Volgens mij krijg je ze automatisch, als ze er zijn, of je kan ze opvragen bij de gemeente als ze daar zijn. In mijn geval zijn ze verloren gegaan.quote:Op zondag 9 februari 2014 17:20 schreef Thrilled het volgende:
Ik had me er al op ingesteld dat ze niet altijd meer beschikbaar zijn inderdaad (jammer dan..), maar als ze er wel zijn: doen ze daar dan moeilijk over? Mag je ze alleen inzien? Kan je ze mee 'kopen' of gaat dat automatisch?
Dit lijkt me gewoon een bespreekpunt bij de koop. Lijkt me dat geen enkele verkoper hier moeilijk over gaat doen als ze beschikbaar zijn.quote:Op zondag 9 februari 2014 17:20 schreef Thrilled het volgende:
Ik had me er al op ingesteld dat ze niet altijd meer beschikbaar zijn inderdaad (jammer dan..), maar als ze er wel zijn: doen ze daar dan moeilijk over? Mag je ze alleen inzien? Kan je ze mee 'kopen' of gaat dat automatisch?
...
Kolere wat een lijst. En dat, terwijl het belangsrijkste ontbreekt: "geeft het huis je een goed gevoel en past het bij je" (je = jullie).quote:Op zondag 9 februari 2014 17:12 schreef Thrilled het volgende:
Zien jullie zaken die vergeten zijn of misschien specifieker gecheckt moeten worden? Graag advies
Checklist bezichtiging (pdf)
U hekelt honden?quote:Op zondag 9 februari 2014 17:50 schreef blomke het volgende:
[..]
Kolere wat een lijst. En dat, terwijl het belangsrijkste ontbreekt: "geeft het huis je een goed gevoel en past het bij je" (je = jullie).
Verder heb je maar heel weinig aan het één na belangrijkste aspect gespendeerd: de buurt. Wat voor buurt qua :
1. bebouwing,
2. bewoners,
3. TV-schotels,
4. drugsspuiten,
5. strontproducerende monster schijtplekken (ook wel "hondenuitlaatgebied" genoemd)
en dergelijke.
Dit, en dat lijstje onthoud je gewoon en neem je in gedachten door terwijl je door de woning loopt.quote:Op zondag 9 februari 2014 18:28 schreef OngeschiktX het volgende:
![]()
Wat een lijst.
Bij een eerste bezichtiging ga je toch gewoon kijken en beslis je op basis van gevoel of je een 2e keer terugkomt om op details te gaan letten. Bij mij is tot nu toe alles op de 1e bezichtiging afgevallen, dus kijken naar kozijnmaterialen zou echt zonde van de tijd en moeite geweest zijn.
Ik zou die PDF lijst op een andere manier uploaden, niet via je website. Als ik een paar minuten zou gaan zoeken op internet kan ik heel wat info van je naar boven halen, inclusief 06 nummer.quote:Op zondag 9 februari 2014 17:12 schreef Thrilled het volgende:
Aloha,
Mijn vriendin en ik willen gaan beginnen met het bezichtigen van huizen. We hebben ons de laatste tijd goed ingelezen en denken goed op de hoogte te zijn van belangrijke zaken die geregeld moeten worden. Zo hebben we ook de conclusie getrokken geen aankoopmakelaar nodig te hebben en de hele poppenkast zelf te doen. Na enkele weken op Funda een voorselectie gemaakt te hebben, eindigen we met 7 huizen die potentie hebben. De volgende stap is dus een bezichtiging en we hebben daarom een checklist samengesteld die we tijdens de bezichtiging willen doorlopen (en hopelijk volledig ingevuld kunnen meenemen..)
Zien jullie zaken die vergeten zijn of misschien specifieker gecheckt moeten worden? Graag advies
Checklist bezichtiging (pdf)
Tevens ben ik zelf bouwkundige en heb ik wel enige kennis van hoe een huis in elkaar zit, alleen niet de ervaring in de (ver)koopbranche van woningbouw. Daarom ben ik ook erg geïnteresseerd in de (ver)bouwtekeningen van woningen, worden die (vaak) meegegeven of beschikbaar gesteld tijdens de verkoop?
Alvast bedankt
Dit.quote:Op zondag 9 februari 2014 18:28 schreef OngeschiktX het volgende:
![]()
Wat een lijst.
Bij een eerste bezichtiging ga je toch gewoon kijken en beslis je op basis van gevoel of je een 2e keer terugkomt om op details te gaan letten. Bij mij is tot nu toe alles op de 1e bezichtiging afgevallen, dus kijken naar kozijnmaterialen zou echt zonde van de tijd en moeite geweest zijn.
Mits langdurig en sappig gemarineerd en halfgaar op de barbecue, vind ik een hondenpootje niet te versmadenquote:
quote:Op zondag 9 februari 2014 22:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Mits langdurig en sappig gemarineerd en halfgaar op de barbecue, vind ik een hondenpootje niet te versmaden.
Ik vind het 'waarom' nogal een rare vraag. Wat zou het jou als koper, uitmaken waarom een woning te koop staat? Het is een vraag waar je zelf wel antwoord op kunt geven, namelijk: een andere woning gekocht of moeten verkopen. Zijn beide dingen waar je als koper niks mee kunt. maw: overbodige info.quote:Op zondag 9 februari 2014 22:37 schreef HarryP het volgende:
Dat is een mooie lijst voor een 2e bezichtiging!
Maar inderdaad een fototoestel meenemen. Wel even netjes aan de makelaar vragen ;-)
Overigens kun je het beste eerst een keer langs gaan om de omgeving te bekijken en daarna pas een afspraak maken om binnen te kijken.
Veel huizen vallen toch af ivm de omgeving. Locatie, locatie, locatie.
En je hoeft niet te kiezen uit die 7 woningen. neem de tijd. Alles wat een beetje lijkt uitprinten en op een zaterdag langs gaan. Wat over blijft ga je binnen bekijken, en vraag je de brochure op bij de makelaar. Kijk gerust naar 20 woningen van binnen. En 200 van buiten.
En maak een vragenlijstje van vragen die je de makelaar wilt stellen!
- Waarom staat de woning te koop?
- Hoelang staat de woning te koop?
etc.
Dat is een constatering die je zelf ook kunt maken natuurlijk. 1 blik richting de buren is vaak voldoende.quote:Op zondag 9 februari 2014 23:37 schreef valentijn101 het volgende:
Waarom ze verkopen is zeker niet onbelangrijk. Voor hetzelfde geld heb je de fam Tokkie naast je wonen. (Al zullen ze dat natuurlijk niet vertellen)
Wij hebben dat gewoon iedere keer gevraagd hoor. Ook al zul je niet altijd de (volledige) waarheid krijgen, dan nog valt er tussen de regels door te lezen. Ook kan het de nuttige informatie geven voor tijdens de onderhandelingen.quote:Op zondag 9 februari 2014 22:47 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ik vind het 'waarom' nogal een rare vraag. Wat zou het jou als koper, uitmaken waarom een woning te koop staat? Het is een vraag waar je zelf wel antwoord op kunt geven, namelijk: een andere woning gekocht of moeten verkopen. Zijn beide dingen waar je als koper niks mee kunt. maw: overbodige info.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |