abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 februari 2014 @ 15:27:28 #26
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_137050319
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 15:21 schreef blomke het volgende:

[..]

Om uit je vel te springen. Heb dat ook wel met onderdelen "die vooradig zijn', maar dan "door omstandigheden 2 weken later worden geleverd" .. Hoe zo "5 st. op vooraad\"...
Tsja...van sommige artikelen staat levertijd 5-6 werkdagen op de site, van andere voor 21:00 besteld, morgen in huis. Op zich proberen ze dus wel netjes te informeren.

Heb jij dat ook gehad bij Toolmax of bij een andere site?

Bij mijn vorige kontakt hebben ze me voorgesteld een extra zaagblad te leveren of het geld te retourneren. Ik heb gekozen voor het blad. Op zich is die aanbieding netjes.

Maandag maar even bellen achter mijn mailtje aan. Met een zwangere vrouw en een lopende klus waarmee ik de kamer voor onze eerste kleine vrij moet maken zit ik niet meer te wachten op dit soort vertragingen.

[ Bericht 10% gewijzigd door TR08 op 23-02-2014 15:33:47 ]
pi_137194798
kunnen we nou ondertussen al zagen?

c_/
met een koekje
  donderdag 27 februari 2014 @ 12:36:39 #28
14320 TR08
pi_137194975
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 12:30 schreef koffielepel het volgende:
kunnen we nou ondertussen al zagen?

c_/
Ja :)

Vanmorgen eerste zaagsnedes gemaakt. Het bevalt best goed moet ik zeggen. De Festool die ik eerder leende was uiteraard fijner maar dat is ook een heel andere prijsklasse.

Moet wel zeggen dat ik uiteindelijk niet zo tevreden was over de manier waarop mij een zaag geleverd is, maar de zaag is heel ok.

Vandaag even extra controleren of de leveromvang ok is en dan handjeklap met Toolmax over een korting die ze me aanboden ivm de staat waarin ik de zaag ontving. Hopelijk vanavond dan ook een kleine review :)
  donderdag 27 februari 2014 @ 12:47:25 #29
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_137195340
Hoe hebben ze het geleverd dan?
Ik wilde namelijk eigenlijk 2 accu's bij ze bestellen binnenkort, maar weet niet of dat wel zo verstandig is als ik je ervaringen zo lees :{ .
  donderdag 27 februari 2014 @ 21:22:05 #30
14320 TR08
pi_137216585
Goed...mijn review van de Scheppach zaag na de eerste dag klussen :)

Deze heb ik gekocht
Zoals gezegd bij Toolmax. Waarom Toolmax: Ze hebben goede reviews op 3 verschillende keursites waarvan ik kieskeurig.nl ken en serieus neem. Daarbij hadden zij als enige een 1400mm geleiderail bij de zaag ipv een 800mm rail. Aangezien ik ook stukken uit platen van 1m22 breed wil zagen heeft de 1400mm rail voor mij veel voordelen.

De prijs was 155 euro voor een nieuwe zaag inclusief 1400mm rail.

Zoals hier bekend is de levering zachtjes gezegd niet soepel gegaan. Op moment van bestellen was het vandaag voor 21:00 bestellen, morgen in huis. Uiteindelijk heeft de levering circa 11-12 dagen geduurd.

De zaag die ik gekregen heb is een door een andere klant geretourneerde zaag (ongebruikt want brandschoon) maar wel met wat krassen en zonder het piepschuim in de doos. Van de krassen gok ik dat het transport schade is.

Gezien alle problemen heeft Toolmax me voorgesteld een deel van het aankoop bedrag te retourneren, ik heb het voornemen hier op in te gaan. Zo lang de zaag functioneel verder goed en compleet is vind ik die krasjes na de korting achteraf verder wel best.

En nu waar het om gaat: Het zagen :)

Het hebben van een inval cirkelzaag met geleider is echt super fijn. Je tekent een lijntje (of slechts 2 kleine streepjes) af, legt de rail er langs, zaag erop, vergrendeling inknijpen en hij zakt er zo in.

Filmpje van de fabrikant van een iets grotere broer:

Mijn zaagje:

Wat ik er van vind:
-Voor het geld is het best een degelijk apparaat, eigenlijk had ik iets als deze bij aanvang van de verbouwing moeten kopen. Dat had me echt dagen werk gescheeld. Na 1 dag mee werken voor het geld dus heel tevreden :) Goed compromis tussen kwaliteit en geld.
-Hij start lekker soepel, veel goedkope cirkelzagen geven even een duw bij het optoeren, heb je bij deze helemaal geen last van.

Paar kleine puntjes die ik persoonlijk anders had gedaan als ik Scheppach geweest was:
-Een van de koellucht openingen van de motor blaast duidelijk naar je toe, die had ik anders proberen te richten.
-De veer die de machine tegenhoudt bij het induiken is erg sterk, die had ik wat slapper gewild. Bij een Festool balanceert de veer bij benadering het gewicht van de machine, hier is de veer duidelijk sterker dan de zaag zwaar is.
-De voorste greep (dwars op het zaagblad) steekt vrij ver uit. Ik had persoonlijk liever die greep dichter bij de as van de machine zodat hij compacter is. Dit vooral omdat ik op een paar plekken in een krappe hoek moet zagen en dan zit dit straks in de weg.

Laatste woorden over Toolmax bij de review:
Over hoe alles gegaan is kunnen we heel eerlijk zijn: Dit verdiende geen schoonheidsprijs. Wat ik wel waardeer is dat ze altijd snel gereageerd hebben op mail en ook correct gereageerd hebben. Gezien de reviews die ze hebben en de manier van reageren kan het niet bestaan dat dit hun dagelijkse praktijk is. Er is door Toolmax ook niet om heen gedraaid dat er dingen anders gegaan zijn dan hoe het hoort.

Misschien is er gezien de gunstige prijs van dit apparaat nu een kleine run op dit product, ik weet het niet precies. Ze hebben wel door laten schemeren dat de fabrikant bepaalde leveringen uitstelde.

Uiteindelijk dus korting toegezegd gekregen en een extra zaagblad dat bij de eerste vertraging al aangeboden werd. Ondanks de problemen voel ik me verder vrij netjes behandeld, ik zou ze in de toekomst nog wel een keer een kans durven geven.
  maandag 3 maart 2014 @ 09:24:31 #31
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_137337476
Mooie review :) .
Wat ik mij wel afvraag, ben je niet bang dat je zaaghoogte gaat missen? 45mm is wel vrij weinig.
Of ga je er alleen plaatmateriaal met max dikte 18mm mee zagen?

Het gevoel van "had ik dit ding maar eerder gehad" herken ik wel :P .
Heb ik zo ongeveer bij al mijn gereedschap aankopen :') .
pi_137339431
Ik hoef als regelmatig klusser eigenlijk nooit dikker dan 45mm te zagen. Voor mij zou deze zaag ook prima voldoen en n.a.v. deze review denk ik er hard over om hem ook te bestellen.

Alleen nog even mevrouw Koffielepel overtuigen van de noodzaak;
"ja maar je hebt toch al een cirkelzaag en een zaagtafel" :(

c_/
met een koekje
  maandag 3 maart 2014 @ 12:57:47 #33
14320 TR08
pi_137343008
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 09:24 schreef bleiblei het volgende:
Mooie review :) .
Wat ik mij wel afvraag, ben je niet bang dat je zaaghoogte gaat missen? 45mm is wel vrij weinig.
Of ga je er alleen plaatmateriaal met max dikte 18mm mee zagen?

Het gevoel van "had ik dit ding maar eerder gehad" herken ik wel :P .
Heb ik zo ongeveer bij al mijn gereedschap aankopen :') .
Ik ben voor de 45mm verzsie gegaan vanuit de volgende overwegingen:

-Ik heb gemerkt dat ik eigenlijk nooit dikker dan 45 gezaagd heb
-Ik heb gemerkt dat ik bij een aantal klusjes net in een hoek klem kwam te zitten met de zaag en dat ik dus heel blij was geweest met net een iets kleinere maat machine

Vanuit die 2 dingen heb ik besloten de kleinste te nemen. Het verschil in kosten was op zich geen factor in die beslissing.
  maandag 3 maart 2014 @ 13:19:23 #34
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_137343576
Dus je hebt toch een 2e hands....

Ik heb een half jaartje terug een oudere maar perfecte Metabo via marktplaats gehaald.. zit je niet met levering, en hij kostte maar liefst 3 tientjes incl 2 nieuwe zaagbladen...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  maandag 3 maart 2014 @ 14:41:13 #35
14320 TR08
pi_137345816
Soort van 2e hands, maar met garantie als nieuw en schoon als nieuw en goedkoper dan nieuw.

Er vanuit gaande dat hij op wat optische dingetjes na functioneel als nieuw is vind ik het verder best.
  woensdag 5 maart 2014 @ 08:41:04 #36
392910 Uitstel
van executie...
pi_137405241
Heb op basis van dit topic een CS55 besteld. Nu zit er aan die liniaal een rubber flap die uitsteekt aan de zaagkant. Klopt het dat je die er bij eerste gebruik af zaagt (deels)? Ik ben met recht een amateur :P
  woensdag 5 maart 2014 @ 08:45:22 #37
14320 TR08
pi_137405297
Komt er bij de eerste keer zagen af. Precies mooi langs de rand van het zaagblad.

Waar heb je besteld?
  woensdag 5 maart 2014 @ 09:50:55 #38
392910 Uitstel
van executie...
pi_137406520
Ja dat dacht ik idd al, thnx! Besteld bij Redcoon. Idioot grote doos voor die liniaal, en de doos van de zaag was vrij lelijk, maar vlot geleverd en met ¤177 niet de duurste volgens mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')