid" te verkondigen en dan schamper lachend kan zeggen: "Ja jongens de waarheid is KEIHARD!" Dat is asociaal en bovendien getuigt het van een gebrek aan empathie.

Rienk heeft ook meerdere malen gezegd dat NIEMAND hem iets kan leren behalve de Dalai Lama zelf 8)7 Zelfs de Dalai Lama zegt dat hij iedere dag nog bijleert:

Edit: Het gaat nu meer over Rienk dan over Nicolien :@

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 30-04-2014 16:04:44 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_139415212
quote:
10s.gif Op woensdag 30 april 2014 15:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat moeten we er zoal mee doen dan?
Wat je normaliter met dit soort lulverhalen doet: regelrecht de vuilnisbak in.
pi_139423817
En zoals verwacht wordt er weer niet goed gelezen, lees: niemand is beter of heiliger, maar zo lezen jullie het wel. En zoals verwacht de welbekende kritiek.....ach ja. Wake up!

Je bent ook wakker als je het echt begrijpt.
pi_139423847
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 15:59 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Wat je normaliter met dit soort lulverhalen doet: regelrecht de vuilnisbak in.
Slaap kindje slaap
pi_139424630
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:39 schreef Rica het volgende:
Nicoline wordt neergezet als een hulpeloos slachtoffer van Rienk. Wat een grap. Ze is niet hulpeloos en geen slachtoffer. Typisch feministisch denken trouwens, dat alle vrouwen infantiliseert en tot slachtoffer maakt. Nico is er fervent aanhanger van.
Afgelopen dagen heb ik Nicoline Rienk zien uitschelden en de middelvinger zien geven. In de brieven die ze heeft gehad wordt Rienk met de grond gelijk gemaakt en zij laat het hem lezen en zegt dat ze het ermee eens is. Ook in gesprekken tussen hun beide betrekt Nicoline er zo anderen bij om Rienk gezamenlijk in de zeik te zetten en zijn standpunten belachelijk te maken.

Rienk zegt dat Nico dingen verkeerd ziet, true. Nico zegt evengoed dat Rienk alles verkeerd ziet. En nogmaals, betrekt er voortdurend anderen bij om hem erom te veroordelen.
Rienk heeft vreemde niet-politiek correcte standpunten. Waar genoeg. Nicoline heeft evengoed een pakket meest bizarre ideeen.

Rienk heeft geen respect voor haar visie en mening. Andersom wel dan? Rienk is zo gemeen. Hij noemde Nicoline een flut-filosoof en daar moest ze bijna van huilen. Boehoe. Let er eens op wat zij naar zijn hoofd slingert. Of hoe ze keihard lacht als anderen hem in de zeik nemen. Rienk is neerbuigend wordt gezegd. zal best. Nicoline verklaart ondertussen Rienk gewoon voor gek. Wat is dat dan, niet neerbuigend? In een gesprek met Robin noemde ze hem rustig een psychiatrisch patient.

Nico de heilige en Rienk de duivel. Right. Zoals ik het zie is zij veel harder naar hem dan omgekeerd. Nico wordt ontzettend onderschat. Ze zegt ook steeds dat mensen een verkeerd beeld van haar hebben en zij helemaal niet zo'n zacht ei is. Bijvoorbeeld dat ze meerdere vriendjes tegelijk heeft bedrogen en dat ze een keiharde commerciële tante kan zijn. Maar helaas voor Rienk, zij vertegenwoordigt geaccepteerde ideeen en heeft als vrouw automatisch slachtofferstatus.
Amen.
  Moderator woensdag 30 april 2014 @ 20:18:28 #170
249559 crew  Lavenderr
pi_139425380
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 19:45 schreef Loesme het volgende:
En zoals verwacht wordt er weer niet goed gelezen, lees: niemand is beter of heiliger, maar zo lezen jullie het wel. En zoals verwacht de welbekende kritiek.....ach ja. Wake up!

Je bent ook wakker als je het echt begrijpt.
Wat moet er begrepen worden? De filosofie van Rienk de freeloader?
pi_139425712
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 15:42 schreef Kijkertje het volgende:

Ik denk dat Nicolien niet zo'n vrouw is. Dat ze zich oprecht tot Rienk aangetrokken voelt omdat ze allebei in wezen filosofen zijn.
Ik denk dat Nicolien wel zo'n vrouw is, helaas voor Rienk.

quote:
Het enige wat er voor nodig is bij Rienk is dat je eerlijk bent. Dat je hem nooit een leugen vertelt. Daarom had hij ook zo'n moeite met Andrea. Daar is wat voor te zeggen, alleen vind ik je wat dat betreft mensen ook moet kunnen inschatten waarom ze liegen. Daar schiet Rienk dan weer in te kort vind ik.
Ik denk dat er bij Rienk heel veel voor nodig is wil hij je echt als een vriend zien, om je geven.
De mensen in Utopia zijn gewoon medebewoners voor hem, over velen heeft hij denk ik een uitgesproken mening, mogelijk is Emiel de enige om wie hij geeft en dan nog met terughoudendheid.

quote:
Rienk is in Utopia maar ook buiten Utopia tegen geld idd. Wat hij niet ziet is dat geld in wezen hetzelfde is als ruilhandel. De "uitvinding" van geld maakt het alleen makkelijker om te ruilen. Niet het geld is het probleem maar de hebzucht van mensen! Dat los je niet op met het uitbannen van geld.
Ik deel je mening, maar begrijp wel zijn gevoel van afkeer en vind het om die reden goed dat hij in die loods zit om de boel een beetje af te remmen.

quote:
Mensen bekeren doet hij niet idd. Wat hij wel doet is heel stug vasthouden aan zijn "waarheid". Zijn persoonlijke ervaringen zijn daar het bewijs voor vindt hij en dat is gewoon geen valide argument!
Veel mensen zien hun persoonlijke ervaringen en gedachten als afdoende om een mening te hebben om het even wat (vaak ten onrechte uiteraard), mochten ze in discussie gaan en stuiten op een andere mening dan gaan ze er misschien in mee omdat de andere verbaal sterker is, of beginnen over broccoli of vallen in slaap, en houden ondertussen vast aan wat zij vinden, Rienk is daar anders in, en dat stoort iedereen omdat het zo herkenbaar is.

quote:
Geen betere wereld als je gaat recyclen, afval-scheiden, voedselverspilling tegengaat en minder vlees gaat eten? Dat meen je niet!
(Overigens is hierbij de exponentiele groei van de wereldbevolking het echte probleem en daar heb ik zowel Rienk als Nicolien nog niet over gehoord)
Helemaal geen vlees meer eten als het aan mij ligt, er zijn voldoende alternatieven. Maar dat is niet realistisch en niet uitvoerbaar.

quote:
Edit: Het gaat nu meer over Rienk dan over Nicolien :@
Gelukkig maar, Nicoline is zo boring ;)
pi_139426640
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 19:46 schreef Loesme het volgende:

[..]

Slaap kindje slaap
Dat gaat extra makkelijk na die onnozele verhalen van jou :z :z
pi_139426853
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 20:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat moet er begrepen worden? De filosofie van Rienk de freeloader?
Zelf geld verdienen is inderdaad vies volgens St. Rienk maar profiteren van anderen die
geld verdienen is dan wel weer toegestaan :')
  Moderator woensdag 30 april 2014 @ 20:52:09 #174
249559 crew  Lavenderr
pi_139427121
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 20:48 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Zelf geld verdienen is inderdaad vies volgens St. Rienk maar profiteren van anderen die
geld verdienen is dan wel weer toegestaan :')
Ja, dat is het hypocriete.
Maar goed , Nicolien. Ben blij voor haar dat meneer de betweter het heeft uitgemaakt. Zal haar goeddoen.
pi_139431218
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 20:24 schreef Za het volgende:

Ik denk dat Nicolien wel zo'n vrouw is, helaas voor Rienk.
Als je de streams vandaag had gevolgd zou je gezien hebben dat het Rienk is die de hele tijd Nicolien opzoekt en dat terwijl hij het uitgemaakt heeft! Ook vanavond weer! Nicolien stuurde hem zelfs weg omdat ze het te druk heeft met drankjes uitdelen! (De 3J's treden op vanavond)

quote:
Ik denk dat er bij Rienk heel veel voor nodig is wil hij je echt als een vriend zien, om je geven.
De mensen in Utopia zijn gewoon medebewoners voor hem, over velen heeft hij denk ik een uitgesproken mening, mogelijk is Emiel de enige om wie hij geeft en dan nog met terughoudendheid.

Emil is één van de weinige waar hij naast Nicolien ook mee kan praten. De rest vindt hij te dom om een gesprek mee te hebben. In een brief van zijn broer die hij vandaag ontving herinnerde zijn broer hem er subtiel aan er zonder domme mensen er ook geen intelligente mensen bestaan en dat "luisteren" naar anderen altijd belangrijk is! Zelfs Rienk vond dat wijze woorden dus hij kan wel degelijk nog wat van anderen leren. Je maakt geen vrienden als je niet naar ze luistert!
quote:
Veel mensen zien hun persoonlijke ervaringen en gedachten als afdoende om een mening te hebben om het even wat (vaak ten onrechte uiteraard), mochten ze in discussie gaan en stuiten op een andere mening dan gaan ze er misschien in mee omdat de andere verbaal sterker is, of beginnen over broccoli of vallen in slaap, en houden ondertussen vast aan wat zij vinden, Rienk is daar anders in, en dat stoort iedereen omdat het zo herkenbaar is.

Je hebt gedeeltelijk gelijk. Rienk is verbaal sterker en zeker mensen die zich niet in de materie verdiept hebben, hebben daar geen weerwoord op. Maar dat betekent nog niet dat Rienk in ALLES gelijk heeft!
Ik ben het niet met je eens dat Nicolien in slaap valt omdat ze helemaal geen weerwoord heeft. Dat heeft ze in het begin verschillende keren echt wel gedaan. Het probleem is dat Rienk steeds maar weer met verhalen aankomt als bewijs dat er een God bestaat. Ook op momenten dat Nicolien moe is of bezig is met een boodschappenlijstje. Als je de streams niet volgt krijg je mss een hele andere indruk. Ze heeft ook meermalen Rienk aangegeven dat zo'n discussie geen zin heeft omdat dat een kwestie van geloven is.

quote:
Helemaal geen vlees meer eten als het aan mij ligt, er zijn voldoende alternatieven. Maar dat is niet realistisch en niet uitvoerbaar.
Maar het kan iig een stuk beter en bewustwording kweken bij de massa is daarbij essentieel. Nicolien werkt daaraan mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 30-04-2014 22:13:50 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')