abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 februari 2014 @ 10:41:42 #251
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_136618279
oh, ik dacht dat ik 't juist met Moonah eens was. :)
in de haak.
  woensdag 12 februari 2014 @ 10:46:38 #252
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136618427
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:41 schreef trui het volgende:
oh, ik dacht dat ik 't juist met Moonah eens was. :)
toen ik zei dat het voornamelijk voor de leerkrachten was om dingen positief te benaderen kwamen de onopgevoede kinderen uit de kast. :)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 12 februari 2014 @ 10:56:52 #253
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_136618731
nou ja, het is natuurlijk uiteindelijk wel bedoeld voor de kinderen. ;)
in de haak.
  woensdag 12 februari 2014 @ 11:08:40 #254
11682 Moonah
Jolie femme
pi_136619063
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:56 schreef trui het volgende:
nou ja, het is natuurlijk uiteindelijk wel bedoeld voor de kinderen. ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:43 schreef Moonah het volgende:
Maar het helpt wel om de samen gemaakte afspraken van het begin van het jaar in te slijpen en een goede werksfeer te creëeren in de klas. Ik kan me niet voorstellen dat er ouders zijn die dáár iets op tegen hebben?
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 12:10 schreef Moonah het volgende:

Ik denk dat het niet zo zeer voor de juf bedoeld is, alswel om een beter werkklimaat te creëeren.
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:20 schreef Moonah het volgende:

Het is nu eenmaal een feit dat er steeds meer kinderen in de klas zitten voor wie het niet vanzelfsprekend is om zich aan afspraken te houden. Die niet weten hoe zich te gedragen in een groep. Mensen die bewust opvoeden (en dat zal het merendeel in dit topic zijn) die hebben over het algemeen kinderen die zich ook zonder die positieve bekrachtiging aan de afspraken houden. Dus nee, voor jullie kinderen zal dit wellicht niet nodig zijn. Maar hé, er zitten nog meer en ook heel andere kinderen in zo'n klas. En je wil nu eenmaal niet de hele dag door politie agent spelen. Dat komt de sfeer niet ten goede, dat komt het betreffende kind ook niet ten goede. De leerprestaties niet. En het humeur van de juf ook niet.
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:31 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik sta ook niet achter die armbandjes.
Maar er wordt in dit topic gedaan alsof de oorzaak van 'misdragingen' in de klas bij de leerkrachten zou liggen. terwijl ik denk dat het ligt bij gebrek aan opvoeding van (sommige) kinderen.
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 19:09 schreef Moonah het volgende:

[..]

Livelink, ik realiseer me dat ik met deze opmerking ouders zoals jij danig tekort doe.

[..]

Er zijn ook ouders die hun stinkende best doen, terwijl hun pogingen nauwelijks invloed hebben op het gedrag van hun kind. Dit zijn echter wel de kinderen met wie er meestal 'meer aan de hand is'. En die kinderen worden meestal ook meer individueel benaderd.
Trui, ik denk dat we er wel degelijk hetzelfde over denken.

Buuf, ik vind dat je je erg laat kennen. Je persoonlijke negatieve ervaringen met een juf die jouw HB zoon niet zag voor wie hij was en hem als 'vervelend' (oid) beschouwde, staat volkomen los van mijn visie op en uitvoering van het onderwijs. Sterker nog, afgaande op onze OUD-posthistorie komen jouw en mijn kind-/onderwijsvisie redelijk overeen. Ik zou het op prijs stellen als je mij niet de hele tijd probeert af te rekenen op wellicht wat onhandig geformuleerde posts (die ik daarna heb genuanceerd). Ik schat je nl hoger in.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Manager PR/Moderator vrijdag 14 februari 2014 @ 23:31:48 #255
269689 crew  Viv
pi_136722789
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 13:48 schreef mignonne het volgende:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat de stukken van kiind bijvoorbeeld me daarom niet helemaal liggen. Je krijgt er het gevoel van dat je je kind onherstelbaar beschadigt als je eens goedzo zegt :P Maar de kans is groot dat dat meer aan mij ligt en de manier waarop ik die stukken lees :+
Dit! _O_

Het zou mij vreselijk benauwen als ik zó op mijn woorden zou moeten letten. De theorie verandert ook steeds, eerst waren álle complimenten goed voor het zelfbeeld van het kind, nu blijk je "dit is wat jij moet doen om mijn goedkeuring te krijgen" te zeggen als je niet uitkijkt. Fijn is dat, je zal maar jarenlang iedere spontane, oh zo lege uitroep onderdrukt hebben, is je kind alsnog verpest voor het leven. :'(
  maandag 17 februari 2014 @ 19:36:49 #256
35189 Troel
scherp en bot
pi_136822645
Vandaag een goed gesprek gehad op school. Het topic heb ik niet hoeven laten zien, dat was al bekend. Sorry Groof :+

Dank allemaal voor jullie input, ik heb er veel aan gehad :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator dinsdag 18 februari 2014 @ 13:47:36 #257
5428 crew  miss_sly
pi_136847507
Vertel eens wat meer over het gesprek dan. Hoe stond school tegenover een aantal van jouw bedenkingen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:30:35 #258
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_136851736
ja, ik ben ook wel benieuwd. maar wel goed samenvatten, want ze lezen mee kennelijk. (hoe kwam je daar nou achter trouwens??!)
in de haak.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:42:30 #259
35189 Troel
scherp en bot
pi_136856418
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 13:47 schreef miss_sly het volgende:
Vertel eens wat meer over het gesprek dan. Hoe stond school tegenover een aantal van jouw bedenkingen?
Ik heb het samengevat in een blog :) Vond het ook zo raar om die blog erin te plakken :@

hier :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 15:30 schreef trui het volgende:
ja, ik ben ook wel benieuwd. maar wel goed samenvatten, want ze lezen mee kennelijk. (hoe kwam je daar nou achter trouwens??!)
Dat hoorde ik ;) Vind ik ook niet erg hoor, ik heb des te meer duidelijk kunnen maken waar mijn pijnpunten lagen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator dinsdag 18 februari 2014 @ 17:02:18 #260
5428 crew  miss_sly
pi_136857608
Zoals dat voorbeeld van een kwartiertje over om voor te lezen omdat ze fijn snel hebben opgeruimd, dat zie ik dan persoonlijk niet als een compliment of beloning, maar als een natuurlijk gevolg: als we sneller zijn, hebben we tijd over en kunnen we iets leuks doen.

Beetje muggenzifterij volgens sommige mensen, maar ik vind wel dat er een verschil is tussen beloningen en natuurlijke gevolgen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 18 februari 2014 @ 17:19:23 #261
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_136858581
je kunt ook zeggen 'daar hebben ze de beloning er zo natuurlijk mogelijk in verwerkt', dus die werkt waarschijnlijk optimaal.

maar los daarvan is het de positieve kant opkrijgen van de waarneming van zowel leerkracht als leerling al heel wat waard. dat daar soms iets minder natuurlijker beloningen mee gemoeid gaan vind ik relatieve bijzaak.
in de haak.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 22:03:29 #262
35189 Troel
scherp en bot
pi_149871634
Laat ik maar eens een update geven nu het toch weer terugkomt op steeds meer scholen en ook in andere topics.

De "elke leraar handelt hetzelfde" is ver te zoeken. Het focussen om dingen goed gaan in plaats van de fouten heel erg te benadrukken is iets wat nog verder te zoeken is, zeker als ik hoor hoe vaak er straf gegeven wordt en dat het in de klas van de oudste zo is dat "als je het groepje stoort mag je de rest van de week niet meer in het groepje zitten".

En hoewel ik hem er gelukkig niet over hoor, weet ik dat het pesten de laatste periode echt heel erg is toegenomen op school :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 20 februari 2015 @ 22:16:36 #263
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_149872096
Ik zie toch niet helemaal het verband tussen toename van het pesten en het invoeren van PBS.
Behalve dan dat het PBS in het geval van pestgedrag weinig effect lijkt te hebben.

Ik vind het een lastige materie. Want er is volgens mij geen systeem dat perfect werkt of dat als wondermiddel kan worden ingezet. Ik geloof er heilig in dat elk willekeurig systeem kan werken op het moment dat het als vanzelfsprekend wordt toegepast en het voor alle betrokkenen (leerkrachten, kinderen en ouders) duidelijk en voorspelbaar is. Maar dat kost tijd en is ook erg 'breekbaar', omdat er altijd nieuwe leerkrachten, ouders en leerlingen zullen zijn die zich het systeem weer eigen moeten maken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')