abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146921680
Deze trackers zitten bij het blad beleggers belangen in de etf portefeuille aardig voorbeeld, zitten leuke trackers tussen:

Consumer Staples Select Sector
DB x-tr. iBoxx Global infl-linked
EasyETF FTSE EPRA Eurozone
ETFS Agriculture
ETFS Brent 1 mth
iShares Euro Corp. Bond Large Cap
iShares Euro Stoxx Small
iShares JPMorgan $ EM Bond
iShares Pfandbriefe UCITS ETF
iShares Preferred Stock ETF
iShares Silver Trust
iShares UK Dividend UCITS ETF
Lyxor Brazil Ibovespa
Market Vectors Africa Index ETF
PowerShares Buyback Achievers Portfolio
S&P Euro Dividend Aristorats
Vanguard Dividend Appr.
Vanguard REIT ETF
WisdomTree EM Equity Income
WisdomTree small Cap Dividend
  maandag 24 november 2014 @ 13:06:25 #177
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_146952353
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 11:56 schreef GeorgKacher het volgende:
Deze trackers zitten bij het blad beleggers belangen in de etf portefeuille aardig voorbeeld, zitten leuke trackers tussen:

Consumer Staples Select Sector
DB x-tr. iBoxx Global infl-linked
EasyETF FTSE EPRA Eurozone
ETFS Agriculture
ETFS Brent 1 mth
iShares Euro Corp. Bond Large Cap
iShares Euro Stoxx Small
iShares JPMorgan $ EM Bond
iShares Pfandbriefe UCITS ETF
iShares Preferred Stock ETF
iShares Silver Trust
iShares UK Dividend UCITS ETF
Lyxor Brazil Ibovespa
Market Vectors Africa Index ETF
PowerShares Buyback Achievers Portfolio
S&P Euro Dividend Aristorats
Vanguard Dividend Appr.
Vanguard REIT ETF
WisdomTree EM Equity Income
WisdomTree small Cap Dividend
Sommige ETF's spreken tot de verbeelding. Maar eigenlijk heb je daar weinig aan.

De voornaamste driver achter je beleggingsresultaat is (mits goed gespreid) de verdeling over de asset classes.Over langere termijn maakt het geen drol uit of je vol in "dividend etf" zit of in de gehele aandelen markt (MSCI World).

Laatste 10 jaar hebben we flinke beweging gehad op de beurs, en maakt het dan uit in welke globale aandelen ETF je zit? Antwoord : nope.
Overal verstand van.
  maandag 24 november 2014 @ 13:27:31 #178
57047 macondo
pi_146952900
Hier bijvoorbeeld verschil tussen Wisdom Tree Small Cap Dividend ETF en de S&P 500:

Overal verstand van.
pi_146957672
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 13:06 schreef macondo het volgende:

[..]

Sommige ETF's spreken tot de verbeelding. Maar eigenlijk heb je daar weinig aan.

De voornaamste driver achter je beleggingsresultaat is (mits goed gespreid) de verdeling over de asset classes.Over langere termijn maakt het geen drol uit of je vol in "dividend etf" zit of in de gehele aandelen markt (MSCI World).

Laatste 10 jaar hebben we flinke beweging gehad op de beurs, en maakt het dan uit in welke globale aandelen ETF je zit? Antwoord : nope.
Grondstoffen, aandelen, vastgoed en obligaties, alles zit in deze voorbeeld portefeuille.Vandaar dat ik hem postte als voorbeeld.
pi_146957705
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 12:03 schreef macondo het volgende:

[..]

Ik snap dat gratis kopen niet zo. Verdenk ze er altijd van te sjoemelen met de uitvoering.

De "kernselectie" van ETF's kan ik niet vinden bij ze. Sowieso kutsite.

ING ETF's heb ik ook nergens aangetroffen trouwens. Wellicht bedoelde je dat je bij ING trackers van andere partijen kan kopen.
Graag voetnoten of is het weer hetzelfde geblaat als dat je bij ING geen trackers kunt kopen?
  maandag 24 november 2014 @ 16:07:33 #181
57047 macondo
pi_146958003
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 15:57 schreef GeorgKacher het volgende:

[..]

Graag voetnoten of is het weer hetzelfde geblaat als dat je bij ING geen trackers kunt kopen?
Makker, je lijkt mij een beetje in de war. ING is volgens mij zelf echt geen aanbieder van ETF's. Dat je bij ING op de beurs ETF's kan kopen van derden (iShares, Vanguard, State Street etc) spreekt voor zich.

Maar wellicht zit ik er naast, kun je even een linkje plaatsen met eigen ETF's van ING? Zelf op mijn bloomberg kan ik ze niet vinden.

Nogmaals, het geeft niets als je het niet zo begrijpt omdat het allemaal wat nieuw voor je is - maar blaas dan niet zo hoog van de toren oke?
Overal verstand van.
pi_146970062
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 16:07 schreef macondo het volgende:

[..]

Makker, je lijkt mij een beetje in de war. ING is volgens mij zelf echt geen aanbieder van ETF's. Dat je bij ING op de beurs ETF's kan kopen van derden (iShares, Vanguard, State Street etc) spreekt voor zich.

Maar wellicht zit ik er naast, kun je even een linkje plaatsen met eigen ETF's van ING? Zelf op mijn bloomberg kan ik ze niet vinden.

Nogmaals, het geeft niets als je het niet zo begrijpt omdat het allemaal wat nieuw voor je is - maar blaas dan niet zo hoog van de toren oke?
Ik doel natuurlijk op het gesjoemel bij de Giro. Voetnoten graag of is het net als bij het dividendbelasting geblaat? Je wijkt af van Wim van Zwol van Vanguard. I rest my case.
  dinsdag 25 november 2014 @ 10:25:58 #183
57047 macondo
pi_146980950
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 21:31 schreef GeorgKacher het volgende:

[..]

Ik doel natuurlijk op het gesjoemel bij de Giro. Voetnoten graag of is het net als bij het dividendbelasting geblaat? Je wijkt af van Wim van Zwol van Vanguard. I rest my case.
Je wilde het toch hebben over ETF's die ING heeft? Je begon er zelf over. Kom maar door met linkje, top! Daarna wil ik de fiscale aspecten wel weer met je doornemen hoor.
Overal verstand van.
pi_146987068
Ik heb deze en andere posts en reacties met veel interesse gelezen, met name ook degene omtrent de risico’s van DeGiro en IB vs. Binck.

Als ik alles zo lees lijkt mij de goedkoopste en veiligste route de volgende:

– Order via DeGiro of een IB broker, transactiekosten zijn dan ongeveer ¤ 6,50 of bij DeGiro zelfs gratis.
– Boek de aandelen over naar je portefeuille bij Binck, om de risico's van DeGiro of IB te voorkomen.

Heb je op deze manier nu én de minste transactiekosten én het minste risico qua broker, of zie ik iets over het hoofd?
  dinsdag 25 november 2014 @ 13:41:55 #185
57047 macondo
pi_146987518
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:27 schreef EMPE het volgende:
Ik heb deze en andere posts en reacties met veel interesse gelezen, met name ook degene omtrent de risico’s van DeGiro en IB vs. Binck.

Als ik alles zo lees lijkt mij de goedkoopste en veiligste route de volgende:

– Order via DeGiro of een IB broker, transactiekosten zijn dan ongeveer ¤ 6,50 of bij DeGiro zelfs gratis.
– Boek de aandelen over naar je portefeuille bij Binck, om de risico's van DeGiro of IB te voorkomen.

Heb je op deze manier nu én de minste transactiekosten én het minste risico qua broker, of zie ik iets over het hoofd?
Ja.
• Portfolio overboeken is niet altijd gratis
• Enorm administratief gedoe, duurt lang etc etc
• Ik zou mij niet druk maken om de risico's van DeGiro, want de aandelen worden afgescheiden bewaard. IB is al helemaal veilig, die Amerikanen hebben de zaken echt goed voor elkaar (beter dan bij Binck)
Overal verstand van.
pi_146988251
Is het risico op uitlenen van effecten (kan ook met ETF's) niet iets om ons druk om te maken bij DeGiro? Zie ook hier.
  dinsdag 25 november 2014 @ 14:24:43 #187
57047 macondo
pi_146988804
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:06 schreef EMPE het volgende:
Is het risico op uitlenen van effecten (kan ook met ETF's) niet iets om ons druk om te maken bij DeGiro? Zie ook hier.
Nee, daar maak ik mij zeker niet druk over. Indien een partij stukken leent, gaan ze écht niet zomaar failliet bij een rare beweging. Daarna zal eerst deGiro alle verliezen dekken en failliet gaan, en dáárna zou je pas wat schade op kunnen lopen als jouw aandelen toevallig zijn uitgeleend aan de desbetreffende failliete partij.

AFM houdt dit echt wel goed in de gaten.
Overal verstand van.
  woensdag 26 november 2014 @ 14:44:41 #188
57047 macondo
pi_147022526
ETF gekocht bij DeGiro, gewoon op de open markt van Euronext. Inderdaad gratis, hoewel de spread in Europa natuurlijk veel slechter is dan in de USA.

Zou die bozerik, die GeorgKacher, nog terugkomen met zijn ING ETF? :?
Overal verstand van.
pi_147085432
Goed nieuws van Meesman (voor mensen die minder dan 10.000 per jaar in leggen )

quote:
Bij Meesman geloven we in eenvoud. Al sinds 2005 doen wij er alles aan om beleggen voor onze klanten eenvoudig te maken. Dat betekent eenvoud in onze beleggingsfilosofie en producten, eenvoud bij het inzien en beheren van uw portefeuille, transparant zijn over de kosten. En die kosten worden vanaf 1 januari 2015 ook nog eenvoudiger:

• lopende kosten: 0,5% voor alle Meesman fondsen
• eenmalige kosten: 0,25% transactiekosten

De administratiekosten vervallen; een voordeel van ¤ 25 per rekening per jaar. Er zijn geen andere kosten.
  vrijdag 28 november 2014 @ 14:43:09 #190
57047 macondo
pi_147087756
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:29 schreef nikao het volgende:
Goed nieuws van Meesman (voor mensen die minder dan 10.000 per jaar in leggen )

[..]

Wat maakt dat 10k per jaar uit? Of bedoel je qua percentage aan fee?
Overal verstand van.
pi_147087807
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:43 schreef macondo het volgende:

[..]

Wat maakt dat 10k per jaar uit? Of bedoel je qua percentage aan fee?
die 25 euro die er af is... daar is die 0.25% transactie kosten voor in de plaats gekomen (toch?, of waren die er nu al?)
  vrijdag 28 november 2014 @ 15:46:46 #192
57047 macondo
pi_147089492
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:44 schreef nikao het volgende:

[..]

die 25 euro die er af is... daar is die 0.25% transactie kosten voor in de plaats gekomen (toch?, of waren die er nu al?)
Nee, die waren er al. Maar eenmalige kosten van 0.25% hakken er niet zo hard in.
Overal verstand van.
pi_147091028
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:46 schreef macondo het volgende:

[..]

Nee, die waren er al. Maar eenmalige kosten van 0.25% hakken er niet zo hard in.
nog mooier dan ;)
pi_147240585
Ik heb even een vraag over de ING. Zoals eerder gezegd heb ik daar nu een beleggingsfonds lopen; maar als ik wil switchen naar de Think global Equity, kan ik dat doen naar deze:

• BG-Think Global Equity ETF
• NL0009690221
• Beleggingsfondsen (Giro)
• BG Luxembourg Fundsettle

Terwijl er ook nog deze is:

• Think Global Equity ETF
• NL0009690221
• Trackers
• Euronext Amsterdam

Als ik bij de details kijk zie ik niet zoveel verschil; lopende kosten zijn 0,20% bij beiden, koersverloop is ook hetzelfde, alleen de BG wordt één keer per dag verhandeld en de tracker continu.

Echter de verstigingsplaats is bij de tracker Amsterdam en bij de BG-variant Luxemburg. Heeft dat gevolgen voor dividendlekkage? Ik heb bij die rekening ook geen mogelijkheid om direct in de tracker te leggen.
pi_147240634
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 10:01 schreef zatoichi het volgende:
Ik heb even een vraag over de ING. Zoals eerder gezegd heb ik daar nu een beleggingsfonds lopen; maar als ik wil switchen naar de Think global Equity, kan ik dat doen naar deze:

• BG-Think Global Equity ETF
• NL0009690221
• Beleggingsfondsen (Giro)
• BG Luxembourg Fundsettle

Terwijl er ook nog deze is:

• Think Global Equity ETF
• NL0009690221
• Trackers
• Euronext Amsterdam

Als ik bij de details kijk zie ik niet zoveel verschil; lopende kosten zijn 0,20% bij beiden, koersverloop is ook hetzelfde, alleen de BG wordt één keer per dag verhandeld en de tracker continu.

Echter de verstigingsplaats is bij de tracker Amsterdam en bij de BG-variant Luxemburg. Heeft dat gevolgen voor dividendlekkage? Ik heb bij die rekening ook geen mogelijkheid om direct in de tracker te leggen.
De onderste nemen, ik heb die iig bij Lynx :)
We fear that which we cannot see
pi_147240998
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 10:03 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

De onderste nemen, ik heb die iig bij Lynx :)
Nou ja ze hebben dus exact hetzelfde ISIN nummer, dus ik snap niet zo goed dat er een verschil is; misschien moet ik het maar even aan de ING zelf vragen :)
  woensdag 3 december 2014 @ 12:05:45 #197
57047 macondo
pi_147243824
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 10:17 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Nou ja ze hebben dus exact hetzelfde ISIN nummer, dus ik snap niet zo goed dat er een verschil is; misschien moet ik het maar even aan de ING zelf vragen :)
Het ene is beursgenoteerd, andere niet. Wellicht kan je bij de niet beursgenoteerde variant voor kleine bedragen goedkoper inleggen.

Overigens is dit een equal weight index die ze maken (en volgen). Dat betekent dat alle 250 aandelen in het mandje even zwaar wegen bij de jaarlijkse herweging.

Dit in tegenstelling tot veel "markt waarde" mandjes : het grootste aandeel heeft het meeste weging (tegenwoordig : Apple).

Maakt verder weinig uit.
Overal verstand van.
pi_147264146
Stel ik wil een rekening openen bij Meesman. Ik wil eenmalig 10k inleggen en dit verdelen 6000 op obligaties eurolanden en 4000 op aandelen wereldwijd. Is dit een verstandige zet?

Even uitgaand dat de groei zoals in de grafieken staat doorzet, heeft het zin om voor een jaar of 3-5, wellicht langer, mijn geld hierin te investeren? Wat zou het zo'n beetje met alle kosten er vanaf opleveren?

Kan ik mijn geld gewoon opnemen op elk willekeurig moment of staat die 10k dan min of meer vast? Ik lees van alles over het openen van een rekening op de website, maar eigenlijk niks over hoe het zit als ik de rekening wil opzeggen of een bepaald/volledig gestorte bedrag (inclusief winst/verlies) terug wil.
  woensdag 3 december 2014 @ 22:55:25 #199
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_147265092
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 22:30 schreef babipangang het volgende:
Stel ik wil een rekening openen bij Meesman. Ik wil eenmalig 10k inleggen en dit verdelen 6000 op obligaties eurolanden en 4000 op aandelen wereldwijd. Is dit een verstandige zet?

Even uitgaand dat de groei zoals in de grafieken staat doorzet, heeft het zin om voor een jaar of 3-5, wellicht langer, mijn geld hierin te investeren? Wat zou het zo'n beetje met alle kosten er vanaf opleveren?

Kan ik mijn geld gewoon opnemen op elk willekeurig moment of staat die 10k dan min of meer vast? Ik lees van alles over het openen van een rekening op de website, maar eigenlijk niks over hoe het zit als ik de rekening wil opzeggen of een bepaald/volledig gestorte bedrag (inclusief winst/verlies) terug wil.
Over het algemeen zijn obligaties minder risicovol dan aandelen, maar of het verstandige zet is, is moeilijk te zeggen. Persoonlijk denk ik dat we momenteel een aandelenbubbel en obligatiebubbel hebben. De koersen zullen bij rentestijging snel dalen.

Op basis van historische data is is het rendement van aandelen ongeveer 8% en dat van obligaties 5% op lange termijn, maar dat zegt weinig over jouw rendement over 3-5 jaar. Dat is tekort, vooral met de onzekere periode waarin we nu zitten.

Hoe het zit bij Meesman wat betreft tussentijds opnemen weet ik niet, maar bij Binckbank, DeGiro, ING enz. kan je de beleggingen gewoon tussentijds verkopen.
Bedankt Hans.
  donderdag 4 december 2014 @ 13:02:47 #200
57047 macondo
pi_147276353
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 22:30 schreef babipangang het volgende:

Mijn glazen bol is kapot, dus toekomst voorspellen zit er niet in.

Prive zit ik meer in aandelen dan obligaties. Maar wat voor jou verstandig is, dat is een vraag die afhangt van je persoonlijke situatie. Hoe oud je bent, wanneer je het nodig hebt etc.

Je kan gewoon verkopen, en hoeveel 10k dan nog waard is? Dat hangt van van de beurs.
Overal verstand van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')