abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136480060
En idd ook niet vast houden met al die prikkels. Zitten wij met een overstuur kind te kijken als het bezoek weg is mooi niet.
pi_136480151
Ik denk dat het ook afhankelijk is van de grootte vd sociale kring... Die van ons is niet heel groot dus een borrel zou al snep triest zijn.. :')
Wb baby vasthouden... dat ligt aan hoe t voelt op dat moment... Kijken mag altijd maar vasthouden zie ik dan wel..
S. 2014
J. 2016
pi_136480835
F*ck we hebben vandaag de verjaardag van mijn zoontje gevierd en het zoontje van een vriendin werd tijdens zijn feestje ziek. Blijkt het nu de 5e ziekte te zijn, ik heb het ventje op de arm gehad en een kus gegeven. Lees overal dat het erg gevaarlijk is voor zwangeren en met name in het eerste trimester. Ik ben nu 8 weken...

Iemand ervaring hiermee? Wat nu te doen? Het leed is al geschied denk ik.. Morgen iig de vk bellen om bloed te laten prikken en hopen op antistoffen maar.

Sorry voor de ego binnenwals post, ik ben een beetje in paniek :s
  zaterdag 8 februari 2014 @ 20:07:16 #104
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136481005
Klavertje-4, dit had mijn zusje ook. Zij werkt op een kdv en er bleek een kindje met de vijfde ziekte te zijn die zij verzorgd had. Ze heeft een gesprek daarover gehad met haar vk, en ze moest o.a. laten prikken of ze al antistoffen had (dit hebben veel mensen). Zij bleek geen antistoffen te hebben. Hierdoor moest ze nog een of twee keer terugkomen om haar bloed te laten testen en evt. ziekteverschijnselen in de gaten houden. Ze bleek niet besmet te zijn geraakt.

Mignonne heb ik toen ook even in de arm genomen :+ en zij vertelde nog over echo's waar op gekeken kan worden of er iets verkeerds te zien is aan de foetus, en in het uiterste geval dat het kind in de baarmoeder behandeld kan worden.

Maar dan heb je het dus over een slechte uitkomst. De kans op een goede uitkomst is veel groter.
pi_136481015
Klavertje-4, ik snap dat je geschrokken bent! Om je een beetje gerust te stellen:
Heb je zelf de vijfde ziekte niet gehad als kind? Dan ben je namelijk beschermd. (en je kindje dus ook)
Op het moment dat de vijfde ziekte zich 'toont' ben je niet meer besmettelijk voor anderen. Als dat vriendje zoals je zegt ziek was, is de kans groot dat jij het al niet meer hebt kunnen krijgen.
(heb je in de afgelopen week contact gehad met dat vriendje?)
pi_136481143
Dank meiden, ik weet niet zeker of ik het zelf heb gehad. Ik hoop idd dat hij niet meer besmettelijk was. Ik maak me ook zorgen dat hij mijn zoontje heeft besmet aangezien ik hem natuurlijk dagelijks kus en knuffel
  zaterdag 8 februari 2014 @ 20:11:35 #107
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136481180
Ik zou dan even proactief zijn en met je VK overleggen*. Bijvoorbeeld om te vragen of je een verwijzing kan krijgen om dat bloedonderzoek te doen.

*Niet nu, onder spreekuurtijden :+
pi_136481221
Klinkt als een heftige dag gisteren Nikki! :*

Mo, sterkte met het verlies van je peetvader :*

Hier gaat alles goed, gisteren opgepast bij een vriendin met baby van 9 maanden O+ Vandaag de hele dag geluierd, heerlijk! :+ nu kan het nog :') Er wordt ondertussen druk geklust in de babykamer, morgen gaat het behangen worden!! *O*
pi_136481404
Klavertje, ik kan me voorstellen dat je even in paniek bent. Het heerste bij ons op het kdv toen ik nog nieteens wist dat ik zwanger was. Ik heb de huisarts gecontact en er is bloed afgenomen. Als blijkt dat je zelf de ziekte al hebt gehad en dus antistoffen hebt dan is er niets aan de hand voor je baby. Heb je ze niet, dan kunnen ze ook nog controleren of er een recente besmetting is geweest. Ik geloof dat 50% van de mensen antistoffen heeft tegen de ziekte. Best een aardige kans dat er niets aan de hand is.

Wij gaan wel cadeautjes openmaken op de borrel hoor. :) Ik zou het ook niet leuk vinden als ik met een cadeautje aankwam en er wordt nieteens naar omgekeken. :@
Er komen bij ons denk ik wel 80-100 mensen, dus best een heleboel. En die mensen mogen wel de kinderkamers bekijken en de babies zien en als ze wakker zijn vasthouden. Voor die ene middag vind ik het niet zo heel erg als de babies een beetje uit hun doen zijn. Ik ben van plan om ze in de box of in de wandelwagenbakjes beneden te houden, zodat iedereen ze in ieder geval kan zien. Het draait tenslotte om de babies. We doen waarschijnlijk een feest van in totaal 4 uur, zodat we ook de tijd hebben om met wat mensen te praten.
pi_136481414
Nee afgelopen week gelukkig geen contact gehad!
pi_136482839
Wij doen ook weer een kraamborrel, vorige keer prima bevallen. Ik zou het niet kunnen, een half jaar lang bezoek ontvangen en gezellig blijven doen. :X En zeker niet thuis, respect voor NIKKI, maar als ik iets niet wil is het de zooi achteraf :D
  zaterdag 8 februari 2014 @ 21:30:23 #112
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136484417
Klavertje das schrikken zeg. Maar zoals ik de verhalen van de anderen hier lees, loopt het vast los :*

Kraamborrel: in jullie geval een heel verstandige keuze, Nik, maar met onze sociale kring eerder hoe GM het beschreef haha. En wat een heftige dag heb je achter de rug! Ik vind het (alweer) knap dat je alles zo goed volhoudt. Mij kunnen ze na een half uur staan al van de grond af schrapen denk ik.

Fazz dat klinkt lekker! Babykamerklus delegeren en lekker relaxen!

Morgen is het D-day voor rfr zeker? Mooi O+

Verder zag ik nog een hoop kwispels en goede dingen *O*

Hier een flink druk dagje achter de rug, met een bezoekje aan de ikea (matrasbeschermer! O+ ) en prenatal, een etentje en de regular boodschappen en schoonmaakdingen. En ondertussen is er een vriendinnetje aan het bevallen, ze is vandaag ingeleid met 42 wk. En ik vind het plaatsvervangend heul spannend. Alsof ze een eindexamen aan het maken is dat bij mij ook nog op het programma staat. En dat ik wil weten of het moeilijk was, of zwaar, en hoe lang het duurde en hoe ze zich doorheen geslagen heeft, terwijl ik met alle zekerheid van de wereld een heel andere versie van de toets zal moeten maken :')
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_136484622
Mango ik wilde liever ook geen zooi achteraf, maar kon hier in de buurt geen geschikte en betaalbare locatie vinden. Ik zou namelijk het liefst iets hebben waar je dan eigen hapjes en drankjes mee zou mogen nemen.

KP spannend een bevallend vriendinnetje!
En ikea matrasbeschermer *O*, ik heb ook zo'n ding maar ik wacht zo lang mogelijk met op bed leggen want héél heet en zweterig. En nu lig ik al regelmatig in een nat shirt als ik 's nachts wakker word. :@
  zaterdag 8 februari 2014 @ 21:46:45 #114
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136484984
En ik hoopte nog wel dat deze badstofdinges niet zweterig was }:|
pi_136485105
Schijn bedriegt. }:|
Een dag na mijn bevalling heb ik 'm eraf gehaald. Ik was echt klaar met dat gezweet. :r
  zaterdag 8 februari 2014 @ 21:51:03 #116
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136485137
Getverderrie! Ik ben zo bang dat als ik m er nu niet op leg dat ik een keer ineens te laat ben :+
pi_136485234
Ja dat spookt ook een beetje door mijn hoofd inderdaad. Toch wacht ik nog minstens twee weken. Ik slaap al slecht genoeg zonder dat dat ding op bed ligt.
pi_136485786
Mijn vliezen braken voordat dat ding er op lag. Maar er is niks van te zien op het matras. De "gewone" molton heeft dat goed tegengehouden. En bovendien, zelfs met dikke tweelingbuik sprong ik bijna mijn bed uit toen de vliezen braken :D
  zaterdag 8 februari 2014 @ 22:12:59 #119
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_136485929
Je kan toch zo'n papieren geval onder je hoeslaken leggen, die dingen zitten in je kraampakket? (en zo niet, dan zijn ze ook in de winkel te koop) Heb ik toen wel gedaan, had ik niet zo veel last van
  zaterdag 8 februari 2014 @ 22:18:49 #120
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136486169
Nou die beschermers uit t kraampakket zijn echt een verschrikking vind ik :X lijkt wel een afdekzeil van de gamma qua kraak en structuur. Blehhh.

Ik denk dat we m er ff op leggen om te testen en als t dan niet te verschrikkelijk is mag ie blijven en anders halen we em er nog even tussenuit. Ofzo.
pi_136486325
Goed idee KP. :)

En die matjes kraken inderdaad vreselijk. Dan zou ik helemaal niet meer slapen geloof ik.
pi_136486545
Ik heb daar zelf heel weinig last van gehad, die matjes. Heb er in ieder geval niet minder door geslapen.

Wel heel stom, de eerste keer heb ik het matje onder mijn matras gelegd. Ik weet nog dat M. me zat te bekijken met een wtf-ben-je-aan-het-doen-hoofd :')
pi_136486629
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 22:27 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik heb daar zelf heel weinig last van gehad, die matjes. Heb er in ieder geval niet minder door geslapen.

Wel heel stom, de eerste keer heb ik het matje onder mijn matras gelegd. Ik weet nog dat M. me zat te bekijken met een wtf-ben-je-aan-het-doen-hoofd :')
Whehe :') Jij zo met lede ogen toekijken hoe je matras stierf, want er lag toch een matje onder?
pi_136486812
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 22:30 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Whehe :') Jij zo met lede ogen toekijken hoe je matras stierf, want er lag toch een matje onder?
Het was echt te dom gewoon. En het leek zó logisch toen ik het onder mijn matras in stond te proppen. Toen ik M's blik zag, begon het langzaam te dagen. Beschamend langzaam.
pi_136486997
:D coco!

Ik heb speciale hoezen om mijn matras, dekbed en kussen heen ivm huismijtallergie. Das ook allemaal van dat plastic kraakspul. Door alle verhalen hier had ik re hele erge ideeën over, qua kraakgehaalte. Maar ik heb er niets van gemerkt dat ie erop lag :+ lang leve de gewenning :Y)
:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')