toen ik zei dat het voornamelijk voor de leerkrachten was om dingen positief te benaderen kwamen de onopgevoede kinderen uit de kast.quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:41 schreef trui het volgende:
oh, ik dacht dat ik 't juist met Moonah eens was.
quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:56 schreef trui het volgende:
nou ja, het is natuurlijk uiteindelijk wel bedoeld voor de kinderen.
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 18:43 schreef Moonah het volgende:
Maar het helpt wel om de samen gemaakte afspraken van het begin van het jaar in te slijpen en een goede werksfeer te creëeren in de klas. Ik kan me niet voorstellen dat er ouders zijn die dáár iets op tegen hebben?
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:10 schreef Moonah het volgende:
Ik denk dat het niet zo zeer voor de juf bedoeld is, alswel om een beter werkklimaat te creëeren.
quote:Op zondag 9 februari 2014 18:20 schreef Moonah het volgende:
Het is nu eenmaal een feit dat er steeds meer kinderen in de klas zitten voor wie het niet vanzelfsprekend is om zich aan afspraken te houden. Die niet weten hoe zich te gedragen in een groep. Mensen die bewust opvoeden (en dat zal het merendeel in dit topic zijn) die hebben over het algemeen kinderen die zich ook zonder die positieve bekrachtiging aan de afspraken houden. Dus nee, voor jullie kinderen zal dit wellicht niet nodig zijn. Maar hé, er zitten nog meer en ook heel andere kinderen in zo'n klas. En je wil nu eenmaal niet de hele dag door politie agent spelen. Dat komt de sfeer niet ten goede, dat komt het betreffende kind ook niet ten goede. De leerprestaties niet. En het humeur van de juf ook niet.
quote:Op zondag 9 februari 2014 18:31 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik sta ook niet achter die armbandjes.
Maar er wordt in dit topic gedaan alsof de oorzaak van 'misdragingen' in de klas bij de leerkrachten zou liggen. terwijl ik denk dat het ligt bij gebrek aan opvoeding van (sommige) kinderen.
Trui, ik denk dat we er wel degelijk hetzelfde over denken.quote:Op zondag 9 februari 2014 19:09 schreef Moonah het volgende:
[..]
Livelink, ik realiseer me dat ik met deze opmerking ouders zoals jij danig tekort doe.
[..]
Er zijn ook ouders die hun stinkende best doen, terwijl hun pogingen nauwelijks invloed hebben op het gedrag van hun kind. Dit zijn echter wel de kinderen met wie er meestal 'meer aan de hand is'. En die kinderen worden meestal ook meer individueel benaderd.
Dit!quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:48 schreef mignonne het volgende:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat de stukken van kiind bijvoorbeeld me daarom niet helemaal liggen. Je krijgt er het gevoel van dat je je kind onherstelbaar beschadigt als je eens goedzo zegtMaar de kans is groot dat dat meer aan mij ligt en de manier waarop ik die stukken lees
Ik heb het samengevat in een blogquote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:47 schreef miss_sly het volgende:
Vertel eens wat meer over het gesprek dan. Hoe stond school tegenover een aantal van jouw bedenkingen?
Dat hoorde ikquote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:30 schreef trui het volgende:
ja, ik ben ook wel benieuwd. maar wel goed samenvatten, want ze lezen mee kennelijk. (hoe kwam je daar nou achter trouwens??!)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |