Nee hoor, zoek maar eens op aan welke voorwaardes je tegenwoordig moet voldoen om een hypotheek te 'krijgen'. Daar kan je als alleenstaande bijna onmogelijk aan voldoen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:58 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Waarom ben je zo gefixt op je huurwoning verhaal? Iedereen met een baan kan gewoon een huis kopen n.a.v. tijd lijkt me.
Het werk is zeer goed zelf te doen. Die aanpassing in de meterkast stelt niks voor.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 16:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat was inclusief de installatie van draden naar jouw meterkast en aanpassingen aan de meterkast zelf? Wat zou je kwijt zijn als je dat spul moet de-installeren en opnieuw moet installeren in een andere woning? Even ervan uitgaande dat het woningbouwbedrijf het niet van jou overneemt voor een eerlijke prijs (altijd van het slechte uitgaan bij financiële risico's).
Er is een reden dat PV vele malen dodelijker is dan nucleair... De gemiddelde doe-het-zelver kan niet veilig aan z'n meterkast prutsen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:07 schreef Paper_Tiger het volgende:
Het werk is zeer goed zelf te doen. Die aanpassing in de meterkast stelt niks voor.
Remco je maakt toch wel een grapje hoop ik?quote:Op zondag 9 februari 2014 09:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Er is een reden dat PV vele malen dodelijker is dan nucleair... De gemiddelde doe-het-zelver kan niet veilig aan z'n meterkast prutsen.
Stel je niet aan zeg, ik heb ook als alleenstaande een huis en ik kom lachend rond. Juist omdat ik energiezuinig heb verbouwd zijn mijn maandlasten zo goed als neutraal.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 21:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee hoor, zoek maar eens op aan welke voorwaardes je tegenwoordig moet voldoen om een hypotheek te 'krijgen'. Daar kan je als alleenstaande bijna onmogelijk aan voldoen.
Hopelijk bevat dit plaatje geen nieuwe informatie voor jou?
[ afbeelding ]
Je leest inderdaad dagelijks in de krant over de epidemie van meterkastdoden waar ons land aan lijdt.quote:Op zondag 9 februari 2014 09:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Er is een reden dat PV vele malen dodelijker is dan nucleair... De gemiddelde doe-het-zelver kan niet veilig aan z'n meterkast prutsen.
Zo ingewikkeld is het allemaal niet hoorquote:Op zondag 9 februari 2014 09:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Fijn, alleenstaanden die hun mede-alleenstaanden een oor aannaaien door het te bagatelliseren. Zo komt die groep ergens.quote:Stel je niet aan zeg, ik heb ook als alleenstaande een huis en ik kom lachend rond. Juist omdat ik energiezuinig heb verbouwd zijn mijn maandlasten zo goed als neutraal.
Hetzelfde klassieke probleem als dat elke automobilist denkt dat hij goed kan autorijden terwijl de meeste automobilisten hooguit matig rijden.quote:Op zondag 9 februari 2014 09:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
quote:do 10 apr 2014, 15:03
|
lees voor
Strijd tegen windmolens laait op
door Sophie Kluivers
AMSTERDAM -
De strijd tegen windmolens laait verder op. Actiegroepen en belangenorganisaties staan in de startblokken om te protesteren tegen windturbines op land en dichtbij de kust in zee.
Inmiddels zijn er meer dan 100 actiegroepen in het land geformeerd, weet Henno Dasselaar van Stichting Windmolenklachten.
Die doen er alles aan om windmolens uit hun omgeving te weren. Gezamenlijk willen ze op 24 april in Den Haag demonstreren tegen de plannen voor grootschalige windenergie op land en binnen de 12 mijlszone.
Die dag staat een overleg gepland in Tweede Kamer over het onderwerp.
Is niet alle stroom opgewekt zonder fosiele brandstoffen groen?quote:Op donderdag 10 april 2014 16:14 schreef 99.999 het volgende:
lekker nimby en vervolgens wel groene stroom kopen
Van zonnepanelen uiteraard.quote:Op donderdag 10 april 2014 16:14 schreef 99.999 het volgende:
lekker nimby en vervolgens wel groene stroom kopen
Dit is bijna een VVD-argument, Bramquote:Op zondag 9 februari 2014 21:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Fijn, alleenstaanden die hun mede-alleenstaanden een oor aannaaien door het te bagatelliseren. Zo komt die groep ergens.
Je kan beter de belangen van je eigen groep behartigen zo lang het een eerlijk verhaal is.
Het is een feit dat alleenstaanden in dit landje verhoudingsgewijs veel zwaarder worden belast dan samenwonenden wegens een bijna even zware belasting - in dit geval dus niet in functie van draagkracht - maar bijna dubbele vaste lasten.
Of dat ik in de toekomst wel of niet alleenstaand ga zijn zal de tijd leren, het gaat mij om een rechtvaardige wetgeving voor alle groepen mensen in de Nederlandse maatschappij. Gezien de zeer sterke groei van het aandeel van alleenstaande huishoudens moet de politiek meer oog hebben voor hun financiële situatie. Dit is niet alleen in het belang van de alleenstaanden, het is in het belang van alle Nederlanders aangezien die alleenstaanden ook elders (bijv. de USA) hun heil kunnen zoeken als ze onevenredig zwaar worden belast. Denk hierbij ook aan de torenhoge vaste lasten in dit landje.
Muclaire stroom ziet men niet direct als groen. Het gaat om opwekken van stroom uit hernieuwbare energiebronnen. In kerncentrales verstook je uiteindelijk gewoon uranium.quote:Op donderdag 10 april 2014 16:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Is niet alle stroom opgewekt zonder fosiele brandstoffen groen?
Dan is muclaire stroom ook groen !
De een kan gemakkelijk meer geven maar wil dat niet, de ander moet meer geven dan dat hij kan.quote:Op donderdag 10 april 2014 17:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dit is bijna een VVD-argument, Bram.
Waar jij het over "alleenstaanden" hebt, zou je net zo eenvoudig "rijkeren" kunnen lezen.
Waarom kan een alleenstaande niet meer betalen?quote:Op donderdag 10 april 2014 17:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De een kan gemakkelijk meer geven maar wil dat niet, de ander moet meer geven dan dat hij kan.
Jij maakt hier al een verkeerde vergelijking (die op zichzelf ook wat twijfelachtig is) aangezien je zou moeten vergelijken met een koppel wat geen kinderen heeft.quote:Op donderdag 10 april 2014 17:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarom kan een alleenstaande niet meer betalen?
Hij heeft doorgaans geen kinderen om voor te sparen.
Dat s slechts weinig hequote:Op donderdag 10 april 2014 17:09 schreef 99.999 het volgende:
. In kerncentrales verstook je uiteindelijk gewoon uranium.
Hoho, als we toch aan het veralgemeniseren zijn (een hoop alleenstaanden kunnen ook prima hogere lasten betalen) staat het me vrij aan te geven dat het aantal stellen zonder kinderen doorgaans uitgroeit naar een gezin met kinderen.quote:Op donderdag 10 april 2014 17:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij maakt hier al een verkeerde vergelijking (die op zichzelf ook wat twijfelachtig is) aangezien je zou moeten vergelijken met een koppel wat geen kinderen heeft.
Baarlijke nonsens. Met de huidige stand der techniek en de bekende voorraden. Eerder voor pakweg 50 jaar. En dat met een bescheiden percentage atoomstroom.quote:Op donderdag 10 april 2014 17:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat s slechts weinig he
er is genoeg Uranium voor vele en vele 10.000 jaren
Decentrale opwekking, heel goed en mooi. Maar lang niet altijd realistisch.quote:maar zonlicht en zonnewarmte ook , laat ieder zelf stroom opwekken,
maar dan kan de overheid geen belasting heffen , das wel sneu
http://vorige.nrc.nl/article2134547.ecequote:Op donderdag 10 april 2014 17:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Baarlijke nonsens. Met de huidige stand der techniek en de bekende voorraden. Eerder voor pakweg 50 jaar. En dat met een bescheiden percentage atoomstroom.
.quote:Bij gas- en kolencentrales vormt de grondstof het leeuwendeel van de productiekosten.
Stijgt de gasprijs, dan stijgen de kosten van elektriciteit op gas bijna evenredig. Bij kernenergie is dat anders.
De uranium- of brandstofkosten vormen maar een klein deel van de uiteindelijke stroomprijs.
De grootste kostenposten zijn de kerncentrales zelf en de processen om het ruwe uranium klaar te stomen voor gebruik in kerncentrales.
Ook al stijgt de prijs van uranium fors, dan heeft dat weinig invloed op de eindprijs van elektriciteit
Wat heeft dat met de eindigheid van de voorraad Uranium te maken?quote:Op donderdag 10 april 2014 17:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
http://vorige.nrc.nl/article2134547.ece
[..]
.
quote:Op donderdag 10 april 2014 18:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat heeft dat met de eindigheid van de voorraad Uranium te maken?
quote:Een van de bezwaren tegen kernenergie is dat de voorraad uranium snel zou opraken. Helemaal niet waar, zeggen voorstanders van kernenergie.
Je hebt maar een klein beetje nodig om heel veel elektriciteit op te wekken, zegt hij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |