Natuurlijk altijd nog een klein kansje dat het toch van Gastel wordt, als van Gaal/Adriaanse niet komen ..quote:Op maandag 10 februari 2014 00:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Uiteindelijk willen ze er ook gewoon geld aan verdienen hoor is destijds ook duidelijk naar buiten gebracht.
Als het Feyenoord weer goed gaat profiteren zij straks mee.
Aandelen van een nagenoeg failliete toko opkopen en de club ze over een aantal jaren (met winst) terug laten terugkopen is het hele idee volgens Blokland.
Bieries komen je kant op zodra de trainer bekend is deal. Moet nog maar zien we het worden gaat
Ook dat is nog heel goed mogelijk, en des te meer reden om de hele zaak er niet gelijk uit te trekken.quote:Op maandag 10 februari 2014 00:27 schreef Elan het volgende:
Pim en co hebben nu ook mooi inspraak in de komst van dat wel/niet nieuwe stadion ben benieuwd welke zakelijke belangen daar verder nog spelen.
En dit, zó dit.quote:Op maandag 10 februari 2014 00:27 schreef Elan het volgende:
Pim en co hebben nu ook mooi inspraak in de komst van dat wel/niet nieuwe stadion ben benieuwd welke zakelijke belangen daar verder nog spelen.
Je begrijpt dat je jezelf tegenspreekt?quote:Op maandag 10 februari 2014 00:28 schreef Euribob het volgende:
[..]
4% rendement over 20 miljoen plus tien miljoen aan aandelen? Lijkt me een prima deal voor investeerders. En dan hebben ze de RvC ook nog in hun zak zitten.
Nee, die investeerders mogen in hun handjes knijpen.
Ja, dat is toch wat ik zeg?quote:Op maandag 10 februari 2014 00:28 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Lees het eens nog een keer.
Hoewel het goeddeels gewoon een zakelijke deal is, zitten er echt wel veel liefhebbers bij ook.
Daarnaast is het gewoon een hele veilige investering met een goed rendement, zeker voor crisistijd.
Vervolgens levert het ze immaterieel ook heel veel op in de vorm van status en goodwill.
Die verspillen ze als ze de zaak zo snel mogelijk leegtrekken.
Ja, daar ben ik van op de hoogte.quote:Ja, misschien zijn er een aantal investeerders die graag snel geld terug willen, maar echt niet iedereen. Je hebt er erg in dat Blokland niet de baas is van een consortium maar een vertegenwoordiger van losstaande investeerders?
Dan heb je het toch met name over de initiele lening, het omzetten in aandelen is gewoon een hele slimme stap geweest om hun eigen geld veilig te stellen.quote:Op maandag 10 februari 2014 00:28 schreef PIETR het volgende:
[..]
Natuurlijk altijd nog een klein kansje dat het toch van Gastel wordt, als van Gaal/Adriaanse niet komen ..
En prima toch dat die investeerders ook wat willen verdienen aan Feyenoord? Steken hun nek uit dus daar mag ook iets tegenover staan. Neemt niet weg dat ik niet geloof dat zij, als ze geen clubliefde hadden, dat geld ook in Feyenoord hadden gestoken.
The Other Side of the Heart is White is ook voor een deel gefinancieerd door Huigen trouwens.
Ik zeg dat de investeerders een prima deal hebben, hoe spreek ik mezelf tegen?quote:Op maandag 10 februari 2014 00:29 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Je begrijpt dat je jezelf tegenspreekt?![]()
Tuurlijk wel. Wat dacht jij dan.quote:Op maandag 10 februari 2014 00:32 schreef De_Pel het volgende:
Never mind. Doet er verder toch niet toe want we gaan natuurlijk nooit geen kampioen worden
Volgens mij haken wij serieus aan voor de top. Dat Ajax in een relatieve flow zit doet natuurlijk niets af aan het feit dat wij zeker niet onder doen voor clubs als Twente, Vitesse, AZ of PSV (haha).quote:Op maandag 10 februari 2014 00:34 schreef Elan het volgende:
Perridon wilde ook geld in Feyenoord steken maar is afgehaakt na gesprekken met Blokland en de positie van Eric Gudde lijkt ondanks al zijn beleidsmatige gekut ook onaantastbaar dus het is maar helemaal de vraag of we zo blij moeten zijn met die deal.
Staat allemaal veel te veel stil momenteel en ook voor komend seizoen moeten we op voorhand alvast rekening houden met het zoveelste overgangsjaartje terwijl Blokland er op rekende dat Feyenoord in 2015 juist weer serieus zou gaan aanhaken voor de titel en dat ook zo gezegd heeft.
Komt omdat er op allerlei gebieden geen resultaten worden geboekt, waar andere clubs dat wel lukt.quote:Op maandag 10 februari 2014 00:34 schreef Elan het volgende:
Perridon wilde ook geld in Feyenoord steken maar is afgehaakt na gesprekken met Blokland en de positie van Eric Gudde lijkt ondanks al zijn beleidsmatige gekut ook onaantastbaar dus het is maar helemaal de vraag of we zo blij moeten zijn met die deal.
Staat allemaal veel te veel stil momenteel en ook voor komend seizoen moeten we op voorhand alvast rekening houden met het zoveelste overgangsjaartje terwijl Blokland er op rekende dat Feyenoord in 2015 juist weer serieus zou gaan aanhaken voor de titel en dat ook zo gezegd heeft.
Was het maar alleen Gudde.quote:Op maandag 10 februari 2014 00:41 schreef PIETR het volgende:
Gudde moet gewoon optyfen natuurlijk. Snap niet waarom hij er nog zit. HNS was echt een groot fiasco.
PSV valt dit seizoen keihard door de mand, en Vitesse moet het veel rustiger aan gaan doen willen ze geen last krijgen van de FFP. Verder zit Twente ook wel aan het toppunt qua exploitering (dat zie je juist omdat ze nu spelers aan het verpanden zijn, dat doen ze echt alleen maar omdat ze geen andere opties zien om geld binnen te harken).quote:Op maandag 10 februari 2014 00:39 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Komt omdat er op allerlei gebieden geen resultaten worden geboekt, waar andere clubs dat wel lukt.
Ajax casht jaarlijks voor transfers en heeft een zwaar overbetalende sponsor, PSV heeft de gluiperig geleende miljoenen van de gemeente succesvol geïnvesteerd in spelers die zich terugbetaald hebben, Twente doet 't niet gek met het stadion en het verpanden van spelers aan Doyen, Vitesse heeft Chelsea en de oliedollars achter zich, en wij komen met fucking Opel aanzetten en krijgen er nog een prijs voor ook.
Ik krijg meer en meer het idee dat ze de omzet haast niet wíllen verhogen, want er moet en zal een stadion doorgeperst worden.
Die zit er zolang Blokland er zit, natuurlijk.quote:Op maandag 10 februari 2014 00:41 schreef PIETR het volgende:
Gudde moet gewoon optyfen natuurlijk. Snap niet waarom hij er nog zit. HNS was echt een groot fiasco.
Wanneer is Ajax voor het laatst onder ons geïndigd dan? Het verschil is aardig groot. Kijk wat Ajax (incidenteel) op de mat legt in de CL. Wij komen niet eens de EL binnen.quote:Op maandag 10 februari 2014 00:48 schreef Euribob het volgende:
[..]
PSV valt dit seizoen keihard door de mand, en Vitesse moet het veel rustiger aan gaan doen willen ze geen last krijgen van de FFP. Verder zit Twente ook wel aan het toppunt qua exploitering (dat zie je juist omdat ze nu spelers aan het verpanden zijn, dat doen ze echt alleen maar omdat ze geen andere opties zien om geld binnen te harken).
Ajax is op dit moment gewoon een tikje groter, tja. Het sportieve verschil is echter nihil.
Wat lul jij nou. PSV verkoopt net nog een koekenbakker voor een bedrag wat voor ons een klein kapitaal zou zijn. Die kunnen ook nog altijd beduidend meer investeren in nieuwe spelers dan wij.quote:Op maandag 10 februari 2014 00:48 schreef Euribob het volgende:
[..]
PSV valt dit seizoen keihard door de mand, en Vitesse moet het veel rustiger aan gaan doen willen ze geen last krijgen van de FFP. Verder zit Twente ook wel aan het toppunt qua exploitering (dat zie je juist omdat ze nu spelers aan het verpanden zijn, dat doen ze echt alleen maar omdat ze geen andere opties zien om geld binnen te harken).
Ajax is op dit moment gewoon een tikje groter, tja. Het sportieve verschil is echter nihil.
Op dit moment schelen we 5 punten, dat noem ik een nihil verschil. Verder zijn wij 1-op-1 absoluut niet kansloos (zeker niet in de Kuip). Dat wij op Europees niveau nooit presteren, tja.quote:Op maandag 10 februari 2014 00:50 schreef Typisch het volgende:
[..]
Wanneer is Ajax voor het laatst onder ons geïndigd dan? Het verschil is aardig groot. Kijk wat Ajax (incidenteel) op de mat legt in de CL. Wij komen niet eens de EL binnen.
Van Geel had toch pas promotie gemaakt ofzo? Valt nu niet meer onder Gudde volgens mij. Maar wel logisch natuurlijk dat naast Gudde, ook Koevermans niet populair is. Zijn rol binnen Feyenoord is op zn minst discutabel te noemen ..quote:Op maandag 10 februari 2014 00:47 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Was het maar alleen Gudde.
Daarom moest ik zo lachen/huilen laatst toen ik zag dat nota bene de Technisch Directeur, boven de Algemeen Directeur, Commercieel Directeur of Trainert de post van de vriendenloterij ondertekent.
Geeft wmb wel aan dat ze zelf ook wel beseffen dat Gudde en Koevermans bepaald niet populair zijn bij de achterban.
Momentopname, is een aardig verschil nog imo.quote:Op maandag 10 februari 2014 00:56 schreef Euribob het volgende:
[..]
Op dit moment schelen we 5 punten, dat noem ik een nihil verschil.
Dit klopt wel.quote:Verder zijn wij 1-op-1 absoluut niet kansloos (zeker niet in de Kuip).
Wat 'tja'? Dat is ook een (groot) onderdeel van sportief presteren.quote:Dat wij op Europees niveau nooit presteren, tja.
Volgens mij is het daar al redelijk lang crisis hoor, goed beleid wordt er in ieder geval niet gevoerd.quote:Op maandag 10 februari 2014 00:53 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Wat lul jij nou. PSV verkoopt net nog een koekenbakker voor een bedrag wat voor ons een klein kapitaal zou zijn. Die kunnen ook nog altijd beduidend meer investeren in nieuwe spelers dan wij.
Vitesse draaide vorig boekjaar een verlies van 24,5 miljoen. Op dit moment hebben ze in twee jaar 43 miljoen verlies geleden, en de FFP regels zijn volgend jaar 45 miljoen verlies in drie jaar. Dat betekent dat ze 22,5 miljoen moeten snijden in hun uitgaven, ik wens ze veel succes.quote:Vitesse zal er wel op de een of andere smerige manier een mouw aan passen hoor. Spelertje verkopen aan Chelski, spelertjes van chelski huren voor 20% van hun salaris, verzin maar wat leuks.
Wat Twente betreft heb je goeddeels gelijk, maar die hebben nog wel het nodige kapitaal op het veld staan, en dus net die miljoenen van Doyen gescoord. Niet onwaarschijnlijk dat Doyen in de toekomst ook spelers bij hun onder gaat brengen.
In mijn ogen is de basis-11 van Feyenoord iets beter (of slechter, die discussie wil ik niet aangaan), maar ligt het niveau van de Ajax-selectie over het algemeen een stuk hoger. Nu klopt het dat wij dus een stuk risicovoller spelen (als Pelle geblesseerd raakt kan Feyenoord bijvoorbeeld wel inpakken), maar zolang dat niet gebeurt is dat verschil helemaal niet zo groot.quote:Het verschil met ajax is groter dan je denkt. Ze staan er regelmatig niet, hun ondergrens ligt niet heel veel hoger dan de onze, maar hun top ligt beduidend hoger. Of dacht je dat wij europees ook maar iets te zeggen zouden hebben gehad? Daarnaast moet je voor de grap eens naar de breedte van de selectie kijken. De basis was bij ons gisteren al om te janken, laat staan de bank. Om er nog maar niet van te spreken dat ze jaarlijks 20-30 miljoen aan transfers pakken.
We maken het Ajax nu voor het derde jaar op rij "lastig", we zijn nooit de gedoodverfde kandidaat voor de titel geweest, maar als wij nu een goede serie neerzetten en de titel pakken slaat niemand steil achterover.quote:Op maandag 10 februari 2014 00:58 schreef Typisch het volgende:
[..]
Momentopname, is een aardig verschil nog imo.
Dergelijke dingen kosten wel gewoon tijd, aanhaken in de Eredivisie was niet zo'n opgave, maar om op Europees niveau weer fatsoenlijk mee te doen is nog wat extra jaren aan goed beleid nodig (of een flinke dosis geluk).quote:[..]
Wat 'tja'? Dat is ook een (groot) onderdeel van sportief presteren.
Kan je nagaan hoe kut wij het hebben gedaan. Daar kunnen ze namelijk wél gewoon spelers kopen, en komt er net weer 8 miljoen binnenrollen voor een halve bankzitter.quote:Op maandag 10 februari 2014 01:06 schreef Euribob het volgende:
[..]
Volgens mij is het daar al redelijk lang crisis hoor, goed beleid wordt er in ieder geval niet gevoerd.
Een flink deel daarvan is ook in de staf en het trainings/jeugdcomplex gaan zitten, eenmalige kosten dus. Zoals gezegd, zullen ze voor de rest wel een mooi foefje hebben. Je denkt toch niet serieus dat FFP helpt he?quote:[..]
Vitesse draaide vorig boekjaar een verlies van 24,5 miljoen. Op dit moment hebben ze in twee jaar 43 miljoen verlies geleden, en de FFP regels zijn volgend jaar 45 miljoen verlies in drie jaar. Dat betekent dat ze 22,5 miljoen moeten snijden in hun uitgaven, ik wens ze veel succes.
Basis elf is een wel heel incompleet beeld van het sportieve verschil. Zoals gezegd, onder- en bovengrens, bank, prestaties afgelopen 5 jaar etc. Daarnaast kunnen ze natuurlijk 40-45 miljoen keer makkelijker wat investeren in de spelersgroep dan wij, zodat ze ons in principe voorlopig met alle gemak voorblijven. Ze hebben er daar, terecht, alle vertrouwen in dat ze ons voor kunnen blijven, zoniet dan hadden ze er gewoon een paar miljoen in gepompt en hadden we alsnog geen enkele kans gemaakt.quote:[..]
In mijn ogen is de basis-11 van Feyenoord iets beter (of slechter, die discussie wil ik niet aangaan), maar ligt het niveau van de Ajax-selectie over het algemeen een stuk hoger. Nu klopt het dat wij dus een stuk risicovoller spelen (als Pelle geblesseerd raakt kan Feyenoord bijvoorbeeld wel inpakken), maar zolang dat niet gebeurt is dat verschil helemaal niet zo groot.
Ik sla al steil achterover als we een dergelijke serie neerzetten, laat staan als ajax het ook nog eens laat liggen. WMB zijn die al 70% binnen, waar wij een luttele 5% kans maken.quote:maar als wij nu een goede serie neerzetten en de titel pakken slaat niemand steil achterover.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |