abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138738747
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 19:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

[..]

Maar als Uranium winnen meer energie gaat kosten om te winnen dan het oplevert kom je niet ver. Daarnaast is de staat der techniek er nog niet naar. Met de huidige techniek gaan we gewoon hard.
pi_138741355
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 17:14 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Hoho, als we toch aan het veralgemeniseren zijn (een hoop alleenstaanden kunnen ook prima hogere lasten betalen) staat het me vrij aan te geven dat het aantal stellen zonder kinderen doorgaans uitgroeit naar een gezin met kinderen.
Een koppel wat krap bij kas zit kan ervoor kiezen om geen kinderen te nemen, de alleenstaande zit vast aan ongeveer dezelfde vaste lasten: evenveel huur (rijtjeshuisje vs. rijtjeshuisje), evenveel gas voor verwarming en koken, net iets minder gas voor douchen, net iets minder stroomverbruik, evenveel lasten voor kabel, evenveel lasten voor de auto, ...
Bovendien krijgt een koppel wat kinderen neemt er enorm veel voor terug: gezelligheid, vrolijkheid liefde, hulp bij de oude dag, ...
Het is nu niet dat mensen kinderen nemen in dienst van de maatschappij, dat doen ze om egoïstische motieven, waar in dit geval niets mis mee is zolang je er ook naar kijkt of dat de kinderen er goed mee af zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_138741399
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar als Uranium winnen meer energie gaat kosten om te winnen dan het oplevert kom je niet ver. Daarnaast is de staat der techniek er nog niet naar. Met de huidige techniek gaan we gewoon hard.
Ik neem aan dat het hier over uraniumwinning uit zeewater gaat? De toekomst zal het leren, we weten niet met wat voor handige chemische processen ze nog komen. Een belangrijkere vraag vind ik of dat ze zoveel nucleair afval - ongeveer het volume van een tennisbal per persoon per jaar - voor zo'n extreem lange periode veilig willen opslaan. Dat kan wel maar we leggen daarmee wel een flinke verplichting op aan de generaties die na ons komen. Als je dan ook de Sahara vol kan zetten met zonnecellen - waar ze mee bezig zijn - etc. dan is dat beter.
#NoDAPL
pi_138741714
Uit zeewater en andere mafklapperij uit dat genre inderdaad. Kernenergie kan heel leuk zijn maar de techniek heeft eigenlijk te lang stilgestaan.
pi_138750409
Wind-energie. _O_

Alsof kolen en gas gratis zijn. Las net in de Groene Amsterdammer dat de overheid ook miljarenden de boot is ingegaan met de gasrotonde. Meer turbines, maar op land is natuurlijk veel goedkoper en zie dat op termijn ook wel rendabel worden.
pi_138756623
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 21:14 schreef 99.999 het volgende:
Uit zeewater en andere mafklapperij uit dat genre inderdaad. Kernenergie kan heel leuk zijn maar de techniek heeft eigenlijk te lang stilgestaan.
Ik zou zeggen vind het Perpetuum uit dan is het ene en het andere niet nodig, maar hoeveel zou de energie dan gaan kosten?
Des te minder ik gebruik des te duurder word het is mijn ervaring !
pi_138778607
Sluit even wat ziekenhuizen aan puur en alleen op het windenergie netwerk en we zullen snel zien hoe betrouwbaar energie uit wind is. Wie gaat de uitdaging aan.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_138779054
Ik heb me laten vertellen dat Duutsland de overschoten voor een apel en een ei van de hand doet, vaak nog voor minder als de kostprijs !
Ik weet niet wat ervan klopt.
pi_138779201
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:54 schreef john2406 het volgende:
Ik heb me laten vertellen dat Duutsland de overschoten voor een apel en een ei van de hand doet, vaak nog voor minder als de kostprijs !
Klopt, als het maar goed waait heb je in het hele systeem een overschot die je wel kwijt moet. En dan dump je het. Zodra de wind wegvalt moeten ze alsnog de kolencentrales aanspreken. Die sowieso draaien onder meer met hardhout bijgestookt uit Amerika, biomassa equals duurzaam..
pi_138779413
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:57 schreef kawotski het volgende:

[..]

Klopt, als het maar goed waait heb je in het hele systeem een overschot die je wel kwijt moet. En dan dump je het. Zodra de wind wegvalt moeten ze alsnog de kolencentrales aanspreken. Die sowieso draaien onder meer met hardhout bijgestookt uit Amerika, biomassa equals duurzaam..
Zou ik niet wat kunnen opkoopen en dat meteen richting mij energieleverancier sturen als zijnde zonnepanelen stroom?
Natuurlijk wel onder mijn gebruik ik wil er immers geen belasting over betalen !
pi_138780047
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:54 schreef john2406 het volgende:
In Duitsland heeft duurzame energie (waaronder wind) voorrang op het net, het moet verplicht afgenomen worden.

Dus, als er veel windenergie is dan worden de dure gascentrales van het net gehaald en blijven kolen en kern over omdat die goedkoper produceren dan gas. Als het dan nog harder waait moeten ook de kolencentrales terugregelen of zelfs uit maar daar zijn ze niet voor gebouwd. Het is voor zo'n centrale eigenaar op dit moment economischer om de kolenstroom goedkoop te exporteren dan om terug te regelen. Zolang er nog dure gascentrales draaien in de buurlanden zijn er afnemers van deze goedkopere stroom.

Overschotten van wind energie zijn er nauwelijks, zeker boekhoudkundig niet omdat in Duitsland er tot nog nooit meer duurzame elektriciteit is opgewekt dan dat er aan elektriciteit verbruikt werd (het hoogste percentage is rond de 60%).
pi_138790273
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:44 schreef kawotski het volgende:
Sluit even wat ziekenhuizen aan puur en alleen op het windenergie netwerk en we zullen snel zien hoe betrouwbaar energie uit wind is. Wie gaat de uitdaging aan.
Wat is dat voor onzinnige stelling? Alsof iemand beweert dat je voor alles met 1 energiebron toe zou kunnen... Ook een kolen of kerncentrale ligt er met enige regelmaat uit
pi_138794093
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 april 2014 09:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat is dat voor onzinnige stelling? Alsof iemand beweert dat je voor alles met 1 energiebron toe zou kunnen... Ook een kolen of kerncentrale ligt er met enige regelmaat uit
Volgens mij is er allang wat op water mogelijk, was dat niet al in de oorlog in ontwikkeling.
Maar ik denk dat ze nog zitten ermee hoe daar belating op te heffen?
pi_138794232
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 13:24 schreef john2406 het volgende:

[..]

Volgens mij is er allang wat op water mogelijk, was dat niet al in de oorlog in ontwikkeling.
Maar ik denk dat ze nog zitten ermee hoe daar belating op te heffen?
Waterkracht is een van de oudste energiebronnen :P
pi_138794255
Nog een paar van zulke onzinnige stellingen:
"Sluit in Japan even wat ziekenhuizen aan puur en alleen op het kernreactoren netwerk en we zullen snel zien hoe betrouwbaar energie uit kernreactoren is. Wie gaat de uitdaging aan?"

Dan had je na maart 2011 verrekte weinig stroom.

"Sluit in Oost--Europese landen even wat ziekenhuizen aan puur en alleen op het gascentrale netwerk en we zullen zien hoe betrouwbaar energie uit gascentrales is. Wie gaat de uitdaging aan?"

Dan heb je elke keer als Putin chagrijnig is geen stroom.

"Sluit in het Westen in de jaren 1973 even wat ziekenhuizen aan puur en alleen op het oliecentrale netwerk en we zullen zien hoe betrouwbaar energie uit gascentrales is. Wie gaat de uitdaging aan?"

Dan had je verschrikkelijk dure stroom of zelfs geen stroom.

"Sluit in West-Europa in de zomer van 2003 even wat ziekenhuizen aan puur en alleen op het fossiele netwerk van centrales die met zoet oppervlaktewater koelen en we zullen zien hoe betrouwbaar energie uit fossiele centrales is. Wie gaat de uitdaging aan?"

Dan had je weinig en dure stroom gehad doordat het oppervlaktewater te warm was om de centrales te koelen (centrales moesten uit vanwege milieueisen).

De les van deze voorbeelden:
Het elektriciteitsnetwerk is niet voor niets zo divers, omdat het platlegging van het netwerk door systeemfouten in 1 vorm van opwek voorkomt.
pi_138794378
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 13:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waterkracht is een van de oudste energiebronnen :P
Je weet toch wat ik bedoel, je doet maar zo.
Was het niet zo dat ze in de oorlog al iets op waterstof aan het ontwikkelen waren, zouden ze dat opeens hebben laten liggen?
pi_138794701
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:44 schreef kawotski het volgende:
Uhuh, even opslaan in de vorm van waterstof/waterbassins/perslucht/vliegwielen/batterijen en we zijn klaar.

Van die beperkte blik is nog nooit iemand beter geworden, kawotski, zeker niet in de techniek.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_138794773
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 13:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Je weet toch wat ik bedoel, je doet maar zo.
Was het niet zo dat ze in de oorlog al iets op waterstof aan het ontwikkelen waren, zouden ze dat opeens hebben laten liggen?
Waterstof is alleen een energiedrager. Je moet het maken want het komt niet in voldoende mate in de natuur voor en iedereen met enige chemie kennis weet dat het losmaken van waterstof van een watermolecuul energie kost die je er later weer uit kan halen door het waterstof te oxideren. Je moet dus een energiebron hebben, liefst eentje die weinig kost en die je niet rechtstreeks efficiënter kunt gebruiken. Want moleculen opsplitsen en weer samenvoegen en daar nuttige energie uit halen is nooit 100% efficiënt.

Wat we in Duitsland zien is dat er initiatieven ontstaan om gedurende periodes van veel goedkope stroom dit te gebruiken om waterstof te maken. Dit heet power to gas. Het gas sla je op om er weer elektriciteit van te maken op het moment waarop stroom duur(der) is of je perst het in het bestaande aardgasleiding net en dan kun je er ook bijv. huizen mee verwarmen.
pi_138795347
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 10:06 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Remco je maakt toch wel een grapje hoop ik?
Het blijkt te kloppen (als de bron betrouwbaar is):

Energy Source Death Rate (deaths per TWh)

Coal – world average 161 (26% of world energy, 50% of electricity)
Coal – China 278
Coal – USA 15
Oil 36 (36% of world energy)
Natural Gas 4 (21% of world energy)
Biofuel/Biomass 12
Peat 12
Solar (rooftop) 0.44 (less than 0.1% of world energy)
Wind 0.15 (less than 1% of world energy)
Hydro 0.10 (europe death rate, 2.2% of world energy)
Hydro - world including Banqiao) 1.4 (about 2500 TWh/yr and 171,000 Banqiao dead)
Nuclear 0.04 (5.9% of world energy)
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_138795626
Hangt er natuurlijk ook erg van af wat je al of niet meerekent. Mensen die van het dak vallen lijkt me wat gezocht. Als daar überhaupt al betrouwbare statistieken voor bestaan.
pi_138798308
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 21:14 schreef 99.999 het volgende:
Uit zeewater en andere mafklapperij uit dat genre inderdaad.
Voor nu, dat kan veranderen met nog te ontwikkelen technologie. We zullen wel zien.

quote:
Kernenergie kan heel leuk zijn maar de techniek heeft eigenlijk te lang stilgestaan.
De centrales zijn nochtans veel veiliger geworden met dodemanknopprincipes, veel minder materiaalverspilling (hergebruik radioactief materiaal) etc.
De vraag is wat je liever hebt, extra CO2 en fijnstof of extra radioactief materiaal (ongeveer het volume van een tennisbal per persoon per jaar), pick your poison.
Ja, het liefst zonne-energie, wind-energie, water-energie etc. maar helaas is Nederland nog niet zo ver. :{
#NoDAPL
  zaterdag 12 april 2014 @ 17:29:46 #72
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138798844
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 14:26 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het blijkt te kloppen (als de bron betrouwbaar is):

Energy Source Death Rate (deaths per TWh)

Coal – world average 161 (26% of world energy, 50% of electricity)
Coal – China 278
Coal – USA 15
Oil 36 (36% of world energy)
Natural Gas 4 (21% of world energy)
Biofuel/Biomass 12
Peat 12
Solar (rooftop) 0.44 (less than 0.1% of world energy)
Wind 0.15 (less than 1% of world energy)
Hydro 0.10 (europe death rate, 2.2% of world energy)
Hydro - world including Banqiao) 1.4 (about 2500 TWh/yr and 171,000 Banqiao dead)
Nuclear 0.04 (5.9% of world energy)
Veel mensen willen nu eenmaal geloven dat kernenergie vreselijk gevaarlijk is, net zoals veel mensen willen geloven dat terrorisme vreselijk gevaarlijk is. De waarheid is dat er meer mensen dood gaan aan ongelukken met een föhn in bad dan er mensen dood gaan aan terrorisme.
Maar terrorisme en kerncentrales doe het zo goed en spectaculair in de media.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_138799646
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 17:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Veel mensen willen nu eenmaal geloven dat kernenergie vreselijk gevaarlijk is
Als je de jusite maatregelen neemt en goed nadenkt over de locatie van de centrales en de opslag van eht materiaal dan valt het inderdaad reuze mee. Je legt alleen wel een flinke verantwoordelijkheid op aan vele generaties die na jou komen. Niet alleen moeten zij dat spul veilig blijven opslaan voor de energiebehoefte van mensen die al lang zijn gestorven, ook zit je met allerlei risico's bij natuurrampen (je wil niet dat dat spul in je grondwater terecht komt om maar een voorbeeld te noemen).
Kolen verbranden is uiteraard net zo smerig, pick your poison.
#NoDAPL
pi_138800550
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 april 2014 09:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Alleen hebben die een backup dus zo onzinnig is het niet. Ik zie de windmolens vaak genoeg stilstaan dus je opslag en backup zal dusdanig moeten zijn dat je op z'n minst de ziekenhuizen zou moeten kunnen laten draaien. Zullen we het nog niet over de rest van de energievraag hebben. En niet dat ik perse tegen wind ben maar het is z.g.a. uitontwikkeld.
pi_138801724
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 18:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als je de jusite maatregelen neemt en goed nadenkt over de locatie van de centrales en de opslag van eht materiaal dan valt het inderdaad reuze mee. Je legt alleen wel een flinke verantwoordelijkheid op aan vele generaties die na jou komen. Niet alleen moeten zij dat spul veilig blijven opslaan voor de energiebehoefte van mensen die al lang zijn gestorven, ook zit je met allerlei risico's bij natuurrampen (je wil niet dat dat spul in je grondwater terecht komt om maar een voorbeeld te noemen).
Kolen verbranden is uiteraard net zo smerig, pick your poison.
Mij hebben ze geleerd dat grondwater stroomt of dat nu 4 mtr per minuut was of per uur dat weet ik niet meer, dus die ramp daar, waar was dat ook weer china of zoiets, die komt dan ook hier in het grondwater, toch?
Zelfde als in Ned mag er in bepaalde maanden niet bemest worden, in duits weer gewoon het hele jaar door.
Maar hopen dan dat het grondwater de andere richting op stroomt?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')